AaB - Brøndby IF, 01.05.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: AaB - Brøndby IF, 01.05.2016

Indlæg af Uldahl » 1. maj 2016, 22:00

Dejligt at se drengene spille som vi ved de kan :thumbsup: Men virker godt nok til at det var på en meget billig baggrund BIF. ville eller kunne jo intet. Udover et par tilfældige chancer skabte de jo intet. Så ud som om de havde opgivet på forhånd og var svært tynget af deres udebane statistik mod os, nu 8 kampe i Aalborg i super ligaen uden sejr.

Håber denne kamp giver dem et boost og troen på egne evner igen at slutte med en stime som i efteråret vil være top nice. Vi skal bare have en af pladserne til EL næste sæson, der pengene er til at udvikle klubben og holdet med.

Kampens spiller må være Thomsen utrolig med det overblik og iver han lagde for dagen. Han vil blive meget savnet. Rasmus har jeg som 2 han laver nogle rigtig gode ting offensivt. Dejligt at se han stadig lægger på sit spil, håber han forlænger. Dygtig dag. :aabfan:

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 1. maj 2016, 22:04

Vildt, at en hjemmesejr på 3-0 over Brøndby i maj resulterer i en af de korteste kamptråde overhovedet. Enten er vi gået helt døde i et indtil nu trist forår, eller også er mange ude at svinge med rød(/hvide) faner og fadølsbægre.

Jeg så højdepunkterne i DR Sporten, hvoraf det fremgik, at Spalvis var blevet krediteret for lusepustermålet til 2-0. Hvis det er sandt, når han dermed foreløbig 18 scoringer, og det er jo ikke helt tosset at opnå en topscorertitel. Det ville - så vidt jeg husker - være 6. gang i Superligaens historie, at AaB snupper den. Er der nogen, der kan bekræfte, at Spalvis har fået 2 mål krediteret fra Brøndbykampen, for jeg kan ikke finde det andetsteds.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 1. maj 2016, 22:06

Uldahl skrev:Dejligt at se drengene spille som vi ved de kan :thumbsup: Men virker godt nok til at det var på en meget billig baggrund BIF. ville eller kunne jo intet. Udover et par tilfældige chancer skabte de jo intet. Så ud som om de havde opgivet på forhånd og var svært tynget af deres udebane statistik mod os, nu 8 kampe i Aalborg i super ligaen uden sejr.

Håber denne kamp giver dem et boost og troen på egne evner igen at slutte med en stime som i efteråret vil være top nice. Vi skal bare have en af pladserne til EL næste sæson, der pengene er til at udvikle klubben og holdet med.

Kampens spiller må være Thomsen utrolig med det overblik og iver han lagde for dagen. Han vil blive meget savnet. Rasmus har jeg som 2 han laver nogle rigtig gode ting offensivt. Dejligt at se han stadig lægger på sit spil, håber han forlænger. Dygtig dag. :aabfan:
I den forbindelse kan vi ærgre os en smule over nederlaget på 1-2 i Brøndby i oktober 2014, hvor Helenius var endog meget tæt på at udligne i overtiden. Vi ville i så fald have haft absurde 17 kampe i træk uden nederlag mod Brøndby.

Vorring
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Nuværende: Marco Meilinger og Christian Bassogog Forhændværende: Frank Strandli og Peter Tranberg
Geografisk sted: 7700

Indlæg af Vorring » 1. maj 2016, 22:15

Hovedet skrev:Vildt, at en hjemmesejr på 3-0 over Brøndby i maj resulterer i en af de korteste kamptråde overhovedet. Enten er vi gået helt døde i et indtil nu trist forår, eller også er mange ude at svinge med rød(/hvide) faner og fadølsbægre.

Jeg så højdepunkterne i DR Sporten, hvoraf det fremgik, at Spalvis var blevet krediteret for lusepustermålet til 2-0. Hvis det er sandt, når han dermed foreløbig 18 scoringer, og det er jo ikke helt tosset at opnå en topscorertitel. Det ville - så vidt jeg husker - være 6. gang i Superligaens historie, at AaB snupper den. Er der nogen, der kan bekræfte, at Spalvis har fået 2 mål krediteret fra Brøndbykampen, for jeg kan ikke finde det andetsteds.
Tror desværre ikke Spalvis bliver krediteret målet, de fleste medier har noteret Rønnow for et selvmål.
Stolthed på banen og tribunen.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 1. maj 2016, 22:30

Vorring skrev:
Hovedet skrev:Vildt, at en hjemmesejr på 3-0 over Brøndby i maj resulterer i en af de korteste kamptråde overhovedet. Enten er vi gået helt døde i et indtil nu trist forår, eller også er mange ude at svinge med rød(/hvide) faner og fadølsbægre.

