AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Søgaard » 22. feb 2016, 11:19

Gamen skrev:
Søgaard skrev:Synes egentlig Lasse kommer meget hæderligt ud af kampen i går. Det er lidt specielt med det 3-mands-forsvar Gent kører.

Selvom Lasse er i nærheden og 'impliceret' i alle 3 mål, synes jeg primært det er den centrale spiller der fejler (Mitrovic). Ved 1. mål er det fløjen/wingback'en der først bliver tørret og sætter Lasse og Mitrovic i problemer. Lasse skubber op som han skal, men Mitrovic lader den anden angriber løbe i ryggen på Lasse, uden at dække ham tæt op eller alternativt tage Draxler, ligesom at han så også åbner det rum som Lasse bliver solgt på ift. Draxler - har ikke lige set hvor 3. forsvareren er, han burde vel også komme til hjælp i en sådan situation. Ved 2. mål er det Mitrovic der bliver direkte tørret, med lidt held kunne Lasse have afværget. Ved 3. mål er det Lasse's mand der scorer, og han kunne nok have lagt sig ½-1 meter tættere på ham, men under alle omstændingheder vil jeg mene at det igen er Mitrovic der fejler, ved ikke at nå først på den bold. Når de er to om en angriber, kan det aldrig være Lasse der skal være foran ham i min optik - for var indlægget kommet lang, skal han dække bagrummet?

Men det er lidt specielt det der 3-mandsforsvar, synes jeg. Der skal være god koordination mellem dem og de skal dække af for hinanden, når de ikke har en mand. Det så ud til at gå lidt for stærkt for dem mod Wolfsburg's offensiv, der var gode til at udnytte det her med at Gent er lidt komprimeret i midten og skifter mand. Mon det gør det sværere for Lasse at komme videre til en større klub, fra sådan et forsvar, kontra et 'alm.' 4-mands?
Gent's helt store problem i går var Mitrovic, Neto og så valget af wingbacks. Sig mig, lå Simon og Dejaegere ikke og byttede plads? For mig så det ud som om Simon, og ikke Dejaegere havde wingback'en, og fejlene fra hans side var alt for mange.
Mitrovic sejlede rundt, og 1. mål er hans fejl (udover at Foket aldrig må lukke Draxler forbi). Han skal ikke trække med ud. Men 3. mål er Lasse alt for uopmærksom. Generelt synes jeg de led meget under at alle 3 i bagkæden var dårlige til at placere sig - de gik for meget efter de samme bolde, og tabte deres modspillere for ofte.
Jeg så udekampene mod både Valencia og Lyon i gruppespillet, og der virkede de langt bedre organiseret.
Jeg kender ikke deres spillere godt nok til, at jeg lagde mærke til det med hvem der ligger og bytter plads :) Synes dog det var tydeligt at Wolfsburg var godt forberedt på Gent's forsvar, de var gode til at udnytte fløjene, hvor det tager lidt lang tid for den 3. midterforsvarer at skubbe ud og lukke af, hvis de kommer forbi wingbacken (eksempelvis Träsch i 1. halvleg), samt til at løbe i ryggen og tvinge Gent's midterforsvarer til at skifte mand, som eksempelvis ved 1-0 målet.

Ved 3-0, mener du at Lasse skal foran? Som sagt, er jeg enig i, at han måske lader ham få en-to meter for meget og derfor måske ikke får ham generet nok, og ville være skyld i det, hvis den var kommet over Mitrovic, måske en postgang tidligere end indlæget bliver slået. Men Mitrovic skal da have den der, som den bliver slået, så tæt som de står skal Lasse da være hvor han er på det tidspunkt?
Aalborg BK 1885!

Gamen

Indlæg af Gamen » 26. feb 2016, 20:11

Helenius og Paderborn ufortjent bagud 0-1 mod RB Leipzig. Helenius har haft en lidt stille kamp, hvor han er blevet overstrålet af den offensive midtbane Koc, men havde for få minutter siden et fantastisk hovedstød som Gulacsi afværgede med en super-redning.

Peroni21
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Spalvis

Indlæg af Peroni21 » 27. feb 2016, 12:46

Michael Jakobsen siet helt fra i EfB's trup til kampen mod FC.

Det var alligevel noget af et hug til ham

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 27. feb 2016, 13:10

Peroni21 skrev:Michael Jakobsen siet helt fra i EfB's trup til kampen mod FC.

Det var alligevel noget af et hug til ham
Var det i Spanien eller København han blev knækket?

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 27. feb 2016, 18:37

Det er helt vildt så meget han er faldet i niveau. Det ser ud til at der er en del spillere der kun kan præstere i Aalborg. Så snart de skifter klub falder de helt sammen. Jeg tror det må være noget der er i vandet i Nordjylland.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 27. feb 2016, 19:15

Since skrev:Det er helt vildt så meget han er faldet i niveau. Det ser ud til at der er en del spillere der kun kan præstere i Aalborg. Så snart de skifter klub falder de helt sammen. Jeg tror det må være noget der er i vandet i Nordjylland.
Hvem er det ellers du mener kun kan præstere i Nordjylland?

