Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Spanky » 17. aug 2016, 14:44

doukas skrev:
Funky skrev:
doukas skrev:
Pkt. 2. Vi fik 4 point i de 3 kampe og Gilli var ikke implicerede i nogen af de mål der gik ind.
Jeg synes sådant set også, at Gilli har gjort det helt ok i de kampe, han har fået på det seneste, så jeg kunne såmænd sagtens se ham fortsætte i AaB - men med Ahlmann tilbage gætter er der altså go fornuft i at finde nye græsgange. Han har ikke længere alderen til at sidde på bænken og være udviklingsspiller, og hvis han VIL spille fast, så skal han jo helt tydeligt finde en ny klub.
Enig, kan sagtens forstå, at Gilli gerne vil videre. Jeg fastholder mig overbevisning om, at hvis Gilli blev vist tillid med 5 kampe i streg på højrebacken, så er min vurdering, at han ville vise, at han er en god højre back og et større aktiv end PK.
Er godt nok helt uenig med dig. Mener bestemt han har fået sine chancer, hvor han har fejlet stort.

1: Hans taktiske forståelse er på et meget lavt niveau.
2: Hans placeringsevne defensivt er helt katastrofal.
3: Teknisk er han langt fra en gennemsnitlig superligaspiller.

Paddy er langt foran Gilli på ovenstående punkter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 17. aug 2016, 14:48

Spanky skrev:
doukas skrev:
Funky skrev:
doukas skrev:
Pkt. 2. Vi fik 4 point i de 3 kampe og Gilli var ikke implicerede i nogen af de mål der gik ind.
Jeg synes sådant set også, at Gilli har gjort det helt ok i de kampe, han har fået på det seneste, så jeg kunne såmænd sagtens se ham fortsætte i AaB - men med Ahlmann tilbage gætter er der altså go fornuft i at finde nye græsgange. Han har ikke længere alderen til at sidde på bænken og være udviklingsspiller, og hvis han VIL spille fast, så skal han jo helt tydeligt finde en ny klub.
Enig, kan sagtens forstå, at Gilli gerne vil videre. Jeg fastholder mig overbevisning om, at hvis Gilli blev vist tillid med 5 kampe i streg på højrebacken, så er min vurdering, at han ville vise, at han er en god højre back og et større aktiv end PK.
Er godt nok helt uenig med dig. Mener bestemt han har fået sine chancer, hvor han har fejlet stort.

Vi må bare konstatere at både Kent Nielsen og Lars Søndergaard har vurderet PK til at være bedre på pladsen. Så er den vel ikke længere...?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 17. aug 2016, 14:49

FIDEL skrev:Kan vi så ikke slippe for flere Færinge tak... De har jo åbenbart ikke det der skal til for at bide sig fast på holdet. Så hellere prøve Islændinge fremover.
Hehe - tænkte præcis det samme. Det er som om AaB har haft en "færing-fetish" i en årrække - den har bestemt ikke kastet noget positivt af sig. Lad os forsøge med en "Island-fetish" i stedet for ;)

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 17. aug 2016, 14:52

Spanky skrev:
FIDEL skrev:Kan vi så ikke slippe for flere Færinge tak... De har jo åbenbart ikke det der skal til for at bide sig fast på holdet. Så hellere prøve Islændinge fremover.
Hehe - tænkte præcis det samme. Det er som om AaB har haft en "færing-fetish" i en årrække - den har bestemt ikke kastet noget positivt af sig. Lad os forsøge med en "Island-fetish" i stedet for ;)
Ja meget gerne eller en Peruvianer-fetish... :thumbsup:

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 17. aug 2016, 15:00

Spanky skrev:
doukas skrev:
Funky skrev:
doukas skrev:

Så er det alligevel utroligt, at der ikke blev skabt flere chancer i AaB's venstre side i de 3 kampe Gilli spillede fra start i denne sæson. En højre side, med Gilli og Meilinger finder jeg utrolig spændende.

H-2-H med PK - Denne sæsons stats, kunne ikke finde for sidste sæson

PATRICK KRISTENSEN DEFENSIVE STATISTIK
Spiller Liga
Tacklinger pr. kamp 1,0 1,2
Bolderobringer pr. kamp 1,8 1,0
Frispark begået pr. kamp 0,6 0,9
Clearinger pr. kamp 1,6 1,8
Blokeringer pr. kamp 0,4 0,5
Dueller vundet/tacklinger 0,8 1,1
Luftdueller vundet 1,6 2,2

GILLI ROLANTSSON DEFENSIVE STATISTIK
Spiller Liga
Tacklinger pr. kamp 1,3 1,2
Bolderobringer pr. kamp 1,7 1,0
Frispark begået pr. kamp 1,3 0,9
Clearinger pr. kamp 5,3 1,8
Blokeringer pr. kamp 1,3 0,5
Dueller vundet/tacklinger 0,7 1,1
Luftdueller vundet 9,7 2,2

Gilli er i hvert fald et større aktiv i hovedspillet - men det gør jo ikke en bedre højre back alene
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 17. aug 2016, 15:08

Der må komme en ny højre back ind. Jeg tror simpelthen ikke på, at man tør satse på PK uden alternativer. Medmindre at LS har tænkt sig at prøve Børsting af på backen nu, hvor der er blevet længere til spilletid på midten.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 17. aug 2016, 15:16

Jeg tror ikke der er planer om at hente en HB på baggrund af Gilli's afgang. Gaarde har ret tydeligt tilkendelgivet at vinduet er lukket for tilgang, men ikke nødvendigvis for afgang.

