Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Gamen

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 11:38

astonvilla skrev:Faktum er vel bare at MQ er blevet fanget med fingrene nede i kagedåsen og så betales der ved kasse 1 (selvom man selvfølgelige godt kan undres over den ekstreme hellighed der udvises fra BT og EB når man ser på deres standarder i øvrigt - men lad den ligge).

Ikke så meget underligt i dette.

Men der er én ting jeg skal bruge lidt hjælp til at forstå:
Denne hér Torben Aakjær - som jeg har forstået det, så blev han fyret i MUFC efter nogle uheldige udtalelser (på FB).
Hvordan kan det udløse dette blodrøde had han bærer mod MQ - og med det nærmest infantile udfald han har mod ham (igen på FB)?

Jeg har ikke fulgt sagen tæt nok til at kunne se denne kobling?
Qureshi og Morten Crone bragte historien. Siden har Aakjær båret nag, og brugt både Twitter og Facebook til at tordne mod Qureshi. Sammen med Ivan Holm, kendt Frem-mand, og hans søn, tidl. kontraktspiller i Brøndby Daniel Holm, har de været ude med riven på samtlige opslag omkring Qureshi på twitter de seneste dage. Lettere usmageligt.

Jeg kan også sidde og blive lidt harm over, at historien bringes af TV3 Sport, for deres site excellerer i at bringe deciderede ikke-historier og sladder, særligt om engelsk fodbold, og særligt i transferperioderne.

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 11:41

Frygah skrev:
Jeg tror jeg har misforstået sagen. Jeg troede "bare" at han i stedet for at skrive anonyme kilder i sine historier, havde valgt at ændre navnene på de faktiske kilder.

Det er klart hvis han selv bare har opfundet historier og kilder, så skal straffen bare falde prompte! Omvendt vælter sportsjournalistikken med anonyme kilder, og man kunne måske godt stille spørgsmål ved hvor mange af disse reélt er kilder, og hvor mange er historier opdigtet eller planket fra andre medier uden at skele til hvor tvivlsom historien må lyde.
Det er jo så også stadig et åbent spørgsmål, om han vitterligt har opfundet ting eller ej, selvom han har givet kilderne fiktive navne. Han HAR boet et par år i Madrid, hvor han dækkede Gravesen tæt og HAR haft adgang til rigtig gode kilder i de spanske klubber.
Han skal i hvert fald få nogle af de kilder til at stå frem, eller alternativt erkende sin brøde.

Det der bare er trist er at man, hvis man vælger at se udelukkende på alt det arbejde han har leveret om dansk fodbold, har været fantastisk dygtig. Hans arbejde har været en fornøjelse at læse, og han har som en af de eneste fra landsdækkende medier ofte lagt vejen forbi Hornevej, senest ved spørgsmål/svar sessionen med Enevoldsen i EB for få dage siden. Det bliver et tab på den front er jeg sikker på.

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 11:45

jernskjorten skrev:Det er som udenforstående svært at vide, om Qureshi bare er blevet fanget i noget, som alle gør, men en mand som Flemming Fjeldgaard har en rimelig stor stjerne hos mig, så det gør indtryk, når han føler behov at komme med nedenstående svada. Om han vasker hænder eller er nødt til at tage afstand af hensyn til sit eget omdømme, ved jeg ikke, men det virker på mig som en oprigtig afstandtagen til dét, som Qureshi nu har gjort.
Jeg tror ikke du skal være blind for, at det også er en form for selvransagelse. Der vil uvægerligt komme en reaktion mod redaktionscheferne de steder hvor han har arbejdet, og hvor man ofte opererer med anonyme kilder, fordi praksis har været for slap. Underforstået, at de ikke har gjort deres arbejde godt nok. Så kan man tale nok så meget om tillid, men det er jo sådan set en redaktionschefs ansvar, at det ikke sker. Det er bl.a. dét han er ansat til.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 7. dec 2015, 11:48

Gamen skrev:
Det er jo så også stadig et åbent spørgsmål, om han vitterligt har opfundet ting eller ej, selvom han har givet kilderne fiktive navne.

