Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Alexis » 1. feb 2016, 19:38

Hanga skrev:Gaarde har lige på tv3 sport mere eller mindre bekræftet, at Spalvis har klausulen, og at det var noget vi var tvunget til at lave som et kompromis pga. lav aflønning.

Så kan vi godt lukke den diskussion.
Du skriver hurtigt :)

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 1. feb 2016, 20:39

har vist aldrig været oppe til debat om han havde den.
men om det var forkert prioritering at give lavere løn og lav klausul i stedet for højere løn og højere klausul..
I hans specifikke tilfælde, da han er en talent fuld angriber og specielt angriberne er meget højt værdisat typisk.

medmindre du mistolker det som om vi ikke kunne have forhandlet en højere hjem indenfor vores rammer, for det giver han slet ikke udtryk for.
Og man går nogle uger ud senere og henter både Helenius og Enevoldsen..
såååå.. lønloftet er åbenbart steget i vinduet.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. feb 2016, 21:08

AllanPedersen skrev: medmindre du mistolker det som om vi ikke kunne have forhandlet en højere hjem indenfor vores rammer, for det giver han slet ikke udtryk for.
Er det mig du svarer?

Jeg gengiver blot hvad han sagde... Hvis du læser mine tidligere indlæg i denne tråd vil du se, at jeg også er uforstående overfor, at vi har været nød til at give den klausul.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 1. feb 2016, 21:21

AllanPedersen skrev:har vist aldrig været oppe til debat om han havde den.
men om det var forkert prioritering at give lavere løn og lav klausul i stedet for højere løn og højere klausul..
I hans specifikke tilfælde, da han er en talent fuld angriber og specielt angriberne er meget højt værdisat typisk.

medmindre du mistolker det som om vi ikke kunne have forhandlet en højere hjem indenfor vores rammer, for det giver han slet ikke udtryk for.
Der er jo ingen her der ved prisen for en klausul på højere salgsbeløb eller ingen, så det bliver temmelig hypotetisk. For agent og spiller er spillerens friværdi omsættelig i forhold til løn så sku vi ha hævet den fx 5 mill kr ville agent formentlig ha forlangt i omegn af det samme i lønkompentation.

Nu nævner du selv ene og Helenious, det har jo nok allerede været på tegnebrættet hvorfor enhver lønkrone var værdifuld i forhold til disse

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 2. feb 2016, 08:13

Har AaB meldt ud om Spalvis endte med at blive solgt eller ej?

De skrev i deres fondsbørsmeddelelse af de ville give besked i begge tilfælde omkring salg eller intet salg når forhandlingerne var færdige eller når forhandlingerne var brudt sammen, men syntes ikke man har hørt noget omkring det.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 2. feb 2016, 08:15

9000AaB skrev:Har AaB meldt ud om Spalvis endte med at blive solgt eller ej?

De skrev i deres fondsbørsmeddelelse af de ville give besked i begge tilfælde omkring salg eller intet salg når forhandlingerne var færdige eller når forhandlingerne var brudt sammen, men syntes ikke man har hørt noget omkring det.
Nej, de har ikke meldt noget.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 2. feb 2016, 08:15

9000AaB skrev:Har AaB meldt ud om Spalvis endte med at blive solgt eller ej?

Så betyder det jo nok at de forhandler endnu???
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 2. feb 2016, 08:58

Ja, Gaarde blev i går citeret for den ikke var død endnu, men jeg ved ikke om Sporting blev nævnt specifikt, eller om der bare blev sagt en "udenlandsk Klub".
Med venlig Hilsen
--
Robert

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 2. feb 2016, 13:24

Pastorius skrev:Ja, Gaarde blev i går citeret for den ikke var død endnu, men jeg ved ikke om Sporting blev nævnt specifikt, eller om der bare blev sagt en "udenlandsk Klub".
Jeg hæftede mig ved noget Dennis Søndergaard sagde. Han sagde at der gik rygter på at Sporting og Spalvis' agent var gået bag om AaB's ryg.
Synes ikke at have hørt eller læst om dette rygte.

Man kunne jo frygte et scenarie, hvor Sporting istedet for de 16-20 millioner, der har været nævnt, køber Spalvis for frikøbsklausulen til sommer, mens Spalvis og agenten så kan deles om en større sign-on.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 2. feb 2016, 13:41

Sønderhof skrev:
Pastorius skrev:Ja, Gaarde blev i går citeret for den ikke var død endnu, men jeg ved ikke om Sporting blev nævnt specifikt, eller om der bare blev sagt en "udenlandsk Klub".
Jeg hæftede mig ved noget Dennis Søndergaard sagde. Han sagde at der gik rygter på at Sporting og Spalvis' agent var gået bag om AaB's ryg.

