Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 4. maj 2016, 14:28

Tested Judge skrev: Mange har ligeledes snakket om at vi mangler en centralmidt, der kan supplere Würtz og Risgaard. Jeg har helt tilfældigt støt på en en ung gut fra Slovakiet. Jeg må være ærlig at sige at jeg ikke kende det store til manden, men hans stats er meget imponerende, især hvad angår målscoring. Ifølge transfermarkt har han i indeværende sæson, for Trencin, nettet 14 gange i 25 ligakampe, som defensivmidt. Han topper pt topscorerlisten i den bedste slovakiskliga, Super Liga. Han er kun 20 år gammel, så der burde være udviklingspotentiale i ham. Ved godt at FCN tidligere har hentet spillere fra netop Trencin, uden det helt store held, og at det ikke er det marked vi normalt henter spillere fra, men synes alligevel han lige skulle nævnes. Ifølge transfermarkt, ved godt at man skal tage det med et gran salt, er han prissat til 550.000 euro. Kontrakten løber desværre indtil jul 2018.

Du er for langsom :-)
Det er lang tid siden jeg nævnte Matus Bero, og ja, hans kontrakt er et problem, men på den anden side så er Trencin en klub som sjældent kræver det store i transfer. Den slovakiske liga er stadig relativt svag, hvis man ser bort fra Trencin og Zilina, samt Slovan Bratislava som igen er ved at være tilbage på tidligere tiders niveau.
Lobotka gør det efter min mening rigtig godt i FC Nordsjælland, og han er stadig en ret ung spiller med stort udviklingspotentiale. Bero er et større talent, som jeg sagtens kunne se i AaB. Men jeg er efterhånden af den opfattelse, at han er ved at vokse sig for stor til AaB medmindre vi vitterligt vil lægge nogle knaster for ham.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 4. maj 2016, 14:42

Yankee skrev:Spændende navn. Jeg er ikke enig i at FCN ikke har haft held med spillere fra Trencin. Ramón er røget ud af holdet pga. trænerskift, men Lobotka er stadig stamspiller og gør det utrolig godt på en ellers ret svag midtbane med Vingård og Lasse Petry. Fanendo Adi fik aldrig rigtig chancen, men gør det strålende i USA, så helt skidt er det ikke derovre fra.

Men spørgsmålet er om det er en målscorer vi har brug for til den centrale midtbane. Er han så meget bedre end de mange offensive midtbanetalenter, vi har? Kan han her og nu dække Würtz-rollen, som er der hvor det virkelig gør ondt at have skader/karantæner? Det tvivler jeg på.
Gamen har tidligere bragt Bero på banen. Der er dog andre og større klubber, der har øje på ham http://www.hitc.com/en-gb/2015/11/18/re ... g-mission/., så tvivler på, at vi har en chance der. Også fordi det lyder til at Trencin forståeligt nok har Euro-tegn i øjnene.

Som jeg tidligere har plæderet for, så mangler vi spillere i aldersgruppen 25-30 år, så kontinuiteten i truppen bevares. Pt. har vi en stor gruppe, der bliver endnu større til sommer af spillere i laget 19-23 år og en gruppe spillere der er 30+. Jeg er fuldstændig enig med Yankee i, at vi mangler en kvalificeret backup, der helst skal kunne spille både 6'er og 8'er. Her har jeg tidligere foreslået Filip Kiss, der pt. er udlejet til norske Haugesund fra Cardiff FC, hvor hans kontrakt løber ud til sommer http://www.transfermarkt.co.uk/filip-ki ... eler/90360. Det virker mere som et køb inden for vores rækkevidde med en spiller, der sikkert gerne vil et skridt op i forhold til Tippeligaen, og hvor vi med eventuel europæisk fodbold på det sportslige niveau vil kunne konkurrere med bund- og midterklubber i Holland og Belgien.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. maj 2016, 18:21