Tror desværre ikke Spalvis bliver krediteret målet, de fleste medier har noteret Rønnow for et selvmål.
Spalvis er krediteret målet. Det kan aldrig blive et selvmål, da bolden ville være gået ind uanset Rønnows fumleri.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Kidde
2. div
2. div
Geografisk sted: København

Indlæg af Kidde » 1. maj 2016, 22:33

Spalvis krediteres målet, jf danskfodbold.com
Det er DBUs officielle statistikere. Må være sikker nok.
Kidde

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 1. maj 2016, 23:08

Det her er vel arkeeksemplet på hvor hurtigt stemningen kan vende. For en uge siden havde vi krydset med Randers og folk ville have Søndergaard fyret. Men det viste sig heldigvis at det kryds var et godt fundament og et afsæt til at få stabiliseret situationen.

Lad os lige huske det, næste gang vi er i en hård periode. Det er ikke altid så skidt at tage en 0-0'er hvis man er i en presset situation. Det giver arbejdsro, hvilket trænerstaben, spillerne og ikke mindst vores greenkeeper har udnyttet til fulde frem mod kampen i dag.

Ikke mindst må man sige at en spiller som Kasper Pedersen vokser kamp for kamp i øjeblikket. Jeg har tit været ude efter ham, men han har virkelig fået tanket selvtillid og præsterer på rigtig højt niveau.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 1. maj 2016, 23:29

Ja, det var godt kaldt:
Det var efter Randers-kampen, at Yankee skrev: Uafgjort i Randers er i sig selv ikke noget dårligt resultat. Det havde da været lækkert med en sejr, men jeg noterer mig at vi nu har spillet to hæderlige udekampe og på den måde har stabiliseret formkurven lidt. Næste kamp vil være en helt anden med 9-10.000 tilskuere, strålende solskin og en uges restitution i benene.

Det er netop denne type kampe der giver et hold selvtillid og arbejdsro, og kan vi så bygge ovenpå med en stærk præstation mod Brøndby så har vi alle sammen allerede glemt hvor kedelig denne kamp var.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 2. maj 2016, 00:07

Dejligt med en sejr igen og første Superliga kamp i foråret der er mere end bare godkendt. Lad os håbe, at det var vendepunktet omend Viborg næste weekend kan blive en sværere opgave - især uden KEP til at pande indlæg og dødbolde væk. Rart at se Spalvis tilbage igen og se forsvaret fungere. Store plusser til Jönsson og Thomsen på kanterne og Risgård begynder også at ligne sig selv. Dog er jeg stadig spændt på at se hvor solidt/stabilt det er blevet. Vi var gode idag, men Brøndby var satme også ringe. Fortsætter Brøndby sådan her ender de med at blive lige så ligegyldige og komiske som AGF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. maj 2016, 00:58

thomasjn skrev: Fortsætter Brøndby sådan her ender de med at blive lige så ligegyldige og komiske som AGF.
...som lige har avanceret til pokalfinalen på bekostning af AaB... (beklager, kunne ikke lade være, det svier stadigvæk voldsomt at AaB smed alletiders nemmeste vej til en pokalfinale på den måde).
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. maj 2016, 08:30

Det er vel fint nok, at KEP står over mod Viborg, så han er klar til FCK. Vi har så mange mand på rampen til karantæne, så heller en ad gangen end pludselig mangle tre mand.

Men det er lige ved, at man får ondt af Brøndbyfans, når man ser hvor ringe deres hold spiller.
- FlæskeFrank

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 2. maj 2016, 09:27

FlæskeFrank skrev:Det er vel fint nok, at KEP står over mod Viborg, så han er klar til FCK. Vi har så mange mand på rampen til karantæne, så heller en ad gangen end pludselig mangle tre mand.

Men det er lige ved, at man får ondt af Brøndbyfans, når man ser hvor ringe deres hold spiller.
Jeg vil nu hellere have fuldt hold mod vff og undvære "alle mand" mod fck, da vi formentlig maks får et point ud af kampen mod fck, hvorimod kampen mod fodsportsforeningen (meget gerne) skal kaste tre point af sig. Nu mangler vi godt nok "kun" KEP - det var mere, hvis man skulle scenariet op inden bif-kampen med, hvor mange vi KUNNE komme til at undvære.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 2. maj 2016, 09:38

En sikker og stor sejr over bif, vil ALTID give AaB et stort boost - uagtet at Würtz og Søndergaard er/var overrasket over bif´s lave niveau.

Efter en kamp, hvor et hold af og til er blevet udspillet, vil der ofte komme en snak om, hvorvidt det ene hold har været ringe eller det andet hold har været godt. Da jeg desværre ikke kunne se kampen, hælder jeg mest til en mellemting, hvor et ok/højt AaB-niveau vanskeliggjorde det for et tamt og tandløst (generelt) bif-hold at komme ind i kampen.

Uanset hvad, så er det glædeligt, at man nu atter fik vist (og selv fik set), at man stadig kan spille det flotte spil, som har gjort, at mange lettere neutrale fodbold-tilhængere i DK synes, at AaB er det bedst/flottest spillende mandskab. For det er vi sgu, når det kører. Det bør give selvtillid til slutspurten om medaljerne og de europæiske placeringer.

Nu bør al snak om at ende udenfor top-6 forstumme, ellers skal det gå grueligt galt. Og med klasseforskellen i går in mente, så er det også svært at tro, at bif skal overhale os i tabellen.

I øvrigt var der en af de såkaldte eksperter i går, der ligefrem mente, at vi nu ville tage 2. pladsen - sjovt som EN god kamp, kan vende op og ned på tingene (og folks meninger), men det er jo en af charmerne ved fodbold. Jeg tror på det, men er også så tilpas skeptisk, da niveauet har været så tilpas svingende, at man skal passe på med at tro noget som helst.

Og så vil jeg da lige slutte af med denne kommentar fra EB:
"...Men AaB-holdet på halv kraft var stadig bedre end Brøndbys udvalgte."
95-99-08-14

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 2. maj 2016, 09:40

Mogens skrev:Jeg vil nu hellere have fuldt hold mod vff og undvære "alle mand" mod fck, da vi formentlig maks får et point ud af kampen mod fck, hvorimod kampen mod fodsportsforeningen (meget gerne) skal kaste tre point af sig. Nu mangler vi godt nok "kun" KEP - det var mere, hvis man skulle scenariet op inden bif-kampen med, hvor mange vi KUNNE komme til at undvære.
Der er himlen til forskel på om vi møder PSE i Parken eller hjemme. Vi kan sagtens vinde over dem i Aalborg - prøv nu lige at kigge på deres udebane-statistik!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. maj 2016, 09:42

Mogens skrev: Jeg vil nu hellere have fuldt hold mod vff og undvære "alle mand" mod fck, da vi formentlig maks får et point ud af kampen mod fck,
Det ved jeg nu ikke. FC København kunne ikke vinde i hverken Århus, Farum, Randers eller Viborg, så jeg vil nærmest sige at ét point er minimum. Vi har rigtig gode muligheder for at drille FC København i Aalborg, hvor de kun har vundet én gang de sidste fem år.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 2. maj 2016, 10:39

Hvis man fjerner de indbyrdes kampe imellem FCK og Sønderjyske, så ville Sønderjyske føre ligaen med 2 point...
1 2 3 Jimmy er en mur!

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 2. maj 2016, 11:00

le Cid skrev:
Mogens skrev:Jeg vil nu hellere have fuldt hold mod vff og undvære "alle mand" mod fck, da vi formentlig maks får et point ud af kampen mod fck, hvorimod kampen mod fodsportsforeningen (meget gerne) skal kaste tre point af sig. Nu mangler vi godt nok "kun" KEP - det var mere, hvis man skulle scenariet op inden bif-kampen med, hvor mange vi KUNNE komme til at undvære.
Der er himlen til forskel på om vi møder PSE i Parken eller hjemme. Vi kan sagtens vinde over dem i Aalborg - prøv nu lige at kigge på deres udebane-statistik!
Åh, jeg er såmænd udmærket klar over forskellen på ude- og hjemmebane mod netop fck. Jeg glemte i skyndingen blot at få det med.

Jeg mener dog stadig, at de har så stærkt et mandskab, og at vi selv har været så utrolig svingende, så jeg vil være mere end tilfreds med uafgjort. At du ser anderledes på det, kan jeg sagtens acceptere.
95-99-08-14

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 2. maj 2016, 11:02

Fandeme en flot kamp i går, og det endda over hele linjen! Skønt at se, vi er tilbage på slut-efterårets niveau, både mod GF og i går mod Brøndby. Men satan, hvor kan man forbande sig over, at vi skulle bruge så lang tid til at komme igang her i foråret.

Fortsætter takterne, så er der imidlertid rigtig gode chancer for at vi ender med en medalje. Og det vil satangalemig være flot!

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 2. maj 2016, 11:02

Yankee skrev:
Mogens skrev: Jeg vil nu hellere have fuldt hold mod vff og undvære "alle mand" mod fck, da vi formentlig maks får et point ud af kampen mod fck,
Det ved jeg nu ikke. FC København kunne ikke vinde i hverken Århus, Farum, Randers eller Viborg, så jeg vil nærmest sige at ét point er minimum. Vi har rigtig gode muligheder for at drille FC København i Aalborg, hvor de kun har vundet én gang de sidste fem år.
Dermed siger du vel, at du mener, at AaB er favoritter mod ligaens suveræne nr. 1? Argumentet med at fck er ringe (eller ikke så skræmmende) på udebane er ok, blot skal vi ikke glemme, at AaB anno forår 16 ikke har været skræmmende - ej heller på hjemmebane. Jeg håber dog naturligvis, at kampen i går mod bif var vendepunktet og indikerer lysere tider.
95-99-08-14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. maj 2016, 11:05

Mogens skrev:
Yankee skrev:
Dermed siger du vel, at du mener, at AaB er favoritter mod ligaens suveræne nr. 1?
Nej, det siger jeg ikke.

Besvar