Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af sulakvelidze » 2. nov 2015, 13:09

frederikshavneren skrev:Iflg. Nordjyske vurderer 'eksperter' Spalvis til 15-20 mill. kr. Hvis vi nu havde københavner eller århuspressen på vores side så ville der blive snakket helt andre beløb.
Hvis AaB sælger Spalvis for et beløb på det niveau, bliver jeg Allan Gaardes største kritiker. Det ville jo være at pisse på fans, sponsorer, talenttrænere i AaB og såmænd også den tilbageværende ligatrup og holdets træner at aflevere så stort et aktiv mod en så beskeden transfer.

AaB's økonomi er stærk nok til at afvise underbud. Kontrakten er langt fra sin afslutning. Og Spalvis er slet og ret fucking god. Garde skal have det dobbelte for ham - mindst.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 2. nov 2015, 13:11

Sælges han til vinter eller sommer dvs. med +2 år tilbage af kontrakten SKAL det blive den største handel i AaBs historie.

Prica var så vidt jeg husker 2 mio. £ til Sunderland.
Kan ikke huske om Grønkjær var mere i sin tid ?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 2. nov 2015, 13:14

Det var godt at se det var en god kamp for Børsting.

jeg har fået sådan en ide om, når man ser kampe, den måde Enevoldsen og Risgaard henvender sig til Børsting på.
At han er laverst i hierakiet.

Det er som om når Risgaard, eller Thomsen eller Lukas smider den væk, er der bare lidt hovedrysten fra Enevoldsen.
men hvis Børsting smider den væk, så bliver han overfuset verbalt.

Igen det er bare min oplevelse at de 'bosser' lidt rundt med ham derude.

Så rart for ham at se det gik godt, han så også glad ud da han blev klappet af banen.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 2. nov 2015, 13:20

AllanPedersen skrev:Det var godt at se det var en god kamp for Børsting.

jeg har fået sådan en ide om, når man ser kampe, den måde Enevoldsen og Risgaard henvender sig til Børsting på.

Det er som om når Risgaard, eller Thomsen eller Lukas smider den væk, er der bare lidt hovedrysten fra Enevoldsen.

Så rart for ham at se det gik godt, han så også glad ud da han blev klappet af banen.
Men der ville vel heller ikke være noget odiøst i, at han er lavest i hierakiet ifht. dem der startede inde i hvert fald?

Kan også være at Børsting er en spiller der mere har brug for at få en skideballe, ifht. en Bruhn der (tror jeg) mere har brug for et skulderklap...
1 2 3 Jimmy er en mur!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 2. nov 2015, 13:23

Hanga skrev:Lukas Spalvis SKAL indbringe 3 millioner euro som minimum efter min mening. AaB må igang med at hype ham noget bedre hvis ikke det kan lade sig gøre.

Vi snakker altså om en gut på 21 år, der allerede har bevist sig på utrolig mange måder.

Han har målscorer genet.
Er fysisk stærk og vinder sine dueller i feltet.
God til at placere og bevæge sig rigtigt i feltet.
Reaktionsstærk (først over returbolde).
Sikker og koldblodig afslutter.
Udmærket i luftspillet.
Teknisk OK og deltager fornuftigt i det opbyggende spil.
Og måske vigtigst af alt, så har han vist at han er mental stærk... han har præsteret fra dag 1, og lige efter at være kommet tilbage fra en karrieretruende skade, går han direkte ind og er superligatopscorer på imponerende vis.

Han mangler en smule hurtighed og kan forbedre sin teknik yderligere, men han besidder virkelig mange kvaliteter den knægt!

Hvis ikke vi får over 20 millioner for Spalvis, så håber jeg godt nok vi beholder ham!
Der er ingen undskyldninger denne gang, det er der altså ikke!
Det kan godt være jeg er naiv, men hvis der bliver talt 50 mio for pisto, så er jeg ikke tilfreds med et salg under 40 mio for Splavis.
Det skal siges at jeg er ganske godt tilfreds med beløbene på alle de andre salg vi har lavet ( marginal spillerne Thelander og AK etc)- så det er ikke en "automat brokker" fra min side.

Pisto er god bevares, men der findes altså et hav mørke knægte på 18-22 år med hurtige fødder, men hvor mange bliver rigtigt til noget, hvis de ikke også har fysikken og det synes jeg kniber for ham?

