Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Maglau » 16. dec 2015, 17:52

FlæskeFrank skrev:
Danni skrev:Så er vi bare uenige, men det er skal der også være plads til. Bare fordi nogle er villige til at give mere, synes jeg ikke man bør sætte prisen op. I så fald skulle de afgørende kampe i sæsoner, hvor vi er blevet mestre jo også prissættes meget højere. Det vil jeg ikke synes er rimeligt. Folk husker jo hvordan de bliver behandlet. Jeg ville også købe mit sæsonkort alligevel selv hvis prisen var 3000, men det vil give en rids i lakken til AaB.
Jeg ved ikke hvor uenige vi er. Jeg mener, at den måde de deler kagen på - sæsonkortholdere får til x antal kroner, mens de øvrige må betale mere - er en fin skæring. Her snakker jeg 400 kr. kontra 500 kr.

Jeg tror ikke, at de kan sælge stadionpladserne til 600 kr. eller derover i februar måned til en Europaleague-kamp.

Mener, at da FCK var i Champions League mod Real Madrid solgte de alle tre kampe for 1500 kr. Så lyder 600-700 kroner for en billet mod et profilfattigt Man United-hold og uden Champions League hymnen dyrt.
Jeg tror faktisk at hvis prisen var 1.500 kr. for en billet kunne de stadig fylde stadig med 12.000 Manure fans. folk betaler immervæk 5-6.000 for at tage på fodbold tur til Manchester og se dem hjemmebane.
Havde det været Liverpool ville jeg selv have stået først i køen til 1.5000 kr billetter uden problemer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

seamann

Indlæg af seamann » 16. dec 2015, 20:04

Maglau skrev:
FlæskeFrank skrev:
Danni skrev:Så er vi bare uenige, men det er skal der også være plads til. Bare fordi nogle er villige til at give mere, synes jeg ikke man bør sætte prisen op. I så fald skulle de afgørende kampe i sæsoner, hvor vi er blevet mestre jo også prissættes meget højere. Det vil jeg ikke synes er rimeligt. Folk husker jo hvordan de bliver behandlet. Jeg ville også købe mit sæsonkort alligevel selv hvis prisen var 3000, men det vil give en rids i lakken til AaB.
Jeg ved ikke hvor uenige vi er. Jeg mener, at den måde de deler kagen på - sæsonkortholdere får til x antal kroner, mens de øvrige må betale mere - er en fin skæring. Her snakker jeg 400 kr. kontra 500 kr.

Jeg tror ikke, at de kan sælge stadionpladserne til 600 kr. eller derover i februar måned til en Europaleague-kamp.

Mener, at da FCK var i Champions League mod Real Madrid solgte de alle tre kampe for 1500 kr. Så lyder 600-700 kroner for en billet mod et profilfattigt Man United-hold og uden Champions League hymnen dyrt.
Jeg tror faktisk at hvis prisen var 1.500 kr. for en billet kunne de stadig fylde stadig med 12.000 Manure fans. folk betaler immervæk 5-6.000 for at tage på fodbold tur til Manchester og se dem hjemmebane.
Havde det været Liverpool ville jeg selv have stået først i køen til 1.5000 kr billetter uden problemer.
Jo, men er det også den pris, de skal tilbyde den trofaste familie tilskuer med et par børn ? Det er vel dem, der er på stadion i løbet af sæsonen, der skal tilgodeses, i stedet for kortsigtet profitmaksimering?

PS.
Hvis AaB havde været gæsten, var jeg med på 10K.

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 22. dec 2015, 12:22

jonas386 skrev:
Mike80 skrev:
white splash skrev:
Mike80 skrev:
jonas386 skrev:Rører er ikke en superliga profil. Du har et noget vidt begreb af ordet talenter.
Han er vel en profil i samme omfang som Børsting og Gilli som er 2 af de spillere du selv nævner. (Fast mand på et tophold!) Samtidigt fremhæver du Dalsgaard som AaB hentede som 20 årige, hvilket vel kun kan betyde at Thyge osv. Også indgår i dit talentbegreb? (Ikke mit)

Skal FCM have kreditten for Winston og Kjær?

Mike
Nu blev der skudt efter folk på ulvegraven, for at deraile transfertråden. Samme regelsæt herinde, så tag den et andet sted.
Tråden var afsporet lang tid før jeg blandede mig. Men du har ret:) Jeg tager gerne debatten videre i andet emne (hvorfor hade FCM feks.)

