Jeg kender ikke deres spillere godt nok til, at jeg lagde mærke til det med hvem der ligger og bytter pladsGamen skrev:Gent's helt store problem i går var Mitrovic, Neto og så valget af wingbacks. Sig mig, lå Simon og Dejaegere ikke og byttede plads? For mig så det ud som om Simon, og ikke Dejaegere havde wingback'en, og fejlene fra hans side var alt for mange.Søgaard skrev:Synes egentlig Lasse kommer meget hæderligt ud af kampen i går. Det er lidt specielt med det 3-mands-forsvar Gent kører.
Selvom Lasse er i nærheden og 'impliceret' i alle 3 mål, synes jeg primært det er den centrale spiller der fejler (Mitrovic). Ved 1. mål er det fløjen/wingback'en der først bliver tørret og sætter Lasse og Mitrovic i problemer. Lasse skubber op som han skal, men Mitrovic lader den anden angriber løbe i ryggen på Lasse, uden at dække ham tæt op eller alternativt tage Draxler, ligesom at han så også åbner det rum som Lasse bliver solgt på ift. Draxler - har ikke lige set hvor 3. forsvareren er, han burde vel også komme til hjælp i en sådan situation. Ved 2. mål er det Mitrovic der bliver direkte tørret, med lidt held kunne Lasse have afværget. Ved 3. mål er det Lasse's mand der scorer, og han kunne nok have lagt sig ½-1 meter tættere på ham, men under alle omstændingheder vil jeg mene at det igen er Mitrovic der fejler, ved ikke at nå først på den bold. Når de er to om en angriber, kan det aldrig være Lasse der skal være foran ham i min optik - for var indlægget kommet lang, skal han dække bagrummet?
Men det er lidt specielt det der 3-mandsforsvar, synes jeg. Der skal være god koordination mellem dem og de skal dække af for hinanden, når de ikke har en mand. Det så ud til at gå lidt for stærkt for dem mod Wolfsburg's offensiv, der var gode til at udnytte det her med at Gent er lidt komprimeret i midten og skifter mand. Mon det gør det sværere for Lasse at komme videre til en større klub, fra sådan et forsvar, kontra et 'alm.' 4-mands?
Mitrovic sejlede rundt, og 1. mål er hans fejl (udover at Foket aldrig må lukke Draxler forbi). Han skal ikke trække med ud. Men 3. mål er Lasse alt for uopmærksom. Generelt synes jeg de led meget under at alle 3 i bagkæden var dårlige til at placere sig - de gik for meget efter de samme bolde, og tabte deres modspillere for ofte.
Jeg så udekampene mod både Valencia og Lyon i gruppespillet, og der virkede de langt bedre organiseret.
Ved 3-0, mener du at Lasse skal foran? Som sagt, er jeg enig i, at han måske lader ham få en-to meter for meget og derfor måske ikke får ham generet nok, og ville være skyld i det, hvis den var kommet over Mitrovic, måske en postgang tidligere end indlæget bliver slået. Men Mitrovic skal da have den der, som den bliver slået, så tæt som de står skal Lasse da være hvor han er på det tidspunkt?