Søgaard skrev:
Ja, og hvis Børsting, Basso og Pohl også bliver skadet så har vi lige pludselig ingen offensiv...... Hvis og hvis. Meilinger er på træningsbanen igen i næste uge siger de. Er Ene meldt ude hele foråret? Hiv nu lige luft ind. Ryger Flores, så bliver der nok også hentet en ny.
Vi kommer aldrig til at være stærkt besat, hvis du hiver vores 3 største offensiv-kort ud af truppen. Hvis du hiver 3 mand ud af mester-holdet ved vinterpausen (AK, Kusk, Thomsen) så får du Spalvis (48 minutter, 0 mål på det tidspunkt), Jönsson (halv-skadet), Due, Curth, Wichmann, Ando..
Vi er dog nød til at forholde os til, at især 2 af de spillere, der burde være bærende profiler på holdet, ret konsekvent har siddet udenfor med skader. Her tænker jeg naturligvis på Ene og Ahlmann. Jeg er helt enig med Yankee i, at det især for venstre backens vedkommende er helt grotesk, at AaB stadig ikke har en reel reserve. Ene er opereret hen over julen og er stadig ikke på træningsbanen - det er farligt at regne med ham som 1. angriber i foråret!
AaB er havnet hvor vi er, ved at være alt for tilbageholdene med sportslige investeringer. Man har forsømt at vedligeholde stammen på holdet. 2 ud af 3 spillere på holdet har spillet ungdomsfodbold i AaB, og alligevel står sportsdirektøren og udtrykker bekymring for om indkøb kan skade talenternes muligheder i AaB. Jeg er helt enig i, at det er at gøre dem en bjørnetjeneste, at smide talenterne ind før de er klar til det, og uden at der er tilstrækkeligt med erfarne kvalitetsspillere at læne sig op ad.
Jeg vil ikke placere ansvaret ensidigt ved Gaarde, for det er AaBs overordnede strategi den er galt med. Eller, det er nok forkert formuleret, for vi er grundlæggende enige i, at vi skal søge talentudviklingen og køre en økonomisk ansvarlig forretning, men vi har været alt for religiøse i forhold til hvad det betyder.
Jeg håber meget at der dukker 2 kvalitetsspillere op i slutningen af vinduet, ellers må jeg også begynde at stille spørgsmålstegn ved, om vi stadig har de rigtige personer ved roret. Lige pt. lader de til at have stirret sig blind på strategien og stædigt nægter at indse, at vi er på vej til at blive det nye EFB/FCN.