Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 23. dec 2015, 13:40

FlæskeFrank skrev:
Mike80 skrev:Men fakta er stadig at man i denne sæson har set en Duelund få sin gennembrud, set lange Poul stå foran Pusic og set Kristoffer Olsen spiller næsten samtlige minutter. 3 spillere under 20 som alle først er kommet rigtig frem denne sæson. Derudover har munksgaard, gemmer, lauritsen, David og mabil alle fået debut. De også alle i alderen ynglinge.
...
AaB primært start 11. Hvem er jeres store talentsatsning denne sæson? Er den så meget foran FCM som du gerne vil have den til.
...
Mike
Nu har I spillet væsentlig flere kampe end os, så det medvirker selvfølgelig også til, at der gives uprøvede navne chancen. Det gjorde vi også året før, hvor vi var regerende mestre og Europaleague-deltagere. Ligesom vi også fik skaderne efter mesterskabet, som I også har slidt med.

Nu synes dog, at det er uheldigt, at du putter Kristoffer Olsson ind sammen med lange Poul og Duelund. For det første, fordi han er ikke hentet i Tjørring IF, men Arsenal eller lignende sted. Ham havde I vel forventning om skulle spille.

Omkring faktadelen så kan jeg se, at lange Poul er 21 år og Kristoffer Olsson 20 år, så de er vel begge IKKE under 20.

Duelund er spændende og jeg nød også da vi havde Lucas Andersen, som ung. Det er netop den type(alder og talent) som giver lidt ekstra.

Vi har ikke haft mange unge(UNDER 20) på holdkortet i år og det irriterer mig lidt. Indrømmet, men en del skyldes altså også, at vi blot har spillet 21 kampe i efteråret mod jeres 30. Men når Lyngby i deres pokalkamp kan sætte en 16 årig angriber ind, så irriterer det mig, at jeg ikke ser som minimum på bænken en AaB-ynglingespiller.

Men vi stiller stadig med et ungt hold, så jeg ser det ikke som et problem. Blot at det er træls.
Ja, det spiller selfølgelig ind at vi har spillet så markant flere kampe og døjet med sindssygt mange skader. Men vi har altså stadig valgt at spille med unge navne i flere af de større vigtige opgaver også europæisk på trods af mere etablerede navne har været til rådighed. Poul Onuachu kom ind med Pusic på bænken mod Southampton og startede mod Napoli.

Kristoffer Olson er hentet i Arsenals ungdomsafdeling uden én eneste førsteholdskamp. Der tidligere hentet talenter fra større klubber uden det nødvendigvis er ensbetydende med at man har en startende profil i superligaen fra dag 1. Kristoffer Olson er et talent og et godt eksempel på det jeg mener FCM er gode til. Kristoffer har IMO udviklet sig massivt siden sin ankomst, hvor han de første 6 mdr. Lignede en luksus offensiv spiller med fokus på lækre detaljer og som regnede med at talentet nok skulle bære ham. Idag er en 2 vejsspiller og konstant i top 3 over tilbagelagte km. I FCM's kampe. Han har gennemgået en konstant stigende udvikling og lagt på i niveau hvilket jeg også mener er en del af talentsatsning. (Tag nu Ajax som henter Fischer, Lucas, Eriksen osv. Osv. Gode spillere som kan blive topspillere i Ajax. Ingen sætter vist spørgsmålstegn ved deres talentskole)

Vi kan jo sammenligne med jeres egen Blomkvist. Ligeledes ung svensk spiller som allerede var en profil i allsvensken og havde landskampe på CV'et. Han er mig bekendt sendt retur med tvivlsom AaB succes? Går ud fra i havde forventninger om at han skulle spille?! Havde FCM hentet ham og han var slået igennem på heden havde retorikken været at han jo også bare var en af disse uundgåelige profiler!

Jeg beklager fakta delen med alder. Min pointe er dog stadig den samme! Rømer, Duelund, Poul og Olsson er unge spillere som alle har fået deres endelige FCM gennembrud denne sæson. Alligevel fremhæver Eks. Jonas AaB som en markant bedre talent klub pt. På trods af jeres mest spillede start 11 vel kun endeholder Kasper Pedersen som en reel talent satsning.