Kasper Kusk (FCK tiden)
Ronnie Schwartz
Daniel Christensen
Lasse NIelsen
Kasper RIgård (var også en profil i Silkeborg og et grænke galehus kan ikke tælles med)
Thomas Augustinussen (som RB Salzburg meget nødigt ville slippe)
Jesper Grønkjær
Thomas Enevoldsen
Michael Silberbauer
Peter Møller

De har i hvert fald alle leveret uden for Nordjylland. Michael Jakobsen havde i øvrigt et par gode sæsoner i Almeria før han vendte tilbage til Danmark og derudover er han ikke ind-født AaB'er.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. feb 2016, 19:16

Since skrev:Det er helt vildt så meget han er faldet i niveau. Det ser ud til at der er en del spillere der kun kan præstere i Aalborg. Så snart de skifter klub falder de helt sammen. Jeg tror det må være noget der er i vandet i Nordjylland.
Ha, jokes on you, han begyndte allerede at vaere lort da han spillede i AaB. Faktisk startede det omkring dengang han blev roevpulet Alexis Sánchez paa landsholdet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Geografisk sted: Terndrup

Indlæg af Silvermoon » 29. feb 2016, 23:05

Ved ikke om det har stået tidligere i denne tråd men tidligere AaB målmand Jens Waltorp skal spille for serie 4 holdet FC Græsrødderne.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 1. mar 2016, 17:16

Paderborn ryster posen. Helenius ude af start-elveren til dagens vitale kamp mod Karlsruhe. Erstattes af den slovakiske lejesvend Sylvestr
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 1. mar 2016, 18:55

Rams skrev:Paderborn ryster posen. Helenius ude af start-elveren til dagens vitale kamp mod Karlsruhe. Erstattes af den slovakiske lejesvend Sylvestr
Han blev skiftet ind i halvlegen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 1. mar 2016, 19:21

Brodernumsi skrev:
Rams skrev:Paderborn ryster posen. Helenius ude af start-elveren til dagens vitale kamp mod Karlsruhe. Erstattes af den slovakiske lejesvend Sylvestr
1. eller 2.?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 1. mar 2016, 19:52

NIN skrev:
Brodernumsi skrev:
1. eller 2.?
3. :cheers:

Edit: livetrackeren siger minut 46, men på højrekant. De må have meget at skyde med, hvis han er derude. Kampen endte 0-0.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 1. mar 2016, 20:15

En trøstesløs 0-0'er. I øvrigt en skodrunde for Paderborn, der nu ligger under nedrykningsstregen. Samtidig er det blevet opdaget, at Effenberg ikke har den fornødne trænerlicens, så fodboldforbundet overvejer nu evt. konsekvenser.
In verbis simus faciles

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 15:06

Viktor Ahlmann kommer ikke til at spille i angrebet i Jammerbugt, men på kanten. Jeg må indrømme, at jeg synes det er lidt besynderligt at man lejer ham ud for at han skal blive brugt et andet sted på banen, end den rolle man har tiltænkt ham i AaB.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 2. mar 2016, 15:27

Gamen skrev:Viktor Ahlmann kommer ikke til at spille i angrebet i Jammerbugt, men på kanten. Jeg må indrømme, at jeg synes det er lidt besynderligt at man lejer ham ud for at han skal blive brugt et andet sted på banen, end den rolle man har tiltænkt ham i AaB.
Det kan vel tænkes, at han var tiltænkt en angrebsplads i Jammerbugt, men at de andre anribere var bedre hvorfor Viktor Ahlmann skubbes ned på kanten? Kan ærligtalt ikke se noget forkert i det selvom det selvfølgelig er trels for AaB og Ahlmann. Lad os sige vi havde brugt Jönsson på kanten dengang vi lejede ham. Ville vi ikke være blevet sure, hvis Wolfsburg havde henvendt sig og forlangt han skulle spille angriber? Det er i sidste ende et spørgsmål imellem Viktor Ahlmann og Jammerbugt, hvor han spiller på banen. Derudover var han jo ikke i nærheden af 1. holdet her og at han får spilletid på senior-niveau er vel bedre end ingenting.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. mar 2016, 08:47

Så røg træneren i Padderborn. Siden han var en del af at hente Helenius kan det være dårlige nyheder for hans spilletid.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 3. mar 2016, 09:02

Eksil skrev:Så røg træneren i Padderborn. Siden han var en del af at hente Helenius kan det være dårlige nyheder for hans spilletid.
Hvis så de lige introducere brandslukkeren Magath som ny træner... puha da.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. mar 2016, 09:06

jernskjorten skrev:
Eksil skrev:Så røg træneren i Padderborn. Siden han var en del af at hente Helenius kan det være dårlige nyheder for hans spilletid.
Den største hardass i fodbold imod slaskedukken fra Gug. Must see TV.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 3. mar 2016, 09:11

Eksil skrev:
jernskjorten skrev:
Helenius er ikke fra Gug, hvis det er ham, du hentyder til.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. mar 2016, 09:26

A_Strandfelt skrev:
Eksil skrev:
jernskjorten skrev:
Helenius er ikke fra Gug, hvis det er ham, du hentyder til.
Sorry, Svenstrup. Har ikke styr på mine Aalborg forstæder.

Besvar