Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Freddie
Allstar
Allstar

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Freddie » 27. dec 2015, 15:35

Jesper Schmidt skrev:
Men Patricks problem er at han ikke længere virker til at være i spil til andre positioner. Jeg stillede sådan set ikke så meget spørgsmål til hans evner, men konstaterer at han ikke længere virker til at være førstereserve på andre positioner end højre back, hvor han udelukkende er røget op i hierakiet fordi Dalsgaard er væk. Han virker ikke rigtigt til at være i spil andre steder - på venstre back har Blåbjerg overhalet ham, centralt står Abildgaard og Jönsson før ham, på kanten Jönsson og Thrane senest... jeg kan ikke se andre positioner hvor PK kan få bare nogenlunde mængder af spilletid end på højre back, og taber han den kamp (hvilket jeg som sagt forventer) er det svært at se der er en plads til ham i truppen.

Iøvrigt er jeg nu ikke enig i at han altid har slået til når han har fået chancen på højre back, jeg mindes i hvert fald én dårlig kamp på højre back i dette efterår, og synes generelt at der har været rigtigt langt mellem snapsene efter han var skadet i længere tid. Jeg tror bestemt at PK skal til at spille fast hvis han skal tilbage på sit topniveau, og det tror jeg ikke på kommer til at ske i AaB. Desværre.
Det må jo så være kampen i Esbjerg i ligaen eller også i pokalkampen mod Lyngby. Det er de to eneste kampe han har spillet på højre back i dette efterår. Dalsgaard har siddet på den, og ind imellem har det været svært at se hvorfor. I forhold til spilletid er det meget begrænset hvad han har leveret, og jeg husker ham bedst for kampen mod Sønderjyske hvor han stod i flere sekunder og kiggede på, at de udlignede til 2-2 uden at dække op, og uden at komme væk fra positionen, der ophævede off siden. Havde det ikke været for en linjevogter, der valgte at vinke alligevel, havde han kostet os to point i den kamp, men han var heldig, og det samme var vi andre.
Men tilbage til Patrick, så vil det ikke undre mig at han kan komme i spil til den centrale plads på midten i skyggen af Rasmus Würtz, men holdet har brug for en stabil back, der kan andet end løbe hurtigt. En der kan tænke selv, en der kan deltage i spillet med bolden når vi skal spille mod Randers eller andre, der gerne vil stå seriøst dybt, og en, der ikke falder i søvn, når man er forsvarsspiller.
Med hensyn til at der har været langt mellem snapsene er jeg enig med dig. Det har der været, men det er fordi Dalsgaards navn har været fortrykt på holdkortet. Jeg er kommet med min indvending, og det er svært at være i opposition, når det er gået som det er. Blot kunne det have været dejligt, hvis vi allerede havde fået spillet Patrick ind igen på backen, i stedet for at have fortsat med Dalle, men jeg forstår det. Resultater har ikke indbudt til ændringer.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. dec 2015, 16:25

Jeg har selv tidligere set PK som en potentiel afløser/backup for Würtz, men dette efterår har vist at sådan ser træneren ikke på det. Det er det som er hele humlen synes jeg. Vi kan sagtens alle blive enige om at PK har været en fantastisk altmuligmand for os, og at hans allerstørste værdi i mange år har været at han netop har kunnet dække mange pladser... men når han i dag ryger længere og længere tilbage i køen på alle pladserne minus 1, hvor er den store værdi i at han kan dække flere pladser så? Jeg kan altså ikke se at grundlaget for et samarbejde mellem AaB og PK er det samme som bare i sommer, og det gælder for begge parter.

Jeg tror ikke der kommer en afklaring på Patricks fremtid i AaB før sent i foråret eller inden næste sæson starter, og som jeg skrev tidligere tror jeg at det eneste som gøre at PK er i AaB næste sæson er hvis han vinder kampen om at blive førstevalg på højre back. Jeg tror ikke på at man stadig ser ham som et reelt alternativ, udover som absolut nødløsning, til midtbanen eller venstre back.

Gamen

Indlæg af Gamen » 27. dec 2015, 16:29

Freddie skrev: Men tilbage til Patrick, så vil det ikke undre mig at han kan komme i spil til den centrale plads på midten i skyggen af Rasmus Würtz, men holdet har brug for en stabil back, der kan andet end løbe hurtigt.
Dét her er helt sort. Patrick har ikke skyggen af det der kræves for at spille på den centrale midtbane. Han er ikke specielt nærkampsstærk, ikke boldfast, har en mildest talt dårlig teknik og er udpræget et-benet. Han er ikke i nærheden af at være kreativ nok, hvilket man allerede tog konsekvensen af efter de første par år på senior-niveau.