Mike
Det er ikke en debat jeg gider tage lige nu. Jeg kan bare sige at hvis du regner Thygesen og Danni Olsen med, så bliver vi aldrig enige. Jeg nævnte Dalsgaard fordi han blev hentet i Serie 2, og har efterfølgende været superliga profil. Thygesen og Danni Olsen havde udmærket sig i superligaen inden de kom til FCM.
"Talentarbejde handler om at se potentiale og arbejde videre på det" (Det skrev du for 14 dage siden, da du argumenterede for at Uffe Bech og Bjelland begge var produkt at godt talent arbejde i FCN)

Er vi enige om at Danny Olsen, Thygesen, Dennis Sørensen, Simon Poulsen, Zidan for at nævne nogle der alle blev hentet som talent og videreudviklet til profiler og landsholdsspillere i Fcm? (Altså i din kategori for godt talent arbejde)

Jeg helt enig i at Dalsgaard er et rigtig godt set AaB produkt, og de har fået det absolut maksimale ud af ham efter de indså, at de ikke havde hentet den offensiv spiller de i første omgang troede, og fik ham omskolet til back. Thygesen, Dennis Sørensen og Simon Poulsen blev ganske rigtigt hentet på en højere hylde, men endte også alle med at få landsholdsdebut i FCM trøjen og blive solgt videre for mellem 15-25 mio. Dalsgaard går kvit og frit til Belgien. Jeg vil da til hver en tid foretrække den midtjyske tilgang i sammenligninger her? Med tre Superliga profiler og en netto profit på 40-45 mio kan du næppe være uenig..

Og så går jeg i øvrigt ud fra FCM får en stilletiende kredit for udviklingen af Reid og Kjær eftersom du nægter at svare på den.

Mike

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. dec 2015, 12:44

Jeg må indrømme at jeg ikke har nogen ide om hvad det er du vil. Da jeg nævnte Sisto, Sviatchenko og Duelund gik jeg udfra det lå lidt i det at der blev talt nuværende trup. Her hører hverken Albæk, Reid eller Simon Kjær ind under. Så din stilletiende accept kan du jo stikke op i røven hvor du fandt den.

Jeg er derudover rimelig sikker på jeg ikke har argumenteret for at Bech eller Bjelland er FCN-talenter. FCN kan jo sagtens have fået mest ud af dem (stort salg, og flest kampe) uden at det er dem der har formet dem fra ungdomsårene. Og det mener jeg da også er talentarbejde.
Derudover mener jeg at jeg har givet Ørgaard kredit, flere gange, for at sælge middelgode spillere til uhyrlige overpriser. Det må man give ham at han kunne finde ud af, her kunne Lynge sagtens have lært en ting eller 3.
Jeg vil da til hver en tid foretrække den midtjyske tilgang i sammenligninger her?
Så du vil hellere se salg end pokaler? Interessant. Du kan jo se hvor mange titler, eller succes, de 3 FCM spillere har indbragt FCM, og så se hvad Dalsgaard har vundet med AaB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 22. dec 2015, 13:47

Mike80 skrev:Og så går jeg i øvrigt ud fra FCM får en stilletiende kredit for udviklingen af Reid og Kjær eftersom du nægter at svare på den.
Mike
Nu bliver du ved med at nævne det. Jeg skal ikke tale på jonas's vegne, men blot konstaterer den evindelige talentsnak.

Simon Kjær og Winston Reid var vel i FCM for 6-7 år siden. Og det er netop typisk for den diskussion, som pågår. I skabte noget for 10 år siden, hvor talentforholdene blev anderledes. Men det betyder ikke, at I er førende i dag. Det tog mange klubber måske 5-6 år at opdage "den nye verden" og efterfølgende indhente den.

Modsat så mener mange BIF-fans, at de er bedst til talentudvikling da de jo udviklede og solgte Agger i 2005. For mig er det meget meget længe siden og ikke rimeligt at bruge som bevis på sin talentudvikling af i dag.

Problemet for jer er vel netop, at der de senere år ikke har været de store salg som Femi eller Kjær, som netop tidligere var jeres (egen) blåstempling af talentudviklingen.

Så kan du nævne, at Sviatchenko og Pisto bliver solgt for rigtig store beløb. Det kan godt være, men de er bare ikke blevet solgt, ligesom vi heller ikke har solgt Spalvis.

Så snakken må jo være, om I var bedst til talentudvikling i årene 2005-2010 eller vi snakker nutid ? Jeg går ud fra, at vi snakker nutid og her mangler I vel tidligere tiders gode salg. Og når salgene udebliver kan man selvfølgelig stille kritisk lys på om der bliver brugt for mange penge på akademiet(om man får nok for pengene).

Hvis man betaler for meget for varen, så kan talentudviklingen stadig være god, men så bruger man bare for mange penge og så får SønderjyskE måske mere krone for krone end I gør.