Mike

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 23. dec 2015, 13:40

FlæskeFrank skrev: Vi har ikke haft mange unge(UNDER 20) på holdkortet i år og det irriterer mig lidt. Indrømmet, men en del skyldes altså også, at vi blot har spillet 21 kampe i efteråret mod jeres 30. Men når Lyngby i deres pokalkamp kan sætte en 16 årig angriber ind, så irriterer det mig, at jeg ikke ser som minimum på bænken en AaB-ynglingespiller.

Men vi stiller stadig med et ungt hold, så jeg ser det ikke som et problem. Blot at det er træls.
Det er ikke særlig gunstigt for en ung spillers udvikling at spille ham langt over niveau. Og det er meget, meget få U17-spillere, der er i nærheden af Superliga-niveau - jeg kan kun huske Duncan og Lucas Andersen. Lad dem spille når de er gode nok eller er lige ved at være det - ikke før.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. dec 2015, 15:03

Mike80 skrev:Jeg beklager fakta delen med alder. Min pointe er dog stadig den samme! Rømer, Duelund, Poul og Olsson er unge spillere som alle har fået deres endelige FCM gennembrud denne sæson. Alligevel fremhæver Eks. Jonas AaB som en markant bedre talent klub pt. På trods af jeres mest spillede start 11 vel kun endeholder Kasper Pedersen som en reel talent satsning.
Mike
Nu er der mere jeg er uenig i, men vil lige bede om vi lige holder tingene for sig.

Nu er der væsentlig forskel på en spiller på 19 og en 20 år. Den på 19 er ynglingespiller. Den på 20 er seniorspiller.

Olsson har været i klubben i 1½ år og skal derfor spille regelmæssig med hans baggrund. Ligeledes skal Blomquist også være det hvis han bliver i klubben i 1½ år med hans baggrund.

Andre Rømer er 22 år og havde før denne sæson spillet 50 SL-kampe og kan nu skrive plus 15 på listen, altså ikke ukendt spiller.

21 årige Paul har spillet 10 SL-halvlege denne sæson - lyder det som gennembrud ?

Duelund er i mine øjne den eneste af de tre, som kan nævnes som talent.

Ligesom jeg ikke ser Kasper P som en del af talentudviklingen hos os, men den gode fortælling om, at du stadig kan nå det selvom du ikke længere er talent.

Jeg underkender ikke de nævnte spilleres kvalitet. Men det kan vel ikke være jeres akademis skyld, at de først begynder at slå igennem som 21 årige ?

Nikolaj Thomsen er 22 år, så er han vel også en af AaBs reel talent satsning eller ?

Når du flytter grænsen for jer selv mht. talent og alder, så flytter du den altså også i alle de andre klubber, som du vil sammenligne dig med. Du vil vinde en del mere sympati, hvis du gad trykprøve dine egne påstande inden du postede dem på en anden klubs fora.

Det kommer nemt til at lyde som om du mener alle jeres spillere er talenter, selv Kristian Bak. Og tro mig Bak er forbi talentalderen.
- FlæskeFrank

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 23. dec 2015, 18:32

FlæskeFrank skrev:
Mike80 skrev:Jeg beklager fakta delen med alder. Min pointe er dog stadig den samme! Rømer, Duelund, Poul og Olsson er unge spillere som alle har fået deres endelige FCM gennembrud denne sæson. Alligevel fremhæver Eks. Jonas AaB som en markant bedre talent klub pt. På trods af jeres mest spillede start 11 vel kun endeholder Kasper Pedersen som en reel talent satsning.
Mike
Nu er der mere jeg er uenig i, men vil lige bede om vi lige holder tingene for sig.
Men
Nu er der væsentlig forskel på en spiller på 19 og en 20 år. Den på 19 er ynglingespiller. Den på 20 er seniorspiller.

Olsson har været i klubben i 1½ år og skal derfor spille regelmæssig med hans baggrund. Ligeledes skal Blomquist også være det hvis han bliver i klubben i 1½ år med hans baggrund.