Ja, vi har en del spillere paa vej paa den centrale midtbane, og ja, han er foerst lige ved at vaere ovre hans korsbaandsskade, og ja, han har foerst kontraktudloeb om et aar.... men (hvor vil jeg hen med det her.., Naa ja) Jeppe Andersen fra Esbjerg ville vaere perfekt i vores system som en erstatning for Risgaard. Hurtigere paa foedderne og paa bolden, arbejder stenhaardt, godt overblik og fornuftig gennembrudsstyrke og dribbleevner.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 6. maj 2016, 19:31

Buzz Killington skrev:Ja, vi har en del spillere paa vej paa den centrale midtbane, og ja, han er foerst lige ved at vaere ovre hans korsbaandsskade, og ja, han har foerst kontraktudloeb om et aar.... men (hvor vil jeg hen med det her.., Naa ja) Jeppe Andersen fra Esbjerg ville vaere perfekt i vores system som en erstatning for Risgaard. Hurtigere paa foedderne og paa bolden, arbejder stenhaardt, godt overblik og fornuftig gennembrudsstyrke og dribbleevner.
Kender ham ikke så godt, men mener også EfB har brugt ham i en lidt Thomsen-agtig rolle. Vi mangler en gardering på Superliga-niveau. Kender ikke lige Andersen så godt, men det er nok den hylde vi kan hente et 2. valg på. Spændende superligaspiller, som ikke har fået et endelig gennembrug og stadig meget bedre end Abildgaard.

Derudover så jeg gerne:
- Søren Rieks som Thomsen afløser
- Maxsø, som makker til Holger. Jeg er ikke så benovet over Kasper P. Han svinger ret meget og hans topniveau benover jo kun nogen fordi vi er vandt til han er ringe.
- Remmer: Kunne være et virkeligt godt bud på en højre back. Patrick er en solid bredde spiller, men han bidrager ikke med nok til at være starter.
- Marvin Pourie: Hvis Helenius stadig er nede må vi have en ny. To år er bare for længe at vente på en spiller du forventer kan være starter og det giver ikke særligt store løfter om at han kommer tilbage. Derudover skal vi også have nogle typer med kant. Vi kan ikke leve med, at alle vores spillere er søde beskedne Nordjyske drenge. Hvis kollektivet ikke kan rumme personligheder er der derudover noget alvorligt galt.

Drømmeopstilling efter sommer;

Idealopstillingens bænk: Patrick, Helenius, Børsting, Blåbjerg, Basso, Andersen, Christensen

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 6. maj 2016, 19:55

Hvis vi skal hente spillere som Pourié og Remmer, så kan vi altså lige så godt bruge vores egne talenter.

Lad os bruge de spillere vi har og så tilføje virkelige forstærkninger. Hellere én virkelig god spiller end to-tre halvgode.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 6. maj 2016, 20:27

Hvis der stadig er nogen som ikke mener vi burde gå all in efter pierre Kanstrup, så ser de simpelthen ikke nok bold. Hold da op hvor er han bare klasser bedre end alt vi kan stille med, og læg dertil lederevner og ansvar oveni.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 7. maj 2016, 00:08

Alexis skrev:Hvis der stadig er nogen som ikke mener vi burde gå all in efter pierre Kanstrup, så ser de simpelthen ikke nok bold. Hold da op hvor er han bare klasser bedre end alt vi kan stille med, og læg dertil lederevner og ansvar oveni.
Det er vel bare ikke AaB's politik at hente profiler fra andre superliga hold desværre.. Men kanstrup kunne være rigtig god til skærpe konkurrencen i midterforsvaret!!

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar

Indlæg af Rams » 7. maj 2016, 08:11

Jeg har selv været en af Kanstrups varmeste fortalere og foreslået ham mange gange herinde startende fra da han blev anfører i Fredericia.
Men det tog er kørt. Vi valgte Holgersson og med Kasper P, Blåbjerg og Rokkedal som kandidater til at være hans makker, så kan jeg ikke se hvad vi skal med Kanstrup.

Nu drejer det sig om en gardering til backen, etableret spiller til den centrale midt og så en afløser for Thomsen
In verbis simus faciles

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 7. maj 2016, 12:18

Med Holgerson på plads får vi nok ikke mere til midterforsvaret selv om vi godt kunne bruge en mere.
Første prioriteten må derfor være at få en meget kvalificeret Thomsen erstatning. Herefter følger en ny back i stedet for pk og Gilli samt en multi backup til maskinrummet.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 7. maj 2016, 12:35

Rams skrev:Jeg har selv været en af Kanstrups varmeste fortalere og foreslået ham mange gange herinde startende fra da han blev anfører i Fredericia.
Men det tog er kørt. Vi valgte Holgersson og med Kasper P, Blåbjerg og Rokkedal som kandidater til at være hans makker, så kan jeg ikke se hvad vi skal med Kanstrup.

Nu drejer det sig om en gardering til backen, etableret spiller til den centrale midt og så en afløser for Thomsen
Nu skal der ikke så meget til at en skade, samt karantæner i midterforsvaret, før vi er helt ude på dybvand.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar

Indlæg af Rams » 7. maj 2016, 16:52

Trænerstaben har vel kun tilkendegivet at de ser et stort lys i Blåbjerg og Kasper P. I Holgersson har man hentet det rutinerede anker, som de kan læne sig op ad. Kanstrup ville da være fantastisk, men det vil ligge meget langt fra den talentudviklingsstrategi klubben kører efter.
Derfor kommer klubben også til at bruge sine penge på andre pladser. Skulle der endeligt blive hentet en stopper mere så bliver det formentlig et 1. Divisiontalent fra en af de klubber, der ikke kommer i det forjættede land, og bliver nød til at drosle ned.
In verbis simus faciles

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 7. maj 2016, 18:07

Højre back er et langt større behov en mldterforsvarer. Gilli har intet vist og PK er stabilt undervældende. Øverst på listen er dog en erstatning for Thomsen, samt en spiller der kan udfylde Jønssons plads skulle han rejse videre.

OmkringAarhus
2. div
2. div
Favoritspiller: Larsen

Indlæg af OmkringAarhus » 8. maj 2016, 09:46

Jeg ser det som en mulighed at vi skifter til 3-5-2. Simpelthen fordi vi ikke kan hente fuldgode erstatninger for spalvis og Thomsen. Det er urealistisk, at vi skulle kunne finde deres direkte erstatninger. I en 3-5-2 ville både holgersson, Blåbjerg og kp starte, og så med børsting og ahlmann som wingbacks. Jonsson som 10'er, hvis han forlænger. Ellers skal vi have en ny for ham. Risgård og børsting ville også spille 10'er.

Vi får Helenius tilbage, og han får et halvt år til at vise noget som assistkonge til ene!

Vi vil så stadig skulle hente en ekstra reserve til midterforavaret samt en 1. Reserve til cm, når wurtz eller Risgård ikke starter af den eller anden grund.

Med 3-5-2 vil vi kunne opgive jagten på en direkte erstatning for Thomsen samt få mulighed for flere til at spille det høje forsvar efter boldtab. Samt mulighed for at se bort fra både gilli og pk ift en højre back uden at skulle prøve at købe en ny Dalsgaard - som heller ikke hænger på træerne med vores transferpolitik.

Det er klart, at der skal købes ny angriber, hvis ene, svensken eller Helenius er væk efter sommer. Pohl og basso tror jeg dog på som indskiftere - og mindst en af dem som succesfuld starter om 15-20 måneder!

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 9. maj 2016, 15:20

Tidiane Sane stopper - ikke overraskende - i Hobro til sommer. Kontrakten udløber og bliver ikke forlænget. Jeg mener, Sane kunne være en særdeles fornuftig og lønansvarlig gardering for Risgård og Würtz på den centrale midt. Jeg mener ikke, Abildgaard og Kakeeto er helt klar endnu.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 9. maj 2016, 15:54

KJ skrev:Tidiane Sane stopper - ikke overraskende - i Hobro til sommer. Kontrakten udløber og bliver ikke forlænget. Jeg mener, Sane kunne være en særdeles fornuftig og lønansvarlig gardering for Risgård og Würtz på den centrale midt. Jeg mener ikke, Abildgaard og Kakeeto er helt klar endnu.
Han er bare 30 år og tvivler på han er meget andet end en lejesvend. For det første tror jeg ikke vi leder efter en ny central midt, så vil jeg hellere købe noget kvalitet til højre back som kan frigøre PK til at være midt-backup. Men skal vi have en og hvis det er det leje vi leder, så ser jeg hellere man gav et år eller to med option på mere til Busuladzic fra OB eksempelvis. Han er 24, spiller rimeligt for OB pt. og de forlænger ikke. Han ville reelt kunne give noget konkurrence til midtbanen og også have lidt perspektiv, hvis han er i stand til at imponere.
Aalborg BK 1885!