Man kunne jo frygte et scenarie, hvor Sporting istedet for de 16-20 millioner, der har været nævnt, køber Spalvis for frikøbsklausulen til sommer, mens Spalvis og agenten så kan deles om en større sign-on.
Er det en frikøbsklausul han har?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 2. feb 2016, 13:41

Sønderhof skrev:

Det lyder plausibelt, og dybt ulovligt. Ikke at vi kan gøre noget, for hverken Sporting, Spalvis eller hans agent vil indrømme noget. Det er bare trist. Dog ingen grund til at tage hele diskussionen igen om hvis skyld det er, og hvilke alternativer der var til klausulen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. feb 2016, 13:58

Sønderhof skrev: Jeg hæftede mig ved noget Dennis Søndergaard sagde. Han sagde at der gik rygter på at Sporting og Spalvis' agent var gået bag om AaB's ryg.
Så hørte du vel også at Gaarde direkte afviste det rygte?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 2. feb 2016, 14:03

Yankee skrev:
Sønderhof skrev: Jeg hæftede mig ved noget Dennis Søndergaard sagde. Han sagde at der gik rygter på at Sporting og Spalvis' agent var gået bag om AaB's ryg.
Det kan han vel i sagens natur ikke, eftersom det ikke er noget nogen af de andre parter har interesse i at dele med AaB.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Sønderhof
Allstar
Allstar

Indlæg af Sønderhof » 2. feb 2016, 14:09

Yankee skrev:
På ingen måde.
Hørte Gaarde udtale sig på en fornuftig og diplomatisk vis. Noget i stil med " I respekt for Spalvis og den pågældende klub, vil jeg ikke be-/ eller afkræfte noget som helst"

Men kom dette rygte ikke ud af det blå, eller er det noget nogen journalister eller andre har skrevet/snakket om?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. feb 2016, 14:29

Sønderhof skrev:
Yankee skrev:
På ingen måde.
Hørte Gaarde udtale sig på en fornuftig og diplomatisk vis. Noget i stil med " I respekt for Spalvis og den pågældende klub, vil jeg ikke be-/ eller afkræfte noget som helst"

Men kom dette rygte ikke ud af det blå, eller er det noget nogen journalister eller andre har skrevet/snakket om?
Sådan husker jeg det bestemt ikke, ligesom Yankee fik jeg klart opfattelsen af, at han afviste det kategorisk. Han så en smule overrasket ud over spørgsmålet, og sagde så, at han synes AaB og Spalvis lejren havde et rigtig godt samarbejde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Sønderhof
Allstar
Allstar

Indlæg af Sønderhof » 2. feb 2016, 16:20

Hanga skrev:
Sønderhof skrev:
Yankee skrev:
På ingen måde.

Sådan husker jeg det bestemt ikke, ligesom Yankee fik jeg klart opfattelsen af, at han afviste det kategorisk. Han så en smule overrasket ud over spørgsmålet, og sagde så, at han synes AaB og Spalvis lejren havde et rigtig godt samarbejde.
Vi kan godt blive enige om at Gaarde afviste at kende til rygtet. Men det er ikke det samme som at afvise at der foregår noget sådan bag om AaB's ryg.
Men som Buzz nævner, så er det af gode grunde ikke noget Spalvis' agent eller Sporting ville gå og snakke højt om.

Man kunne godt frygte det scenarie jeg nævner, da det vil være en win-win for alle undtagen AaB!

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 2. feb 2016, 16:31

"Gå bag om ryggen på AaB..." GAAAAAAAAB.........

Sporting har fra dag 1 vidst, at der gjaldt en klausul til sommer. Hvis ikke Sporting skulle hente Spalvis her og nu, får AaB naturligvis ikke mere end frikøbsklausulen til sommeren. Om der er én eller 700 interesserede klubber gennem foråret, er ligegyldigt. AaB får selvfølgelig kun frikøbsklausulen. Hvorfor skulle nogen betale mere? Det er jo Spalvis, de skal blive enige med, og han er da fløjtende ligeglad med, om nogen skulle være villig til at betale mere eller mindre til AaB.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. feb 2016, 16:33

KJ skrev:"Gå bag om ryggen på AaB..." GAAAAAAAAB.........

Sporting har fra dag 1 vidst, at der gjaldt en klausul til sommer. Hvis ikke Sporting skulle hente Spalvis her og nu, får AaB naturligvis ikke mere end frikøbsklausulen til sommeren. Om der er én eller 700 interesserede klubber gennem foråret, er ligegyldigt. AaB får selvfølgelig kun frikøbsklausulen. Hvorfor skulle nogen betale mere? Det er jo Spalvis, de skal blive enige med, og han er da fløjtende ligeglad med, om nogen skulle være villig til at betale mere eller mindre til AaB.
En klub som er på banen inden vinduet åbner får jo altså ret til at være først i køen, hvis de bliver enige med AaB. En sådan transfersum kan da sagtens ende med at være større end klausulen.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 2. feb 2016, 16:49

Hvis de er først i køen, og rammer klausul, er AaB enige med dem. AaB kan ikke nægte Sporting L, at forhandle med Spalvis.

Hvis Sporting er enig med Spalvis, skal de vel bare ramme klausul, mon ikke de ved , hvad den er :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 2. feb 2016, 16:53

birk skrev:Hvis de er først i køen, og rammer klausul, er AaB enige med dem. AaB kan ikke nægte Sporting L, at forhandle med Spalvis.

Hvis Sporting er enig med Spalvis, skal de vel bare ramme klausul, mon ikke de ved , hvad den er :)
AaB kan nægte alt det de vil indtil klausulen bliver aktiveret, og det er først til sommer.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar