Superliga 2015/16

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jonas386 » 22. okt 2015, 21:41

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:Det var også ham jeg hentydede til. Jan Bech ryger vel ud af bestyrelsen hvis fansene overtager.
Hvordan skulle det nogensinde kunne ske?
Læs hvad jeg skriver.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 1. nov 2015, 19:49

Mon Kent Nielsen stadig sidder sikkert i OB sædet? fuck hvor det ofte sejler for dem Odense denne sæson, det lige det modsatte sidste år med Ove Pedersen
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 1. nov 2015, 20:50

Mr. Larsen skrev:Mon Kent Nielsen stadig sidder sikkert i OB sædet? fuck hvor det ofte sejler for dem Odense denne sæson, det lige det modsatte sidste år med Ove Pedersen
Mon ikke han gør, kommunikationen har vel meget været, at man har købt ind på det langsigtede projekt ala. det AaB skulle fra 2011 og frem. Derudover kan Kent vel heller ikke klandres for, at OB i den grad mangler forsvarsspillere. Blåbjerg, Raitala og Patrick ville jo være faste nøglespillere i OB. Men hvem ved, måske Leasy-manden ikke er klar på det langsgitede projekt i modgang.

Noget andet jeg tænker på er dog om Kent egentlig har sulten til at gennemføre det igen. Han skal jo egentlig gøre noget han allerde har gjort og udsigterne for at overgå, hvad han gjorde her er jo lange og ikke særligt sandsynlige.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 1. nov 2015, 21:02

thomasjn skrev:
Mr. Larsen skrev:Mon Kent Nielsen stadig sidder sikkert i OB sædet? fuck hvor det ofte sejler for dem Odense denne sæson, det lige det modsatte sidste år med Ove Pedersen
Mon ikke han gør, kommunikationen har vel meget været, at man har købt ind på det langsigtede projekt ala. det AaB skulle fra 2011 og frem. Derudover kan Kent vel heller ikke klandres for, at OB i den grad mangler forsvarsspillere. Blåbjerg, Raitala og Patrick ville jo være faste nøglespillere i OB. Men hvem ved, måske Leasy-manden ikke er klar på det langsgitede projekt i modgang.

Noget andet jeg tænker på er dog om Kent egentlig har sulten til at gennemføre det igen. Han skal jo egentlig gøre noget han allerde har gjort og udsigterne for at overgå, hvad han gjorde her er jo lange og ikke særligt sandsynlige.
Hamrén er under et noget større pres. Når Sverige har tabt EM play off til Danmark så er Hamrén formentlig færdig som svensk landstræner.

OBs målmand var godt nok dårlig, men Brøndby var også gode offensivt. Ser ud til at top 3 er ved at sætte sig og ikke overraskende er det klubberne med de største spillerbudgetter der topper.
FCK så også meget stærke ud mod Randers, det var imponerende som de kvaste fysisk stærke Randers.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 1. nov 2015, 21:46

thomasjn skrev:

Jo han sidder nok stadig sikkert, men jeg synes godt nok de er sårbare som aldrig før i defensiven det er ikke lige frem hverken et Kent Nielsen kendetegn såvel som OB. Og Ove havde dem til at præsterer noget bedre sidste sæson med en ligende trup.

Men det er nok OB´s held at i denne sæson kan man forholdsvis sikkert glemme tabellen og ligeså bygge holdet op omkring Kent, men jeg er godt nok ikke imponeret over dem pt.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. nov 2015, 21:59

Kent Nielsen var da om nogen kendt for solid defensiv fodbold i Horsens tiden. 0-0 Horsens?

Det er dog svært at spille defensivt når holdet skriger på defensiv kvalitet. Der mangler som minimum to midterforsvare med klasse samt en målmand der gør en forskel

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 1. nov 2015, 22:45

jonas386 skrev:Kent Nielsen var da om nogen kendt for solid defensiv fodbold i Horsens tiden. 0-0 Horsens?

Det er dog svært at spille defensivt når holdet skriger på defensiv kvalitet. Der mangler som minimum to midterforsvare med klasse samt en målmand der gør en forskel
Det er også det jeg påpeger, nemlig at Kent´s hold normalvis plejer at ha rimelig godt styr på defensiven :)

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 1. nov 2015, 22:53

De har solgt hele forsvaret i Odense uden at hente noget ind. De skal shoppe midtstoppere, enten til vinter eller sommer. Måske de forsøger at lokke en transferfri KEP eller Würtz derover for at stabilisere defensiven mere end den falske Lasse Nielsen kan.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 1. nov 2015, 23:34

Eksil skrev:De har solgt hele forsvaret i Odense uden at hente noget ind. De skal shoppe midtstoppere, enten til vinter eller sommer. Måske de forsøger at lokke en transferfri KEP eller Würtz derover for at stabilisere defensiven mere end den falske Lasse Nielsen kan.
Kep og Würtz skal ingen steder, de er vigtige erfarne spiller som de unge kan læne sig op af :)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. nov 2015, 23:47

Du har ret. Jeg læste det som at det ikke var Kent Nielsens kendetegn med en god defensiv. :innocent:

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 2. nov 2015, 20:53

SønderjsyskE har lige fået Absalonsen i karantæne til kampen mod AaB fredag.

