Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Mr. Larsen » 31. jul 2016, 14:01

Brent skrev:Så er der nyt på rygtefronten, ifølge mine kilder forhandles der pt. med Sønderjydske om et køb af Thomas Dalgaard. Om alt går vel bliver han præsenteret på mandag :aabfan: :aabfan: :aabfan: Superfedt at få en så målfarlig spiller ind på holdet!
Målfarlig og Målfarlig, manden har ikke bombet siden de glade Viborg dage, og jeg kan ikke se han passer særligt godt ind i vores system, han mangler de tekniske kvaliteter som jeg ser det.

Han skal dælme være billig, så ku man godt ta chancen med en kontrakt til sommer med en option på forlængelse hvis det går godt.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 31. jul 2016, 14:11

bongo1234 skrev:
Miss9000 skrev:Hvad er det for en dansk back der gerne vil til AaB?
Jeg får indimellem lidt viden fra en ven i agent-verden.
Herfra har jeg fået fortalt, at en god back vil være åben for et skifte til AaB, pga private årsager.
Men en back er ikke 1. prioritet, så det handler sikkert meget om hvad der er plads til i AaB's lønbudget, hvis det må blive aktuel. Han er temmelig løntung.
Ærgerligt at AaB ikke prioriterer backen særlig højt, især hvis der er en god spiller der gerne vil til klubben.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Indlæg af Gamen » 31. jul 2016, 15:07

Brent skrev:Så er der nyt på rygtefronten, ifølge mine kilder forhandles der pt. med Sønderjydske om et køb af Thomas Dalgaard. Om alt går vel bliver han præsenteret på mandag :aabfan: :aabfan: :aabfan: Superfedt at få en så målfarlig spiller ind på holdet!
Stik piben ind, Brent. Siden dit stunt med den somaliske tilgang for nogle år siden, har du været utroværdig.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 31. jul 2016, 17:11

jonas386 skrev:
Ham der Emil skrev:
jonas386 skrev:
Ham der Emil skrev:dog kunne jeg godt tænke mig, at Hjulsager fra Brøndby blev hentet ind, eventuelt på en lejeaftale med købsoption/forlængelse af lejeaftale.
Hjulsager er bundelendig. Nej tak herfra.
Hvem har ikke det for Brøndby? Udover det så er det et stort potentiale i drengen, og en klub som AaB ville kunne udfolde det.
Hjulsager er jo bare endnu et Brøndby talent der har fået 12 minutter i ligaen og straks udråbt som det største talent der kan gå på to ben i superligaen. Han vandt prisen som årets U19 talent, og har intet vist siden (eller før). Jeg har svært ved at se hvad Hjulsager kan, som vi ikke allerede har hos egne talenter.
Det er desværre nemt at være bagklog - men hvor ville jeg ønske at vi havde hentet ham.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. jul 2016, 18:33

Thomas Dalgaard rimer ikke på "indkøb til toppen af truppen", hvis man spørger mig, og i øvrigt er han vel lige så meget et genopfriskningsprojekt som Helenius, så det ville godtnok undre mig meget. Men bevares, LS og co. kan jo have deres egne ideer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 31. jul 2016, 19:16

Funky skrev:Thomas Dalgaard rimer ikke på "indkøb til toppen af truppen", hvis man spørger mig, og i øvrigt er han vel lige så meget et genopfriskningsprojekt som Helenius, så det ville godtnok undre mig meget. Men bevares, LS og co. kan jo have deres egne ideer.
Som en af debatsidens rutinerede medlemmer, må du da være klar over, at Brent altid troll'er med transferrygter.

Ingen grund til at diskutere Dalgaard.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. jul 2016, 20:00

Hanga skrev:
Funky skrev:Thomas Dalgaard rimer ikke på "indkøb til toppen af truppen", hvis man spørger mig, og i øvrigt er han vel lige så meget et genopfriskningsprojekt som Helenius, så det ville godtnok undre mig meget. Men bevares, LS og co. kan jo have deres egne ideer.
Som en af debatsidens rutinerede medlemmer, må du da være klar over, at Brent altid troll'er med transferrygter.

Det var nok også bare min egen, pæne, søndags-friserede måde at sige "lanuvær" på ;)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 1. aug 2016, 09:28

Min mavefornemmelse siger mig, at vi skal F5e i dag.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 1. aug 2016, 09:29

dyhrmaN skrev:Min mavefornemmelse siger mig, at vi skal F5e i dag.
Er det en mavefornemmelse med "kilder" eller bare en omgang diarré? :P
1 2 3 Jimmy er en mur!

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 1. aug 2016, 09:38

white splash skrev:
Det er ren diarré, der rumler.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 1. aug 2016, 09:47

dyhrmaN skrev:
white splash skrev:
Det er ren diarré, der rumler.
Haha ok.. :) Håber dog at din mavefornemmelse holder stik og Gaarde kommer med en lille gave til os.
1 2 3 Jimmy er en mur!

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 1. aug 2016, 10:19

Spændende hvis der evt. skulle ske noget - min frygt er, at vi henter Ronnie hjem og lader ham erstatte Helenius. Det bytte ser jeg ingen perspektiver i - de har begge en lidt særlig personlighed, som kræver visse hensyn fra medspillerne. Det mest udfordrende er dog, at de begge scorer deres mål primært fra distancen via stærke afslutningsfærdigheder med fødderne. De mangler den aggressivitet og timing i feltet, som Spalvis så åbenlyst havde, og som Ene også har, når der er en makker til at stjæle noget fokus. Når jeg nævner Ronnie er det fordi, jeg tror, at det er der "Gamen" har de stærkeste vandrør (hans mange fortaler for Ronnies talent taget i betragtning) - men nu må vi se.

Min drømmeafslutning på vinduet vil være:
Ind:
Masango - ja, han opfører sig pt. som en gavflap, men han har præcist de kompetencer vi mangler på venstre kant (fart og driblefærdigheder). Derudover kan har spille hængende angriber.
Højre back - gerne med både højde og fart. Jeg har ikke navne, men det lyder interessant, hvis der er en, som har tilbudt sig
Boksangriber - ideelt hentede vi Ishak, men vi får næppe lov til at plyndre Randers. Men hans type ville være optimal, som jeg ser det.
- Vi er stadig også smalle på def. midt og i centerforsvaret, så en Leon Andreasen-type ville virkelig også klæde truppen, men det tror jeg ikke kommer til at ske (i forvejen er 3 indkøb nok for optimistisk).

Ud:
Helenius - jeg håber meget, at vi kan få ham i gang, men jeg har desværre min tvivl. Hvis Ene har blikket rettet væk, kan det være ham, der smutter i stedet, det håber jeg dog ikke.
V. Ahlmann - han bliver ganske sikkert solgt/fritstillet. Ærgerligt at talentet aldrig nåede at folde sig ud.
Derudover kunne en udlejning komme på tale for Abildgaard.

Det bliver en spændende august måned - lad os nu starte den med en sejr i aften! :aabfan:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. aug 2016, 10:57

Det vil ikke være overraskende, hvis vi 1. september hverken har Helenius og Ene i truppen.

Jeg forstår ikke, at V.Ahlmann ikke træner med AaB men med Jammerbugt. Hvorfor netop ikke hive ham ind og se niveauet. Der var en bold.dk om, at han trænede med Jammerbugt. Men 2. division går i gang i weekenden, så enten ryger han vel retur til os eller også kommer der afklaring.
- FlæskeFrank

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 1. aug 2016, 11:18

bongo1234 skrev:
Miss9000 skrev:Hvad er det for en dansk back der gerne vil til AaB?
Jeg får indimellem lidt viden fra en ven i agent-verden.
Herfra har jeg fået fortalt, at en god back vil være åben for et skifte til AaB, pga private årsager.
Men en back er ikke 1. prioritet, så det handler sikkert meget om hvad der er plads til i AaB's lønbudget, hvis det må blive aktuel. Han er temmelig løntung.
Sikke en sjov gættekonkurrence :cheers:

Hvis det er "private årsager" er det sandsynligvis en med danske rødder. Hvis det er en god back, som kunne forstærke os, ja så kan jeg kun se tre spillere Jens Stryger Larsen, Jonas Knudsen og Simon Poulsen.

De to sidstnævnte kan jo være emner, hvis man tvivler på om Ahlmann nogensinde bliver fit igen.

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 1. aug 2016, 11:30

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ack-talent

kunne Johannes ritter være noget for FCN?..
Højre back, talent, billig.

AK48hamas
Superliga
Superliga

Indlæg af AK48hamas » 1. aug 2016, 11:32

Jonas Knudsen med 42 kampe I sidste sæson af The Championship? Hold hold

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 1. aug 2016, 11:37

9000AaB skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ack-talent

kunne Johannes ritter være noget for FCN?..
Højre back, talent, billig.
Så kan vi lige så godt smide en af to unge backs fra egne rækker ind. Nej der skal kvalitet til hvis der skal opgradereske på positionen og har ærligt talt svært ved at se hvordan der skal kunne gøres i DK, minus Remmer muligvis.

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. aug 2016, 11:38

FlæskeFrank skrev:Det vil ikke være overraskende, hvis vi 1. september hverken har Helenius og Ene i truppen.

Jeg forstår ikke, at V.Ahlmann ikke træner med AaB men med Jammerbugt. Hvorfor netop ikke hive ham ind og se niveauet. Der var en bold.dk om, at han trænede med Jammerbugt. Men 2. division går i gang i weekenden, så enten ryger han vel retur til os eller også kommer der afklaring.
Igen, der har ikke været dialog mellem ham og AaB længe, så meget ved jeg. Det løb er kørt. Han bliver udlejet igen, eller får kontrakten ophævet.

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 1. aug 2016, 11:54

Hanga skrev:

Og det link Brent postede om Dalgaards syn på AaB tidligere var fra 2013... (nej, jeg vil ikke citere det). Kan du ikke producere en brugbar kilde eller viser en troværdighed på den lange bane, er du ligegyldig.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. aug 2016, 12:33

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg forstår ikke, at V.Ahlmann ikke træner med AaB men med Jammerbugt. Hvorfor netop ikke hive ham ind og se niveauet.
Igen, der har ikke været dialog mellem ham og AaB længe, så meget ved jeg. Det løb er kørt. Han bliver udlejet igen, eller får kontrakten ophævet.
Det er det, som jeg ikke forstår. Her synes jeg AaB har været gode til at finde en løsning, men ikke i dette tilfælde. Men selvfølgelig de kan jo håbe at udleje ham og dermed ikke ophæve kontrakten.
- FlæskeFrank

Låst