BIF vil gerne bilde os ind, at de bruger 20-25 mio kr. om året til talentudvikling. I så fald får de ikke nok for pengene.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. dec 2015, 14:34

Mike80 skrev:
jonas386 skrev:
Mike80 skrev:
white splash skrev:
Mike80 skrev:
jonas386 skrev:Rører er ikke en superliga profil. Du har et noget vidt begreb af ordet talenter.
Han er vel en profil i samme omfang som Børsting og Gilli som er 2 af de spillere du selv nævner. (Fast mand på et tophold!) Samtidigt fremhæver du Dalsgaard som AaB hentede som 20 årige, hvilket vel kun kan betyde at Thyge osv. Også indgår i dit talentbegreb? (Ikke mit)

Skal FCM have kreditten for Winston og Kjær?

Mike
Nu blev der skudt efter folk på ulvegraven, for at deraile transfertråden. Samme regelsæt herinde, så tag den et andet sted.
Tråden var afsporet lang tid før jeg blandede mig. Men du har ret:) Jeg tager gerne debatten videre i andet emne (hvorfor hade FCM feks.)

Mike
Det er ikke en debat jeg gider tage lige nu. Jeg kan bare sige at hvis du regner Thygesen og Danni Olsen med, så bliver vi aldrig enige. Jeg nævnte Dalsgaard fordi han blev hentet i Serie 2, og har efterfølgende været superliga profil. Thygesen og Danni Olsen havde udmærket sig i superligaen inden de kom til FCM.
"Talentarbejde handler om at se potentiale og arbejde videre på det" (Det skrev du for 14 dage siden, da du argumenterede for at Uffe Bech og Bjelland begge var produkt at godt talent arbejde i FCN)

Er vi enige om at Danny Olsen, Thygesen, Dennis Sørensen, Simon Poulsen, Zidan for at nævne nogle der alle blev hentet som talent og videreudviklet til profiler og landsholdsspillere i Fcm? (Altså i din kategori for godt talent arbejde)

Jeg helt enig i at Dalsgaard er et rigtig godt set AaB produkt, og de har fået det absolut maksimale ud af ham efter de indså, at de ikke havde hentet den offensiv spiller de i første omgang troede, og fik ham omskolet til back. Thygesen, Dennis Sørensen og Simon Poulsen blev ganske rigtigt hentet på en højere hylde, men endte også alle med at få landsholdsdebut i FCM trøjen og blive solgt videre for mellem 15-25 mio. Dalsgaard går kvit og frit til Belgien. Jeg vil da til hver en tid foretrække den midtjyske tilgang i sammenligninger her? Med tre Superliga profiler og en netto profit på 40-45 mio kan du næppe være uenig..

Og så går jeg i øvrigt ud fra FCM får en stilletiende kredit for udviklingen af Reid og Kjær eftersom du nægter at svare på den.

Mike
Danny Olsen, Dennis Sørensen, Simon Poulsen og Zidan hentede i fandme ikke som talenter, i hentede dem som færdige superligaspillere som allerede var profiler i ligaen, der er absolut ingen forskel på de handler og da i f.eks. hentede Borring... det har sgu da absolut NUL og nix med udvikling og talentarbejde at gøre at i senere har skudt dem af til andre klubber, det er jo blot købmandskab og en naturlig udvikling fra nogle af de, på tidspunktet, mest attraktive unge spillere i Danmark.

Forresten er det både påfaldende og grinagtigt så travlt du har med at fare herind i tide og utide for at forsvare din klub så snart nogen kritiserer FCM den mindste smule og mener at AaB gør noget bedre end jer - hvem sagde mindreværdskomplekser? Hov det var da vist egentlig dig som normalt bruger det om AaB fans i hvert andet indlæg...

I øvrigt synes jeg bare du skulle holde dine meninger for dig selv, eller dele dem på jeres eget forum. Ordet FCM kan jo efterhånden knap nævnes herinde før du får det drejet over til en konkurrence i at pisse længst...yaaaaaaawn.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 22. dec 2015, 15:03

jonas386 skrev:Jeg må indrømme at jeg ikke har nogen ide om hvad det er du vil. Da jeg nævnte Sisto, Sviatchenko og Duelund gik jeg udfra det lå lidt i det at der blev talt nuværende trup. Her hører hverken Albæk, Reid eller Simon Kjær ind under. Så din stilletiende accept kan du jo stikke op i røven hvor du fandt den.

