Spændende hvis der evt. skulle ske noget - min frygt er, at vi henter Ronnie hjem og lader ham erstatte Helenius. Det bytte ser jeg ingen perspektiver i - de har begge en lidt særlig personlighed, som kræver visse hensyn fra medspillerne. Det mest udfordrende er dog, at de begge scorer deres mål primært fra distancen via stærke afslutningsfærdigheder med fødderne. De mangler den aggressivitet og timing i feltet, som Spalvis så åbenlyst havde, og som Ene også har, når der er en makker til at stjæle noget fokus. Når jeg nævner Ronnie er det fordi, jeg tror, at det er der "Gamen" har de stærkeste vandrør (hans mange fortaler for Ronnies talent taget i betragtning) - men nu må vi se.
Min drømmeafslutning på vinduet vil være:
Ind:
Masango - ja, han opfører sig pt. som en gavflap, men han har præcist de kompetencer vi mangler på venstre kant (fart og driblefærdigheder). Derudover kan har spille hængende angriber.
Højre back - gerne med både højde og fart. Jeg har ikke navne, men det lyder interessant, hvis der er en, som har tilbudt sig
Boksangriber - ideelt hentede vi Ishak, men vi får næppe lov til at plyndre Randers. Men hans type ville være optimal, som jeg ser det.
- Vi er stadig også smalle på def. midt og i centerforsvaret, så en Leon Andreasen-type ville virkelig også klæde truppen, men det tror jeg ikke kommer til at ske (i forvejen er 3 indkøb nok for optimistisk).
Ud:
Helenius - jeg håber meget, at vi kan få ham i gang, men jeg har desværre min tvivl. Hvis Ene har blikket rettet væk, kan det være ham, der smutter i stedet, det håber jeg dog ikke.
V. Ahlmann - han bliver ganske sikkert solgt/fritstillet. Ærgerligt at talentet aldrig nåede at folde sig ud.
Derudover kunne en udlejning komme på tale for Abildgaard.
Det bliver en spændende august måned - lad os nu starte den med en sejr i aften!