Han har ikke ville, eller nærmere kunne, opgive kildens rigtige navn for at redde sit job og omdømme. Ligesom kilden til Napoli interviewet heller ikke findes.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. dec 2015, 11:50

Frygah skrev: Jeg tror jeg har misforstået sagen. Jeg troede "bare" at han i stedet for at skrive anonyme kilder i sine historier, havde valgt at ændre navnene på de faktiske kilder.
Det kan godt være, at det er sådan det forholder sig. Det er jo hans udlægning af sagen. Det man blot kan undre sig over er, at han ikke vil afsløre sine kilder overfor sine redaktører. Nu ved jeg stort set intet om journalistisk praksis, men går da ud fra, at redaktørerne skal sørge for at kildekritik er i orden, og derfor ofte er bekendt med, hvem ellers anonyme kilder er.

Han kan naturligvis ikke røbe sine kilder offentligt, men han kunne vel sagtens gøre det internt på redaktionerne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 11:54

Provst i Brovst skrev: Han har ikke ville, eller nærmere kunne, opgive kildens rigtige navn for at redde sit job og omdømme. Ligesom kilden til Napoli interviewet heller ikke findes.
Der er tale om to forskellige sager.

Kilden fra Napoli findes - problemet er, at han er freelancer og leverede en ikke-historie. Qureshi var meget detaljeret omkring hvornår og hvor han havde mødt ham. Den del tror jeg sådan set på. Der var ingen tvivl om, at han var utroligt pinligt berørt over at han var blevet solgt en løgnehistorie op til den FCM-kamp.
Ikke mindst ifht. hans kolleger, fordi det resulterede i at Napolis presseafdeling droppede alle aftalte interviews med flere journalister både til kampen i Herning og returkampen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 7. dec 2015, 11:56

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev: Han har ikke ville, eller nærmere kunne, opgive kildens rigtige navn for at redde sit job og omdømme. Ligesom kilden til Napoli interviewet heller ikke findes.
Der er tale om to forskellige sager.

Kilden fra Napoli findes - problemet er, at han er freelancer og leverede en ikke-historie. Qureshi var meget detaljeret omkring hvornår og hvor han havde mødt ham. Den del tror jeg sådan set på. Der var ingen tvivl om, at han var utroligt pinligt berørt over at han var blevet solgt en løgnehistorie op til den FCM-kamp.
Ikke mindst ifht. hans kolleger, fordi det resulterede i at Napolis presseafdeling droppede alle aftalte interviews med flere journalister både til kampen i Herning og returkampen.
Kilden til napoli historien findes svjv ikke og kan ikke opnåes kontakt med.

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-10 ... ew-var-fup
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 11:57

Provst i Brovst skrev:
Ekstra Bladet frikendte ham internt for ethvert ansvar - de har haft adgang til al mailkorrespondance. Konklusionen der var at han var blevet solgt en ikke-historie.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 7. dec 2015, 11:59

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Ekstra Bladet frikendte ham internt for ethvert ansvar - de har haft adgang til al mailkorrespondance. Konklusionen der var at han var blevet solgt en ikke-historie.
Indtil de ikke gjorde.

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 12:02

Provst i Brovst skrev:
Indtil de ikke gjorde.

Jo, Qureshi blev frikendt for ansvar i den interne udredning på Ekstra Bladet. Det ændrer da ikke på, at de erkendte at de var blevet solgt en falsk historie af den pågældende freelance-journalist.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 7. dec 2015, 12:07

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Indtil de ikke gjorde.

Jo, Qureshi blev frikendt for ansvar i den interne udredning på Ekstra Bladet. Det ændrer da ikke på, at de erkendte at de var blevet solgt en falsk historie af den pågældende freelance-journalist.
Han blev så frikendt at de begyndte at grave i de gamle artikler. Det er nøjagtigt det samme med at træneren aldrig er truet indtil han er fyret.

Det eneste tegn på at freelance journalist eksisterer er en email konto med et opdigtet navn....

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 7. dec 2015, 12:09

Gamen skrev:
astonvilla skrev:Faktum er vel bare at MQ er blevet fanget med fingrene nede i kagedåsen og så betales der ved kasse 1 (selvom man selvfølgelige godt kan undres over den ekstreme hellighed der udvises fra BT og EB når man ser på deres standarder i øvrigt - men lad den ligge).

Denne hér Torben Aakjær - som jeg har forstået det, så blev han fyret i MUFC efter nogle uheldige udtalelser (på FB).
Hvordan kan det udløse dette blodrøde had han bærer mod MQ - og med det nærmest infantile udfald han har mod ham (igen på FB)?

Qureshi og Morten Crone bragte historien. Siden har Aakjær båret nag, og brugt både Twitter og Facebook til at tordne mod Qureshi. Sammen med Ivan Holm, kendt Frem-mand, og hans søn, tidl. kontraktspiller i Brøndby Daniel Holm, har de været ude med riven på samtlige opslag omkring Qureshi på twitter de seneste dage. Lettere usmageligt.