Jeg er derudover rimelig sikker på jeg ikke har argumenteret for at Bech eller Bjelland er FCN-talenter. FCN kan jo sagtens have fået mest ud af dem (stort salg, og flest kampe) uden at det er dem der har formet dem fra ungdomsårene. Og det mener jeg da også er talentarbejde.
Derudover mener jeg at jeg har givet Ørgaard kredit, flere gange, for at sælge middelgode spillere til uhyrlige overpriser. Det må man give ham at han kunne finde ud af, her kunne Lynge sagtens have lært en ting eller 3.
Jeg vil da til hver en tid foretrække den midtjyske tilgang i sammenligninger her?
Så du vil hellere se salg end pokaler? Interessant. Du kan jo se hvor mange titler, eller succes, de 3 FCM spillere har indbragt FCM, og så se hvad Dalsgaard har vundet med AaB.
Jamen så lad mig opresumere hvad jeg hører dig argumentere for. Du skriver at FCM de seneste år har haft større talentmasse end AaB i deres talentafdeling men at talentudvikling for dig er mere end blot hente landets største talenter og lade det uundgåelige ske? En anden måde at udtrykke at FCM talentarbejde i virkeligheden kan koges ned til at man tilknyttet uundgåelige profiler og faktisk bare venter på de udvikler sig af sig selv. Det synes jeg er søgt. Så jeg spørger derfor om spillere som Feks. Erik Sviachenko, Kjær og Reid alle er blandt disse kæmpe talenter som FCM ikke bør tilskrives det store udover at de blev hentet ind på akademiet? Du nævnte i samme indlæg Vito Hammershoy, Oliver Kock og Hvilsom som alle er spillere der ikke længere er i FCM så havde svært ved at gennemskue selfølgeligheden i at det kun galte spillere i det nuværende førsteholdstrup.

Du skrev d. 8/12-15.
jonas386 skrev:Det er måske bare mig, men jeg synes ikke der er nogen grund til at se ned på den måde FCN driver deres ungdomsarbejde på. Det er muligt der ikke er kommet verdensstjerner ud af deres ungdomssystem, men hvorfor er det forkert at samle talenter tidligt op og give dem det sidste skub mod udlandet. Spillere som Uffe Bech og Andreas Bjelland havde jeg da hellere end gerne set i AaB fremfor FCN da de skiftede fra Lyngby, og talentarbejde handler jo også om mere, og andet, end bare at udvikle de største talenter, det handler også om at se potentiale hvor andre måske ikke gør det, og udvikle videre på det.
Jeg enig at talentarbejde handler om at se potentiale hvor andre ikke gør. Men potentiale kan findes på flere hylder. FCM har ikke hentet en Dalsgaard i serie 2 men har istedet hentet en Dennis Sørensen, Thygesen, Simon Poulsen osv. Ganske givet talenter på en højere hylde som man har troet så meget på at man har været investeringsvillig og betalt overgangssum, men også efterfølgende har udviklet så meget på at de alle i deres FCM tid blev landsholdsspillere og skudt af til udlandet som Superligaprofiler. Det muligt at AaB tilgangen er at negligere dette til godt købmandsskab fra Ørgaard og en landstræner som ikke kan lide AaB. Og fred være med det.

Salg frem for pokaler? Hvor læser du jeg heller vil det? Jeg tror sjovt nok på at det hele i sidste ende hænger sammen. Talenter udvikles til profiler til gavn for holdet. Profiler sælges til udlandet til gavn for klubben. Indtægter til klubben reinvesteres til gavn for holdet. Holdet blir stærkere og med større chance for titler!

Mike

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 22. dec 2015, 15:15

Jesper Schmidt skrev:
Forresten er det både påfaldende og grinagtigt så travlt du har med at fare herind i tide og utide for at forsvare din klub så snart nogen kritiserer FCM den mindste smule og mener at AaB gør noget bedre end jer - hvem sagde mindreværdskomplekser? Hov det var da vist egentlig dig som normalt bruger det om AaB fans i hvert andet indlæg...

I øvrigt synes jeg bare du skulle holde dine meninger for dig selv, eller dele dem på jeres eget forum. Ordet FCM kan jo efterhånden knap nævnes herinde før du får det drejet over til en konkurrence i at pisse længst...yaaaaaaawn.
Nu fremhæver du den selv så tillad mig at svare.

Jeg debatterer FCM fordi jeg har FCM interesse. Jeg er på en offentligt debatforum, hvor det ikke er et krav at man skal være enig? Når FCM bliver nævnt tager jeg gerne debatten og du velkommen til at ignorere mig herinde såfremt du ikke kan håndtere mine holdninger.

