I øvrigt scorede han 2 mål i dag på reserveholdet mod Hobro - som han tilsyneladende trives mod, eftersom hans seneste Superligakasser blev scoret mod samme modstander tilbage i maj. På det tidspunkt var han i øvrigt ved at komme i omdrejninger igen, og efter hvad jeg har hørt, leverede han også en lovende figur i sommerpausen. Derfor er det lidt svært at vurdere, hvorfor han tilsyneladende er gået i stå igen.sulakvelidze skrev:Helenius skal nok blive et stort aktiv for AaB igen. Lige nu er vi bare så tæskegodt besat oppe foran, at hans vej tilbage er længere, end den ville være, hvis det var Rolf Toft og Viktor Ahlmann, han skulle kæmpe med.
Men Helenius har tidligere nået landsholdsklasse i AaB-trøjen, så selvfølgelig skal vi ikke opgive ham. I det hele taget skal vi gå imod trenden med ikke at kune acceptere formdyk og tilbageskridt i udviklingen hos vores spillere. Jeg har også set Andreas Bruhn og Børsting ønsket væk herinde, men heldigvis er den slags utålmodighed ikke kursen i AaB.
Jeg stoler på, at Helenius finder sit gamle jeg i AaB, og jeg synes slet ikke, at det er så langt væk. Hans afslutning mod Esbjerg fejlede ikke noget.
Selvfølgelig er det helt legitimt at være skuffet over hans præstationer, siden alle vel havde forventet mere, da han vendte tilbage. Vi skal imidlertid ikke glemme, at han i 2 sæsoner i træk sluttede som nr. 2 på Superligaens topscorerliste og som klar nr. 1, såfremt assister tælles med i regnskabet. Han var med andre ord en gedigen klasseangriber gennem en længere periode, der havde forstærket alle Superligahold, og jeg var da også begejstret, da Gaarde hev ham tilbage. Selv om vi kan håbe på mere fra hans kant, er det for tidligt at afvise ham.
Mit håb er, at han ikke bliver den nye Peter Madsen. Jeg var gul og blå af misundelse, da Brøndby hev ham hjem igen (og betalte kassen og mere til for ham, som klubben jo har for vane at gøre med gamle kendinge), men han floppede i helt uhørt grad i betragtning af, at han i mine øjne er en af de bedste angribere, der har været i Superligaen.