Ja, det spiller selfølgelig ind at vi har spillet så markant flere kampe og døjet med sindssygt mange skader. Men vi har altså stadig valgt at spille med unge navne i flere af de større vigtige opgaver også europæisk på trods af mere etablerede navne har været til rådighed. Poul Onuachu kom ind med Pusic på bænken mod Southampton og startede mod Napoli.FlæskeFrank skrev:Nu har I spillet væsentlig flere kampe end os, så det medvirker selvfølgelig også til, at der gives uprøvede navne chancen. Det gjorde vi også året før, hvor vi var regerende mestre og Europaleague-deltagere. Ligesom vi også fik skaderne efter mesterskabet, som I også har slidt med.Mike80 skrev:Men fakta er stadig at man i denne sæson har set en Duelund få sin gennembrud, set lange Poul stå foran Pusic og set Kristoffer Olsen spiller næsten samtlige minutter. 3 spillere under 20 som alle først er kommet rigtig frem denne sæson. Derudover har munksgaard, gemmer, lauritsen, David og mabil alle fået debut. De også alle i alderen ynglinge.
...
AaB primært start 11. Hvem er jeres store talentsatsning denne sæson? Er den så meget foran FCM som du gerne vil have den til.
...
Mike
Nu synes dog, at det er uheldigt, at du putter Kristoffer Olsson ind sammen med lange Poul og Duelund. For det første, fordi han er ikke hentet i Tjørring IF, men Arsenal eller lignende sted. Ham havde I vel forventning om skulle spille.
Omkring faktadelen så kan jeg se, at lange Poul er 21 år og Kristoffer Olsson 20 år, så de er vel begge IKKE under 20.
Duelund er spændende og jeg nød også da vi havde Lucas Andersen, som ung. Det er netop den type(alder og talent) som giver lidt ekstra.
Vi har ikke haft mange unge(UNDER 20) på holdkortet i år og det irriterer mig lidt. Indrømmet, men en del skyldes altså også, at vi blot har spillet 21 kampe i efteråret mod jeres 30. Men når Lyngby i deres pokalkamp kan sætte en 16 årig angriber ind, så irriterer det mig, at jeg ikke ser som minimum på bænken en AaB-ynglingespiller.
Men vi stiller stadig med et ungt hold, så jeg ser det ikke som et problem. Blot at det er træls.
Kristoffer Olson er hentet i Arsenals ungdomsafdeling uden én eneste førsteholdskamp. Der tidligere hentet talenter fra større klubber uden det nødvendigvis er ensbetydende med at man har en startende profil i superligaen fra dag 1. Kristoffer Olson er et talent og et godt eksempel på det jeg mener FCM er gode til. Kristoffer har IMO udviklet sig massivt siden sin ankomst, hvor han de første 6 mdr. Lignede en luksus offensiv spiller med fokus på lækre detaljer og som regnede med at talentet nok skulle bære ham. Idag er en 2 vejsspiller og konstant i top 3 over tilbagelagte km. I FCM's kampe. Han har gennemgået en konstant stigende udvikling og lagt på i niveau hvilket jeg også mener er en del af talentsatsning. (Tag nu Ajax som henter Fischer, Lucas, Eriksen osv. Osv. Gode spillere som kan blive topspillere i Ajax. Ingen sætter vist spørgsmålstegn ved deres talentskole)
Vi kan jo sammenligne med jeres egen Blomkvist. Ligeledes ung svensk spiller som allerede var en profil i allsvensken og havde landskampe på CV'et. Han er mig bekendt sendt retur med tvivlsom AaB succes? Går ud fra i havde forventninger om at han skulle spille?! Havde FCM hentet ham og han var slået igennem på heden havde retorikken været at han jo også bare var en af disse uundgåelige profiler!
Jeg beklager fakta delen med alder. Min pointe er dog stadig den samme! Rømer, Duelund, Poul og Olsson er unge spillere som alle har fået deres endelige FCM gennembrud denne sæson. Alligevel fremhæver Eks. Jonas AaB som en markant bedre talent klub pt. På trods af jeres mest spillede start 11 vel kun endeholder Kasper Pedersen som en reel talent satsning.
Mike