Det påfaldende og grinagtige mindreværdskompleks kommer Feks. til udtryk når en AaB transfertråd af egne debattører bliver afdrejet og kommer til at omhandle en sammenligning med FCM. Det ikke et engangstilfælde at FCM bliver draget ind til sammenligning i div. AaB relaterede emner herinde, og det behov for hele tiden at sammenligne og måle sig med En anden klub ser du ikke i samme omfang på Ulvegraven.dk. Det påfaldende..

Mike

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. dec 2015, 15:35

Mike80 skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Jeg debatterer FCM fordi jeg har FCM interesse. Jeg er på en offentligt debatforum, hvor det ikke er et krav at man skal være enig? Når FCM bliver nævnt tager jeg gerne debatten og du velkommen til at ignorere mig herinde såfremt du ikke kan håndtere mine holdninger.

Det påfaldende og grinagtige mindreværdskompleks kommer Feks. til udtryk når en AaB transfertråd af egne debattører bliver afdrejet og kommer til at omhandle en sammenligning med FCM. Det ikke et engangstilfælde at FCM bliver draget ind til sammenligning i div. AaB relaterede emner herinde, og det behov for hele tiden at sammenligne og måle sig med En anden klub ser du ikke i samme omfang på Ulvegraven.dk. Det påfaldende..

Mike
Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med om du er enig eller ej, selvfølgelig har du lov til at have din mening. Men den er i langt de fleste tilfælde hamrende uinteressant, fordi vi allesammen godt ved hvad dit udgangspunkt er - hvad du synes om AaB og hvad du synes om FCM. Ergo er din mening i 9 ud af 10 tilfælde fuldstændigt ligegyldig. Dette er bestemt et af de tilfælde.

P.S.: Mange af os kan virkelig ikke udstå FCM, som vi anser for lidt af en byld i røven og et billede på mange af de ting som er allermest ulækre moderne fodbold. Derfor får i nogle gange ekstra opmærksomhed herinde, særligt når i kommer til at fremstå på den der Carl Holst-agtige facon, som der er en dejligt underholdende tendens til.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 22. dec 2015, 17:08

Jesper Schmidt skrev:
Mike80 skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Mike
Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med om du er enig eller ej, selvfølgelig har du lov til at have din mening. Men den er i langt de fleste tilfælde hamrende uinteressant, fordi vi allesammen godt ved hvad dit udgangspunkt er - hvad du synes om AaB og hvad du synes om FCM. Ergo er din mening i 9 ud af 10 tilfælde fuldstændigt ligegyldig. Dette er bestemt et af de tilfælde.

P.S.: Mange af os kan virkelig ikke udstå FCM, som vi anser for lidt af en byld i røven og et billede på mange af de ting som er allermest ulækre moderne fodbold. Derfor får i nogle gange ekstra opmærksomhed herinde, særligt når i kommer til at fremstå på den der Carl Holst-agtige facon, som der er en dejligt underholdende tendens til.
Jamen du må gerne synes min mening er uinteressant! -Og derfor kan jeg jo kun igen opfordre dig til at ignorer mig med den indrettede funktion herinde. Jeg kan ikke tale for alle men kunne forestille mig, at mange nogle også finder din holdning til netop mig ret uinteressant, så havde du haft lidt format havde du jo bare ignoreret mig istedet for at blande din holdning til mig ind i et emne, hvor dit eneste indspark omhandler hvad du synes om mig. Men så havde du selfølgelig ikke kommet igennem med dit brøl og fået dine "sejt sagt" tilkendegivelse fra resten af flokken..

Mike

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. dec 2015, 20:20

Istedetfor vi alle skal blokere dig var det måske nemmere du bare smuttede?
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. dec 2015, 23:17

Mike80 skrev: Jamen du må gerne synes min mening er uinteressant! -Og derfor kan jeg jo kun igen opfordre dig til at ignorer mig med den indrettede funktion herinde. Jeg kan ikke tale for alle men kunne forestille mig, at mange nogle også finder din holdning til netop mig ret uinteressant, så havde du haft lidt format havde du jo bare ignoreret mig istedet for at blande din holdning til mig ind i et emne, hvor dit eneste indspark omhandler hvad du synes om mig. Men så havde du selfølgelig ikke kommet igennem med dit brøl og fået dine "sejt sagt" tilkendegivelse fra resten af flokken..

Mike
Jeg kunne sagtens sætte dig på ignore, men det ændrer jo ikke på at du kommer ind i langt de fleste debatter du deltager i og får debatten drejet over på "det synes Mike er sandheden om FCM vs. det synes vi andre er sandheden om FCM. Det er ikke interessant overhovedet...couldn't care less. At man så ved hvad dine motiver er for at indgå i diskussioner herinde, efter at have læst hvordan du har omtalt AaB på ulvegraven, gør det absolut ikke mere interessant hvad din holdning er til ting som vedrører vores klub, hvadenten det så er i forhold til FCM eller ej.

At du valgte kun at forholde dig til, og citere, den del af mit indlæg som vedrørte din person er virkelig ikke mit problem.

Den sidste del af dit indlæg er sgu meget nuttet, også fordi jeg ikke rigtigt kan mindes at have fået de der "sejt sagt" tilkendegivelser, hvilket faktisk er pisseskuffende...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. dec 2015, 00:11

Jamen så lad mig opresumere hvad jeg hører dig argumentere for. Du skriver at FCM de seneste år har haft større talentmasse end AaB i deres talentafdeling men at talentudvikling for dig er mere end blot hente landets største talenter og lade det uundgåelige ske? En anden måde at udtrykke at FCM talentarbejde i virkeligheden kan koges ned til at man tilknyttet uundgåelige profiler og faktisk bare venter på de udvikler sig af sig selv. Det synes jeg er søgt. Så jeg spørger derfor om spillere som Feks. Erik Sviachenko, Kjær og Reid alle er blandt disse kæmpe talenter som FCM ikke bør tilskrives det store udover at de blev hentet ind på akademiet? Du nævnte i samme indlæg Vito Hammershoy, Oliver Kock og Hvilsom som alle er spillere der ikke længere er i FCM så havde svært ved at gennemskue selfølgeligheden i at det kun galte spillere i det nuværende førsteholdstrup.
Nu ved jeg du følger en del med herinde, og så er du sikkert også klar over at de fleste herinde har medgivet at FCM var længder foran resten af landet da man etablerede akademiet for 10 år siden. Efterfølgende er de fleste andre klubber så vågnet op, og forspringet er blevet udlignet. Jeg har aldrig skrevet at FCM er dårligere talentudviklere, men selvfølgelig har talentmassen noget at skulle have sagt, og her har FCM været foran, bl.a. grundet den mere aggressive rekruttering.
Det er muligt FCM stadig rekrutterer fra hele landet, men talentarbejdet er jo ikke længere det primære fokus i FCM, hvilket bl.a. kan ses ved at man bænker en spiller som Jesper Lauridsen, på trods af han var fast mand i hele mesterskabssæsonen, eller at man nu også køber ind til bredden.
Det kan jeg ikke se det kontroversielle i at mene.

Hvis det er fordi du gerne vil have mig til at sige AaB er bedre til det end FCM som det ser ud nu, så vil jeg da gerne give dig din indrømmelse. Det synes jeg AaB er.
men har istedet hentet en Dennis Sørensen, Thygesen, Simon Poulsen osv. Ganske givet talenter på en højere hylde som man har troet så meget på at man har været investeringsvillig og betalt overgangssum, men også efterfølgende har udviklet så meget på at de alle i deres FCM tid blev landsholdsspillere og skudt af til udlandet som Superligaprofiler. Det muligt at AaB tilgangen er at negligere dette til godt købmandsskab fra Ørgaard og en landstræner som ikke kan lide AaB. Og fred være med det.

Som andre allerede har nævnt så var de følgende spillere hentet ind som profiler, og ikke som udviklingsspillere. Så kan du jo også kalde Rade Prica for AaB talent (hentet på fri transfer, solgt for 20 millioner), eller Amartey for FCK talent. Alder og status betyder tilsyneladende ikke noget.
Jeg mener ikke jeg har sagt det er forkert at hente spillere, mener faktisk jeg roste FCN for dette, så er stadig ikke helt sikker på hvad det er du vil.
Salg frem for pokaler? Hvor læser du jeg heller vil det? Jeg tror sjovt nok på at det hele i sidste ende hænger sammen. Talenter udvikles til profiler til gavn for holdet. Profiler sælges til udlandet til gavn for klubben. Indtægter til klubben reinvesteres til gavn for holdet. Holdet blir stærkere og med større chance for titler!
Som sagt, du lister bare pokaler og succeser op som disse salg har givet til FCM.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 23. dec 2015, 10:10

Jesper Schmidt skrev:
Mike80 skrev: Jamen du må gerne synes min mening er uinteressant! -Og derfor kan jeg jo kun igen opfordre dig til at ignorer mig med den indrettede funktion herinde. Jeg kan ikke tale for alle men kunne forestille mig, at mange nogle også finder din holdning til netop mig ret uinteressant, så havde du haft lidt format havde du jo bare ignoreret mig istedet for at blande din holdning til mig ind i et emne, hvor dit eneste indspark omhandler hvad du synes om mig. Men så havde du selfølgelig ikke kommet igennem med dit brøl og fået dine "sejt sagt" tilkendegivelse fra resten af flokken..

Mike
Jeg kunne sagtens sætte dig på ignore, men det ændrer jo ikke på at du kommer ind i langt de fleste debatter du deltager i og får debatten drejet over på "det synes Mike er sandheden om FCM vs. det synes vi andre er sandheden om FCM. Det er ikke interessant overhovedet...couldn't care less. At man så ved hvad dine motiver er for at indgå i diskussioner herinde, efter at have læst hvordan du har omtalt AaB på ulvegraven, gør det absolut ikke mere interessant hvad din holdning er til ting som vedrører vores klub, hvadenten det så er i forhold til FCM eller ej.

At du valgte kun at forholde dig til, og citere, den del af mit indlæg som vedrørte din person er virkelig ikke mit problem.

Den sidste del af dit indlæg er sgu meget nuttet, også fordi jeg ikke rigtigt kan mindes at have fået de der "sejt sagt" tilkendegivelser, hvilket faktisk er pisseskuffende...
Jeg synes du er sej Hr. Schmidt. Især omkring juletid :thumbsup:

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 23. dec 2015, 11:29

jonas386 skrev:
Nu ved jeg du følger en del med herinde, og så er du sikkert også klar over at de fleste herinde har medgivet at FCM var længder foran resten af landet da man etablerede akademiet for 10 år siden. Efterfølgende er de fleste andre klubber så vågnet op, og forspringet er blevet udlignet. Jeg har aldrig skrevet at FCM er dårligere talentudviklere, men selvfølgelig har talentmassen noget at skulle have sagt, og her har FCM været foran, bl.a. grundet den mere aggressive rekruttering.
Det er muligt FCM stadig rekrutterer fra hele landet, men talentarbejdet er jo ikke længere det primære fokus i FCM, hvilket bl.a. kan ses ved at man bænker en spiller som Jesper Lauridsen, på trods af han var fast mand i hele mesterskabssæsonen, eller at man nu også køber ind til bredden.
Det kan jeg ikke se det kontroversielle i at mene.

Hvis det er fordi du gerne vil have mig til at sige AaB er bedre til det end FCM som det ser ud nu, så vil jeg da gerne give dig din indrømmelse. Det synes jeg AaB er.
men har istedet hentet en Dennis Sørensen, Thygesen, Simon Poulsen osv. Ganske givet talenter på en højere hylde som man har troet så meget på at man har været investeringsvillig og betalt overgangssum, men også efterfølgende har udviklet så meget på at de alle i deres FCM tid blev landsholdsspillere og skudt af til udlandet som Superligaprofiler. Det muligt at AaB tilgangen er at negligere dette til godt købmandsskab fra Ørgaard og en landstræner som ikke kan lide AaB. Og fred være med det.

Som andre allerede har nævnt så var de følgende spillere hentet ind som profiler, og ikke som udviklingsspillere. Så kan du jo også kalde Rade Prica for AaB talent (hentet på fri transfer, solgt for 20 millioner), eller Amartey for FCK talent. Alder og status betyder tilsyneladende ikke noget.
Jeg mener ikke jeg har sagt det er forkert at hente spillere, mener faktisk jeg roste FCN for dette, så er stadig ikke helt sikker på hvad det er du vil.
Som sagt, du lister bare pokaler og succeser op som disse salg har givet til FCM.
Selvfølgelig må du mene lige hvad du vil og havde du synes FCM havde Danmarks bedste talentudvikling havde jeg bedt dig om at gå ind og ligge dig. Din holdning er for mig lidt ligegyldigt for der vi begge for farvede til at se andet. Det kontroversielle for mig er når dine fakta argumenter bliver så søgte som tilfældet bla. Er i dit oprindelige indlæg her. At koge FCM ned til at man henter uundgåelige profiler på sigt for at nævne bla. Sviatchenko hænger jo ikke sammen.

Jeg medgiver at FCM med ny målsætning ikke gør tingene på samme måde som for 10 år siden. Men fakta er stadig at man i denne sæson har set en Duelund få sin gennembrud, set lange Poul stå foran Pusic og set Kristoffer Olsen spiller næsten samtlige minutter. 3 spillere under 20 som alle først er kommet rigtig frem denne sæson. Derudover har munksgaard, gemmer, lauritsen, David og mabil alle fået debut. De også alle i alderen ynglinge.

Stop nu. Thygesen, Dennis Sørensen, Danny Olsen, Simon Poulsen var superliga spillere. Men de var jo ikke landsholdsspillere og de profiler de på sigt udviklede sig til i FCM tiden. Danny Olsen og Dennis Sørensen blev hentet fra Farums bænk og spillede Heller ikke fast i FCM den første tid. Hvis de alle var så åbenlyse store profiler var de jo Heller ikke endt i en på det tidspunkt midtjysk midterklub.

