Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 3. feb 2016, 16:07

FlæskeFrank skrev: Nej, nej og atter nej. Selvfølgelig må de ikke det. Om klubben kontakter agenten eller spilleren er underordnet.

I praksis spørger man nok agenten uformelt om hans spiller kunne overveje klubben. Men det er ulovligt, men det sker.
Hvad tror du Gaarde laver udenfor transfervinduerne? Sidder og drikker kaffe? Selvfølgelig må han hive fat i sit agentnetværk, når han har lyst. Det sker da løbende. Forespørgsler på spilleres situation mv.
Hvad man ikke må, er at man ikke må BYDE på en spiller udenom klubben.

At lave en forespørgsel er noget helt andet. Derfor kan Spalvis' agent sagtens føre samtaler med interesserede klubber.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 3. feb 2016, 16:14

Som jeg skrev, så sker det i en eller anden form.

Men du kan være sikker og vist, at agenten vil få store bøder, hvis han holdt møder med andre klubber end hans spillers og drøftet forhold.

Men derfor må man jo gerne drikke kaffe. Jeg er jo heller ikke konen utro, hvis jeg besøger nabokonen for en kop kaffe. Men hvis besøgene er med overnatning og uglet hår, så har jeg nok et forklaringsproblem.

Agenten kan jo blive spurgt om han kender en spiller på 23 år og dansk statsborgerskab som kunne tænke sig at spille for AaB. At det så måske lige passer med en spiller i hans brød er jo ganske pudsigt. Så siger han, at I kunne jo prøve at kigge lige præcis på den spiller. Har de ført forhandling eller har de blot udvekslet ubetydeligheder ?
- FlæskeFrank

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 3. feb 2016, 16:16

Jeg kan rigtig godt lide AllanPedersen. En ihærdig mand, der arbejder stenhårdt for ..... et eller andet.

Men er det muligt at indføre et eller andet filter, således at man undgår mere klausulsnak og kan snakke rygter og transfers? Jeg kommer nok næppe nogensinde til at indgå en klausul nogensinde igen, det være sig i parforhold, arbejde eller andet, så meget fnidder har jeg fået over ordet klausul.

Spalvis har en klausul. Sådan er det. Kom videre.

I øvrigt skinner solen her i Malaga, og temperaturen holder ca. 20 grader. Det er rart. Solen gider ikke klausuler.

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. feb 2016, 16:28

Buzz Killington skrev:
Du må undskylde hvis jeg har været uklar, så lad mig være helt tydelig: Hvor har du fra at handlen først kan "effektueres" når transfervinduet åbner?

Jeg er klar over at spilleren først fysisk kan skifte klub, og være spilleberettiget når vinduet åbner. Det er derfor det officielt ikke hedder transfervinduet, men registreringsperioden. Men hvor ser du at en handel ikke kan afsluttes før, på andre vilkår end dem der bliver fastsat når vinduet åbner? Jeg er klar over at det er dit synspunkt, jeg kan bare ikke selv finde noget jura der siger det ene eller andet med klar tydelighed. Derfor spørger jeg. Hvis en handel kan "effektueres" før vinduet åbner, i den forstand at en aftale er bindende på dette tidspunkt, så er der potentiale for en budkrig. Hvis man ikke kan lave en bindende aftale på det tidspunkt, så er der ikke potentiale for en budkrig, for så kan man altid ændre et evt. prospektivt overbud til klausulprisen når vinduet åbner. Det var jo ikke bindende alligevel.

Det ville gøre transfervinduet fuldstændig omsonst, hvis alle kunne handle på den måde udenom vinduerne. Det eneste sted der er potentiale for en budkrig er om Spalvis' personlige vilkår. Transferbeløbet ligger fast. Alle interesserede klubber skal lægge de 10 mio., og så er det Spalvis det handler om derfra.

Alt officielt papirarbejde kan først laves i transfervinduet, så derfor kan en handel først effektueres dér. Spalvis er med andre ord ikke Sporting-spiller (selv hvis man bliver enige om vilkårene inden), før handlen er godkendt af de respektive fodboldforbund + FIFA. Og det sker indenfor transferperioden.
Den klausul der er gældende i vinduet er således også den man handler på baggrund af.

Der bliver ikke nogen budkrig, når der ikke kan indgås nogen officiel aftale. Jeg er klar over at der kan findes enkelte undtagelser, men det må bero på noget med nationale forbund osv.

http://www.fifa.com/mm/document/affeder ... _33410.pdf

Du kan evt. kigge efter her - jeg er 99,9 % sikker på at jeg har ret.