Med den tid, de chancer og det stadig manglende gennembrug in mente, så er det fuldstændig logisk at man sender ham videre. Hvis vi skal blive ved med at prøve at bygge videre på den type spillere, så får vi aldrig plads til at prøve vores egne talenter af.
Med venlig Hilsen
--
Robert

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 17. aug 2016, 15:19

Det er muligt, at Gilli de sidste tre år har gjort det elendigt til træning. Men at sige, han har fået chancen på førsteholdet, er tæt på en regulær løgn. De sidste to sæsoner har han spillet i alt 601 minutter fordelt på 20 kampe, dvs. 30 min. i snit pr. kamp. Det er altså ikke det samme som at "få chancen". De sidste to sæsoner har Patrick Kristensen spillet 3.538 (dårlige) minutter fordelt på 43 kampe, dvs. 82 min. i snit pr. kamp. Hvis Gilli havde fået al den spilletid, var han formentligt på vej til Real Madrid på nuværende tidspunkt :cheers: :aabfan:

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 17. aug 2016, 16:34

Der var en peruviansk højre back forbi. Just saying ;-)

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divisi ... k-fra-peru

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 17. aug 2016, 17:21

KJ skrev:Det er muligt, at Gilli de sidste tre år har gjort det elendigt til træning. Men at sige, han har fået chancen på førsteholdet, er tæt på en regulær løgn. De sidste to sæsoner har han spillet i alt 601 minutter fordelt på 20 kampe, dvs. 30 min. i snit pr. kamp. Det er altså ikke det samme som at "få chancen". De sidste to sæsoner har Patrick Kristensen spillet 3.538 (dårlige) minutter fordelt på 43 kampe, dvs. 82 min. i snit pr. kamp. Hvis Gilli havde fået al den spilletid, var han formentligt på vej til Real Madrid på nuværende tidspunkt :cheers: :aabfan:
Nej, men det siger vel også noget om en 24-årig spiller at han aldrig har fået chancen på professionelt niveau.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 17. aug 2016, 17:34

Eksil skrev:Der var en peruviansk højre back forbi. Just saying ;-)

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divisi ... k-fra-peru
Ja i Vejle! Hvad har d med os at gøre?

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 17. aug 2016, 17:48

Håber godt nok at Gaarde henter en god offensivt indstillet højre back nu. Han må have nogle på blokken og det er lidt for tyndt at stå med PK alene og så Mæhle som back up.
Det vil sikkert kræve at man i transfers skal invester en skilling mere end det man får ind på Gilli, men med afgangen af ham, Helenius, Victor Ahlmann og forventet udlejning af Kakeeto of Abildgård, så burde der være lønkroner til det.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 17. aug 2016, 18:32

Fornuftigt at sælge GIlli, hvis ikke man tror på ham og kan få en skilling for ham. Vi bliver noget tynde på backen og jeg ser derfor gerne, at man henter en back ind vil vi være ret godt besat på backen.

Højre back:
Ny
Patrick
Mæhle

Venstre back:
Ahlmann
Patrick
Bardhec
(Blåbjerg - ser ham dog som klart foran Kasper P på stopperpladsen og derfor ikke for alvor en del af denne ligning.)

Så har vi Patrick som en rutineret gardering, men omvendt er vores gardering ikke bedre end de unge, hvis de har potentialet kan overhale ham relativt hurtigt.
RAUS RAUS SSE!

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 17. aug 2016, 19:43

Gaarde er i dag spottet på Østerbro, lige ved Parken.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 17. aug 2016, 20:16

9800 skrev:Gaarde er i dag spottet på Østerbro, lige ved Parken.
Hmm det er forhåbentligt ikke kadrii han vil leje...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 17. aug 2016, 20:17

FIDEL skrev:
Hmm det er forhåbentligt ikke kadrii han vil leje...
Vi henter Nicklas Bendtner !!Q!S!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 17. aug 2016, 20:21

Har vel været inde for at høre, om FCK er tilfredse med en skrivebordssejr på 3-0 uden kamp. Vi slipper nådigt og de kan koncentrere sig om CL-kval.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 17. aug 2016, 21:44

Sælges GILLI, så skal der hentes en ny back ind. Gerne en venstrebenet. Gerne to faktisk.

Det kunne evt. være fra 1. div. Der må løbe nogle godt skolede backs rundt til en billi pæng.
Uden Synd Ingen Frelse

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 17. aug 2016, 22:13

Halil skrev:Sælges GILLI, så skal der hentes en ny back ind. Gerne en venstrebenet. Gerne to faktisk.

Det kunne evt. være fra 1. div. Der må løbe nogle godt skolede backs rundt til en billi pæng.
Vi skal da ha en hb?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 17. aug 2016, 22:18

FIDEL:

Yeah. Skidt formuleret.

Jeg mener to backs. En til højre og venstre.
Uden Synd Ingen Frelse

Låst