Tested Judge skrev: Mange har ligeledes snakket om at vi mangler en centralmidt, der kan supplere Würtz og Risgaard. Jeg har helt tilfældigt støt på en en ung gut fra Slovakiet. Jeg må være ærlig at sige at jeg ikke kende det store til manden, men hans stats er meget imponerende, især hvad angår målscoring. Ifølge transfermarkt har han i indeværende sæson, for Trencin, nettet 14 gange i 25 ligakampe, som defensivmidt. Han topper pt topscorerlisten i den bedste slovakiskliga, Super Liga. Han er kun 20 år gammel, så der burde være udviklingspotentiale i ham. Ved godt at FCN tidligere har hentet spillere fra netop Trencin, uden det helt store held, og at det ikke er det marked vi normalt henter spillere fra, men synes alligevel han lige skulle nævnes. Ifølge transfermarkt, ved godt at man skal tage det med et gran salt, er han prissat til 550.000 euro. Kontrakten løber desværre indtil jul 2018.
Du er for langsom :-)
Det er lang tid siden jeg nævnte Matus Bero, og ja, hans kontrakt er et problem, men på den anden side så er Trencin en klub som sjældent kræver det store i transfer. Den slovakiske liga er stadig relativt svag, hvis man ser bort fra Trencin og Zilina, samt Slovan Bratislava som igen er ved at være tilbage på tidligere tiders niveau.
Lobotka gør det efter min mening rigtig godt i FC Nordsjælland, og han er stadig en ret ung spiller med stort udviklingspotentiale. Bero er et større talent, som jeg sagtens kunne se i AaB. Men jeg er efterhånden af den opfattelse, at han er ved at vokse sig for stor til AaB medmindre vi vitterligt vil lægge nogle knaster for ham.