Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 29. aug 2016, 13:55

jonas386 skrev:
FIDEL skrev: Jeg er selv tilhænger af at give vores unge chancen, hvis de er gode nok. Men når LS ikke tør give Grønning chancen i en meget fysisk kamp, så ser det ikke ud til at Grønning har udsigt til en startplads længe. Risgård er jo også meget bedre som angriber..host host
Det er sgu en noget tynd kritik. Grønning kom ind senere i kampen, og har altså fået indhop i 6 ud af 7 kampe. Jeg vil gerne se hvor mange nyoprykkede spillere der kan fremvise samme statistik i superligaen.
Derudover er der altså også forskel på at skulle stå til ansvar overfor spillerne hver dag, og så sætte hold som sofatræner. Hvis du havde AaBs trup til rådighed, så vil jeg også tro du kunne have svært ved at bænke Risgaard, der også er en af de ledere vi har på holdet, for at gøre plads til en nyoprykket senior.
Jeg synes iøvrigt Lars Søndergaard udviser stor tiltro til de oprykkede talenter. Noget jeg godt kunne savne ved Kent var at give de yngste spillere tid på banen når kampen var afgjort. Istedet blev det ofte til mere sikre indskiftninger som Patrick, eller Augo.

Et eksempel er midtjylland hvor Onuachu tilsyneladende er førsteangriber. Han er da stor og stærk, men render ofte forvirret rundt, og skaber egentlig ikke særlig meget i løbet af en kamp. Det gør Risgaard trodsalt, og han er stadig en dygtig fodboldspiller, jeg synes det er rigtigt at finde plads til de bedste spillere, og det synes jeg egentlig Lars Søndergaard får løst rimelig fint.

LS bestemmer og skal sgu ikke please nogen spillere. Dem der er bedst spiller - færdig! Der skal selvfølgelig være en balance på holdet og der er der også for det meste. Problemet er, at presses pk og kp...ja så vælter lokummet.
Jeg har lagt mærke til, at kp er decideret fejlplaceret på mange indlæg i flere kampe, hvor han f.eks. står lige bag Holgersson og derved ikke markerer modstanderne. Det burde være blevet straffet i fck, esbjerg og senest agf kampen.

Jeg er bange for at AaB er ved at skyde sig i foden ved at være SÅ uambitiøse med defensiven. Der er masser af gode offensive spillere, men dælme ikke mange defensive solide spillere. Det bliver vi straffet for hen ad vejen når heldet og marginaler udligner samt banerne bliver dårligere.
Jeg synes simpelthen det forsvar sejler rundt! Og man vinder ingenting uden en god defensiv.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 29. aug 2016, 13:59

FIDEL skrev:
jonas386 skrev:
FIDEL skrev: Jeg er selv tilhænger af at give vores unge chancen, hvis de er gode nok. Men når LS ikke tør give Grønning chancen i en meget fysisk kamp, så ser det ikke ud til at Grønning har udsigt til en startplads længe. Risgård er jo også meget bedre som angriber..host host
Det er sgu en noget tynd kritik. Grønning kom ind senere i kampen, og har altså fået indhop i 6 ud af 7 kampe. Jeg vil gerne se hvor mange nyoprykkede spillere der kan fremvise samme statistik i superligaen.
Derudover er der altså også forskel på at skulle stå til ansvar overfor spillerne hver dag, og så sætte hold som sofatræner. Hvis du havde AaBs trup til rådighed, så vil jeg også tro du kunne have svært ved at bænke Risgaard, der også er en af de ledere vi har på holdet, for at gøre plads til en nyoprykket senior.
Jeg synes iøvrigt Lars Søndergaard udviser stor tiltro til de oprykkede talenter. Noget jeg godt kunne savne ved Kent var at give de yngste spillere tid på banen når kampen var afgjort. Istedet blev det ofte til mere sikre indskiftninger som Patrick, eller Augo.

Et eksempel er midtjylland hvor Onuachu tilsyneladende er førsteangriber. Han er da stor og stærk, men render ofte forvirret rundt, og skaber egentlig ikke særlig meget i løbet af en kamp. Det gør Risgaard trodsalt, og han er stadig en dygtig fodboldspiller, jeg synes det er rigtigt at finde plads til de bedste spillere, og det synes jeg egentlig Lars Søndergaard får løst rimelig fint.

