Sammenligning?Freddie skrev:Det en angriber som Spalvis lever af, er at der skabes chancer til ham. Så skal han nok sparke dem i kassen. Så er 1.000 dollar spørgsmålet. Bliver vi ved med at skabe chancer? Det kan jeg ikke se, at der er pillet ved. Chancerne skal nok komme.jonas386 skrev: Hvad er det for en tabermentalitet du snakker om? Jeg ser gerne man går efter de sportslige resultater, og ikke småbeløber der ser godt ud på bundlinjen. Du må gerne synes min mentalitet er taberagtig af den grund, men jeg forstår det ikke helt.
Derudover, hvis det var så nemt at finde en topscorer, så kan det jo undre at det så tit er netop den rolle der er sværest at udfylde. Jeg tror, modsat mange andre, stadig på Helenius i AaB, jeg tror bare på det ville være godt hvis han fik spilletid et halvt år inden et andet sted, eks Esbjerg som der snakkes om. Og derfor synes jeg også det giver bedre mening at leje ham ud et halvt år indtil man kan satse på ham til sommer når Spalvis bliver sendt videre.
Spalvis var genial til at udnytte chancerne, men vi er dog blevet mestre tre gange uden ham, og i pokalfinalen 2014 spillede han stort set ingen rolle. Alligevel scorede vi 4 gange.
Jeg tror også på Helenius, og jeg glæder mig til at han tager den chance han nu får. Ellers må nogle af de andre steppe op.
Popnizzen:
Der er ingen sammenligning mellem Spalvis og Grønkjær. Spalvis er målscorer, mens Grønkjær er oplæggeren. Desuden blev vi mestre året efter Grønkjær forlod AaB.
Jeg skrev han var det største talent vi har haft siden Grønkjær, det du skriver er rent volapyk!