Jeg kan også sidde og blive lidt harm over, at historien bringes af TV3 Sport, for deres site excellerer i at bringe deciderede ikke-historier og sladder, særligt om engelsk fodbold, og særligt i transferperioderne.
OK - men altså "bragte historien". Han har skrevet noget dumt på FB til offentligt skue som får ham fyret i MUFC - det undrer mig bare at han kan bære et sådant had over det? Han har sku da selv lagt det ud i offentligheden. Der må da stikke noget andet under? Eller måske jeg bare misforstår.
Bienvenu Bassogog!

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 12:11

Provst i Brovst skrev:
Han blev så frikendt at de begyndte at grave i de gamle artikler. Det er nøjagtigt det samme med at træneren aldrig er truet indtil han er fyret.
Ekstra Bladet begyndte ikke at grave. Konkurrenter på Viasat gjorde.

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 12:15

astonvilla skrev:
OK - men altså "bragte historien". Han har skrevet noget dumt på FB til offentligt skue som får ham fyret i MUFC - det undrer mig bare at han kan bære et sådant had over det? Han har sku da selv lagt det ud i offentligheden. Der må da stikke noget andet under? Eller måske jeg bare misforstår.
Han virker også til at mene at Qureshi, og flere andre journalister, har skrevet historier der ikke var hold i, bl.a. omkring interessen for Sisto. Mest af alt virker det dog til at han bærer utroligt meget nag over hans egen fyring. Indtil da var han af og til gæst i bl.a. Onside, og ja, selvfølgelig scout for Manchester United.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 7. dec 2015, 12:16

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Ekstra Bladet begyndte ikke at grave. Konkurrenter på Viasat gjorde.
OK. En tydelig fejl af EB.

Artikler på falske email kontier er en uundværlig ingrediens for journalister som digter historier ud af det blå. De indgår i alle svindler siden e-mailen.

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 12:19

Provst i Brovst skrev: Han blev så frikendt at de begyndte at grave i de gamle artikler. Det er nøjagtigt det samme med at træneren aldrig er truet indtil han er fyret.

Det eneste tegn på at freelance journalist eksisterer er en email konto med et opdigtet navn....
Som han siger i interviewet mødte han ham i mixed zone ved en Real Madrid-kamp i CL i 2013, og har siden regelmæssigt fået tilbudt artikler/historier fra ham. Dén her valgte man så at tage imod. Desværre viste den sig at være opdigtet.

Giv mig lige én grund til en mand med et så stort netværk, og en baggrund i Spanien, skulle være så dum at publicere en forsidehistorie han selv havde opfundet. Beklager, men det er jo ikke fordi hans arbejde herhjemme har været gennemsyret af løgn og latin. Han har stort set altid været blandt de første til at kalde spillerhandler og trænerskifter, pga. hans vidt forgrenede og gode netværk i agentverdenen.
Det glemmer mange midt i alt det her.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 7. dec 2015, 12:20

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev: Han blev så frikendt at de begyndte at grave i de gamle artikler. Det er nøjagtigt det samme med at træneren aldrig er truet indtil han er fyret.

Som han siger i interviewet mødte han ham i mixed zone ved en Real Madrid-kamp i CL i 2013, og har siden regelmæssigt fået tilbudt artikler/historier fra ham. Dén her valgte man så at tage imod. Desværre viste den sig at være opdigtet.
Siger MQ... Men han findes jo ikke!

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 12:24

Provst i Brovst skrev:
Siger MQ... Men han findes jo ikke!
Han er lige her: https://www.facebook.com/alessandro.calandrelli.520 ;) ;) ;) ;)

Hør lige her, du får ikke mig til at tro at man bevidst vil smadre sin karriere ved at smække en artikel man selv har opfundet på forsiden af sin egen avis. Han ved da udmærket hvordan mekanismerne fungerer i udenlandske klubber.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. dec 2015, 12:26

astonvilla skrev:
Gamen skrev:

Idioti er mit bedste bud. Manden kom med en række racistiske udtalelser og forsvarede sig med "jeg er blevet hacket", hvilket selvfølgelig er dumt når han efterfølgende valgte at gjorde det igen.
Jeg ved ikke helt hvad der er op og ned i den her sag, men Torben Aakjær slår mig som værende en usympatisk nar på alle leder og kanter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar