Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Patmand » 12. sep 2016, 19:24

AalBoyeBK skrev:Han tog sig til baglåret/lysken efter testen. Lad os håbe han bliver klar igen. Hvis vi spiller 4-3-3 er han i hvert fald meget vigtig.
Men AaB spiller ikke 4-3-3...

Også selvom det bliver foreslået ofte herinde så er AaB's system opbygget omkring 4-4-2.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 12. sep 2016, 20:05

Jakobsen skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:En fuld kamp for AaB, og så er han skadet. Man kan godt være bekymret for, om han har fysikken.
Luk dog røven. Undskyldet sproget, men den der gang sort-seer trolling er godt nok trættende.
Der er intet belæg overhovedet for at sætte spørgsmål ved Flores's fysik. Der har intet været fremme om tidligere skadesproblemer og han var udtaget til kampen. Mon ikke det enten skyldes træthed eller der er tale om en mindre skade. Du har INTET belæg for at male fanden på vægen.
Synd at folk bliver ved med at svare tilbage på hans kommentarer. Hvis man kunne slette en bruger for trolling så burde man slette det telefonnummer

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 13. sep 2016, 03:10

Patmand skrev:
AalBoyeBK skrev:Han tog sig til baglåret/lysken efter testen. Lad os håbe han bliver klar igen. Hvis vi spiller 4-3-3 er han i hvert fald meget vigtig.

Også selvom det bliver foreslået ofte herinde så er AaB's system opbygget omkring 4-4-2.
Det gjorde vi i går. Og vi har spillet 4-5-1/4-3-3 mod både AGF og FCK. Nok mest 4-5-1 men i går var det en ret udpræget 4-3-3. Jeg foreslår du ser kampene

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. sep 2016, 10:51

Patmand skrev:

Er det? Jeg synes det mest bekymrende omkring AaB pt er at Lars Søndergaard er begyndt at spille 4-5-1. Og det fungerer slet overhovedet ikke.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. sep 2016, 11:05

Køllen I Møllen skrev:
Patmand skrev:

Er det? Jeg synes det mest bekymrende omkring AaB pt er at Lars Søndergaard er begyndt at spille 4-5-1. Og det fungerer slet overhovedet ikke.
Både og. Rent defensivt har det fungeret OK at forsvare i en 4-5-1 mod både FC København og Brøndby idet vi får lukket ned for mellemrumsspillet. Udfordringen er at vores forsvar kommer til at forsvare for langt tilbage på banen, hvilket de ikke er ret gode til. Samtidig var vores førstepres ikke ret godt mod Brøndby, hvilket gav dem bedre mulighed for at slå præcise lange bolde fra bagkæden, som er Brøndbys varemærke i denne sæson. Vi fik ikke stresset Larsson og Röcker nok og deres lange violiner blev for præcise, hvilket gør Kamil Wilczeks arbejde meget lettere.

Hvad angår det offensive, så mangler vi stadig en bred trussel i vores angrebsspil. Vi får alt for få overlaps og vores backs mangler virkelig meget teknisk når de endelig kommer til gennembrud. Det gør det for let for Brøndby at sideforskyde og gøre rummene små for Enevoldsen, Meilinger og Børsting mens Bassogog blev meget alene i vores omstillingsspil.

Værre er det dog heller ikke. Vi spiller to ret tætte kampe mod FCK og Brøndby og vi slår trods alt AGF. Hvis vi kan få gang i Flores og Ahlmann er det altså et par meget væsentlige forstærkninger, og så kan vi sagtens være med selv mod de allerbedste hold i rækken.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. sep 2016, 12:37

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Patmand skrev:

Både og. Rent defensivt har det fungeret OK at forsvare i en 4-5-1 mod både FC København og Brøndby idet vi får lukket ned for mellemrumsspillet. Udfordringen er at vores forsvar kommer til at forsvare for langt tilbage på banen, hvilket de ikke er ret gode til. Samtidig var vores førstepres ikke ret godt mod Brøndby, hvilket gav dem bedre mulighed for at slå præcise lange bolde fra bagkæden, som er Brøndbys varemærke i denne sæson. Vi fik ikke stresset Larsson og Röcker nok og deres lange violiner blev for præcise, hvilket gør Kamil Wilczeks arbejde meget lettere.

Hvad angår det offensive, så mangler vi stadig en bred trussel i vores angrebsspil. Vi får alt for få overlaps og vores backs mangler virkelig meget teknisk når de endelig kommer til gennembrud. Det gør det for let for Brøndby at sideforskyde og gøre rummene små for Enevoldsen, Meilinger og Børsting mens Bassogog blev meget alene i vores omstillingsspil.

Værre er det dog heller ikke. Vi spiller to ret tætte kampe mod FCK og Brøndby og vi slår trods alt AGF. Hvis vi kan få gang i Flores og Ahlmann er det altså et par meget væsentlige forstærkninger, og så kan vi sagtens være med selv mod de allerbedste hold i rækken.
Meget enig Yankee. Jeg synes derudover også at det er at strække den at sige vi spiller 4-5-1 i de kampe, hvor vi har trukket en ekstra spiller ned på midtbanen for at forsvare. Der er egentlig ikke noget nyt i at vi forskellige steder på banen har set spillere forsvare på helt andre positioner end de indtager når vi angriber, det gjorde vi også under Kent. Men det er da rigtigt at det vel er noget nyt at vi ser en mere "ren" 4-5-1 forsvarsformation, selv om jeg egentlig ikke så det som om det var noget vi gjorde 100% konsekvent. Det som gør det markant mere synligt, end når andre hold rykker en angriber 10 m tilbage for at forsvare på midtbanen, er jo egentlig bare at man flytter en angriber ud til en anden position i forsvarsopstilling, og rykker en kant ind mere centralt. Personligt synes jeg i øvrigt de her positionsskifter for at udnytte folks kompetencer, alt efter om man forsvarer eller er i boldbesiddelse er vildt spændende, og jeg håber det generelt er noget man kommer til at arbejde meget mere med.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 19. sep 2016, 10:53

Hader København!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 19. sep 2016, 11:17

alithebeast skrev:http://www.bt.dk/superligaen/superligae ... erne-snydt

Fin artikel om Flores. :cheers:
Der er også lidt nyt i forhold til prisen:

Du siger, Feyenoord bød halvanden million euro (11 mio. kr., red.). Kan du sige noget om, hvad I endte med at give for ham?

»Nej, det kan jeg ikke. Men det er slet ikke i det leje. Jeg kunne læse på Universitarios hjemmeside, at der står, at vi har pt. har købt 60 procent af Flores, og at der så er der en option på de sidste 40 procent, og det er nok ikke helt galt, hvad der står på den hjemmeside,« smiler Allan Gaarde på klassisk nordjysk manér.

Det er altså en klausul man kan købe sig ud af, for et bestemt beløb, skulle det overstige salgsprisen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. sep 2016, 13:29

Eksil skrev:

Du siger, Feyenoord bød halvanden million euro (11 mio. kr., red.). Kan du sige noget om, hvad I endte med at give for ham?

»Nej, det kan jeg ikke. Men det er slet ikke i det leje. Jeg kunne læse på Universitarios hjemmeside, at der står, at vi har pt. har købt 60 procent af Flores, og at der så er der en option på de sidste 40 procent, og det er nok ikke helt galt, hvad der står på den hjemmeside,« smiler Allan Gaarde på klassisk nordjysk manér.

Det er altså en klausul man kan købe sig ud af, for et bestemt beløb, skulle det overstige salgsprisen.
Jeg tror ikke nødvendigvis at det hænger sådan sammen. Som BT også selv skriver så lyder det som en klassisk 40% videresalgsklausul - vi vil skulle sende 40% af en salgspris videre tilbage til Peru. Der behøver ikke være tale om at de stadig ejer ham på papiret og at der skulle være en mulighed for at vi kan købe os ud af den klausul.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. sep 2016, 13:53

Hanga skrev:
Eksil skrev:

Jeg tror ikke nødvendigvis at det hænger sådan sammen. Som BT også selv skriver så lyder det som en klassisk 40% videresalgsklausul - vi vil skulle sende 40% af en salgspris videre tilbage til Peru. Der behøver ikke være tale om at de stadig ejer ham på papiret og at der skulle være en mulighed for at vi kan købe os ud af den klausul.
Tredjepartsejerskab (dvs. udover Flores og AaB) er blevet gjort ulovlige sidste aar, saa jeg kan ikke forestille mig andet end at det er en klassisk videresalgsklausul.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. sep 2016, 17:21

Buzz Killington skrev:
Hanga skrev:
Eksil skrev:

Tredjepartsejerskab (dvs. udover Flores og AaB) er blevet gjort ulovlige sidste aar, saa jeg kan ikke forestille mig andet end at det er en klassisk videresalgsklausul.
Jeg forstår gaardes udtalelse sådan, at vi skal aflevere 40% af transfersummen ved videresalg, men at der er forhåndsaftalt et beløb AaB kan betale for at denne klausul sløjfes. Det kunne vel sagtes være sandsynligt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 19. sep 2016, 17:39

Buzz Killington skrev:
Hanga skrev:
Eksil skrev:

Tredjepartsejerskab kom for alvor i vælten da West Ham hentede Tevez og Mascherano, jeg synes at det er sund fornuft at det ikke længere er lovligt.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 20. sep 2016, 12:42

frederikshavneren skrev:
Buzz Killington skrev:
Hanga skrev:
Eksil skrev:

Tredjepartsejerskab kom for alvor i vælten da West Ham hentede Tevez og Mascherano, jeg synes at det er sund fornuft at det ikke længere er lovligt.
Tak for denne uundværlige oplysning.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 22. sep 2016, 10:37

http://www.fifplay.com/fifa-17/players/ ... on-flores/

Vurderet af EA, er han kun 1 bedre end Andreas Bruhn.

JacobKoustrup
1. div
1. div
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af JacobKoustrup » 22. sep 2016, 17:26

Kokkefar skrev:http://www.fifplay.com/fifa-17/players/ ... on-flores/

Vurderet af EA, er han kun 1 bedre end Andreas Bruhn.
Der er meget jeg ikke forstår ved Fifa17. Würtz er vurderet til 75, hvilket er lig med ligaens bedste midtbane spiller. Simplethen bedre end Delaney. Desuden er Bassogog slet ikke at finde på listen http://www.fifplay.com/fifa-17/clubs/aalborg/

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 5. okt 2016, 18:10

AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. okt 2016, 18:20

Brent skrev:HP rytter er ikke imponeret

http://www.tv2nord.dk/artikel/rytter-fr ... l-fyre-ham
Målmagere som Nicolai Thomsen

--
Robert Piil
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. okt 2016, 19:20

Pastorius skrev:
Brent skrev:HP rytter er ikke imponeret

http://www.tv2nord.dk/artikel/rytter-fr ... l-fyre-ham
Målmagere som Nicolai Thomsen

--
Robert Piil
Bortset fra den detalje om bomberen Thomsen, synes jeg nu at Rytter har fat i noget rigtigt. Jeg tror vi allesammen stadig forventer at såvel Flores som Sloth bliver forstærkninger i AaB, men for begge spilleres vedkommende er den spilletid de får nu mere et spørgsmål om at man foretager en investering for at spille dem i form, snarere end det er fordi de er pokkers meget bedre end alternativerne. Det gør ikke missionen her og nu lettere.

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. okt 2016, 08:34

Jesper Schmidt skrev:
Bortset fra den detalje om bomberen Thomsen, synes jeg nu at Rytter har fat i noget rigtigt. Jeg tror vi allesammen stadig forventer at såvel Flores som Sloth bliver forstærkninger i AaB, men for begge spilleres vedkommende er den spilletid de får nu mere et spørgsmål om at man foretager en investering for at spille dem i form, snarere end det er fordi de er pokkers meget bedre end alternativerne. Det gør ikke missionen her og nu lettere.
Jeg ved ikke helt, om jeg ligefrem forventer at Sloth og Flores bliver store profiler. Man kan da håbe det, prisskiltet og skudsmålet taget i betragtning.
Det er dog bekymrende, at Casper Sloth endnu ikke rigtig er trådt i karakter. Hans manglende kamptræning til trods, så viser han simpelthen for lidt når han er på banen. Han tager for lidt ansvar, og det har intet med kamptræning at gøre. Man kunne med rimelighed påstå at det også handler om det relationelle, og der kan man have en pointe. Der skal bare ikke gå specielt lang tid, før vi begynder at se ham træde mere i karakter. Hvis han skal indtage 8'er positionen og være en arvtager efter Risgård, så skal han begynde at vise en anden indstilling end det "luksusspiller"-prædikat han sluttede sin AGF-tid af med.

Hvad angår Flores, så har han jo en gylden indlægsfod, men hans manglende evne til at udfordre mand mod mand er bekymrende. Han bliver for nemt kyst af forsvarsspillere der dækker ham tæt op. Og her er der i hvert fald tale om en mand som ikke mangler kamptræning, men nok nærmere tilpasning til spillestilen. Han burde bare være lidt hurtigere. Fart og drev på kanterne er en mangelvare som det er lige nu - særligt når vi har været så forvænt med Thomsen og Kusk, der begge havde det som deres altoverskyggende force.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. okt 2016, 09:14

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg ved ikke helt, om jeg ligefrem forventer at Sloth og Flores bliver store profiler. Man kan da håbe det, prisskiltet og skudsmålet taget i betragtning.
Det er dog bekymrende, at Casper Sloth endnu ikke rigtig er trådt i karakter. Hans manglende kamptræning til trods, så viser han simpelthen for lidt når han er på banen. Han tager for lidt ansvar, og det har intet med kamptræning at gøre. Man kunne med rimelighed påstå at det også handler om det relationelle, og der kan man have en pointe. Der skal bare ikke gå specielt lang tid, før vi begynder at se ham træde mere i karakter. Hvis han skal indtage 8'er positionen og være en arvtager efter Risgård, så skal han begynde at vise en anden indstilling end det "luksusspiller"-prædikat han sluttede sin AGF-tid af med.

Hvad angår Flores, så har han jo en gylden indlægsfod, men hans manglende evne til at udfordre mand mod mand er bekymrende. Han bliver for nemt kyst af forsvarsspillere der dækker ham tæt op. Og her er der i hvert fald tale om en mand som ikke mangler kamptræning, men nok nærmere tilpasning til spillestilen. Han burde bare være lidt hurtigere. Fart og drev på kanterne er en mangelvare som det er lige nu - særligt når vi har været så forvænt med Thomsen og Kusk, der begge havde det som deres altoverskyggende force.
Det kan have alt med selvtillid at goere, og selvtillid kommer af at man spiller godt, og finder sig godt tilpads i truppen, og de ting handler i hoej grad om grund kamptraening. Ja, jeg har ret svaert ved at se hvad der i hoejere grad kan diktere om en spiller tager ansvar.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar