Pastorius skrev:
Sikkert ikke, hvis man som fan ser på den næste sæson. Jeg tror dog at horisonten i AaB-ledelsen er noget længere end det, og vi kan formentlig stadig ikke gøre begge dele, så vi må vælge. Uanset så tror jeg stadig mere på at udenlandsdanskere (eller svenskere eller nordmænd) der skal have genstartet karrieren herhjemme, end på etablerede hjemlige profiler.
Jeg er enig i at vi fra sommeren kan stå i en håbløs situation, hvor vi selv med et optimalt sportsligt år med et mesterskab, står for at skulle skifte mange profiler op til en europæisk kvalifikation, der virkelig kunne gøre en forskel for os på sigt.
Det er ret stor usikkerhed på vores bærende kræfter:
KEP - væk
Spalvis - væk
Thomsen - senest væk til nytår
Jönsson - stor risiko for manglende forlængelse til sommer
Risgaard - alder og til dels helbred
Würtz - alder
Larsen - hvis han bliver ved med at præstere nogenlunde som hidtil, kan vi ikke blive ved med at holde på ham.
Ene - Usansynligt han forlænger (hvis han holder niveau) og stadig med udlængsel.
Ahlmann - kommer han nogensinde tilbage til topniveau?
Det er helt klart at Gaarde får travlt i det kommende vindue. Det bliver en pæn udrensning, hvilket er resultatet af the double, som dels har skabt lønpres, dels gode spillere. Jeg er enig i din liste, og hvis alt går skævt, bliver det et spændende nyt hold vi skal forsvare det resultat vi opnår i denne sæson med.
Noget er indiskutabelt på din liste. KEP, Spalvis og Thomsen. Her er Thomsen det største problem, tror jeg. Hvis vi kan erstatte ham, og der mener jeg holde niveauet på midtbanen, er jeg ikke nervøs for vores spids. En boksangriber som Spalvis er afhængig af, at han får noget at arbejde med. Derfor er Thomsen nøglen.
Würtz har lige skrevet en ny kontrakt, og han viser ingen svaghedstegn, så ham vil jeg slette på listen. Alder alene er ingen grund til at være nervøs for ham. Det lugter også af, at Risgård forlænger. Hvis han kun præsterer 80 % nu på grund af skader vil han alligevel være superklar. Ham sletter jeg også af listen.
Jønne vil jeg gerne beholde 2 år mere. Jeg tror AaB vil strække sig ret langt for at det skal blive en realitet.
Larsen har kontrakt, så ham er jeg ikke bekymret over. Hvis AaB får et godt tilbud vil Gaarde finde en ny ung målmand. AaB har tradition for at introducere unge målmænd. Det vil ikke betyde noget.
Ene har også kontrakt med AaB. Han bliver, med mindre, der dukker noget helt usædvanligt op, eller pengene bliver så store, at AaB ikke kan sige nej. Nu skal han først fortsætte sin scoringsform, og jeg er temmelig kritisk i forhold til om han kan det. Jeg håber det, men ved ikke rigtigt hvad jeg tror.
Ahlmann. Selvfølgelig kommer han tilbage, og mon ikke han forlænger med et år, så der bliver fred til at finde en afløser, og så han bevise, at han kan blive helt fit igen
Endelig skal vi huske, at bare fordi man ikke kender en spiller, er det ikke ensbetydende med, at han ikke dur. Det har vi set mange gange. Det er selvfølgelig meningen, at de unge spillere, der stepper op til sommer, skal have en rolle. Jeg kan ikke forestille mig, at AaB bare ønsker at have dem rendende uden at have et mål med dem.
Jeg er helt klart fortrøstningsfuld. Vi har penge, traditioner, og vi skal efter alt at dømme spille europæisk, men inden det sker, skal vi lige vinde et par fodboldkampe. Hvis det står til mig. kan vi lige så godt sende FC Midtjylland på hoved og r.. ud af topkampen med det samme.