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 9. maj 2016, 17:29

Søgaard skrev:
Han er bare 30 år og tvivler på han er meget andet end en lejesvend. For det første tror jeg ikke vi leder efter en ny central midt, så vil jeg hellere købe noget kvalitet til højre back som kan frigøre PK til at være midt-backup. Men skal vi have en og hvis det er det leje vi leder, så ser jeg hellere man gav et år eller to med option på mere til Busuladzic fra OB eksempelvis. Han er 24, spiller rimeligt for OB pt. og de forlænger ikke. Han ville reelt kunne give noget konkurrence til midtbanen og også have lidt perspektiv, hvis han er i stand til at imponere.
Vi leder heller ikke efter nogen højre back. Med mindre jeg er helt galt afmarcheret leder vi ikke efter noget. Altså bortset fra, at det mislykkes at forlænge med Jönsson eller der skulle komme et uventet salg.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 9. maj 2016, 18:26

KJ skrev:Tidiane Sane stopper - ikke overraskende - i Hobro til sommer. Kontrakten udløber og bliver ikke forlænget. Jeg mener, Sane kunne være en særdeles fornuftig og lønansvarlig gardering for Risgård og Würtz på den centrale midt. Jeg mener ikke, Abildgaard og Kakeeto er helt klar endnu.
Seriøst?

Sane har været en kæmpe fiasko i Hobro. Han har set mere skadet ud end Antipas. På trods af han blev hentet under Ove P., og fik chancen fra forårets start, har han ikke en eneste gang vist et niveau, der har gjort ham berettiget til at spille. Han er røget bagerst i et midtbanehieraki bestående af bl.a. Damborg, Povlsen, HHA og Thomas Hansen. Det vil være ligeså seriøst at foreslå at hente Salami eller Femi i Middelfart.

Jeg er enig i at det er tiltrængt med en gardering til den centrale midt, men han skal have kvaliteterne til at spille. Det har Sane på ingen måde.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 9. maj 2016, 22:36

Ser heller ikke Sane som et godt bud. Sane anno 2006-200? i Randers ville være en anden sag. En 30 årig spiller der slet ikke har kunnet etablere sig i Hobro bør ikke være aktuel for AaB. Så ser jeg også mere perspektiv i Azer fra OB da han trods alt har alderen med sig og har spillet (kender ham dog ikke godt nok til at vide om han ville passe ind på vores hold).

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 10. maj 2016, 13:42

Freddie skrev:
Søgaard skrev:
Han er bare 30 år og tvivler på han er meget andet end en lejesvend. For det første tror jeg ikke vi leder efter en ny central midt, så vil jeg hellere købe noget kvalitet til højre back som kan frigøre PK til at være midt-backup. Men skal vi have en og hvis det er i det leje vi leder, så ser jeg hellere man gav et år eller to med option på mere til Busuladzic fra OB eksempelvis. Han er 24, spiller rimeligt for OB pt. og de forlænger ikke. Han ville reelt kunne give noget konkurrence til midtbanen og også have lidt perspektiv, hvis han er i stand til at imponere.
Vi leder heller ikke efter nogen højre back. Med mindre jeg er helt galt afmarcheret leder vi ikke efter noget. Altså bortset fra, at det mislykkes at forlænge med Jönsson eller der skulle komme et uventet salg.
Det tror jeg såmænd heller ikke. Altså, at vi leder efter andet end en god Thomsen-erstatning - og til andre positioner hvis der kommer andre salg.

Re Sønderhof: Han blev hentet sidste sommer af Hobro, det er altså ikke en transfer der står på Ove's regning.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 10. maj 2016, 13:44

Kanstrup - thank you very much.
Bienvenu Bassogog!

Låst