Ifht. Neymar-aftalen var det en meget mystisk kontrakt - tjek selv evt. de vilkår hvorpå kontrakten blev indgået. Hans transfer-rettigheder var primært eget af hans eget selskab, hvorfor Santos kun fik 17,7 mio. euro i overgangssum, + penge for forkøbsretten til 3 talenter. Det kan måske forklare, hvorfor han blev præsenteret i Barca på det tidspunkt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 3. feb 2016, 16:32

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Du må undskylde hvis jeg har været uklar, så lad mig være helt tydelig: Hvor har du fra at handlen først kan "effektueres" når transfervinduet åbner?

Jeg er klar over at spilleren først fysisk kan skifte klub, og være spilleberettiget når vinduet åbner. Det er derfor det officielt ikke hedder transfervinduet, men registreringsperioden. Men hvor ser du at en handel ikke kan afsluttes før, på andre vilkår end dem der bliver fastsat når vinduet åbner? Jeg er klar over at det er dit synspunkt, jeg kan bare ikke selv finde noget jura der siger det ene eller andet med klar tydelighed. Derfor spørger jeg. Hvis en handel kan "effektueres" før vinduet åbner, i den forstand at en aftale er bindende på dette tidspunkt, så er der potentiale for en budkrig. Hvis man ikke kan lave en bindende aftale på det tidspunkt, så er der ikke potentiale for en budkrig, for så kan man altid ændre et evt. prospektivt overbud til klausulprisen når vinduet åbner. Det var jo ikke bindende alligevel.

Det ville gøre transfervinduet fuldstændig omsonst, hvis alle kunne handle på den måde udenom vinduerne. Det eneste sted der er potentiale for en budkrig er om Spalvis' personlige vilkår. Transferbeløbet ligger fast. Alle interesserede klubber skal lægge de 10 mio., og så er det Spalvis det handler om derfra.

Alt officielt papirarbejde kan først laves i transfervinduet, så derfor kan en handel først effektueres dér. Spalvis er med andre ord ikke Sporting-spiller (selv hvis man bliver enige om vilkårene inden), før handlen er godkendt af de respektive fodboldforbund + FIFA. Og det sker indenfor transferperioden.
Den klausul der er gældende i vinduet er således også den man handler på baggrund af.

Der bliver ikke nogen budkrig, når der ikke kan indgås nogen officiel aftale. Jeg er klar over at der kan findes enkelte undtagelser, men det må bero på noget med nationale forbund osv.

Ifht. Neymar-aftalen var det en meget mystisk kontrakt - tjek selv evt. de vilkår hvorpå kontrakten blev indgået. Hans transfer-rettigheder var primært eget af hans eget selskab, hvorfor Santos kun fik 17,7 mio. euro i overgangssum, + penge for forkøbsretten til 3 talenter. Det kan måske forklare, hvorfor han blev præsenteret i Barca på det tidspunkt.
Fair nok. Jeg gider ikke lige tjekke linket, men du har overbevist mig. Og så er prisen naturligvis fastsat på klausulprisen. Det var en skam, og blot endnu en grund til aldrig at lave sådan noget skidt igen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 3. feb 2016, 16:45

Gamen skrev:
le Cid skrev: Vi har da kun meget lille incitament til at indgå en handel inden næste vindue. Hvis Spalvis allerede er solgt kort inde i sæsonen, har han så motivation til at give sig 100% resten af kampene i den rød/hvide dragt? Derfor er der ingen grund til at acceptere et bud, der ikke er højere end mindsteprisen til sommer.
PS: Hvornår er de 10 mill blevet ophøjet til sandheden?
Siden flere har rapporteret om at klausulen ligger i det leje, så må vi gå ud fra det. Er det nu det næste der skal diskuteres? Folk troede heller ikke der var en klausul, for man må jo endelig ikke tro at journalister kan have det mindste ret.

Der kan aftales nu eller til juni - det er bedøvende lige meget, i og med at den først effektueres når vinduet åbner, og dermed også når klausulen er gældende. Selvfølgelig har han motivation til det - tvivler du på at KEP har det? Spillere har nu engang også deres professionelle stolthed at tænke på.
Hvad KEP angår, så vil det da 100% sikkert også blive disutereret hvor han er henne mentalt, hvis han løber ind i et formdyk i foråret!
Jeg er sikker på, at han ikke spiller bedre for AaB med udsigten til at smutte til sommer!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. feb 2016, 16:51

le Cid skrev: Hvad KEP angår, så vil det da 100% sikkert også blive disutereret hvor han er henne mentalt, hvis han løber ind i et formdyk i foråret!
Jeg er sikker på, at han ikke spiller bedre for AaB med udsigten til at smutte til sommer!
Det er vist ren spekulation. Han vil da gøre alt for at slutte godt af i en klub hvor han har haft den bedste tid i sin karriere.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 3. feb 2016, 17:07

Gamen skrev:
hje1980 skrev: Det er noget vrøvl... AaB har 100% kontrol på en salgspris sålænge den er indgået inden 1. juli. For at kunne forhandle med Spalvis inden 1. juli skal en evt. køber blive enige med AaB om en overgangssum - der er PT. ingen klausul der kan aktiveres nu.
Så kommer der en klub der ønsker at være sikker på Spalvis's underskrift uden at skulle i konkurrence med andre, kan klubben købe ham nu (til den pris klubberne bliver enige om) og så tiltræder han selvfølgelig først den 1. juli.
Nej, det er lodret forkert. Klausulen gælder i det kommende vindue, og dermed altså for den handel der effektueres i den kommende vindue. Ellers ville man næppe have set AaB have accepteret bud fra Kina og andet i dette vindue, når de kunne vente 4-5 måneder og stadig få de samme penge.
Det er ude af AaB's hænder med salgspris. Hvad der kan pilles lidt ved er videresalgsklausul samt måske lidt andet - solidaritetspenge og træningskompensation ligger fast.

Vi er altså udenfor det europæiske transfervindue nu. Der kan ikke handles med de klubber Spalvis vil til før til juli, dvs. man kan ikke effektuere en handel.

Og igen, hvorfor skulle en klub byde 25 mio. hvis klausulen er 10 mio. - dét der bliver afgørende for klubberne er hvem der kan tilbyde Spalvis de bedste vilkår, ikke hvad de kan tilbyde AaB. AaB får 10 mio. + videresalg ved en overgang i næste transfervindue. Hvorfor tror I man har forhandlet på livet løs med Sporting, når man bare kunne vente til sæsonen var slut i stedet? Det er jo også stadig udenfor transfervinduet.
Portugals transfervindue lukke d. 4. februar, så i praksis kan Spalvis være Sporting-spiller i morgen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 3. feb 2016, 17:31

doukas skrev:Portugals transfervindue lukke d. 4. februar, så i praksis kan Spalvis være Sporting-spiller i morgen.
I så fald bliver det meget dyrt for dem - set i lyset af Helenius' udlejning!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 3. feb 2016, 17:32

Gamen skrev:
le Cid skrev: Hvad KEP angår, så vil det da 100% sikkert også blive disutereret hvor han er henne mentalt, hvis han løber ind i et formdyk i foråret!
Det er vist ren spekulation. Han vil da gøre alt for at slutte godt af i en klub hvor han har haft den bedste tid i sin karriere.
Det meste i denne tråd er ren spekulation!
Men kan du huske stemningen omkring Kent Nielsen, efter han havede skrevet under med de fejl-stribede?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 3. feb 2016, 18:25

le Cid skrev:
Gamen skrev:
Men kan du huske stemningen omkring Kent Nielsen, efter han havede skrevet under med de fejl-stribede?
Nu er der jo stor forskel på om der rejser sig en stemning i mod ham spiller han dårligt. Også du er sikker på at han gør det, fordi han har underskrevet en aftale med OB.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 3. feb 2016, 18:37

NIN skrev:
le Cid skrev:
Gamen skrev:
Nu er der jo stor forskel på om der rejser sig en stemning i mod ham spiller han dårligt. Også du er sikker på at han gør det, fordi han har underskrevet en aftale med OB.
Min mening er egentlig sagen uvedkommende - men for the record: Jeg er overbevist om, at KEP (og Spalvis) er proffessionelle nok til at give sig 100% hele foråret (så længe der er noget at spille om). Edit: Man skal dog ikke underkende risikoen for at Spalvis mentalt er videre, hvis han har sit drømmeskifte på det tørre.