Og hvis Guiras advarsel takseres til 6 point, er han også ude.

Det er 2 af deres bedre spillere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 3. nov 2015, 07:29

Nu har jeg set både Absolonsen og SE's træner udtale noget i stil med at de ville have tabt 5-0 hvis de havde spillet mod AaB i går. Det er naturligvis flaterende, men det kunne også lugte af at de er i gang med lidt tidlige mindgames. Vi kommer med overmod til SE, og taber endnu en udekamp mod et kompakt "bundhold".
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 3. nov 2015, 07:54

Buzz Killington skrev:Nu har jeg set både Absolonsen og SE's træner udtale noget i stil med at de ville have tabt 5-0 hvis de havde spillet mod AaB i går. Det er naturligvis flaterende, men det kunne også lugte af at de er i gang med lidt tidlige mindgames. Vi kommer med overmod til SE, og taber endnu en udekamp mod et kompakt "bundhold".
Ja, vi kan umuligt slå kompakte bundhold som Hobro, Lyngby, etc.. :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 3. nov 2015, 08:11

MrBangDK skrev:
Buzz Killington skrev:Nu har jeg set både Absolonsen og SE's træner udtale noget i stil med at de ville have tabt 5-0 hvis de havde spillet mod AaB i går. Det er naturligvis flaterende, men det kunne også lugte af at de er i gang med lidt tidlige mindgames. Vi kommer med overmod til SE, og taber endnu en udekamp mod et kompakt "bundhold".
Ja, vi kan umuligt slå kompakte bundhold som Hobro, Lyngby, etc.. :D
Lyngby er om noget et kompakt bundhold.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 5. nov 2015, 11:42

Har folk set den her?

http://www.bt.dk/fodbold/chok-afsloerin ... uperligaen

Klubberne er så sure over DBU's håndtering af overenskomsten med spillerforeningen, og de tidligere problemer der har været, at man ikke længere har tillid til DBU, og arbejder mod at bryde ud.

Det er godt nok noget af en raslen med sablerne!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 5. nov 2015, 11:57

Frygah skrev:Har folk set den her?

Klubberne er så sure over DBU's håndtering af overenskomsten med spillerforeningen, og de tidligere problemer der har været, at man ikke længere har tillid til DBU, og arbejder mod at bryde ud.

Synes godt BT kunne trænge til lidt kildekritik. Hvor er spørgsmålene til DBU og spillerforeningen?

For mig lugter det langt væk af, at man ønsker at genforhandle en aftale og gør det igennem medierne (altid en god ide)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. nov 2015, 14:29

Frygah skrev:Har folk set den her?

De burde hellere overveje at bryde ud af divisionsforeningen....
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 8. nov 2015, 18:35

Kæmpe afbrænder af Kusk i københavner derbyet. Werge er som altid træls at høre på, men jeg kan kun give ham ret i tidligere udtalelser om at der mangler et tilsvarende storopgør i Jylland (selvfølgelig i mindre format). Det er for sløjt at "slaget om heden" er det største jyske opgør i medierne.
AaB mod AGF burde være et storopgør og Jyllands svar på en klassiker, men det er desværre ikke tilfældet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. nov 2015, 18:38

frederikshavneren skrev:Kæmpe afbrænder af Kusk i københavner derbyet. Werge er som altid træls at høre på, men jeg kan kun give ham ret i tidligere udtalelser om at der mangler et tilsvarende storopgør i Jylland (selvfølgelig i mindre format). Det er for sløjt at "slaget om heden" er det største jyske opgør i medierne.
AaB mod AGF burde være et storopgør og Jyllands svar på en klassiker, men det er desværre ikke tilfældet.
AGF har været alt for svage alt for længe...

Det tætteste på vi kommer opgør, hvor der er noget på spil, godt tempo, mulighed for god kvalitet og et modstanderstemning funderet i fans uvilje mod hinanden er AaB-FCM.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. nov 2015, 21:22

frederikshavneren skrev:Kæmpe afbrænder af Kusk i københavner derbyet. Werge er som altid træls at høre på, men jeg kan kun give ham ret i tidligere udtalelser om at der mangler et tilsvarende storopgør i Jylland (selvfølgelig i mindre format). Det er for sløjt at "slaget om heden" er det største jyske opgør i medierne.
Man kan bare ikke banke sådan et opgør kunstigt op uden mediernes fulde opbakning. Medierne kan i den grad manipulere folk til at interessere sig for hvad som helst. Det københavnske derby havde været nul og niks uden mediernes 25 år lange bombardement og manipulation.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar