Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Hovedet » 20. okt 2015, 23:27

sulakvelidze skrev:Helenius skal nok blive et stort aktiv for AaB igen. Lige nu er vi bare så tæskegodt besat oppe foran, at hans vej tilbage er længere, end den ville være, hvis det var Rolf Toft og Viktor Ahlmann, han skulle kæmpe med.

Men Helenius har tidligere nået landsholdsklasse i AaB-trøjen, så selvfølgelig skal vi ikke opgive ham. I det hele taget skal vi gå imod trenden med ikke at kune acceptere formdyk og tilbageskridt i udviklingen hos vores spillere. Jeg har også set Andreas Bruhn og Børsting ønsket væk herinde, men heldigvis er den slags utålmodighed ikke kursen i AaB.

Jeg stoler på, at Helenius finder sit gamle jeg i AaB, og jeg synes slet ikke, at det er så langt væk. Hans afslutning mod Esbjerg fejlede ikke noget.
I øvrigt scorede han 2 mål i dag på reserveholdet mod Hobro - som han tilsyneladende trives mod, eftersom hans seneste Superligakasser blev scoret mod samme modstander tilbage i maj. På det tidspunkt var han i øvrigt ved at komme i omdrejninger igen, og efter hvad jeg har hørt, leverede han også en lovende figur i sommerpausen. Derfor er det lidt svært at vurdere, hvorfor han tilsyneladende er gået i stå igen.

Selvfølgelig er det helt legitimt at være skuffet over hans præstationer, siden alle vel havde forventet mere, da han vendte tilbage. Vi skal imidlertid ikke glemme, at han i 2 sæsoner i træk sluttede som nr. 2 på Superligaens topscorerliste og som klar nr. 1, såfremt assister tælles med i regnskabet. Han var med andre ord en gedigen klasseangriber gennem en længere periode, der havde forstærket alle Superligahold, og jeg var da også begejstret, da Gaarde hev ham tilbage. Selv om vi kan håbe på mere fra hans kant, er det for tidligt at afvise ham.

Mit håb er, at han ikke bliver den nye Peter Madsen. Jeg var gul og blå af misundelse, da Brøndby hev ham hjem igen (og betalte kassen og mere til for ham, som klubben jo har for vane at gøre med gamle kendinge), men han floppede i helt uhørt grad i betragtning af, at han i mine øjne er en af de bedste angribere, der har været i Superligaen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2015, 10:53

Helenius er ikke tilfreds med at være fjerdevalg og åbner op for et muligt exit fra AaB: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... rt/5846637

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. nov 2015, 11:13

Man skulle aldrig have signet ham efter foråret. Så meget levede han heller ikke hele sidste år, og det var kun i korte glimt man så noget godt. Jeg forstår ikke han er utilfreds nu, det er jo ikke lige frem fordi han viser noget, da Lars brugte ham i starten. Vi har da ikke råd til at give ham 2 år i front, før han kan begynde at levere igen. Jeg er alvorligt bange for, han har toppet og han aldrig kommer tilbage. Selv om jeg håber på det modsatte.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 27. nov 2015, 11:26

gravballe skrev:Man skulle aldrig have signet ham efter foråret. Så meget levede han heller ikke hele sidste år, og det var kun i korte glimt man så noget godt. Jeg forstår ikke han er utilfreds nu, det er jo ikke lige frem fordi han viser noget, da Lars brugte ham i starten. Vi har da ikke råd til at give ham 2 år i front, før han kan begynde at levere igen. Jeg er alvorligt bange for, han har toppet og han aldrig kommer tilbage. Selv om jeg håber på det modsatte.
Helenius virkede da skarp i de første kampe, han fik i sæsonen. Desværre fik hverken han eller Ene puttet bolden i mål. Jeg ved ikke, hvordan han har gjort det på reserveholdet, men jeg mener slet ikke, han har spillet sig af holdet i denne sæson - Spalvis blev bare skadesfri.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. nov 2015, 11:28