AaB har brug for en back der kan bidrage til den spillestil vi spiller efter. Vi er ikke et udpræget forsvarende hold. Vi skal spille teknisk fodbold, og der kommer Patrick alvorligt til kort. Dalsgaard var heller ikke en udpræget teknisk dygtig spiller, men han havde til gengæld speed, var relativt dygtig til at finde balancen mellem forsvar og angreb, havde en vigtig rolle ved offensive dødbolde, og var i langt de fleste af hans kampe en evig trussel offensivt. Særligt pga. de rum det skabte til hans medspillere.

Patrick er ligesom Wichmann var det, en ganske ordinær spiller uden spidskompetencer. Men han mangler altså i udpræget grad en teknik der holder superliga-niveau, hvorfor han stort set aldrig har været i spil på førsteholdet til de pladser han spillede i ungdomsårene. Nu har han haft godt 10 år i klubben uden for alvor at bide sig fast - enten bliver han her sin karriere ud med minimal spilletid til følge, eller også tager han videre.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 27. dec 2015, 17:23

Gamen skrev: Dét her er helt sort. Patrick har ikke skyggen af det der kræves for at spille på den centrale midtbane. Han er ikke specielt nærkampsstærk, ikke boldfast, har en mildest talt dårlig teknik og er udpræget et-benet. Han er ikke i nærheden af at være kreativ nok, hvilket man allerede tog konsekvensen af efter de første par år på senior-niveau.

AaB har brug for en back der kan bidrage til den spillestil vi spiller efter. Vi er ikke et udpræget forsvarende hold. Vi skal spille teknisk fodbold, og der kommer Patrick alvorligt til kort. Dalsgaard var heller ikke en udpræget teknisk dygtig spiller, men han havde til gengæld speed, var relativt dygtig til at finde balancen mellem forsvar og angreb, havde en vigtig rolle ved offensive dødbolde, og var i langt de fleste af hans kampe en evig trussel offensivt. Særligt pga. de rum det skabte til hans medspillere.

Patrick er ligesom Wichmann var det, en ganske ordinær spiller uden spidskompetencer. Men han mangler altså i udpræget grad en teknik der holder superliga-niveau, hvorfor han stort set aldrig har været i spil på førsteholdet til de pladser han spillede i ungdomsårene. Nu har han haft godt 10 år i klubben uden for alvor at bide sig fast - enten bliver han her sin karriere ud med minimal spilletid til følge, eller også tager han videre.
Mener du at det er ligemeget om vores backer kan dække op? Mener du at bare de kan løbe hurtigt er alt i orden? Skal vi til at kalde vores spilsystem 2-6-2 ? Nej ved du hvad, Gamen. Vi to, vi er simpelthen ikke på samme planet når det gælder fodbold, og jeg kommer aldrig nogensinde til at lande på din. Skal jeg sige noget om dig, er det, at du er en fodbolddrømmer. Selvfølgelig er vi et forsvarende hold. Skal vi nu også til at spille uden målmand efter din mening? Men hør nu her. Du er altid velkommen til at kommentere mine indlæg, men det her er sidste gang jeg svarer dig.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 28. dec 2015, 08:28

Gamen skrev:
Freddie skrev: Men tilbage til Patrick, så vil det ikke undre mig at han kan komme i spil til den centrale plads på midten i skyggen af Rasmus Würtz, men holdet har brug for en stabil back, der kan andet end løbe hurtigt.
Dét her er helt sort. Patrick har ikke skyggen af det der kræves for at spille på den centrale midtbane. Han er ikke specielt nærkampsstærk, ikke boldfast, har en mildest talt dårlig teknik og er udpræget et-benet. Han er ikke i nærheden af at være kreativ nok, hvilket man allerede tog konsekvensen af efter de første par år på senior-niveau.

Jeg kunne simpelthen ikke være mere enig.
Jeg savner Winsnes

Nornberg
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Würtz

Indlæg af Nornberg » 30. dec 2015, 08:01

Martino skrev:
Gamen skrev:

Jeg kunne simpelthen ikke være mere enig.
Det kunne jeg sådan set heller ikke. PK er en god nødløsning til enkelte kampe, men han bliver aldrig andet!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 6. jan 2016, 09:30

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 6. jan 2016, 09:31

Vigtigt, vigtigt, vigtigt. Den måske mest betydningsfulde spiller i AaB de seneste år!!!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 6. jan 2016, 09:33

BoT skrev:Vigtigt, vigtigt, vigtigt. Den måske mest betydningsfulde spiller i AaB de seneste år!!!
Skønt. Det betyder også, at han bliver pensioneret som AaBer.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 6. jan 2016, 13:59

Spanky skrev:Så kom den vigtigste i hus: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/rasm ... r-med-AaB/
Sådan!!
Bienvenu Bassogog!

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. jan 2016, 19:01

Spanky skrev:Så kom den vigtigste i hus: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/rasm ... r-med-AaB/
Enormt vigtigt for klubben. Selvom han kan svinge i niveau, så er han uundværlig for AaB - lidt som en Keller, der formodentlig ville være af sportslig ringe værdi andre steder, men er uundværlig i Randers.

Så er det spændende at se, hvad der sker med de øvrige kontraktforlængelser - mon ikke vi får en indikation på hvem der kan være fortid og hvem man gerne vil forlænge med, temmelig hurtigt? Forestiller mig at der ikke bliver så meget gang i transferkarrusellen dette vindue.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 6. jan 2016, 19:42

Gamen skrev:
Enormt vigtigt for klubben. Selvom han kan svinge i niveau, så er han uundværlig for AaB [....]
Jeg synes han er vores absolut mest stabile spiller - uden sammenligning. Kan han holde nogenlunde niveau det næste år til halvandet vil han nærmest have opnået legendestatus i klubben, afstikkeren til PS&E til trods.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 6. jan 2016, 21:58

limey skrev:
Gamen skrev:
Enormt vigtigt for klubben. Selvom han kan svinge i niveau, så er han uundværlig for AaB [....]
Jeg synes han er vores absolut mest stabile spiller - uden sammenligning. Kan han holde nogenlunde niveau det næste år til halvandet vil han nærmest have opnået legendestatus i klubben, afstikkeren til PS&E til trods.
Først og fremmest bør man se på hvordan vi klarer os i de kampe Würtz ikke er med. Det går ofte skidt.
Bienvenu Bassogog!

oswald
2. div
2. div

Indlæg af oswald » 6. jan 2016, 22:00

AaB har givet kontraktudspil til Kenneth Emil Petersen, Patrick Kristensen og Rasmus Jönsson

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... -profiler/

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. jan 2016, 06:35

oswald skrev:AaB har givet kontraktudspil til Kenneth Emil Petersen, Patrick Kristensen og Rasmus Jönsson

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... -profiler/
Kontraktudspil er ikke ensbetydende med at AaB partout vil forlænge. Jeg kan godt forestille mig at en type som Patrick har fået et udspil, der stiller ham dårligere end hans nuværende kontrakt. Hans værdi ifht. holdet er dalende.

KEP er i min optik, efter Würtz, den allervigtigste at få forlænget med.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jan 2016, 08:38

oswald skrev:AaB har givet kontraktudspil til Kenneth Emil Petersen, Patrick Kristensen og Rasmus Jönsson
Det mest bekymrende ved den artikel er sådan set, at den publiceres. Der var ikke noget før Würtz. Så sortseer FlæskeFrank tænker, at AaB måske gerne vil signalerer, at vi har strukket os for de nævnte spillere.

Samtidig ærgrer det mig, at Thrane ikke står nævnt blandt de tre.

KEP er utrolig vigtig, men en rutineret midterforsvarer kan bruges i mange klubber. Så han har nok bud fra OB og AGF, samt måske FCN. Tre steder, hvor jeg tror han vil gøre rigtig meget gavn - altså udover AaB.

Patrick. Kan godt forstå, at AaB vil forlænge. Jeg er dog ikke sikker på, at Patrick har samme hast. Hvis jeg var ham, vil jeg vente og se om højrebacken var min.

Rasmus Jönsson er vel 50/50. Han er endelig ved at være fit og er pt. på et udenlandsk hold, som har succes. Det skal vel være en stor svensk klub for at den er mere interessant eller fra en større liga.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. jan 2016, 09:59

FlæskeFrank skrev:
Det mest bekymrende ved den artikel er sådan set, at den publiceres. Der var ikke noget før Würtz. Så sortseer FlæskeFrank tænker, at AaB måske gerne vil signalerer, at vi har strukket os for de nævnte spillere.