AaB primært start 11. Hvem er jeres store talentsatsning denne sæson? Er den så meget foran FCM som du gerne vil have den til.

Talentudvikling skal altså målesi pokaler? Vandt i de første 2 dm pokaler på god talentudvikling? For ellers vandt vi vel sidst og må derfor have bedste talentudvikling dags dato?

Mike

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9520AaB » 23. dec 2015, 11:49

AaB's første mesterhold. Mike du kommer bare igang med at tælle.
Jeg tæller op mod 8 med nordjydsk pas;-)

Thomas Gill - Torben Boye, Ib Simonsen, Jes Høgh - Jan Pedersen, Lars Thomsen, Henrik Rasmussen, Jens Jessen - Jens Madsen, Peter Rasmussen - Erik Bo Andersen
Bemærk: Søren Thorst blev slemt skadet i foråret 1995 og afløst af den i Brøndby hentede Jes Høgh.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 23. dec 2015, 12:02

9520AaB skrev:AaB's første mesterhold. Mike du kommer bare igang med at tælle.

Thomas Gill - Torben Boye, Ib Simonsen, Jes Høgh - Jan Pedersen, Lars Thomsen, Henrik Rasmussen, Jens Jessen - Jens Madsen, Peter Rasmussen - Erik Bo Andersen
Bemærk: Søren Thorst blev slemt skadet i foråret 1995 og afløst af den i Brøndby hentede Jes Høgh.
Fedt hold! Kan kun konkludere at jeres talentarbejde er gået mere markant ned af bakke end selv jeg havde set. ;)

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 23. dec 2015, 12:15

Mike80 skrev:
9520AaB skrev:AaB's første mesterhold. Mike du kommer bare igang med at tælle.

Fedt hold! Kan kun konkludere at jeres talentarbejde er gået mere markant ned af bakke end selv jeg havde set. ;)
Det er det da meget lig i dag.... Nikolaj Larsen, Kasper P., Kenneth Emil, Ahlmann, Patrick Kristensen, N. Thomsen, Würtz, Risgaard, Børsting, Enevoldsen og Spalvis.
Længe leve arbejderklassen!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. dec 2015, 12:32

Mike80 skrev:Men fakta er stadig at man i denne sæson har set en Duelund få sin gennembrud, set lange Poul stå foran Pusic og set Kristoffer Olsen spiller næsten samtlige minutter. 3 spillere under 20 som alle først er kommet rigtig frem denne sæson. Derudover har munksgaard, gemmer, lauritsen, David og mabil alle fået debut. De også alle i alderen ynglinge.
...
AaB primært start 11. Hvem er jeres store talentsatsning denne sæson? Er den så meget foran FCM som du gerne vil have den til.
...
Mike
Nu har I spillet væsentlig flere kampe end os, så det medvirker selvfølgelig også til, at der gives uprøvede navne chancen. Det gjorde vi også året før, hvor vi var regerende mestre og Europaleague-deltagere. Ligesom vi også fik skaderne efter mesterskabet, som I også har slidt med.

Nu synes dog, at det er uheldigt, at du putter Kristoffer Olsson ind sammen med lange Poul og Duelund. For det første, fordi han er ikke hentet i Tjørring IF, men Arsenal eller lignende sted. Ham havde I vel forventning om skulle spille.

Omkring faktadelen så kan jeg se, at lange Poul er 21 år og Kristoffer Olsson 20 år, så de er vel begge IKKE under 20.

Duelund er spændende og jeg nød også da vi havde Lucas Andersen, som ung. Det er netop den type(alder og talent) som giver lidt ekstra.

Vi har ikke haft mange unge(UNDER 20) på holdkortet i år og det irriterer mig lidt. Indrømmet, men en del skyldes altså også, at vi blot har spillet 21 kampe i efteråret mod jeres 30. Men når Lyngby i deres pokalkamp kan sætte en 16 årig angriber ind, så irriterer det mig, at jeg ikke ser som minimum på bænken en AaB-ynglingespiller.

Men vi stiller stadig med et ungt hold, så jeg ser det ikke som et problem. Blot at det er træls.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. dec 2015, 13:37

NIN skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Mike

Jeg synes du er sej Hr. Schmidt. Især omkring juletid :thumbsup:
Tak, det luner! Og dejligt at Mike samtidig bliver bekræftiget...det er jo nærmest alle win/win's moder det her :thumbsup:

Besvar