AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
seamann

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af seamann » 12. jan 2017, 14:38

Lindvang skrev:Naturligt valg af Thomsen. De fleste ville træffe det samme.

Hvis manden ikke har udsigt til det store under den nye træner, og Skandinaviens største klub med nærmest sikker deltagelse i CL melder sig på banen og er villig til at betale prisen og ikke mindst lønnen, så skulle man reelt være en naiv, romantisk idiot, hvis man sagde nej, uanset hvor hul og nederen den klub er som institution i dansk fodbold.

Desuden er jeg ret sikker på, at Thomsen ikke bliver bænkevarmer i FCK. Faktisk tror jeg, at han ville blive en endnu større stjerne i SL end hidtil, og at han vil vokse sig endnu bedre med markant bedre spillere omkring sig og væsentligt stærkere modstandere.
Ja, han skal jo til at spille mod AaB :)

Det bedste for dansk fodbold vil være hvis ChL udelukker de små lande - så vi kan slippe for den økonomiske doping af enkelte selskaber.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 12. jan 2017, 14:42

doukas skrev:
Dalbjerg skrev:
doukas skrev:
Dalbjerg skrev:
doukas skrev:Det er lige før man mistænker Thomsen for, at det var en bevist strategi at komme forbi en udenlandsk klub, for så at vende tilbage til FCK hurtigst muligt.

Bider i hvert fald mærke i denne udtalelse fra Kødhatten:

"Nicolaj er en spiller, vi altid har synes rigtigt godt om, men som har været uden for vores rækkevidde indtil sidste år, hvor han valgte at tage til Nantes og Frankrig"

Det efterlader næppe tvivl om, at FCK har budt på ham mens han var i AaB.

Så meget for at behandle sine spillere "ordentlig"...
Citatet skal vel læses: Vi har ikke forsøgt at få fat i ham, da vi vidste det var umuligt, før sidste år hvor vi forsøgte, men hvor han valgte udlandet fremfor et skifte til os..

At tro at han skifter til Frankrig for at komme til FCK, det er sgu for konspiratorisk, og AaB har ingen problem med at sælge til FCK, hvis prisen er rigtig.. Det har vi vist før, og sådan må det også være, når styrkeforholdet er som det er..
Med hånden på hjertet, så læser jeg citatet som, at FCK har budt/forsøgt (hvorfor skulle de ikke det, hvis de gerne vil have ham?), men AaB har takket nej. For en gangs skyld.

Ingen spillere i Danmark er uden for FCK's rækkevide, med mindre klubben stiller sig på bagbenene.
Det kan sagtens være, at de har budt og fået nej, det ved jeg ikke.. Men dit citat "men som har været uden for vores rækkevidde indtil sidste år, hvor han valgte at tage til Nantes og Frankrig", det bør læses: Han var uden for vores rækkevide, indtil for ca. et år siden, hvor det var en mulighed at han var røget til os, men han i stedet valgte Frankrig..

Sådan er sætningen bygget op, fordi "hvor" henviser til "sidste år", så det han siger: Han var i lang tid uden for vores rækkevide, og da han kom indenfor vores rækkevide, så valgte han et andet hold.
Synes det er pænt af dig, at du fortæller mig, hvordan jeg bør læse. Jeg synes tilgengæld du lægger for meget i ordet "valgte"

Men, jeg læser det som, "UDEN FOR RÆKKEVIDE = AaB VILLE IKKE SÆLGE TIL FCK/AaB KRÆVEDE FOR MANGE PENGE".

Håber jeg har gjort mig forståelig.

FCK er på mange måder en større klub end Nantes, så hvis Thomsen gerne ville spille for FCK i dag, så ville han nok også gerne for 6 mdr. siden.
Jeg siger ikke hvordan "du" bør læse det.. Jeg fortæller hvordan sådan en sætningskonstruktion bør læses, hvis man mener at man læser dansk..

Og du kan ikke læse "uden for vores rækkevide" alene, uden at læse "indtil sidste år"! "Indtil-delen" er en del af den samme sætning.. Dermed siger sætningen også, at han VAR udenfor deres rækkevide, men at han kom indenfor deres rækkevide..

Svarer til at en person udtaler: "AaB har aldrig været mestre indtil 1998", og jeg så vælger at læse sætningen: "AaB har aldrig været mestre"..

Og jeg tror gerne, at han var uden for deres rækkevide, fordi AaB krævede for mange penge.. Men det ændrer jo ikke på, at sætningen giver udtryk for, at han senere hen IKKE var udenfor deres rækkevide..

Så hvordan DU vælger at læse det, ja det skal stå dig frit for.. Men MAN bør læse hele sætninger, og ikke bare "plukke".

Men det er selvfølgelig sjovere for konspirationen, at læse som DU læser..