Andre Rømer er 22 år og havde før denne sæson spillet 50 SL-kampe og kan nu skrive plus 15 på listen, altså ikke ukendt spiller.

21 årige Paul har spillet 10 SL-halvlege denne sæson - lyder det som gennembrud ?

Duelund er i mine øjne den eneste af de tre, som kan nævnes som talent.

Ligesom jeg ikke ser Kasper P som en del af talentudviklingen hos os, men den gode fortælling om, at du stadig kan nå det selvom du ikke længere er talent.

Jeg underkender ikke de nævnte spilleres kvalitet. Men det kan vel ikke være jeres akademis skyld, at de først begynder at slå igennem som 21 årige ?

Nikolaj Thomsen er 22 år, så er han vel også en af AaBs reel talent satsning eller ?

Når du flytter grænsen for jer selv mht. talent og alder, så flytter du den altså også i alle de andre klubber, som du vil sammenligne dig med. Du vil vinde en del mere sympati, hvis du gad trykprøve dine egne påstande inden du postede dem på en anden klubs fora.

Det kommer nemt til at lyde som om du mener alle jeres spillere er talenter, selv Kristian Bak. Og tro mig Bak er forbi talentalderen.
Pointen er ikke alder. Det handler om hvorvidt klubben er villig til at satse på unge spillere på vej frem for mere etablerede navne. Når FCM får skudt i skoen at der ikke længere er plads til at udvikle talent efter Benhams indtog påpeger jeg blot af vi feks. De sidste 6 mdr. Har satset og fået spillet unge spillere som Kristoffer Olson, Duelund, Rømer og Poul ind omkring holdet og med masser af spilletid til dem alle.

Havde min pointe handlet om at pege på talentmassen generelt havde jeg også fremhævet Sisto og Sviachenko. Forskellen er at de ligesom jeres Thomsen allerede var fast omkring holdet inden sæson start! Det var Kristoffer Olson, Rømer, Duelund og Poul ikke og er derfor spillere som har fået deres chance og gennembrud denne sæson ditto jeres Kasper Pedersen.

Du vil gerne skille tingene ad så lad os forsøge at holde os til den tilgang. Udgangspunktet var at FCM ikke længere kan sige de giver talentet chancen og det faktuelt forkert! Specielt hvis det skal virke troværdigt at AaB samtidigt skulle være foran FCM med deres valgte spillere og talantsatsning i efteråret.

Øvrige bemærknknger:

Olson havde ikke spillet ėn eneste senior kamp inden han kom til FCM. Blomkvist var en alsvensken profil og havde svenske landskampe på Cv'et. Udgangspunktet på 1,5 års tilvænning ligger IMO ikke lige for.

Rømer har fået spilletid i 50 ligakampe men ikke som starter ligesom i de 15 plus 10-12 Europa kampe han har spillet dette efterår.

Poul har fået spilletid 10 ligakampe plus Europa i et FCM system hvor man spiller med 1 angriber og er i konkurrence med Duncan og Pusic. Dvs. At han flere gange er valgt foran den ene af disse hvilket jeg synes er meget tilfrdstilliende for en mand der sidst var lejet ud til Vejles bænk.

Mike

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 23. dec 2015, 18:56

At I gider...

Ignore er en fantastisk funktion, omend tråden her nu er ødelagt indtil han forsvinder igen.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 23. dec 2015, 19:50

Mike80 skrev:
FlæskeFrank skrev:Når du flytter grænsen for jer selv mht. talent og alder, så flytter du den altså også i alle de andre klubber, som du vil sammenligne dig med. Du vil vinde en del mere sympati, hvis du gad trykprøve dine egne påstande inden du postede dem på en anden klubs fora.

Pointen er ikke alder. Det handler om hvorvidt klubben er villig til at satse på unge spillere på vej frem for mere etablerede navne. Når FCM får skudt i skoen at der ikke længere er plads til at udvikle talent efter Benhams indtog påpeger jeg blot af vi feks. De sidste 6 mdr. Har satset og fået spillet unge spillere som Kristoffer Olson, Duelund, Rømer og Poul ind omkring holdet og med masser af spilletid til dem alle.

Havde min pointe handlet om at pege på talentmassen generelt havde jeg også fremhævet Sisto og Sviachenko. Forskellen er at de ligesom jeres Thomsen allerede var fast omkring holdet inden sæson start! Det var Kristoffer Olson, Rømer, Duelund og Poul ikke og er derfor spillere som har fået deres chance og gennembrud denne sæson ditto jeres Kasper Pedersen.

Du vil gerne skille tingene ad så lad os forsøge at holde os til den tilgang. Udgangspunktet var at FCM ikke længere kan sige de giver talentet chancen og det faktuelt forkert! Specielt hvis det skal virke troværdigt at AaB samtidigt skulle være foran FCM med deres valgte spillere og talantsatsning i efteråret.
Mike
Jeg er ikke i tvivl om, at når Steinlein og co siger, at I er de bedste i verden, så er det selvfølgelig utrolig svært at komme ind på et debatfora, hvor der ses anderledes på det verdensbillede.

Mht. talentudviklingen. Så mente I år tilbage, at I var de bedste og her refererede I til ikkeseniorspillere, oftest U17 og U19 samt ungdomslandsholdene.

Nu er det åbenbart mere flydende og talenter må åbenbart gerne være 21-22 år. Det er i orden at ændre præmisserne.

Men enten oplever I en ny verden hver dag og indstiller præmissen, så I er bedst i det øjeblikkelige verdensbillede eller også så ved I godt skoen trykker og vil gerne prøve at modbevise, at I skulle være fraveget jeres egen højtbesungne verden. Pick one.

Hvis jeg skal prøve at lave et billede, så havde I i Jens Ørgaard nok ligaens bedste salgsdirektør, men måske også ligaens dårligste købsdirektør. Vi havde på samme tid i Lynge måske ligaens bedste købsdirektør, men afgjort ikke den bedste salgsdirektør. Det er svært at sige hvem af de to, som var den bedste sportsdirektør(eller hvad de nu havde af titel), men begge klubber var glade for deres valg.

Sådan er det også med talentudvikling.
- FlæskeFrank

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 23. dec 2015, 20:52

FlæskeFrank skrev:
Mike80 skrev:
FlæskeFrank skrev:Når du flytter grænsen for jer selv mht. talent og alder, så flytter du den altså også i alle de andre klubber, som du vil sammenligne dig med. Du vil vinde en del mere sympati, hvis du gad trykprøve dine egne påstande inden du postede dem på en anden klubs fora.

Mike
Jeg er ikke i tvivl om, at når Steinlein og co siger, at I er de bedste i verden, så er det selvfølgelig utrolig svært at komme ind på et debatfora, hvor der ses anderledes på det verdensbillede.

Mht. talentudviklingen. Så mente I år tilbage, at I var de bedste og her refererede I til ikkeseniorspillere, oftest U17 og U19 samt ungdomslandsholdene.

Nu er det åbenbart mere flydende og talenter må åbenbart gerne være 21-22 år. Det er i orden at ændre præmisserne.

Men enten oplever I en ny verden hver dag og indstiller præmissen, så I er bedst i det øjeblikkelige verdensbillede eller også så ved I godt skoen trykker og vil gerne prøve at modbevise, at I skulle være fraveget jeres egen højtbesungne verden. Pick one.

Hvis jeg skal prøve at lave et billede, så havde I i Jens Ørgaard nok ligaens bedste salgsdirektør, men måske også ligaens dårligste købsdirektør. Vi havde på samme tid i Lynge måske ligaens bedste købsdirektør, men afgjort ikke den bedste salgsdirektør. Det er svært at sige hvem af de to, som var den bedste sportsdirektør(eller hvad de nu havde af titel), men begge klubber var glade for deres valg.

Sådan er det også med talentudvikling.
Men udgangspunktet var jo at retorikken var at FCM ikke længere giver talenterne chancen efter Benhams indtog da man istedet køber og satser på etablerede spillere. (Ofringen af Juelsgaard blev fremhævet som bevis på at man ikke længere turde satse på sine egne) Jeg da helt med på at en samlet vurdering af god talentudvikling handler om mere end unge spillere på 1. Holdet men nu blev det selv fremhævet som bevis for en ændret FCM strategi, hvilket er det jeg opponere imod og derfor argumentere som jeg gør.

Som sagt havde det handlet om samlet talent vurdering havde jeg indtaget U-19 guld, Sisto, Sviachenko og vores talent salg samt succes i udenlandske klubber for egenudviklede spillere. Men det var bare ikke udgangspunktet i denne debat. Men jeg tager den da gerne vide hvis du vil?

Mike

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 23. dec 2015, 21:49

Hvorfor hade FCM?

Deres fans
Sælger sig for ussel mønt
Tror de er verdens navle

Og igen - deres fans!
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 23. dec 2015, 22:04

Mike80 skrev:Men udgangspunktet var jo at retorikken var at FCM ikke længere giver talenterne chancen efter Benhams indtog da man istedet køber og satser på etablerede spillere. (Ofringen af Juelsgaard blev fremhævet som bevis på at man ikke længere turde satse på sine egne) Jeg da helt med på at en samlet vurdering af god talentudvikling handler om mere end unge spillere på 1. Holdet men nu blev det selv fremhævet som bevis for en ændret FCM strategi, hvilket er det jeg opponere imod og derfor argumentere som jeg gør.
Mike
Du sætter jo selv nogle rammer op, så du mener dine argumenter holder. Nu er talenter ikke længere under 20, men pludselig noget meget diffust. Jeg beder dig blot om, at lade være med at forudsætte, at vi vil acceptere hver gang FCM mener, nu er der nye regler for talentudvikling.
Man kan jo også konstatere, at de 10 yngste startopstillinger for FCM blev sat før Benham. At I i de to sæsoner med Benham har haft en gennemsnitsalder på start11, som er højere end de 8 foregående sæsoner.

FCK spiller med Amartey på den centrale midtbane. Han er lige fyldt 21 år(fyldte år for to dage siden). Er han beviset på, at FCK er førende indenfor talentudvikling, når et nu er DKs bedste hold ? Jeg kender godt dit svar, men han er i dit regnestykke pludselig et af de talenter, som I selv bruger til at forsvare jeres talentstrategi.

Og hvis vi skal tilbage til FCM, så:
er det den samme klub, som havde behov for at fortælle hvor god en klub, den var fordi den havde vundet så mange 2. og 3. pladser. Det viste sig, at man i den ligning indlagde pokalfinalenederlag som andenpladser. Noget som ingen andre klubber bruger som målestok. Da det blev påpeget blev man dybt fornærmet.

Så begyndte man, at fortælle, at man var det bedste hold kalendermæssigt i 2013 og 2014. Igen blev man dybt forudrettet, da nogle påpegede at det ikke gav mesterskaber.

Så kom mesterskabet, men pludselig er kalenderregnskabet eller den aktuelle førsteplads ikke interessant, fordi den fører I ikke. Om 2-3 måneder kommer I og fortæller os, at det er fordi I har spillet med i Europa, at I ganske uretfærdigt ikke kan kåres som danske mestre.

I udstråler en klar manglende selvværd på heden og higer derfor konstant efter anerkendelse på nogle parametre, som I opfinder til lejligheden. Det er trættende i længden.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 23. dec 2015, 22:18

Hvor mange millioner spenderer de forskellige suppeklubber på talentudvikling? Hvis jeg husker korrekt, så smider bif årligt 15 millioner efter 'Masterclass'. fcm har også udgifter for en hulens masse millioner. Især akademiet i Nigeria koster knaster. Det er vel værd at tage med i overvejelserne, hvis man absolut skal vurdere, hvor succesfulde de forskellige klubber er.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 23. dec 2015, 23:04

FlæskeFrank skrev:
Mike80 skrev:Men udgangspunktet var jo at retorikken var at FCM ikke længere giver talenterne chancen efter Benhams indtog da man istedet køber og satser på etablerede spillere. (Ofringen af Juelsgaard blev fremhævet som bevis på at man ikke længere turde satse på sine egne) Jeg da helt med på at en samlet vurdering af god talentudvikling handler om mere end unge spillere på 1. Holdet men nu blev det selv fremhævet som bevis for en ændret FCM strategi, hvilket er det jeg opponere imod og derfor argumentere som jeg gør.
Mike
Du sætter jo selv nogle rammer op, så du mener dine argumenter holder. Nu er talenter ikke længere under 20, men pludselig noget meget diffust. Jeg beder dig blot om, at lade være med at forudsætte, at vi vil acceptere hver gang FCM mener, nu er der nye regler for talentudvikling.
Man kan jo også konstatere, at de 10 yngste startopstillinger for FCM blev sat før Benham. At I i de to sæsoner med Benham har haft en gennemsnitsalder på start11, som er højere end de 8 foregående sæsoner.

FCK spiller med Amartey på den centrale midtbane. Han er lige fyldt 21 år(fyldte år for to dage siden). Er han beviset på, at FCK er førende indenfor talentudvikling, når et nu er DKs bedste hold ? Jeg kender godt dit svar, men han er i dit regnestykke pludselig et af de talenter, som I selv bruger til at forsvare jeres talentstrategi.

Og hvis vi skal tilbage til FCM, så:
er det den samme klub, som havde behov for at fortælle hvor god en klub, den var fordi den havde vundet så mange 2. og 3. pladser. Det viste sig, at man i den ligning indlagde pokalfinalenederlag som andenpladser. Noget som ingen andre klubber bruger som målestok. Da det blev påpeget blev man dybt fornærmet.

Så begyndte man, at fortælle, at man var det bedste hold kalendermæssigt i 2013 og 2014. Igen blev man dybt forudrettet, da nogle påpegede at det ikke gav mesterskaber.

Så kom mesterskabet, men pludselig er kalenderregnskabet eller den aktuelle førsteplads ikke interessant, fordi den fører I ikke. Om 2-3 måneder kommer I og fortæller os, at det er fordi I har spillet med i Europa, at I ganske uretfærdigt ikke kan kåres som danske mestre.

I udstråler en klar manglende selvværd på heden og higer derfor konstant efter anerkendelse på nogle parametre, som I opfinder til lejligheden. Det er trættende i længden.
Læs de 3 linjer du har valgt at slette da du citerede mit sidste indlæg. Havde vi diskuteret generel talentudvikling havde præmisserne været præcist de samme som jeg altid debatteret ud fra. Gider ikke gentage mig selv yderligere.

Hvor synes du AaB er førende som talentklub? Må jeg høre dine parametre? Eller handler det kun om at pille argumenter for at FCM skulle være det ned..

Mike

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 24. dec 2015, 00:33

Mike80 skrev:Som sagt havde det handlet om samlet talent vurdering havde jeg indtaget U-19 guld, Sisto, Sviachenko og vores talent salg samt succes i udenlandske klubber for egenudviklede spillere. Men det var bare ikke udgangspunktet i denne debat. Men jeg tager den da gerne vide hvis du vil?
Mike80 skrev:Læs de 3 linjer du har valgt at slette da du citerede mit sidste indlæg. Havde vi diskuteret generel talentudvikling havde præmisserne været præcist de samme som jeg altid debatteret ud fra. Gider ikke gentage mig selv yderligere.

Hvor synes du AaB er førende som talentklub? Må jeg høre dine parametre? Eller handler det kun om at pille argumenter for at FCM skulle være det ned..

Mike
Det var hvad jeg slettede. Men det er jo netop ikke de argumenter, du bruger. De kommer bagefter, når du bliver holdt op fakta omkring alder og hvad hvornår man er talent eller ej. Du må gerne mener, at de oprindelige udsagn er "det rigtige talentudvikling", men det har bare tidligere ikke været den parameter I har ville sammenligne. Det har derimod været U19.

Jeg siger ikke AaB er førende som talentklub. Det er jo netop forskellen på os to. Jeg har ikke behov for at påstå, at min klub er bedst til talentudvikling modsat dig. Jeg har tidligere med dig eller andet FCM-debattør bedt jer om at komme med et område, hvor I ikke mener I er nr. 1. Det blev til larmende tavshed.

Jeg har hele tiden holdt på, at AaB gør det rigtig godt på sin måde og det netop er pissesvært at sammeligne de forskellige indsatser. Derfor måler jeg på om AaB får nok ud af talentudviklingen ud fra mine forventninger. Og ja det gør de.

Når du så bræger op om FCMs lyksageligheder, så påpeger jeg jo, at I har valgt at bruge væsentlig flere penge end os, hvilket også må stille øget krav til resultatet. Her vil du så gerne sammenligne med os, hvilket jeg mener du ikke kan, fordi I bruger ifølge medierne og jer selv væsentlig flere penge...
- FlæskeFrank

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 24. dec 2015, 09:46

FlæskeFrank skrev:
Mike80 skrev:Som sagt havde det handlet om samlet talent vurdering havde jeg indtaget U-19 guld, Sisto, Sviachenko og vores talent salg samt succes i udenlandske klubber for egenudviklede spillere. Men det var bare ikke udgangspunktet i denne debat. Men jeg tager den da gerne vide hvis du vil?
Mike80 skrev:Læs de 3 linjer du har valgt at slette da du citerede mit sidste indlæg. Havde vi diskuteret generel talentudvikling havde præmisserne været præcist de samme som jeg altid debatteret ud fra. Gider ikke gentage mig selv yderligere.

Mike
Det var hvad jeg slettede. Men det er jo netop ikke de argumenter, du bruger. De kommer bagefter, når du bliver holdt op fakta omkring alder og hvad hvornår man er talent eller ej. Du må gerne mener, at de oprindelige udsagn er "det rigtige talentudvikling", men det har bare tidligere ikke været den parameter I har ville sammenligne. Det har derimod været U19.

Jeg siger ikke AaB er førende som talentklub. Det er jo netop forskellen på os to. Jeg har ikke behov for at påstå, at min klub er bedst til talentudvikling modsat dig. Jeg har tidligere med dig eller andet FCM-debattør bedt jer om at komme med et område, hvor I ikke mener I er nr. 1. Det blev til larmende tavshed.

Jeg har hele tiden holdt på, at AaB gør det rigtig godt på sin måde og det netop er pissesvært at sammeligne de forskellige indsatser. Derfor måler jeg på om AaB får nok ud af talentudviklingen ud fra mine forventninger. Og ja det gør de.

Når du så bræger op om FCMs lyksageligheder, så påpeger jeg jo, at I har valgt at bruge væsentlig flere penge end os, hvilket også må stille øget krav til resultatet. Her vil du så gerne sammenligne med os, hvilket jeg mener du ikke kan, fordi I bruger ifølge medierne og jer selv væsentlig flere penge...
Hvem er I? Hvor mange debattører skal jeg stå på mål for? Du må meget gerne forsøge at citere mig for at mene målbar talentudvikling udelukkende handler om U-19 fodbold men hvis ikke så lad være at pådutte mig tidligere holdninger, som intet hold har i virkeligheden for at underbygge din pointe. Jeg har taget mange talent debatter men aldrig ytret at talentudvikling på klubplan udelukkende skal koges ned til ungdomsfodbold så pak den væk.

Hvorfor skal min holdning opgøres i behov? Hvis jeg nu mener at FCM ER førende i talentudvikling. Jeg ved godt man ikke siger den slags i Nordjylland men hvis vi pakker janteloven væk skal man vel have lov at ytre sig selv når man mener man er bedst? Men det nok et geografisk temperaments spørgsmål.

Fint du ikke mener AaB er bedst? Men jeg stadig interesseret i at høre hvad det er for en "AaB" måde du er så fint tilfreds med og som til fulde lever op til dine parametre? Hvad måler du på?

Ja, vi bruger rigtig mange penge på talentudvikling. -Og med Benhams indtog bruger vi enda flere penge end tidligere. Akademiet er grundstenen i FCM og har medvirket til flere store salg og ikke mindst at 2 udenlandske investorer har valgt at investere væsentlig kapital i klubben FCM. Selfølgelig stiller øget investering krav til slutproduktet men FCM var aldrig nået dertil hvor de er dag uden en så aggressiv talentstrategi og når man ser hvordan klubben har rykket sig siden 1999 synes jeg telentinvesteringen til fulde er opfyldt.