Jeg kan bare meget godt huske stemningen omkring Kent, da holdet havde svingende resultater sidste forår!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 3. feb 2016, 19:07

Gamen skrev:

Hvad skal vi se på det link? Ordet "clause" er kun skrevet én gang på det link og det vedrører kontraktlængder. Det er da dybt useriøst at smide sådan et link op uden at du selv har læst det.

I øvrigt har du ikke ret. Når man indskriver en klausul i en kontrakt har den altid en gyldighedsperiode. I tilfældet Spalvis ved vi, at gyldighedsperioden ikke er hele kontraktperioden - altså er der både en start- og en slutdato. Hvis startdatoen f.eks. er 1/7-2016, så er det først bud, der modtages fra og med 1/7-2016, der falder ind under frikøbsklausulen. Det har intet med overtagelsesdatoen (transfervinduet) at gøre. I eksemplet kan AaB sagtens acceptere et større bud fra klub X inden 1/7, og hvis Spalvis så skriver under med klub X, så er sagen slut - frikøbsklausul eller ej.

Det er meget, meget sjældent at man laver frikøbsklausuler, der gælder udenfor transfervinduerne - men jeg har selvfølgelig ikke set Spalvis' kontrakt og skal ikke kunne sige om den er anderledes.

Hvis du ikke tror på mig - hvorfor har Gaarde så hele tiden snakket om at lande en transfer i perioden lige efter deadline day? Hvis klausulen var i effekt nu, så kunne Gaarde da være ligeglad og bare afvente en fax med de magiske tal på.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 3. feb 2016, 19:12

Kunne man i øvrigt ikke forestille sig en aftale om, at hvis en frikøbsklausul pludselig blev lækket til pressen, så ville den stige med xx% ? Den slags informationer burde kun kendes af klubben og den pågældende spiller!

Ja, jeg ved godt, at klubben i så tilfælde ville kunne lække klausulens størrelse, men det er sq til at få lang løg af, at AaBs frikøbsklausuler tilsyneladense altid ender i EkstraBladet!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 3. feb 2016, 19:28

Sker jo også på meget større plan.

Suarez 400mill klausul fra Liverpool.. Pludselig kendte hele verden den.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. feb 2016, 19:51

Gamen skrev:
hje1980 skrev: Det er noget vrøvl... AaB har 100% kontrol på en salgspris sålænge den er indgået inden 1. juli. For at kunne forhandle med Spalvis inden 1. juli skal en evt. køber blive enige med AaB om en overgangssum - der er PT. ingen klausul der kan aktiveres nu.
Så kommer der en klub der ønsker at være sikker på Spalvis's underskrift uden at skulle i konkurrence med andre, kan klubben købe ham nu (til den pris klubberne bliver enige om) og så tiltræder han selvfølgelig først den 1. juli.
Nej, det er lodret forkert. Klausulen gælder i det kommende vindue, og dermed altså for den handel der effektueres i den kommende vindue. Ellers ville man næppe have set AaB have accepteret bud fra Kina og andet i dette vindue, når de kunne vente 4-5 måneder og stadig få de samme penge.
Det er ude af AaB's hænder med salgspris. Hvad der kan pilles lidt ved er videresalgsklausul samt måske lidt andet - solidaritetspenge og træningskompensation ligger fast.

Vi er altså udenfor det europæiske transfervindue nu. Der kan ikke handles med de klubber Spalvis vil til før til juli, dvs. man kan ikke effektuere en handel.

Og igen, hvorfor skulle en klub byde 25 mio. hvis klausulen er 10 mio. - dét der bliver afgørende for klubberne er hvem der kan tilbyde Spalvis de bedste vilkår, ikke hvad de kan tilbyde AaB. AaB får 10 mio. + videresalg ved en overgang i næste transfervindue. Hvorfor tror I man har forhandlet på livet løs med Sporting, når man bare kunne vente til sæsonen var slut i stedet? Det er jo også stadig udenfor transfervinduet.
Det er altså noget vås det der. Selvfølgelig kan en klub komme og sige "vi vil købe Spalvis til overtagelse i det kommende vindue for 150 mio.", hvis ellers AaB og Spalvis er enig med klubben, er det da sådan det er. Der kan da på ingen måde være noget i vejen for at en klub forsøger at komme foran i køen, i forhold til de klubber som i vinduet vil udnytte klausulen, hvis ellers Spalvis mener det er den rigtige klub.

Som eksempel, handlede FCM jo også Kadlec længe før vinduet åbnede. Iøvrigt har Gaarde jo også direkte sagt at de ikke var stressede over at vinduet lukkede, da forhandlingerne med Sporting drejede sig om et sommerskifte.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 3. feb 2016, 20:50

Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:

Det er altså noget vås det der. Selvfølgelig kan en klub komme og sige "vi vil købe Spalvis til overtagelse i det kommende vindue for 150 mio.", hvis ellers AaB og Spalvis er enig med klubben, er det da sådan det er. Der kan da på ingen måde være noget i vejen for at en klub forsøger at komme foran i køen, i forhold til de klubber som i vinduet vil udnytte klausulen, hvis ellers Spalvis mener det er den rigtige klub.

Som eksempel, handlede FCM jo også Kadlec længe før vinduet åbnede. Iøvrigt har Gaarde jo også direkte sagt at de ikke var stressede over at vinduet lukkede, da forhandlingerne med Sporting drejede sig om et sommerskifte.
Nøgleordet her er Spalvis. Ikke AaB. Alle ved, at han har en klausul, så for at komme foran i køen handler det om at charmere Spalvis, ikke AaB.

Hvis AaB accepterer et bud på 50 mio. i morgen får de da bare at vide af agenten, at de skal vente til sommer, hvor de 10 mio går til AaB og de 40 til Spalvis-lejren.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 3. feb 2016, 21:00

Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:

Nøgleordet her er Spalvis. Ikke AaB. Alle ved, at han har en klausul, så for at komme foran i køen handler det om at charmere Spalvis, ikke AaB.

Hvis AaB accepterer et bud på 50 mio. i morgen får de da bare at vide af agenten, at de skal vente til sommer, hvor de 10 mio går til AaB og de 40 til Spalvis-lejren.
Det kan der være noget om. Men der vil - for den købende klub at se - stadig være den risiko at Spalvis finder et bedre tilbud fra en anden klub. Hvis de vil lukke en handel, helt officielt, så er de - hvis Yankee har ret - være nødt til at imødekomme AaB's krav.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 3. feb 2016, 21:23

Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:

Det kan der være noget om. Men der vil - for den købende klub at se - stadig være den risiko at Spalvis finder et bedre tilbud fra en anden klub. Hvis de vil lukke en handel, helt officielt, så er de - hvis Yankee har ret - være nødt til at imødekomme AaB's krav.
Helt officielt og efter bogen kan det da sikkert godt tænkes, men det er altsammen en meget spinkel teoretisk mulighed, som ikke er værd at beskæftige sig med. Selv hvis AaB accepterer et astronomisk bud og er ellevilde for at få handlen igennem, kræver det også et ja fra spilleren. Spalvis-lejren har jo ikke travlt. De kan sagtens vente til sommer og se, hvad der kommer.

Hvilket incitament har Spalvis-lejren for at lukke en handel nu fremfor at vente til sommer, hvor klausulen er trådt i kraft, og der er mere til dem selv?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 3. feb 2016, 21:44

Gnu skrev: Hvilket incitament har Spalvis-lejren for at lukke en handel nu fremfor at vente til sommer, hvor klausulen er trådt i kraft, og der er mere til dem selv?
Først og fremmest for at sikre den pågældende ønskeklub ikke begynder at se sig om efter en anden spiller, i tilfælde af formdyk eller en skade. Eller simpelthen fordi de stiller spilleren et ultimatum for at sikre sig at spilleren ikke holder dem hen mens han venter på et bedre tilbud andre steder fra. Sporting har også en stærk talentafdeling, så hvis Spalvis venter, kan det være at Sporting finder en anden spiller internt de hellere vil satse på. Eller måske finde de - som de plejer - et brasiliansk talent der gerne vil skrive under nu og her, der gør Spalvis overflødig. Derudover er der også den krølle at en sådan en aftale måske er ulovlig, hvorfor en storklub som Sporting ikke gider risikere en transferembargo eller sætte deres rygte på spil for en - i deres perspektiv - relativt lille handel.

Så der kan være flere grunde til at lukke sådan en handel, fra begge sider.

Og angående den med at vente forså at skovle flere penge ind til sommer: Spalvis jo selv sagt nej til et rygtet økonomisk meget stærkt tilbud fra østen, så noget tyder på han ikke tænker forfærdeligt meget i en kortsigtet gevinst. Han vil sikre sin karriere først og fremmes.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar