Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
dyhrmaN
Allstar
Allstar

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af dyhrmaN » 24. aug 2016, 11:36

Jakobsen skrev:
Sauer skrev:
Jakobsen skrev:
Patmand skrev:
dyhrmaN skrev:Med de reklameindtægter, der kan komme med så mange likes og med videoer med over 100k visninger, burde der være mere end rigeligt til at ansætte spansktalende journaliststuderende (eller lignende) til at skrive en artikel eller to om ugen og lave et ugentligt interview med Flores. Dette ville være godt givet ud og ville kunne nurse et meget spændende community i Peru.
Nu bryder jeg mig ikke om at skulle være bussemand her (ok, who am I kidding?) men prøv lige at køre et reality check på dit foreslag.

Det er jo meget sødt at AaB shoppen har fri porto til Peru, men der er sateme også en lang vej fra at sælge en håndfuld trøjer til nogle peruvianere og så til at skulle kaste sig ud i en decideret satsning på at opdyrke et marked i Peru(!)
Man kan jo prøve det af og se, hvorvidt man kan slå mønt af hans mange fans i Peru forholdsvist risikofrit. Lad os sige, at vi skal bruge en spansktalende studentermedarbejder. Sådan en vil nok koste 130-150 kr. i timen så lad os sige, at vi har en studentermedhjælper rendende 5 timer om ugen i 30 uger til 130 kr. i timen vil det være 22.500 om året. Det er altså en overkommelig investering at tage med lav risiko. Tjener vi ikke de 22.500 hjem så går vi i hvert fald ikke konkurs og det vil ikke slå noget stort hul i kassen. Pengene skulle selvfølgelig komme fra dels annoncering i forbindelse med videoklip og nyhedsartikler på Spansk. I den forbindelse skulle man selvfølgelig kigge i sponsornetværket og se om der er nogen, som kunne have en særlig interesse i at annoncere rettet mod Peru (hvem ved - dit gæt er så godt som mit). Derudover kunne man jo undersøge om der var basis for merchandise rettet mod Peru. Man kunne jo starte i den lave ende med signerede fodbolde. Man kan vente med signere boldene til en ordre er i hus og hvis ikke har man nogle usignerede bolde, som kan sælges uden eller i sidste ende kan man måske bare bruge dem internt.
Der er vel allerede en fra AaB TV-redaktionen, som taler spansk? Panfløjte-videoen indeholdt i hvert fald et par fine små interviews.
Ja hov det glemte jeg at nævne, har vi allerede en person fastansat skal vi selvfølgelig ikke ansætte nogen medmindre vedkommende ikke har tid til det permanent. Det var mest for at illustrere, at det er spændende at udforske de kommericielle muligheder i Flores har et stort navn hjemme i Peru og at det måske ikke behøves koste alverden at lave et par forsøg.
@Patmand som Jakobsen også skriver, er det et forslag, der er så billigt, at man ikke behøver lave reality check på det eller være bussemand, det kan næsten kun være win eller i værste fald ligegyldigt.
En anden potentiel gevinst kunne være, at AaB som klub bliver "kendt" i Peru, hvilket ville kunne gøre det nemmere at tiltrække øvrige peruvianske spillere, hvis dette skulle være i vores interesse. Tror de fleste spillere hellere vil skifte til en klub, de på den ene eller anden måde har hørt omtalt før, end til en totalt ukendt klub.

Jeg kan kun se win-win i nogle små tiltag via en studentermedhjælper eller lignende for at servicere den meget store fanskare som Flores tydeligvis har.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 24. aug 2016, 11:41

Gamen skrev:
hje1980 skrev: Det er Trine... hun taler spansk efter at have boet i Madrid i en del år..
Det er nu Nicolaj der stiller spørgsmål på spansk i videoen.
Så er der nok 2 der kan spansk :-)

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 24. aug 2016, 16:39

hje1980 skrev:
Sauer skrev:
Jakobsen skrev:
Patmand skrev:
dyhrmaN skrev:Med de reklameindtægter, der kan komme med så mange likes og med videoer med over 100k visninger, burde der være mere end rigeligt til at ansætte spansktalende journaliststuderende (eller lignende) til at skrive en artikel eller to om ugen og lave et ugentligt interview med Flores. Dette ville være godt givet ud og ville kunne nurse et meget spændende community i Peru.
Nu bryder jeg mig ikke om at skulle være bussemand her (ok, who am I kidding?) men prøv lige at køre et reality check på dit foreslag.

Det er jo meget sødt at AaB shoppen har fri porto til Peru, men der er sateme også en lang vej fra at sælge en håndfuld trøjer til nogle peruvianere og så til at skulle kaste sig ud i en decideret satsning på at opdyrke et marked i Peru(!)
Man kan jo prøve det af og se, hvorvidt man kan slå mønt af hans mange fans i Peru forholdsvist risikofrit. Lad os sige, at vi skal bruge en spansktalende studentermedarbejder. Sådan en vil nok koste 130-150 kr. i timen så lad os sige, at vi har en studentermedhjælper rendende 5 timer om ugen i 30 uger til 130 kr. i timen vil det være 22.500 om året. Det er altså en overkommelig investering at tage med lav risiko. Tjener vi ikke de 22.500 hjem så går vi i hvert fald ikke konkurs og det vil ikke slå noget stort hul i kassen. Pengene skulle selvfølgelig komme fra dels annoncering i forbindelse med videoklip og nyhedsartikler på Spansk. I den forbindelse skulle man selvfølgelig kigge i sponsornetværket og se om der er nogen, som kunne have en særlig interesse i at annoncere rettet mod Peru (hvem ved - dit gæt er så godt som mit). Derudover kunne man jo undersøge om der var basis for merchandise rettet mod Peru. Man kunne jo starte i den lave ende med signerede fodbolde. Man kan vente med signere boldene til en ordre er i hus og hvis ikke har man nogle usignerede bolde, som kan sælges uden eller i sidste ende kan man måske bare bruge dem internt.
Der er vel allerede en fra AaB TV-redaktionen, som taler spansk? Panfløjte-videoen indeholdt i hvert fald et par fine små interviews.
Det er Trine... hun taler spansk efter at have boet i Madrid i en del år..
Er du sikker på det? I videoen, hvor de er i Kbh, udtaler hun "Flores", som én der ikke kan et eneste ord på spansk.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. aug 2016, 19:57

Den store fanskare fra Peru får det, for mig, igen til at skære i øjnene hvor meget lidt fornuftigt det er af AaB at man vælger youtube fra, for udelukkende at bruge sit eget system til video. Jeg synes det er en stor fejl.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 25. aug 2016, 16:48

Jesper Schmidt skrev:Den store fanskare fra Peru får det, for mig, igen til at skære i øjnene hvor meget lidt fornuftigt det er af AaB at man vælger youtube fra, for udelukkende at bruge sit eget system til video. Jeg synes det er en stor fejl.
Enig, det må nogen derude for pokker da også reflektere lidt over, når nu man kan finde ud af gratis forsendelse af trøjer til Peru m.v.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 25. aug 2016, 16:56

Hvorfor er det egentlig man vælger at gøre det? Er der flere reklameindtægter ved egen side?

Der er ingen tvivl om at det ville være mere fornuftigt at være på youtube, både i forhold til peruvianerne, men specielt også i forhold til at mange (specielt unge) er begyndt at bruge youtube som et medie som alternativ til fjernsyn, og ikke blot for at se kattevideoer.

Flores-videoen blev dog lagt på Facebook, og dermed blev den spredt. Generelt viser det sig også at de videoer der ligger på Facebook har min. 10x så mange afspilninger på Facebook som på aabtv.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 25. aug 2016, 17:53

Har I tjekket om AaB er på youtube? :thumbsup:

https://m.youtube.com/channel/UCuvry_boHIFxFwOJ1kC0zmA

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 25. aug 2016, 18:01

Kokkefar skrev:Har I tjekket om AaB er på youtube? :thumbsup:

Ja, det er vist kun kampsammendrag som mangler. Det kan naturligvis have noget med rettighedshaverne at goere. Jeg er i DK nu, men jeg mindes heller ikke jeg kunne se dem fra AaBtv da jeg boede i England.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 25. aug 2016, 18:32

Tak for at afsløre en debatside classic. Brok over mangler, som man ikke har undersøgt om mangler.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 25. aug 2016, 21:27

Elvis lever skrev:

Tak for at afsløre en debatside classic. Brok over mangler, som man ikke har undersøgt om mangler.
Det tog også adskillige sekunder at undersøge!

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 25. aug 2016, 21:57

Jep, så ser man selvfølgelig dum ud. Huskede bare svagt at man med lanceringen af aabtv stoppede med at benytte Youtube, men det er jo ikke rigtig nogen grund til ikke lige at se om man har fået Youtube op at køre igen, så det var ikke super smart.

Men så var der jo nogen derude der erkendte at Youtube var et sted man skulle være trods alt. Stærkt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 25. aug 2016, 22:18

AalBoyeBK skrev:Jep, så ser man selvfølgelig dum ud. Huskede bare svagt at man med lanceringen af aabtv stoppede med at benytte Youtube, men det er jo ikke rigtig nogen grund til ikke lige at se om man har fået Youtube op at køre igen, så det var ikke super smart.

Men så var der jo nogen derude der erkendte at Youtube var et sted man skulle være trods alt. Stærkt.
Ret sikker på du har ret i Youtube kanalen døde da de lancerede AaB TV. Jeg synes det er rigtigt positivt, at vi har fået en web tv kanal, men det undrer mig lidt, at man vælger at lave et seperat site. Jeg ser typisk videoerne på Facebook og sjældent jeg checker siden.
RAUS RAUS SSE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. aug 2016, 23:35

Ganske fint de har fået gang i den igen... det er selvfølgelig kikset at jeg ikke tjekkede, men den har nu som andre nævnte været død, eller noget der ligner.

Så mangler vi bare at de smider highlights der på også, og måske sørger for at fortælle arme fans som mig at AaB ER på youtube ;)

- FCK har highlights på deres Youtube kanal, så rettighedsmæssigt er det næppe et problem, medmindre det er noget de betaler ekstra for at have lov til... jeg tvivler.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 25. aug 2016, 23:51

Jesper Schmidt skrev:

Ganske fint de har fået gang i den igen... det er selvfølgelig kikset at jeg ikke tjekkede, men den har nu som andre nævnte været død, eller noget der ligner.

Så mangler vi bare at de smider highlights der på også, og måske sørger for at fortælle arme fans som mig at AaB ER på youtube ;)

- FCK har highlights på deres Youtube kanal, så rettighedsmæssigt er det næppe et problem, medmindre det er noget de betaler ekstra for at have lov til... jeg tvivler.
Der var faktisk noget med at FCK og FCM (og vist ogsaa Broendby) paa et tidspunkt fik lavet en eller anden separat aftale i forhold til web. Om det havde noget at goere med highlights skal jeg ikke kunne sige.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 26. aug 2016, 10:02

Gamen skrev:
emil_kj skrev:Der skal satme sælges trøjer nu. Tilbud på trøje med hans nummer + fri fragt til PERU :D

http://shop.aabsport.dk/spillert%C3%B8j ... Apsis-auto
Koster en spillertrøje godt nok næsten 750 kr. nu til dags inkl. tryk og fragt?!
Det er for en kortærmet...
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Indlæg af AMadsen » 26. aug 2016, 16:57

Lindmark skrev:
Gamen skrev:
emil_kj skrev:Der skal satme sælges trøjer nu. Tilbud på trøje med hans nummer + fri fragt til PERU :D

Koster en spillertrøje godt nok næsten 750 kr. nu til dags inkl. tryk og fragt?!
Ja det er faktisk latterligt, bliver nok nødt til at bruge lidt af friværdien for at få kapital nok til sådan en bandit...
Guld? igen, igen...!

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 26. aug 2016, 19:18

AMadsen skrev:
Lindmark skrev:
Gamen skrev:

Ja det er faktisk latterligt, bliver nok nødt til at bruge lidt af friværdien for at få kapital nok til sådan en bandit...
Rigtige fans køber de ikke trøjer med nr.12 og eget navn på. :aabfan:

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 27. aug 2016, 10:59

AaB’s vedholdenhed overbeviste Edison Flores
- Der var også interesse fra klubber i Portugal, Mexico og Holland, men AaB var meget vedholdende, og vi valgte AaB, fordi vi kunne mærke, at det var folk, som virkelig satte pris på Edisons evner, hvilket var afgørende for os.
Man må jo le. De ved ikke engang det er almindelig kendt i Aalborg at mandskabs behandlingen er uhyre dårlig i AaB og det er nødvendigt med en svensk træner ellers er alt sort.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. aug 2016, 09:03

Man kan ikke være andet end imponeret over ham. Hvis dette er niveauet, så bliver han ikke fire år hos os...

Han virker til at være arbejdsom, ydmyg, teknisk god og med klausul. En rigtig AaB'er :aabfan:
- FlæskeFrank

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 29. aug 2016, 09:21

FlæskeFrank skrev:Man kan ikke være andet end imponeret over ham. Hvis dette er niveauet, så bliver han ikke fire år hos os...

Han virker til at være arbejdsom, ydmyg, teknisk god og med klausul. En rigtig AaB'er :aabfan:
Han er helt vild! Jeg er blevet kæmpefan overnight.
Ydmyg, fantastisk teknik, fighterviljle (så I den glidende tacking han lavede nede ved hjørneflaget sidst i første halvleg?), og ingen stjernenykker. Han har potentiale til at blive den største spiller i AaBs historie - alt efter hvor længe AaB kan holde på ham. Jeg gætter på, at han er væk til sommer.

Besvar