Samtidig ærgrer det mig, at Thrane ikke står nævnt blandt de tre.

KEP er utrolig vigtig, men en rutineret midterforsvarer kan bruges i mange klubber. Så han har nok bud fra OB og AGF, samt måske FCN. Tre steder, hvor jeg tror han vil gøre rigtig meget gavn - altså udover AaB.

Patrick. Kan godt forstå, at AaB vil forlænge. Jeg er dog ikke sikker på, at Patrick har samme hast. Hvis jeg var ham, vil jeg vente og se om højrebacken var min.

Rasmus Jönsson er vel 50/50. Han er endelig ved at være fit og er pt. på et udenlandsk hold, som har succes. Det skal vel være en stor svensk klub for at den er mere interessant eller fra en større liga.
Jeg er ret sikker på at alle 3 spillere har fået tilbud som afspejler at deres værdi for holdet måske ikke helt er hvad den har været.

- KEP er en dygtig spiller og jeg synes han passer rigtigt godt til vores måde at spille på, når han ikke laver hjerneblødninger. Men perfekt eller uerstattelig er han bestemt ikke, og jeg vil derudover blive overrasket hvis ikke AaB spørger sig selv om hvornår Blåbjerg skal være en del af midterforsvaret... det ville være i tråd med den måde man har kørt de unge ind på holdet i den senere tid, hvis Blåbjerg bliver kørt i stilling til en stamplads i løbet af det næste års tid.

- PK tror jeg kommer til at søge fast spilletid i en anden klub. Derudover har jeg tidligere nævnt hvordan det ikke ser ud til at han er i spil til andre pladser end backs, hvilket tager en del af den værdi han tidligere har haft for holdet, som spilleren der blev brugt på mange pladser. Jeg håber han bliver og tager kampen op igen-igen, men jeg tror det ender med at han finder en anden klub.

- Jönsson må være skuffet over ikke at spille fast, og jeg kan ikke forestille mig at han forlænger før han får en indikation af hvordan han står i løbet af foråret... af samme grund kan jeg heller ikke forestille mig at AaB ligefrem har tilbudt ham en guldrandet kontrakt. Han har vel iøvrigt på ingen måde levet op til hvad man havde forventet ved sidste forlængelse.

- Thrane kommer man til at tage stilling til i løbet af foråret, jeg tror bestemt det ender med en forlængelse, men her har man vel ikke travlt overhovedet.

Hvis Jönsson ender med at være stamspiller i foråret, tror jeg det ender med en forlængelse med ham, og mon ikke også det ender med et par år mere til KEP. Hvis Thrane fortsætter med at kæmpe sig til mere og mere spilletid ender det helt sikkert med en forlængelse, mens jeg tror at det eneste som kan få det til at ende med en forlængelse med PK vil være hvis han vinder kampen om højre back.

Men generelt er jeg nu ret rolig, efter man fik forlængelserne med Risgaard og Würtz i hus. Det var i mine øjne langt de vigtigste.

EDIT: Og så kan man jo kloge sig nok så voldsomt, og blive pillet ned af virkeligheden :)

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... patrick-k/

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 7. jan 2016, 10:02

Så kom forlængelsen med PK i hus. Det er helt ok :)

Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 7. jan 2016, 10:23

le Cid skrev:Så kom forlængelsen med PK i hus. Det er helt ok :)

Den er SÅ pisse vigtig (selvom der er en del herinde som ikke kan se det af en eller anden årsag).

Når vi er så numerisk tynde i truppen er han en ekstremt vigtig spiller.

Samtidig er han loyal og har aldrig ytret et eneste klynk over at sidde på bænken.

derudover er han en rigtig dygtig spiller naturligvis.

Og vigtigst af alt, så bor han ved siden af mig - så man kan få lidt sladder når vi lufter hunde om aftenen (ja, jeg ligger på lur og ser hvornår han går - patetisk, jeg ved det).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jan 2016, 11:02

le Cid skrev:Så kom forlængelsen med PK i hus. Det er helt ok :)

På ledelsesgangen tror sportsdirektør Allan Gaarde, der er endnu mere i vente fra Patrick Kristensen.

- Patrick er en intelligent og teknisk dygtig fodboldspiller, der nu med sine 28 år befinder sig i sin bedste fodboldalder.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar