Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Fredericia

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Popnizzen » 23. jan 2016, 21:21

Freddie skrev:
jonas386 skrev: Hvad er det for en tabermentalitet du snakker om? Jeg ser gerne man går efter de sportslige resultater, og ikke småbeløber der ser godt ud på bundlinjen. Du må gerne synes min mentalitet er taberagtig af den grund, men jeg forstår det ikke helt.

Derudover, hvis det var så nemt at finde en topscorer, så kan det jo undre at det så tit er netop den rolle der er sværest at udfylde. Jeg tror, modsat mange andre, stadig på Helenius i AaB, jeg tror bare på det ville være godt hvis han fik spilletid et halvt år inden et andet sted, eks Esbjerg som der snakkes om. Og derfor synes jeg også det giver bedre mening at leje ham ud et halvt år indtil man kan satse på ham til sommer når Spalvis bliver sendt videre.
Det en angriber som Spalvis lever af, er at der skabes chancer til ham. Så skal han nok sparke dem i kassen. Så er 1.000 dollar spørgsmålet. Bliver vi ved med at skabe chancer? Det kan jeg ikke se, at der er pillet ved. Chancerne skal nok komme.
Spalvis var genial til at udnytte chancerne, men vi er dog blevet mestre tre gange uden ham, og i pokalfinalen 2014 spillede han stort set ingen rolle. Alligevel scorede vi 4 gange.
Jeg tror også på Helenius, og jeg glæder mig til at han tager den chance han nu får. Ellers må nogle af de andre steppe op.

Popnizzen:
Der er ingen sammenligning mellem Spalvis og Grønkjær. Spalvis er målscorer, mens Grønkjær er oplæggeren. Desuden blev vi mestre året efter Grønkjær forlod AaB.
Sammenligning?
Jeg skrev han var det største talent vi har haft siden Grønkjær, det du skriver er rent volapyk!
„The less you care, the happier you will be.“

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. jan 2016, 21:24

Et ægte, bekræftet lufthavnsrygte - det vil jeg bare gerne sige, at jeg har glædet mig til længe. Fedest.

Dernæst: Hvad end Spalvis evt. måtte blive solgt for - lad os bare sige 2,4 mio. euro - så skal man altså lige huske at indregne den sparede lønudgift samt evt. videresalgsklausuler i AaB's samlede gevinst. Det rykker ikke noget ved den ophidselse, som visse debattører herinde lægger for dagen, det ved jeg godt - men så kan man dog i det mindste være ophidset over et mere reelt tal.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 23. jan 2016, 21:41

AllanPedersen skrev:
Martino skrev:
Lindvang skrev:
Glenn Francisco skrev:FCM ville have 50-60 for Sisto - er han virkelig så meget bedre en Spalvis?
Nej. FCM kører en benhård forretning. AaB kører stadig flinkeskole. Big difference in modern football.
Men er det så skidt at køre flinkeskole? Jeg vil da helst holde med en klub hvor jeg kan stå inde for værdierne. Det ville jeg ikke kunne med FCM, om jeg så boede i Ikast(Gud forbyde det).
Går det meget imod dine værdier at tjene penge på sine fodboldspillere?.
Du ved forhåbentlig (og formentlig) godt, hvad han mener, ikke?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. jan 2016, 22:11

Hvis det er rigtigt at han er solgt til Sporting, synes jeg det er det helt rigtige at gøre for AaB, men jeg ser meget gerne man forstærker truppen (ikke nødvendigvis i angrebet) i foråret alligevel. Med Dalsgaards afgang mangler vi noget speed - specielt defensivt, faktisk.

Måske vinder vi ikke mesterskabet, men det tror jeg nu også ville have været meget usikkert med Spalvis og Dalsgaard, men det er nu heller ingen naturlov vi ikke gør. Vi er tidligere kommet godt over Prica, men en nærmest usynlig erstatning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 23. jan 2016, 22:27

Pastorius skrev:Hvis det er rigtigt at han er solgt til Sporting, synes jeg det er det helt rigtige at gøre for AaB, men jeg ser meget gerne man forstærker truppen (ikke nødvendigvis i angrebet) i foråret alligevel. Med Dalsgaards afgang mangler vi noget speed - specielt defensivt, faktisk.