Nu kunne det være spændende at høre dine kriterie for AaB?

Mike

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9520AaB » 24. dec 2015, 15:30

Glædelig jul til alle(også FCM).
Mike kunne du ikke oprette en tråd med navnet "Hvorfor ikke hade FCM". Du får den garanteret for dig selv:-)

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 25. dec 2015, 01:44

Spark nu bare tossen ud
Hair is not a right: it´s a privilege!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 25. dec 2015, 13:46

Mike80 skrev:Jeg ved godt man ikke siger den slags i Nordjylland men hvis vi pakker janteloven væk skal man vel have lov at ytre sig selv når man mener man er bedst? Men det nok et geografisk temperaments spørgsmål.
Klassisk Mike.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 25. dec 2015, 19:55

Chefredaktør Peter Kjeldberg fra Holstebro Dagblad synes FCM er noget svineri.
http://dagbladet-holstebro-struer.dk/le ... er-naering

Afgående kommunikations direktør i FCM synes det er at blande æbler og pærer.
http://dagbladet-holstebro-struer.dk/la ... -og-paerer

Hvis alle fans i fodbold, håndbold og ishockey trak bukserne ned og bukkede sig forover, for en velgører vamle perversitet,
og tilmed stolt ville blive ved med det, og mene at andres undren skyldes jantelov.
Det vil smadre alt fan-kultur i sports-klubberne, hvis elite sporten fremover bliver styret af det.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 25. dec 2015, 20:58

634 skrev:Chefredaktør Peter Kjeldberg fra Holstebro Dagblad synes FCM er noget svineri.

Hvis alle fans i fodbold, håndbold og ishockey trak bukserne ned og bukkede sig forover, for en velgører vamle perversitet,
og tilmed stolt ville blive ved med det, og mene at andres undren skyldes jantelov.
Det vil smadre alt fan-kultur i sports-klubberne, hvis elite sporten fremover bliver styret af det.
Ren jantelov fra Holstebro. Anderledes kan det ikke være, når nogen vover ikke at købe præmissen om, at FCM bare er bedst til mennesker, talentudviking, mesterskaber og pokaltitler. Ufatteligt at man i hele Danmark, om det er Aalborg, Aarhus, Esbjerg, Holstebro, Odense eller København, lader sig styre af den grimme jantelov, som altid rammer evigt misforståede FCM.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 25. dec 2015, 21:36

sulakvelidze skrev:
634 skrev:Chefredaktør Peter Kjeldberg fra Holstebro Dagblad synes FCM er noget svineri.

Ren jantelov fra Holstebro. Anderledes kan det ikke være, når nogen vover ikke at købe præmissen om, at FCM bare er bedst til mennesker, talentudviking, mesterskaber og pokaltitler. Ufatteligt at man i hele Danmark, om det er Aalborg, Aarhus, Esbjerg, Holstebro, Odense eller København, lader sig styre af den grimme jantelov, som altid rammer evigt misforståede FCM.
Det er svært ikke at grine, når FCM omtales, men hov det er janteloven igen.
Peter Kjeldberg er forresten bror til Jakob Kjeldberg tidligere spiller hos Silke, Chelsea og landsholdet.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 30. dec 2015, 21:15

Vi må snart have en Hvorfor elske FCM-tråd! Denne her kan man jo ikke andet end elske dem for. Det er fra Ulvegraven, hvor en FCM-fan formulerer, hvorfor han har det svært med en anden FC-legetøjsklub - som i hans verden så bare er HELT anderledes end FCM:
Helt enig, og det opsummerer meget godt grunden til min holdning og mening om projektet i Farum. Jeg synes det signalerer en arrogance, og "jeg kan gøre, hvad jeg har lyst til, for jeg har mange penge"-attitude, som næppe gavner ret meget i Danmark.
Jeg har mine tvivl om, hvorvidt dette er en "normal" investering med forventninger om et stort afkast - gerne med det samme også, eller om det er en rig mand der keder sig, eller om det er en Benham, som gør det af kærligheden til sporten.
Nogle gange bliver deres selvbedrag så stort, at man nærmest kommer til at holde af dem. :oops:

Besvar