@Patmand som Jakobsen også skriver, er det et forslag, der er så billigt, at man ikke behøver lave reality check på det eller være bussemand, det kan næsten kun være win eller i værste fald ligegyldigt.Jakobsen skrev:Ja hov det glemte jeg at nævne, har vi allerede en person fastansat skal vi selvfølgelig ikke ansætte nogen medmindre vedkommende ikke har tid til det permanent. Det var mest for at illustrere, at det er spændende at udforske de kommericielle muligheder i Flores har et stort navn hjemme i Peru og at det måske ikke behøves koste alverden at lave et par forsøg.Sauer skrev:Der er vel allerede en fra AaB TV-redaktionen, som taler spansk? Panfløjte-videoen indeholdt i hvert fald et par fine små interviews.Jakobsen skrev:Man kan jo prøve det af og se, hvorvidt man kan slå mønt af hans mange fans i Peru forholdsvist risikofrit. Lad os sige, at vi skal bruge en spansktalende studentermedarbejder. Sådan en vil nok koste 130-150 kr. i timen så lad os sige, at vi har en studentermedhjælper rendende 5 timer om ugen i 30 uger til 130 kr. i timen vil det være 22.500 om året. Det er altså en overkommelig investering at tage med lav risiko. Tjener vi ikke de 22.500 hjem så går vi i hvert fald ikke konkurs og det vil ikke slå noget stort hul i kassen. Pengene skulle selvfølgelig komme fra dels annoncering i forbindelse med videoklip og nyhedsartikler på Spansk. I den forbindelse skulle man selvfølgelig kigge i sponsornetværket og se om der er nogen, som kunne have en særlig interesse i at annoncere rettet mod Peru (hvem ved - dit gæt er så godt som mit). Derudover kunne man jo undersøge om der var basis for merchandise rettet mod Peru. Man kunne jo starte i den lave ende med signerede fodbolde. Man kan vente med signere boldene til en ordre er i hus og hvis ikke har man nogle usignerede bolde, som kan sælges uden eller i sidste ende kan man måske bare bruge dem internt.Patmand skrev:Nu bryder jeg mig ikke om at skulle være bussemand her (ok, who am I kidding?) men prøv lige at køre et reality check på dit foreslag.dyhrmaN skrev:Med de reklameindtægter, der kan komme med så mange likes og med videoer med over 100k visninger, burde der være mere end rigeligt til at ansætte spansktalende journaliststuderende (eller lignende) til at skrive en artikel eller to om ugen og lave et ugentligt interview med Flores. Dette ville være godt givet ud og ville kunne nurse et meget spændende community i Peru.
Det er jo meget sødt at AaB shoppen har fri porto til Peru, men der er sateme også en lang vej fra at sælge en håndfuld trøjer til nogle peruvianere og så til at skulle kaste sig ud i en decideret satsning på at opdyrke et marked i Peru(!)
En anden potentiel gevinst kunne være, at AaB som klub bliver "kendt" i Peru, hvilket ville kunne gøre det nemmere at tiltrække øvrige peruvianske spillere, hvis dette skulle være i vores interesse. Tror de fleste spillere hellere vil skifte til en klub, de på den ene eller anden måde har hørt omtalt før, end til en totalt ukendt klub.
Jeg kan kun se win-win i nogle små tiltag via en studentermedhjælper eller lignende for at servicere den meget store fanskare som Flores tydeligvis har.