Spalvis har udover de nævnte forcer ikke mindst en stærk mentalitet bedømt på at han var meget ung da han kom herop, samt måden han håndterede sin skade på. Han vi derfor kunne begå sig i alle ligaer. Pga af sproget og fysikken ser jeg ham som ideel til russisk, tysk og engelsk fodbold.
Spalvis er alt det de fleste klubber ønsker - så må de altså hoste op med klejnerne og er det en russisk klub der byder så ved de godt at de skal betale 50% mere end andre pga den manglende attraktivitet.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 2. nov 2015, 13:26

white splash skrev:

Men der ville vel heller ikke være noget odiøst i, at han er lavest i hierakiet ifht. dem der startede inde i hvert fald?

Kan også være at Børsting er en spiller der mere har brug for at få en skideballe, ifht. en Bruhn der (tror jeg) mere har brug for et skulderklap...
Muligvis. jeg siger bare jeg tror de går lidt hårdt til ham.
Jeg tror at ligemeget hvor oplagt og frit mål der er, så er Enevoldsen og Lukas typerne, at de er sure over de ikke
blev spillet.

Enevoldsen ligner en der er ved at sprænge i luften hvergang nogen ikke spiller ham.
Og så er det nok lidt nemmere at råbe af Børsting end af Risgaard eller Wurtz
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 2. nov 2015, 13:31

AllanPedersen skrev:
white splash skrev:

Muligvis. jeg siger bare jeg tror de går lidt hårdt til ham.
Jeg tror at ligemeget hvor oplagt og frit mål der er, så er Enevoldsen og Lukas typerne, at de er sure over de ikke
blev spillet.

Enevoldsen ligner en der er ved at sprænge i luften hvergang nogen ikke spiller ham.
Og så er det nok lidt nemmere at råbe af Børsting end af Risgaard eller Wurtz
Ja, det har du helt sikkert nok ret i. Der ville nok komme lidt retur, hvis han sendte en "sviner" i Risgaard eller Würtz retning.

Og har også lagt mærket til at Ene ofte virker frustreret og rasende, men det er han også på sig selv når mislykkedes med noget. Og jeg synes sgu egentlig at det er ok at vise sine frustrationer, hellere det end Bruhn/Kusk metoden med bare at kigge ned i græsset og se lidt ligeglad ud... :D
1 2 3 Jimmy er en mur!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 2. nov 2015, 13:31

MR er den rigtige vinder skrev:
Califfen skrev:
Mr. Larsen skrev:
Provst i Brovst skrev:LS fortsætter spillestilen fra Viborg tiden. Forkrampet og defensivt som LS helst vil spille.

a hva?
Gætter på det er en stikpille til Søndergaard-kritikerne fra i sommer :)
bestemt - den kommer lige så sikkert som amen i kirken fra provsten hver gang AaB vinder.
Jep han holder forsvaret for vores klub højt :aabfan:
Det er lige så sikkert et forsvar og på en AaB supporter side mere forståligt end den modsatte reaktion fra de par XXXXX der altid dukker op med kritik når vi taber, hvor de kloger sig i alt fra driften af en fodbold virksomhed til taktikken på banen. DET er trættende at høre på.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Martin Bak » 2. nov 2015, 13:54

kunne forestille mig at HSV kunne være en interessant klub for Spalvis - tror Bundesligaen vil passe godt til zweimal - HSV mangler i den grad en angriber ilicevic er ringe -Olic er gammel (og blevet ringe) Lasogga er ikke specielt god
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 2. nov 2015, 14:06

Martin Bak skrev:kunne forestille mig at HSV kunne være en interessant klub for Spalvis - tror Bundesligaen vil passe godt til zweimal - HSV mangler i den grad en angriber ilicevic er ringe -Olic er gammel (og blevet ringe) Lasogga er ikke specielt god
HSV er et cirkus (desværre), så jeg håber for Spalvis, at han ikke lander der. Heldigvis lader det til han har en fornuftig agent, som nok også ville finde HSV mindre interessant pt.

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 2. nov 2015, 14:08

Kunne Freiburg være et bud?, var der ikke der AaB hentede ham fra i sin tid?

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. nov 2015, 14:27

Ahlmann formentlig ude resten af året ifølge ham selv. Stadig problemer med senen under knæet, og vores alternativer derude er ikke specielt gode. Blåbjerg med fint indhop i går, men han er stadig en spiller med markante problemer defensivt. Fortsætter hans skrøbelighed, så skal der hentes et alternativ i vinterpausen, nu hvor Raitala er langt fra holdet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. nov 2015, 14:34

Gamen skrev:Ahlmann formentlig ude resten af året ifølge ham selv. Stadig problemer med senen under knæet, og vores alternativer derude er ikke specielt gode. Blåbjerg med fint indhop i går, men han er stadig en spiller med markante problemer defensivt. Fortsætter hans skrøbelighed, så skal der hentes et alternativ i vinterpausen, nu hvor Raitala er langt fra holdet.
Det er en alvorlig bét for både AaB og Ahlmann selv... Virkelig synd til ham! Man kan godt frygte, at han aldrig rigtig kommer sig.