Måske vinder vi ikke mesterskabet, men det tror jeg nu også ville have været meget usikkert med Spalvis og Dalsgaard, men det er nu heller ingen naturlov vi ikke gør. Vi er tidligere kommet godt over Prica, men en nærmest usynlig erstatning.
Jeg mener der skal investeres i angrebet, hvis Spalvis sælges .. Ja vi har Jønsson, Ene, Helenius, Pohl og Ahlmann, men reelt er der kun to som er gode nok - Helenius, Pohl og Ahlmann kan ikke overtage Spalvis, så der mangler en god konkurrent til de to førstnævnte ..

Men giver dig helt ret i, at der også mangler en erstatning for Dalsgaard ..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 23. jan 2016, 23:27

Freddie skrev:
jonas386 skrev: Hvad er det for en tabermentalitet du snakker om? Jeg ser gerne man går efter de sportslige resultater, og ikke småbeløber der ser godt ud på bundlinjen. Du må gerne synes min mentalitet er taberagtig af den grund, men jeg forstår det ikke helt.

Derudover, hvis det var så nemt at finde en topscorer, så kan det jo undre at det så tit er netop den rolle der er sværest at udfylde. Jeg tror, modsat mange andre, stadig på Helenius i AaB, jeg tror bare på det ville være godt hvis han fik spilletid et halvt år inden et andet sted, eks Esbjerg som der snakkes om. Og derfor synes jeg også det giver bedre mening at leje ham ud et halvt år indtil man kan satse på ham til sommer når Spalvis bliver sendt videre.
Det en angriber som Spalvis lever af, er at der skabes chancer til ham. Så skal han nok sparke dem i kassen. Så er 1.000 dollar spørgsmålet. Bliver vi ved med at skabe chancer? Det kan jeg ikke se, at der er pillet ved. Chancerne skal nok komme.
Spalvis var genial til at udnytte chancerne, men vi er dog blevet mestre tre gange uden ham, og i pokalfinalen 2014 spillede han stort set ingen rolle. Alligevel scorede vi 4 gange.
Jeg tror også på Helenius, og jeg glæder mig til at han tager den chance han nu får. Ellers må nogle af de andre steppe op.

Popnizzen:
Der er ingen sammenligning mellem Spalvis og Grønkjær. Spalvis er målscorer, mens Grønkjær er oplæggeren. Desuden blev vi mestre året efter Grønkjær forlod AaB.
Så simpelt kan det ikke sættes op.
En angriber skal leve af sin intuition og anticipation i forhold til hvor og hvornår chancerne opstår. Her er Spalvis i mine øjne laaangt bedre end Helenius.
Så det hjælper ikke noget at skabe chancer i hobevis, hvis Helenius ikke ved hvor eller hvornår de kommer.

Ikke imponerende salg. Gaarde mangler stadig at bevise en del. Spændt på, hvad han finder på som erstatning. Han skylder efterhånden en flot transfer.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 23. jan 2016, 23:28

Califfen skrev:
Freddie skrev:

Popnizzen:
En angriber skal leve af sin intuition og anticipation i forhold til hvor og hvornår chancerne opstår. Her er Spalvis i mine øjne laaangt bedre end Helenius.
Så det hjælper ikke noget at skabe chancer i hobevis, hvis Helenius ikke ved hvor eller hvornår de kommer.

Ikke imponerende salg. Gaarde mangler stadig at bevise en del. Spændt på, hvad han finder på som erstatning. Han skylder efterhånden en flot transfer.
Hvem er solgt og for hvad?