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 12. jan 2017, 14:44

Simon skrev:Nicolaj T: Positivt at spille så meget
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/nico ... saa-meget/

For sådan ca. 3 måneder siden kunne man på bold.dk se denne artikel og i dag ser billedet således ud:

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/offi ... -til-2021/

Hvad er det lige der sker for de danske fodboldspilleres mentalitet i international fodbold? Der skal ikke meget modgang til før kufferten er pakket og de vender næsen hjemad igen.

Uden at skulle grave alt for dybt og lege psykolog her, men i mine øjne ligner det noget "Jeg fik ikke min vilje/som jeg ville have det, så gider jeg bare ikke mere lege med Jer". En nærmest barnlig/forkælet attitude.

De giver sku for hurtigt op efter min mening og kæmper ikke nok for det - viljeløst!!

Hvad mener I andre?
Helt enig..

Hvis vi var nået hen til sommervinduet, og han ikke var lykkedes med at overbevise den nye træner, jamen så fair nok..

Men så lidt modgang, og så tage hjem, efter han snakkede om drømmen om udlandet i så lang tid.. Ja det er sgu fattigt, også selvom FCK er i en liga for sig selv..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. jan 2017, 15:34

Jeg synes flugten hjem til Danmark lugter lidt af, at han ellers hans kæreste ikke har følt sig tilpas med livet i Nantes, eller har lidt af hjemve. Sportsligt er det alt for hurtigt at give op, især når han rent faktisk har været en del inde omkring holdet. Det er muligt at den nye træner ikke har haft ham i planerne, men så måtte han jo blive og kæmpe for at vise sit værd, eller søge en anden udenlandsk klub til sommer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 12. jan 2017, 15:41

Well. Det kan ikke rigtig bringe mit pis i kog, så længe det er til FCK og vi formentlig ikke vil være villige til at smide den løn og transfer der skal til for at hente ham hjem. Vi har ikke midtbane-behovet pt. Havde vi haft en plads åben og budt en smule under FCK, så kunne det have irriteret mig, men det her er vel som det er. Ligesom med Kusk.

Synes dog det er svagt, han tager hjem efter 6 mdr. - det er ikke at give det en chance. Se nu for fanden på en mand som Lasse Nielsen, der drog videre ud og erobrede Belgien.

Både Kusk og Thomsen er i min verden velkommen tilbage en dag, hvis det kommer til at passe ind - men ingen af dem bliver desværre de spillere de kunne være blevet, hvis de havde kæmpet lidt mere for det.
Aalborg BK 1885!

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 12. jan 2017, 15:48

Denne analyse giver meget god mening og forklaring, når mere eller mindre vattede spillere vender hjem til FCK, når tingene ikke lige er gået deres vej i deres middelmådige udenlandske klub:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ck/6486934

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 12. jan 2017, 16:03

Dalbjerg skrev:
doukas skrev:
Dalbjerg skrev:
doukas skrev:
Dalbjerg skrev:
doukas skrev:Det er lige før man mistænker Thomsen for, at det var en bevist strategi at komme forbi en udenlandsk klub, for så at vende tilbage til FCK hurtigst muligt.

Bider i hvert fald mærke i denne udtalelse fra Kødhatten:

"Nicolaj er en spiller, vi altid har synes rigtigt godt om, men som har været uden for vores rækkevidde indtil sidste år, hvor han valgte at tage til Nantes og Frankrig"

Det efterlader næppe tvivl om, at FCK har budt på ham mens han var i AaB.

Så meget for at behandle sine spillere "ordentlig"...
Citatet skal vel læses: Vi har ikke forsøgt at få fat i ham, da vi vidste det var umuligt, før sidste år hvor vi forsøgte, men hvor han valgte udlandet fremfor et skifte til os..

At tro at han skifter til Frankrig for at komme til FCK, det er sgu for konspiratorisk, og AaB har ingen problem med at sælge til FCK, hvis prisen er rigtig.. Det har vi vist før, og sådan må det også være, når styrkeforholdet er som det er..
Med hånden på hjertet, så læser jeg citatet som, at FCK har budt/forsøgt (hvorfor skulle de ikke det, hvis de gerne vil have ham?), men AaB har takket nej. For en gangs skyld.

Ingen spillere i Danmark er uden for FCK's rækkevide, med mindre klubben stiller sig på bagbenene.
Det kan sagtens være, at de har budt og fået nej, det ved jeg ikke.. Men dit citat "men som har været uden for vores rækkevidde indtil sidste år, hvor han valgte at tage til Nantes og Frankrig", det bør læses: Han var uden for vores rækkevide, indtil for ca. et år siden, hvor det var en mulighed at han var røget til os, men han i stedet valgte Frankrig..

Sådan er sætningen bygget op, fordi "hvor" henviser til "sidste år", så det han siger: Han var i lang tid uden for vores rækkevide, og da han kom indenfor vores rækkevide, så valgte han et andet hold.
Synes det er pænt af dig, at du fortæller mig, hvordan jeg bør læse. Jeg synes tilgengæld du lægger for meget i ordet "valgte"

Men, jeg læser det som, "UDEN FOR RÆKKEVIDE = AaB VILLE IKKE SÆLGE TIL FCK/AaB KRÆVEDE FOR MANGE PENGE".

Håber jeg har gjort mig forståelig.

FCK er på mange måder en større klub end Nantes, så hvis Thomsen gerne ville spille for FCK i dag, så ville han nok også gerne for 6 mdr. siden.
Jeg siger ikke hvordan "du" bør læse det.. Jeg fortæller hvordan sådan en sætningskonstruktion bør læses, hvis man mener at man læser dansk..

Og du kan ikke læse "uden for vores rækkevide" alene, uden at læse "indtil sidste år"! "Indtil-delen" er en del af den samme sætning.. Dermed siger sætningen også, at han VAR udenfor deres rækkevide, men at han kom indenfor deres rækkevide..
Netop. I AaB var han uden for rækkevidde (af årsager vi nok ikke ved, men kan komme med med bud på, og jeg tænker AaB har stillet sig i vejen). I det øjeblik han skiftede til Nantes, var han inden for rækkevidde. Læs dog sætningen og lad være med at skyde mig en masse ævl og kævl i skoene!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 12. jan 2017, 16:16

Håber sgu AaB sikrede sig en videresalgsklausul, eller så får AaB lidt uddannelsepenge.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 12. jan 2017, 17:11

Hanga skrev:Jeg synes flugten hjem til Danmark lugter lidt af, at han ellers hans kæreste ikke har følt sig tilpas med livet i Nantes, eller har lidt af hjemve. Sportsligt er det alt for hurtigt at give op, især når han rent faktisk har været en del inde omkring holdet. Det er muligt at den nye træner ikke har haft ham i planerne, men så måtte han jo blive og kæmpe for at vise sit værd, eller søge en anden udenlandsk klub til sommer.
Jeg synes det lugter af, at udlandet ikke nødvendigvis er Det Forjættede Land for spillere i superligaen. Vi er måske bare nået der til, hvor FCK kan være en lige så attraktiv mulighed.

I hvert fald, hvis man læser, hvad Thomsen selv siger: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/thom ... -mulighed/
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 12. jan 2017, 17:31

Gnu skrev:
Hanga skrev:Jeg synes flugten hjem til Danmark lugter lidt af, at han ellers hans kæreste ikke har følt sig tilpas med livet i Nantes, eller har lidt af hjemve. Sportsligt er det alt for hurtigt at give op, især når han rent faktisk har været en del inde omkring holdet. Det er muligt at den nye træner ikke har haft ham i planerne, men så måtte han jo blive og kæmpe for at vise sit værd, eller søge en anden udenlandsk klub til sommer.
Jeg synes det lugter af, at udlandet ikke nødvendigvis er Det Forjættede Land for spillere i superligaen. Vi er måske bare nået der til, hvor FCK kan være en lige så attraktiv mulighed.

I hvert fald, hvis man læser, hvad Thomsen selv siger: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/thom ... -mulighed/
Han må gerne sidde ude med foden i meget lang tid.

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 12. jan 2017, 18:00

Soren skrev:Billede

Av mine øjne!!
Thomsen udtaler: "Jeg ser nok lidt anderledes på det!"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 12. jan 2017, 18:43

Pollack2 skrev:

Av mine øjne!!
Det er bare så gennemført smertefuldt at se på.

Værre end Kusk - Thomsen var bare über favorit her.

Speaking of Kusk - så skriver sladderbladene at han skal til OB.

Jeg kører snart en Maude.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 12. jan 2017, 19:09

astonvilla skrev:

Ret mig hvis jeg tager fejl, men er der ikke kun skrevet, at OB gerne vil have Kusk? Der er langt vej fra det til en transfer.

Men ellers er jeg da helt enig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 12. jan 2017, 19:19

astonvilla skrev:
Pollack2 skrev:

Av mine øjne!!

Vi kan ligeså godt indstille os på, at det her - og det vi i øvrigt har været igennem siden det mesterskab - er den virkelige virkelighed. Ambitionsniveauet er simpelthen for lavt i AaB til at tiltrække og fastholde profiler, og der bliver ikke spillet topfodbold i Aalborg igen, hvis ikke investeringsniveauet skrues gevaldigt i vejret.

Jeg bebrejder ikke Nikolaj Thomsen det skifte, ligesom jeg heller ikke undrer mig, hvis Kasper Kusk vælger OB fremfor AaB. Han vil være nr. XXX i rækken af AaB-spillere inden for et års tid, der ser større perspektiver i OB. Det var forfærdende at læse et interview med Gaarde i bold.dk, hvoraf det fremgik, at "han var tilfreds med den nuværende trup". Tilskuertallene på Aalborg Stadion afslører, at det ikke gælder den stadig mindre fanskare.

seamann

Indlæg af seamann » 12. jan 2017, 19:23

Hovedet skrev:
astonvilla skrev:
Pollack2 skrev:

Av mine øjne!!

Vi kan ligeså godt indstille os på, at det her - og det vi i øvrigt har været igennem siden det mesterskab - er den virkelige virkelighed. Ambitionsniveauet er simpelthen for lavt i AaB til at tiltrække og fastholde profiler, og der bliver ikke spillet topfodbold i Aalborg igen, hvis ikke investeringsniveauet skrues gevaldigt i vejret.

Jeg bebrejder ikke Nikolaj Thomsen det skifte, ligesom jeg heller ikke undrer mig, hvis Kasper Kusk vælger OB fremfor AaB. Han vil være nr. XXX i rækken af AaB-spillere inden for et års tid, der ser større perspektiver i OB. Det var forfærdende at læse et interview med Gaarde i bold.dk, hvoraf det fremgik, at "han var tilfreds med den nuværende trup". Tilskuertallene på Aalborg Stadion afslører, at det ikke gælder den stadig mindre fanskare.
..større perspektiver i OB... kan vist oversættes til højere løn i OB. Selvfølgelig kan AaB ikke konkurrere med leasy på lønnen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 12. jan 2017, 19:43

Hovedet skrev:

Hovedet på sømmet, den er ikke længere. AaB agerer som en fattig midterklub der i øvrigt er helt tilfredse med den tilværelse, så længe halvdelen af holdet er lokale drenge. Så er det altså svært for superliga profiler at se sig selv i AaB på længere sigt. Derfor smutter de hurtigt og derfor er andre klubber i Danmark også mere spændende - selv OB, selvom de endnu ikke har slået kapital af deres sportslige investeringer.

Hatten af for det arbejde som ledelsen har lavet med at hive AaB ud af økonomiske ruiner, og fuldt forståeligt at man har villet sikre sig en økonomi i balance. Der er vi nu, og har været et stykke tid. Vores likvide situation må være en af de bedste i ligaen. Nu er tiden til at AaB kommer lidt ud af defensiven og arbejder på at genetablere AaB som et mere stabilt tophold - og det savner man i den grad nogle udmeldinger om!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 12. jan 2017, 19:48

Thelander er startet inde og spiller netop nu for Panathinaikos i pokalen. Han startede også inde i forrige kamp, som de godt nok tabte. Jeg synes ellers, der har meget stille om ham i lang tid.
Længe leve arbejderklassen!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 12. jan 2017, 20:07

Hanga skrev:
Hovedet skrev:

Hovedet på sømmet, den er ikke længere. AaB agerer som en fattig midterklub der i øvrigt er helt tilfredse med den tilværelse, så længe halvdelen af holdet er lokale drenge. Så er det altså svært for superliga profiler at se sig selv i AaB på længere sigt. Derfor smutter de hurtigt og derfor er andre klubber i Danmark også mere spændende - selv OB, selvom de endnu ikke har slået kapital af deres sportslige investeringer.

Hatten af for det arbejde som ledelsen har lavet med at hive AaB ud af økonomiske ruiner, og fuldt forståeligt at man har villet sikre sig en økonomi i balance. Der er vi nu, og har været et stykke tid. Vores likvide situation må være en af de bedste i ligaen. Nu er tiden til at AaB kommer lidt ud af defensiven og arbejder på at genetablere AaB som et mere stabilt tophold - og det savner man i den grad nogle udmeldinger om!
Ja, netop. Vi står med et af de ringeste hold overhovedet i hele Superligaens historie og har blødt profiler i hidtil uset omgang i en tid, hvor økonomien har været formidabel. Til sammenligning mistede vi kun Lasse Nielsen i årene 2012-2014, hvor klubben styrtblødte ud af mund, næse, røv og ører.

Vi bør i det lidt længere perspektiv være et nogenlunde stabilt tophold, og jeg savner udmeldinger i forhold til, hvordan AaB skal udvikle sig. Det er ikke tilfredsstillende, hvis 2016 skal være et permanent benchmark for AaBs niveau.

aaballday
1. div
1. div

Indlæg af aaballday » 12. jan 2017, 20:08

Får AaB egentlig penge for Thomsen? videresalgsklausul mv?

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 12. jan 2017, 20:22

aaballday skrev:Får AaB egentlig penge for Thomsen? videresalgsklausul mv?
Der er højst sandsynligt indlagt videresalg klausul ja. Og ellers får vi i det mindste udviklings penge.

Besvar