LS bestemmer og skal sgu ikke please nogen spillere. Dem der er bedst spiller - færdig! Der skal selvfølgelig være en balance på holdet og der er der også for det meste. Problemet er, at presses pk og kp...ja så vælter lokummet.
Jeg har lagt mærke til, at kp er decideret fejlplaceret på mange indlæg i flere kampe, hvor han f.eks. står lige bag Holgersson og derved ikke markerer modstanderne. Det burde være blevet straffet i fck, esbjerg og senest agf kampen.

Jeg er bange for at AaB er ved at skyde sig i foden ved at være SÅ uambitiøse med defensiven. Der er masser af gode offensive spillere, men dælme ikke mange defensive solide spillere. Det bliver vi straffet for hen ad vejen når heldet og marginaler udligner samt banerne bliver dårligere.
Jeg synes simpelthen det forsvar sejler rundt! Og man vinder ingenting uden en god defensiv.
Man kan undre sig over, vi er på en delt 1. plads, når nu vi har SÅ ringe et forsvar!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 29. aug 2016, 14:07

Jeg er i øvrigt vild med denne ligning:
PK og Kasper P er mega-ringe, så derfor skal vi købe Pusic. Logikken må være, at fordi vi har så ringe et forsvar, som vi jo har, så skal vi købe alle konkurrenternes angribere. WIN!!!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 29. aug 2016, 14:07

MrBangDK skrev:
FIDEL skrev:
jonas386 skrev:

Man kan undre sig over, vi er på en delt 1. plads, når nu vi har SÅ ringe et forsvar!
Hold nu lige op med at bruge den delt nummer et som sovepude. Det er efter syv runder, hvor vi i mange kampe har haft marginalerne med os og ikke imod os. Den dag marginalerne vender kan vi lige så vel opleve syv kampe uden sejr som, at vi pt. har syv i streg uden nederlag. Et af de tankevækkende problemer er faktisk, at vi er det hold der har indkasseret fem mål på hovedstød - flest i ligaen så vi har en reel svaghed der hvad enten vi ligger nr. 1, 5, 9 eller 14 og Kasper P har skuffet som midterforsvarer ved totalt manglende impact når vi forsvarer indlæg. Holgersson er skide god med låget, men han kan altså kun dække en mand.
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2016, 14:08

FIDEL skrev:LS bestemmer og skal sgu ikke please nogen spillere. Dem der er bedst spiller - færdig!
Jamen det er jeg da helt enig i. Du kan jo selv prøve at overbevise folk om at Grønning skulle være en bedre fodboldspiller end Kasper Risgaard. Grønning er bestemt en spændende spiller, og jeg tror nu også vi skal få set meget mere til ham. Men som det er nu er det vel rimeligt nok han ikke bruges fra start.
Jeg havde da også selv foretrukket Grønning for Risgaard, især nu hvor Ris blev skadet, men jeg synes ikke det er rimeligt at sige LS ikke har tiltro til Grønning fordi han sættes bag Risgaard i køen.

Angående defensiven er jeg enig. Jeg så også meget gerne en forstærkning mere til de bageste pladser, helst en back, men kan også leve med en midterforsvarer. Har man et stærkt midterforsvar kan det bedre forsvares at køre med "investeringer" på backen, såsom Mæhle, eller hvad nu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 29. aug 2016, 14:09

BoT skrev:Jeg er i øvrigt vild med denne ligning:
PK og Kasper P er mega-ringe, så derfor skal vi købe Pusic. Logikken må være, at fordi vi har så ringe et forsvar, som vi jo har, så skal vi købe alle konkurrenternes angribere. WIN!!!
Jeg er vild med du blander tingene sammen. Det er helt legalt at mene, at vi både mangler en boksangriber og defensiv kvalitet og at argumentere for begge ting og hvordan de problemmer kunne løses er på ingen måde noget der modsiger hinanden.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 29. aug 2016, 14:15

Jakobsen skrev:
Jeg er vild med du blander tingene sammen. Det er helt legalt at mene, at vi både mangler en boksangriber og defensiv kvalitet og at argumentere for begge ting og hvordan de problemmer kunne løses er på ingen måde noget der modsiger hinanden.
I en konkret debat om Pusic bliver et af argumenterne for at hente ham, at PK og Kasper P er ringe.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 29. aug 2016, 14:18

Jakobsen skrev:

Enig. Vi mangler dog mest en forstærkning til forsvaret. Som det ser ud nu er det decideret uambitiøst af AaB, ikke at hente en ny mand. Men måske venter de til vinter...?
Pusic tror jeg på ingen måde vi hverken vil eller kan hente. Men jeg HÅBER det da. Mon ikke hans agent finder en klub til ham i Belgien, Holland...

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 29. aug 2016, 14:18

BoT skrev:
Jakobsen skrev:
I en konkret debat om Pusic bliver et af argumenterne for at hente ham, at PK og Kasper P er ringe.

Det var ikke et argument. Sådan forstår du det åbenbart...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. aug 2016, 14:19

FIDEL skrev:Jeg er selv tilhænger af at give vores unge chancen, hvis de er gode nok. Men når LS ikke tør give Grønning chancen i en meget fysisk kamp, så ser det ikke ud til at Grønning har udsigt til en startplads længe. Risgård er jo også meget bedre som angriber..host host
Nu har sejrherren altid ret, så Søndergaard valgte helt rigtig i går.

Når det så er sagt, så er jeg enig i, at det bekymrer mig, at Grønning netop ikke i den situation(Enevoldsens skade) fik chancen. Og da helt underlig, at da Risgård blev skadet, så blev Thellufsen sat ind i stedet. Men Søndergaard måske ønskede en kamp på jorden i stedet for en kamp i luften og derfor de valg.

Jeg har dog svært ved at se, hvorfor en Grønning ikke kan bruges i feltet, når Meilinger og Flores er på kanterne ?

Vi har spillet 7 runder. Der blev hevet følgende op i sommers: Bytyqi, Rokkedal, Mæhle, Magnus Christensen, Grønning og Thellufsen.

De sidste fire har fået debut i denne sæson, mens Rokkedal fik i sidste sæson. Kun Bytyqi har ikke været i kamptruppen endnu.

Ingen er faldet igennem, så det er svært at se indkøb foran disse.
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 29. aug 2016, 14:24

FlæskeFrank skrev:
FIDEL skrev:Jeg er selv tilhænger af at give vores unge chancen, hvis de er gode nok. Men når LS ikke tør give Grønning chancen i en meget fysisk kamp, så ser det ikke ud til at Grønning har udsigt til en startplads længe. Risgård er jo også meget bedre som angriber..host host

Når det så er sagt, så er jeg enig i, at det bekymrer mig, at Grønning netop ikke i den situation(Enevoldsens skade) fik chancen. Og da helt underlig, at da Risgård blev skadet, så blev Thellufsen sat ind i stedet. Men Søndergaard måske ønskede en kamp på jorden i stedet for en kamp i luften og derfor de valg.

Jeg har dog svært ved at se, hvorfor en Grønning ikke kan bruges i feltet, når Meilinger og Flores er på kanterne ?

Vi har spillet 7 runder. Der blev hevet følgende op i sommers: Bytyqi, Rokkedal, Mæhle, Magnus Christensen, Grønning og Thellufsen.

De sidste fire har fået debut i denne sæson, mens Rokkedal fik i sidste sæson. Kun Bytyqi har ikke været i kamptruppen endnu.

Ang. Grønning og Risgård, så ved jeg, at LS ønsker en fysisk angriber, der kan hjælpe til på defensive dødbolde, og der er Risgård selvfølgelig en god mand at have. Men det samme er Grønning jo, og selvom Thellufsen gjorde det fint igår, så undrer det mig, at LS ikke mener der er brug for en angriber, der skaber mere plads til Basso og Flores.
Tænkt hvis vi havde en type som Duncan, Onuacho på toppen og med Basso og Flores til at tage løbene i dybden...PUHA!!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 29. aug 2016, 15:03

Hvad angår Thellufsen, så er jeg ret sikker på at hans fremragende kamp mod AGF's reserver skubbede ham foran i køen til hans debut. Han spillede ikke nogen fremragende kamp i første halvleg, men i 2. halvleg var absolut et aktiv for holdet. og så skal vi måske lige skrue forventningerne en smule ned til vores talenter. Det er deres første senior år. Det er meget få 19 årige drenge, som går ind og spiller godt fra første til sidste minut..

Jeg forstår fuldt ud LS's tanker omkring at smide Flores på toppen, 2 små vævre angribere der kan splitte AGF tungere forsvarsspillere ad.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 31. aug 2016, 03:42

Så er det nu Gaarde skal agere og lukke nogle af de sidste svage punkter på holdet, jf debatten i denne tråd. Kan dog ud fra udmeldingerne fra AaB have min tvivl mht om der sker mere. Men man kan jo altid blive overrasket ;-)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 31. aug 2016, 08:54

Gamling skrev:Så er det nu Gaarde skal agere og lukke nogle af de sidste svage punkter på holdet, jf debatten i denne tråd. Kan dog ud fra udmeldingerne fra AaB have min tvivl mht om der sker mere. Men man kan jo altid blive overrasket ;-)
Du mener altså, at Gaarde skal hente ny til følgende : målmand, forsvar, midtbane og angreb. Helt ny start11 og helt ny bænk, samt selvfølgelig ny træner.

Han får måske lidt travlt...
- FlæskeFrank

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 31. aug 2016, 09:22

FIDEL skrev:
FlæskeFrank skrev:

Ang. Grønning og Risgård, så ved jeg, at LS ønsker en fysisk angriber, der kan hjælpe til på defensive dødbolde, og der er Risgård selvfølgelig en god mand at have. Men det samme er Grønning jo, og selvom Thellufsen gjorde det fint igår, så undrer det mig, at LS ikke mener der er brug for en angriber, der skaber mere plads til Basso og Flores.
Tænkt hvis vi havde en type som Duncan, Onuacho på toppen og med Basso og Flores til at tage løbene i dybden...PUHA!!
Altså en boldmongol der ikke kan spille hurtigt langs græsset, men skal spilles i 2 meters højde med nogle lange bolde... NEJ TAK. Så hellere hente Curth tilbage!

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 31. aug 2016, 10:03

Kan det betyde, at der bliver hentet / solgt idag, og det bliver offentlig gjort kl 18?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. aug 2016, 10:14

Sanchez94 skrev: Kan det betyde, at der bliver hentet / solgt idag, og det bliver offentlig gjort kl 18?
Jeg tror ikke på at der sker noget fra AaBs side i dag. Det er heller ikke sådan jeg tolker denne reklame. Men spændende at se hvad det er for et program.
Janteloven eksisterer IKKE!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 31. aug 2016, 10:18

Køllen I Møllen skrev:
Sanchez94 skrev: Kan det betyde, at der bliver hentet / solgt idag, og det bliver offentlig gjort kl 18?
Jeg tror ikke på at der sker noget fra AaBs side i dag. Det er heller ikke sådan jeg tolker denne reklame. Men spændende at se hvad det er for et program.
Mon ikke de snakker om Brøndby?
1 2 3 Jimmy er en mur!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 31. aug 2016, 10:33

Køllen I Møllen skrev:Jeg tror ikke på at der sker noget fra AaBs side i dag. Det er heller ikke sådan jeg tolker denne reklame. Men spændende at se hvad det er for et program.
Det har jeg også forliget mig med. Og objektivt er der vel også et hold i balance(fin start11 og fine reserver).

Som det ser ud nu, vil førstereserverne være:

Nu skal alle førstereserverne forhåbentlig ikke spille samtidig, men jeg forventer stadig, at reserveholdet vil kunne slå alle ikke-superligahold i pokalen. Og det er ikke fordi, at jeg tror vores talenter er meget større end alle andres.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. aug 2016, 10:44

white splash skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Mon ikke de snakker om Brøndby?
Det er da et bud :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Låst