Man må virkelig håbe at AaB snart indser, at man er nød til at forstærke sig på backerne... Vi kan altså ikke gå ind til foråret med kun Gilli, Patrick og Blåbjerg og en halvskadet Ahlmann.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 2. nov 2015, 14:42

Hanga skrev:
Gamen skrev:Ahlmann formentlig ude resten af året ifølge ham selv. Stadig problemer med senen under knæet, og vores alternativer derude er ikke specielt gode. Blåbjerg med fint indhop i går, men han er stadig en spiller med markante problemer defensivt. Fortsætter hans skrøbelighed, så skal der hentes et alternativ i vinterpausen, nu hvor Raitala er langt fra holdet.
Det er en alvorlig bét for både AaB og Ahlmann selv... Virkelig synd til ham! Man kan godt frygte, at han aldrig rigtig kommer sig.

Man må virkelig håbe at AaB snart indser, at man er nød til at forstærke sig på backerne... Vi kan altså ikke gå ind til foråret med kun Gilli, Patrick og Blåbjerg og en halvskadet Ahlmann.
Altså hans niveau er jeg ikke bekymret for. Han har vist i den halvanden kamp han har spillet at niveauet ikke er et problem. Det er så med at krydse fingre for at det ikke ender som sportsinvalid. Det ville være ubærligt.

Jeg må indrømme jeg nok er lidt mere i tvivl om vi skal forstærke os på den back i vinterpausen... Jeg er nok villig til at give Blåbjerg eller Gilli en halvsæson der som backup, alt afhængig af Ahlmanns fremskridt eller mangel på samme i vinterpausen. Ryger Dalsgård endeligt, så foretrækker jeg nok mest Gilli på den markering, og så er det med om Ahlmann er klar, med PK og Blåbjerg som backups.

Jeg tror dog ikke på vi får 2 etablerede backs ind i vinterpausen.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. nov 2015, 14:48

Frygah skrev:
Det tror jeg heller ikke, men det burde vi jo!

Gilli har selv haft skades problemer og er ikke naturlig back (kan blive det). Blåbjerg er tredjevalg i centerforsvaret og kan hurtigt være optaget. Ahlmann er et stort spørgsmålstegn... Der er kun Patrick, som er et relativt sikkert kort, og selv han er ikke naturlig back.

Vi står altså med potentielt kun 2 spillere til rådighed som slet ikke er backs... Det er alt alt for tyndt efter min mening.

Her i sommervinduet indså man først alt for sent, at vi er tyndt bemandet på pladsen, og måtte ud i en hurtig signing (Raitala), som åbenbart slet ikke har niveauet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 2. nov 2015, 14:51

Frygah skrev:
Hanga skrev:

Altså hans niveau er jeg ikke bekymret for. Han har vist i den halvanden kamp han har spillet at niveauet ikke er et problem. Det er så med at krydse fingre for at det ikke ender som sportsinvalid. Det ville være ubærligt.

Jeg må indrømme jeg nok er lidt mere i tvivl om vi skal forstærke os på den back i vinterpausen... Jeg er nok villig til at give Blåbjerg eller Gilli en halvsæson der som backup, alt afhængig af Ahlmanns fremskridt eller mangel på samme i vinterpausen. Ryger Dalsgård endeligt, så foretrækker jeg nok mest Gilli på den markering, og så er det med om Ahlmann er klar, med PK og Blåbjerg som backups.

Gili på højre back kunne blive god, det er jeg ret så sikker på.

Så ryger Dalsgaard så skal Gili have chancen der, er Ahlman ikke klar efter vinter, så skal vi have noget ind der. Patrick dur ikke, og selv om Blåbjerg gjorde det godt igår, så er det jo ikke det nivue han levere hvergang der ude. Selv om en række kampe uden tvivl vil gøre ham godt, så man skal jo også vurdere om vi vil satse på næste år, eller gå efter noget i år angående invisteringer.. Det kunne jo være en god invistering at give Blåbjerg et halvt års spille tid som back.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. nov 2015, 15:20

astonvilla skrev:
astonvilla skrev:
FlæskeFrank skrev:Zweimal Spalvis har spillet 36 kampe i SL og scoret 19 mål.

Det ligner et salg til sommer, hvis vi er heldige kan vi holde ham i efteråret(minimum august) med, hvis der er europæisk på programmet.

Mht. mål, så har han spillet 3 kampe mod SønderjyskE og lavet fire mål. Så vi kan måske også forvente et mål på fredag.

I øvrigt er Jönsson krediteret for Blåbjergs scoring, så han har nu lavet tre mål i efteråret. He is back
Er der en statistik på hvor mange minutter han har spillet per scoret mål?

I de 36 kampe har han jo langt fra spillet fuld tid (det er vel nærmere et fåtal?).

Vanvittigt er det.
Nevermind:

Kampe: 36
Min.: 2,218
Av per kamp: 61,6 min
Mål: 19 stk.
Min per mål: 116,7

Det er jo forrykt! Nå den statistik bliver almen kendt i Europa kan vi ikke holde på ham (såfremt han holder snittet oppe).

Og dertil kommer at der lige har været en lille korsbåndsskade ind over - hvilket for "normale" spillere ville betyde at man skal spille sig i form igen og "lige finde målet" osv osv. Det går der rask væk lang tid med for mange spillere (se bare Jönsson, Helenius osv).
Den statistik er nemlig rimli maje vild! Og ikke mindre vild når man tænker på at han altså er startet som helt ung spiller og at de minutter også er med... nå ja og selvfølgelig de minutter han fik før han reelt var på toppen efter skaden.

Spalvis bliver stor...jeg håber satme Gaarde har is i maven, for det virker det heldigvis til at den dejlige dreng Spalvis har.

Forresten helt ok at Jönsson får målet, jeg er sikker på han snitter den, for den var ellers på vej langt mere på tværs af kassen.

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 2. nov 2015, 15:29

Jesper Schmidt skrev:
astonvilla skrev:
astonvilla skrev:
FlæskeFrank skrev:Zweimal Spalvis har spillet 36 kampe i SL og scoret 19 mål.

Det ligner et salg til sommer, hvis vi er heldige kan vi holde ham i efteråret(minimum august) med, hvis der er europæisk på programmet.

Mht. mål, så har han spillet 3 kampe mod SønderjyskE og lavet fire mål. Så vi kan måske også forvente et mål på fredag.

I øvrigt er Jönsson krediteret for Blåbjergs scoring, så han har nu lavet tre mål i efteråret. He is back
Er der en statistik på hvor mange minutter han har spillet per scoret mål?

I de 36 kampe har han jo langt fra spillet fuld tid (det er vel nærmere et fåtal?).

Vanvittigt er det.
Nevermind:

Kampe: 36
Min.: 2,218
Av per kamp: 61,6 min
Mål: 19 stk.
Min per mål: 116,7

Det er jo forrykt! Nå den statistik bliver almen kendt i Europa kan vi ikke holde på ham (såfremt han holder snittet oppe).

Og dertil kommer at der lige har været en lille korsbåndsskade ind over - hvilket for "normale" spillere ville betyde at man skal spille sig i form igen og "lige finde målet" osv osv. Det går der rask væk lang tid med for mange spillere (se bare Jönsson, Helenius osv).
Den statistik er nemlig rimli maje vild! Og ikke mindre vild når man tænker på at han altså er startet som helt ung spiller og at de minutter også er med... nå ja og selvfølgelig de minutter han fik før han reelt var på toppen efter skaden.

Spalvis bliver stor...jeg håber satme Gaarde har is i maven, for det virker det heldigvis til at den dejlige dreng Spalvis har.

Forresten helt ok at Jönsson får målet, jeg er sikker på han snitter den, for den var ellers på vej langt mere på tværs af kassen.
Tror det var BT der idag har lavet en liste over effektive angribere, mener der stod Spalvis brugte 88 minutter pr. mål i indværende sæson!

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. nov 2015, 17:04

Jesper Schmidt skrev:
På trods af endnu et ret uengageret indhop... Blåbjergs bold er slået med skru i, han rammer den sådan lidt skævt hvilket du også kan se i langsom gengivelse, så det er vist ikke entydigt at det er Jönsson der rammer den.

Hvorom alting er, så er det ret tydeligt at vi har fundet det der bør være vores foretrukne angrebskonstellation. Så må den bedst lønnede reservespiller godt have lov at hive et trøstmål engang imellem :-)

Det eneste problematiske lige nu, er at Helenius stadig ikke har fundet formen og ligner en der er milevidt fra at gøre det. Det tvinger os på markedet, hvis Spalvis bliver solgt. Og så ryger Viktor Ahlmann nok også ud af vagten på kort sigt.

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. nov 2015, 17:22

Står det i øvrigt forklaret nogen steder, hvorfor Allan Kuhn og PEA sad på pressepladserne og Jacob Friis agerede assistent i gårsdagens kamp?

Besvar