Sauer skrev:
gravballe skrev:Man skulle aldrig have signet ham efter foråret. Så meget levede han heller ikke hele sidste år, og det var kun i korte glimt man så noget godt. Jeg forstår ikke han er utilfreds nu, det er jo ikke lige frem fordi han viser noget, da Lars brugte ham i starten. Vi har da ikke råd til at give ham 2 år i front, før han kan begynde at levere igen. Jeg er alvorligt bange for, han har toppet og han aldrig kommer tilbage. Selv om jeg håber på det modsatte.
Helenius virkede da skarp i de første kampe, han fik i sæsonen. Desværre fik hverken han eller Ene puttet bolden i mål. Jeg ved ikke, hvordan han har gjort det på reserveholdet, men jeg mener slet ikke, han har spillet sig af holdet i denne sæson - Spalvis blev bare skadesfri.
det er ikke sådan jeg husker hans kampe fra start, og hans indhop.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 27. nov 2015, 11:45

gravballe skrev:
Sauer skrev:
Du husker forkert.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2015, 11:50

gravballe skrev:
Sauer skrev:
Han var rigtig god i optakten, og spillede fint i de første par kampe også.

Hvis man vil spille med Helensius på holdet, så skal man vise ham tillid. Man skal vise ham tillid i 4-6 kampe uanset hvordan han spiller. Det kan man stadig gøre, og jeg er sikker på han kunne være mindst lige så god som Spalvis, hvis man gjorde det.

Helenius bliver aldrig en spiller der kommer til at se ud af noget særligt, men det skal man ikke tage fejl af. Det er han, også selvom der undervejs er noget der ikke giver de bedste stilkarakterer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 27. nov 2015, 12:00

Det er jo meget simpelt, Helenius må vise han er god nok til at spillle når han bliver skiftet ind. Han har dælme ikke været god hidtil og er endt med det der syndrom, hvor når bolden rammer ham så springer den af sig selv væk.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 27. nov 2015, 12:02

Selvfølgelig er det uholdbart for såvel Helenius som AaB, at han er placeret på bænken eller helt uden for kamptruppen. Der er givetvis tale om bristede forventninger fra begges side.
Det er indlysende at Helenius ikke skifter fra en guldrandet PL kontrakt til AaB, blot for at sidde og få splinter i bagen på bænken.
Det er vel lige så indlysende at AaB ikke kan være tilfreds med, at en klubbens bedst lønnede spillere ikke er i spil til startopstillingen.

Det virker oplagt at Helenius og AaB's veje skilles.

Jeg syntes han har været en god angriber tidligere, men nu er der for meget slåen ud med armene attitude garneret med at køre dørtræk i fars porsche i fritiden.
Hans konkurrenter til pladsen i front virker mere fokuserede.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2015, 12:34

thomasjn skrev:Det er jo meget simpelt, Helenius må vise han er god nok til at spillle når han bliver skiftet ind. Han har dælme ikke været god hidtil og er endt med det der syndrom, hvor når bolden rammer ham så springer den af sig selv væk.
Hvis det er holdningen er Helenius en forkert signing. Han kommer aldrig til at være en super-sub.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2015, 12:35

Patmand skrev:Selvfølgelig er det uholdbart for såvel Helenius som AaB, at han er placeret på bænken eller helt uden for kamptruppen. Der er givetvis tale om bristede forventninger fra begges side.
Det er indlysende at Helenius ikke skifter fra en guldrandet PL kontrakt til AaB, blot for at sidde og få splinter i bagen på bænken.
Det er vel lige så indlysende at AaB ikke kan være tilfreds med, at en klubbens bedst lønnede spillere ikke er i spil til startopstillingen.

Jeg syntes han har været en god angriber tidligere, men nu er der for meget slåen ud med armene attitude garneret med at køre dørtræk i fars porsche i fritiden.
På den anden side er det jo ikke usandsynligt at Spalvis meget snart er historie i AaB, og Jönsson er en ubekendt. Jeg tror ikke at AaB er ret interesserede i at sende ham afsted.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. nov 2015, 12:36

Pastorius skrev:
gravballe skrev:
Sauer skrev:
Han var rigtig god i optakten, og spillede fint i de første par kampe også.

Hvis man vil spille med Helensius på holdet, så skal man vise ham tillid. Man skal vise ham tillid i 4-6 kampe uanset hvordan han spiller. Det kan man stadig gøre, og jeg er sikker på han kunne være mindst lige så god som Spalvis, hvis man gjorde det.

Helenius bliver aldrig en spiller der kommer til at se ud af noget særligt, men det skal man ikke tage fejl af. Det er han, også selvom der undervejs er noget der ikke giver de bedste stilkarakterer.
han fik et helt år i front, og det er skræmmende han ikke viste mere i starten af denne sæson. Vi har ikke råd til at krydse finger, og så håbe på han efter et år indkøring kan begynde at vise sit gamle spil frem igen. Han ryger til viborg på leje... med mindre vi sælger spalvis til vinter. Jeg tror stadig AaB mener han kan komme tilbage, og derfor vil forsøge at leje ham ud.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2015, 12:39

gravballe skrev: han fik et helt år i front, og det er skræmmende han ikke viste mere i starten af denne sæson. Vi har ikke råd til at krydse finger, og så håbe på han efter et år indkøring kan begynde at vise sit gamle spil frem igen. Han ryger til viborg på leje... med mindre vi sælger spalvis til vinter. Jeg tror stadig AaB mener han kan komme tilbage, og derfor vil forsøge at leje ham ud.
Nej han gjorde ikke. Det var langt fra konsistent at han startede inde - som jeg husker det sjældent mere end et par kampe eller tre i træk - men det er rigtig han fik meget spilletid samlet set.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 27. nov 2015, 13:04

Pastorius skrev:
Patmand skrev:Selvfølgelig er det uholdbart for såvel Helenius som AaB, at han er placeret på bænken eller helt uden for kamptruppen. Der er givetvis tale om bristede forventninger fra begges side.

På den anden side er det jo ikke usandsynligt at Spalvis meget snart er historie i AaB, og Jönsson er en ubekendt. Jeg tror ikke at AaB er ret interesserede i at sende ham afsted.
Men så kan man blive ved og ved. Jönsson har ganske rigtigt kontraktudløb til sommer og Spalvis bliver måske solgt. Fakta er at til sommer har Helenius udstået to år af hans tre-årige kontrakt med AaB (1+2). Kan AaB leve med at betale en fyrstelig løn i to år, for så måske at få noget valuta for lønkronerne i det tredje kontraktår? I mine øjne er det ikke den smarteste måde at bruge de få lønkroner man har at gøre godt med.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2015, 13:10

Patmand skrev:
Pastorius skrev:

Men så kan man blive ved og ved. Jönsson har ganske rigtigt kontraktudløb til sommer og Spalvis bliver måske solgt. Fakta er at til sommer har Helenius udstået to år af hans tre-årige kontrakt med AaB (1+2). Kan AaB leve med at betale en fyrstelig løn i to år, for så måske at få noget valuta for lønkronerne i det tredje kontraktår? I mine øjne er det ikke den smarteste måde at bruge de få lønkroner man har at gøre godt med.
Jeg har ikke styr over Helenius' lønniveau, men det har du tydeligvis, siden du ved den er fyrstelig.

...AaB beholder ham selvfølgelig ikke hvis de ikke har i sinde at bruge ham, men jeg tror han indgår i planerne. Hvis de allerede nu ved at de vil beholde Spalvis og forlænge Jönsson så er det selvfølgelig en helt anden sag.
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 27. nov 2015, 13:16

Helenius skal bare væk... han har slet slet slet ikke noget at gøre i AaB mere. Han har INTET socialt med de andre i truppen, og selv på ungdomsholdene bruges han som skræmme eksempel for de unge, om ingen er bedre end holdets styrke!!!

Tror hans ene år i Villa har ødelagt ham fuldstændigt mentalt... løsriv ham fra hans kontrakt og brug pengene andre steder i truppen.

Og NÅR Spalvis en dag skal afsted, så er Helenius IKKE afløseren. Der er slet ikke samme klasse over de 2 - både mentalt og spillemæssigt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. nov 2015, 13:18

hje1980 skrev:Helenius skal bare væk... han har slet slet slet ikke noget at gøre i AaB mere. Han har INTET socialt med de andre i truppen, og selv på ungdomsholdene bruges han som skræmme eksempel for de unge, om ingen er bedre end holdets styrke!!!

Tror hans ene år i Villa har ødelagt ham fuldstændigt mentalt... løsriv ham fra hans kontrakt og brug pengene andre steder i truppen.

Og NÅR Spalvis en dag skal afsted, så er Helenius IKKE afløseren. Der er slet ikke samme klasse over de 2 - både mentalt og spillemæssigt.
What? hvor fanden har du dog de historier fra? Og nej, med saa alvorlig en anklage kan du sgu ikke bare spise os af med at du kender en der kender en.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 27. nov 2015, 13:26

Pastorius skrev:
Patmand skrev:
Pastorius skrev:

Jeg har ikke styr over Helenius' lønniveau, men det har du tydeligvis, siden du ved den er fyrstelig.

...AaB beholder ham selvfølgelig ikke hvis de ikke har i sinde at bruge ham, men jeg tror han indgår i planerne. Hvis de allerede nu ved at de vil beholde Spalvis og forlænge Jönsson så er det selvfølgelig en helt anden sag.
Du undgår behændigt at svare på spørgsmålet.
Kan vi ikke blive enig om at en tidligere superliga topscorer med en guldrandet PL kontrakt, der hentes hjem til AaB, er at finde i toppen af lønhieraket i AaB?

Mon ikke den løn er baseret på at AaB har nogle forventninger til, at Helenius skulle være stamspiller i den kontraktperiode. Det tror jeg godt man med rimelighed kan antage.
Kan vi ikke også blive enige om at Helenius indtil videre ikke har præsteret ift. det forventede?

Så er det jeg spørger, er det ikke en rimelig dårlig case, når vi tager hensyn til de mange lønkroner, at have en spiller gående i tre år mod at han måske præsterer i det allersidste år af kontrakten?
Der er jo ingen garanti for at han genfinder målformen.

Med et meget begrænset budget ift. vores konkurrenter, så er der bare ikke plads til ret mange fejltrin.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 27. nov 2015, 13:38

Pastorius skrev:
thomasjn skrev:Det er jo meget simpelt, Helenius må vise han er god nok til at spillle når han bliver skiftet ind. Han har dælme ikke været god hidtil og er endt med det der syndrom, hvor når bolden rammer ham så springer den af sig selv væk.
Hvis det er holdningen er Helenius en forkert signing. Han kommer aldrig til at være en super-sub.
Vi ved jo hvad han har kunnet. Det er først og fremmest op til ham selv at genfinde det og jeg tror ikke han finder meget bedre klub end AaB at gøre det i, men hvis man vil spille må man starte med at vise man er god nok. Jeg håber han kan genfinde det niveau der i mine øjne gjorde ham til en af ligaens bedste angribere, men jeg tvivler godt nok på det. Udefra set ligner han ikke en der har hjertet eler hovedet med i at komme hjem.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 27. nov 2015, 13:44

gravballe skrev:
Sauer skrev:
Især Hobro kampen bombede han løs imod målet, men bolden ville ikke ind før minut 91

Besvar