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 24. jan 2016, 00:12

Poker-One-Kenobi skrev:
Califfen skrev:
Freddie skrev:

Popnizzen:

Hvem er solgt og for hvad?
Hehe ok, det formodede salg. På 2,5 mio euro.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 24. jan 2016, 00:20

Så vidt jeg husker har Gaarde tidligere indikeret, at man ikke ville hente erstatning for Spalvis, hvis han skulle blive solgt. Thomsen var derimod en anden snak...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 24. jan 2016, 10:15

Nogen håber på, at Spalvis havner i Galatasaray.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 24. jan 2016, 12:13

Lægetjekket skulle eftersigende være på plads. Nu mangler de sidste detaljer (lidt personlige detaljer) og så skulle den være lukket. Galatasaray ER faktisk interesseret, men det er Spalvis selv som foretrækker Sporting.

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 24. jan 2016, 12:15

Twitters rygter og snak er ret faste i de 2,4M €. Og nærmest samtlige snakker om "a deal worth", hvilket kunne tyde på, at der måske ikke er så meget krydderi i det salg - udover selve transfersummen.

Knap 18 mio kr for klubbens største salgsobjekt i årtier - jeg skal ikke gøre mig klog på, hvor godt det er. Umiddelbart virker det som lidt lavt for en ung spiller, som har vist, at han har hvad der skal til. Imod tæller naturligvis hans korsbåndsskade, som godt kunne have trukket prisen lidt ned.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. jan 2016, 12:19

Lindvang skrev:Twitters rygter og snak er ret faste i de 2,4M €. Og nærmest samtlige snakker om "a deal worth", hvilket kunne tyde på, at der måske ikke er så meget krydderi i det salg - udover selve transfersummen.

Knap 18 mio kr for klubbens største salgsobjekt i årtier - jeg skal ikke gøre mig klog på, hvor godt det er. Umiddelbart virker det som lidt lavt for en ung spiller, som har vist, at han har hvad der skal til. Imod tæller naturligvis hans korsbåndsskade, som godt kunne have trukket prisen lidt ned.
Jeg tror de alle refererer til samme kilde, jeg har ikke rigtig set noget som tyder på at der er nogen der faktisk véd noget selv.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 24. jan 2016, 12:30

Nogen der har en ide om hvad en knæskade betyder for transfer/penge i fodboldverdenen? M
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. jan 2016, 12:43

MrBangDK skrev:Nogen der har en ide om hvad en knæskade betyder for transfer/penge i fodboldverdenen? M
Det tror jeg ikke du får nogen til at sætte tal på. For Emil Larsen var det dyrt (delvis selvforskyldt) sportsligt.

Mit bud er at det selvfølgelig har en betydning. For Spalvis, som kom hurtigt igennem sin, nok ikke så meget som den nok vil have for Ahlmann, der har haft større problemer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 24. jan 2016, 12:53

Ingen tvivl om at Spalvis har spillet sin sidste kamp for AaB.
Jeg forstår ikke helt Allan Gaardes retorik "vi vil gerne holde på vores spillere længst muligt".
Jeg tror jeg foretrækker en ærlig og ædruelig kommunikation.

Skal man så også gå ud fra, at udmeldingen om at indtægter fra salg geninvesteres i truppen, på samme måde er usand?

Jeg savner også lidt realisme i forhold til at spille med om guldet når man afhænder efterårets profil i Superligaen. Fordi Prica engang blev solgt i vinterpausen og AaB derefter vandt mesterskabet, så er det blandt visse blevet en sandhed at det ligefrem forbedrer muligheden for en topplacering at afhænde de(n) største profil(er).
Selvfølgelig kan der komme bud som AaB ikke kan afslå.

Jeg vælger trods alt ja-hatten. AaB er på andenpladsen og der er rigeligt med penge og over en uge til transfervinduet lukker. Gaarde må til at bevise han kan andet end sælge spillere lidt for billigt.

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Geografisk sted: Terndrup

Indlæg af Silvermoon » 24. jan 2016, 13:05

Jeg må indrømme at det skuffer mig helt vildt at vi kun kan få 18 mil for en ligatopscorer. Hvorfor skal vi altid sælge vores spillere for peanuts. Jeg er så træt af at vi så dårlige til at sælge spillere

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 24. jan 2016, 13:20

Når vi er i en situation hvor vi kan være med om top placeringer, som kommer til at betyde endnu mere fra næste år, så undre det mig at man sælger Spalvis for under 20m, når en top placering let vil kunne tjene de penge ind som vil være forskellem mellem et salg nu og til sommer. Når klubben ikke er presset økonomisk, så er det fustrerende at se klubben gør sine chancer mindre, ved at sælge deres stærkeste våben. AaB skal forstå de er en fodbold klub, og resultater betyder noget.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. jan 2016, 13:26

Patmand skrev:Ingen tvivl om at Spalvis har spillet sin sidste kamp for AaB.
Jeg forstår ikke helt Allan Gaardes retorik "vi vil gerne holde på vores spillere længst muligt".
Jeg tror jeg foretrækker en ærlig og ædruelig kommunikation.

Skal man så også gå ud fra, at udmeldingen om at indtægter fra salg geninvesteres i truppen, på samme måde er usand?

Jeg savner også lidt realisme i forhold til at spille med om guldet når man afhænder efterårets profil i Superligaen. Fordi Prica engang blev solgt i vinterpausen og AaB derefter vandt mesterskabet, så er det blandt visse blevet en sandhed at det ligefrem forbedrer muligheden for en topplacering at afhænde de(n) største profil(er).
Selvfølgelig kan der komme bud som AaB ikke kan afslå.

Jeg vælger trods alt ja-hatten. AaB er på andenpladsen og der er rigeligt med penge og over en uge til transfervinduet lukker. Gaarde må til at bevise han kan andet end sælge spillere lidt for billigt.
Hvordan udleder du at Gaarde ikke gerne ville holde længst muligt på Spalvis?

Selvfølgelig er det ikke for enhver pris - det er vi ikke store nok til. Mht. udtalelserne er så man nødt til at lægge lidt sund fornuft ind over. Når man kommunikerer i en koncern som AaB er der mange modtagere af kommunikationen. Fans, sponsorer, spillere, kommende spillere, agenter, presse, ansatte, aktionærer, modstandere etc. Derfor vil der alle dage være en vis grad af politik ind over udtalelserne. Det betyder ikke at de ikke er sande, man kan bare ikke tillægge dem mere værdi end nøjagtig det der står.

Fx
"vi vil gerne holde på vores spillere længst muligt" betyder ikke "vi vil ikke sælge vores spillere."

Hvis Gaarde eller Søndergaard taler en spiller op (og det lykkes) så stler de ikke kun en salgspris eller en landsholdsplads tættere på, de taler også spillernes forventninger til der løn ved næste forhandling op.

Det er bare et par eksempler på situationer, hvor det ville være fornuftigt at overveje, hvorfor AaB kommer med de meldinger de gør.

AaBs prioriteter er ret tydelige.
1) Der skal være balance i økonomien (det er slet ikke til diskussion, og her tæller kun 100% sikre indtægter).
2) Vi vil have en stor andel af egenudviklede spillere
3) Vi vil ikke være lønførende, så vi må finde andre parametre at lokke spillere til på.
4) Vi vil udvikle forretningen bæredygtigt.

Med vores nuværende vilkår, tror vi på det kan holde sammen til en 6. plads i ligaen. Det bliver spændende at se, hvordan AaB vil agere, hvis vi rammer et europæisk slutspil med 20-40 mill i overskud.

Indtil da kan vi trygt regne med at AaB prioriterer sikre indtægter (fx et slag nu til x millioner mere for Spalvis end et potentielt mesterskab og en transfer til sommer) over potentielle.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 24. jan 2016, 13:45

Tyskeren skrev:Lægetjekket skulle eftersigende være på plads. Nu mangler de sidste detaljer (lidt personlige detaljer) og så skulle den være lukket. Galatasaray ER faktisk interesseret, men det er Spalvis selv som foretrækker Sporting.
Det kan være det trækker ud fordi spalvis er ved at forhandle en vidresalgsklausul på plads :cool:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Besvar