Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Mr-schou
2. div
2. div
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Mr-schou » 18. jan 2017, 09:31

Martino skrev:
Mr-schou skrev:Begynder mere og mere at tro på der ikke sker noget som helst. Knap nok på at der kommer en ny målmand!

Koooooom nu, opdatere bold.dk hele tiden.
Bare et lille rygte :|
Men ville du omvendt blive glad for spillere som Ryan Laursen og Casper Nielsen fra EfB? Jeg ville ikke.
Nej det ville jeg bestemt ikke, synes nu heller ikke jeg lagde op til de 2 navne?
Men vi mangler en målmand, ny midterforsvar og en angriber.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 18. jan 2017, 09:36

Mr-schou skrev:
Martino skrev:
Mr-schou skrev:Begynder mere og mere at tro på der ikke sker noget som helst. Knap nok på at der kommer en ny målmand!

Koooooom nu, opdatere bold.dk hele tiden.
Bare et lille rygte :|
Men ville du omvendt blive glad for spillere som Ryan Laursen og Casper Nielsen fra EfB? Jeg ville ikke.
Nej det ville jeg bestemt ikke, synes nu heller ikke jeg lagde op til de 2 navne?
Men vi mangler en målmand, ny midterforsvar og en angriber.

Nej det ved jeg godt. Det var bare for at sige at det indimellem hjælper med is i maven, hvis vi vil have bedre spillere end kendte middelmådige Superligaspillere.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 18. jan 2017, 09:38

Få nu lige lidt ro på. Er da enig i, vi begynder at se lidt tynde ud hvis Flores smutter, men når folk så stadig råber over han ikke har bidraget med noget endnu, hvad er det så vi kommer til at mangle. Er lidt træt af det, fordi jeg tror han har et potentiale. Men på den anden side, så viste dig sig som noget af en udfordring for LS at passe de to mand på 1,70 ind i opstillingen, så måske er det fint nok. Han passer måske bedre ind i en 4-3-3 og det synes jeg ikke vi skal ud i - det er så dårligt scoutet, ved ikke hvem der skal have ansvaret for det - aben ender self. ved Gaarde.
Yankee skrev: 2) Med Flores solgt og Meilinger og Enevoldsen ude har vi følgende offensivbesætning: Børsting, Bassogog, Pohl, Grønning, Thellufsen. That's it. Det er uhørt.
Ja, og hvis Børsting, Basso og Pohl også bliver skadet så har vi lige pludselig ingen offensiv...... Hvis og hvis. Meilinger er på træningsbanen igen i næste uge siger de. Er Ene meldt ude hele foråret? Hiv nu lige luft ind. Ryger Flores, så bliver der nok også hentet en ny.

Vi kommer aldrig til at være stærkt besat, hvis du hiver vores 3 største offensiv-kort ud af truppen. Hvis du hiver 3 mand ud af mester-holdet ved vinterpausen (AK, Kusk, Thomsen) så får du Spalvis (48 minutter, 0 mål på det tidspunkt), Jönsson (halv-skadet), Due, Curth, Wichmann, Ando..
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. jan 2017, 09:53

Søgaard skrev:
Ja, og hvis Børsting, Basso og Pohl også bliver skadet så har vi lige pludselig ingen offensiv...... Hvis og hvis. Meilinger er på træningsbanen igen i næste uge siger de. Er Ene meldt ude hele foråret? Hiv nu lige luft ind. Ryger Flores, så bliver der nok også hentet en ny.

Vi kommer aldrig til at være stærkt besat, hvis du hiver vores 3 største offensiv-kort ud af truppen. Hvis du hiver 3 mand ud af mester-holdet ved vinterpausen (AK, Kusk, Thomsen) så får du Spalvis (48 minutter, 0 mål på det tidspunkt), Jönsson (halv-skadet), Due, Curth, Wichmann, Ando..
Vi er dog nød til at forholde os til, at især 2 af de spillere, der burde være bærende profiler på holdet, ret konsekvent har siddet udenfor med skader. Her tænker jeg naturligvis på Ene og Ahlmann. Jeg er helt enig med Yankee i, at det især for venstre backens vedkommende er helt grotesk, at AaB stadig ikke har en reel reserve. Ene er opereret hen over julen og er stadig ikke på træningsbanen - det er farligt at regne med ham som 1. angriber i foråret!

AaB er havnet hvor vi er, ved at være alt for tilbageholdene med sportslige investeringer. Man har forsømt at vedligeholde stammen på holdet. 2 ud af 3 spillere på holdet har spillet ungdomsfodbold i AaB, og alligevel står sportsdirektøren og udtrykker bekymring for om indkøb kan skade talenternes muligheder i AaB. Jeg er helt enig i, at det er at gøre dem en bjørnetjeneste, at smide talenterne ind før de er klar til det, og uden at der er tilstrækkeligt med erfarne kvalitetsspillere at læne sig op ad.

Jeg vil ikke placere ansvaret ensidigt ved Gaarde, for det er AaBs overordnede strategi den er galt med. Eller, det er nok forkert formuleret, for vi er grundlæggende enige i, at vi skal søge talentudviklingen og køre en økonomisk ansvarlig forretning, men vi har været alt for religiøse i forhold til hvad det betyder.

Jeg håber meget at der dukker 2 kvalitetsspillere op i slutningen af vinduet, ellers må jeg også begynde at stille spørgsmålstegn ved, om vi stadig har de rigtige personer ved roret. Lige pt. lader de til at have stirret sig blind på strategien og stædigt nægter at indse, at vi er på vej til at blive det nye EFB/FCN.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 18. jan 2017, 10:29

Hanga skrev:
Søgaard skrev:

Vi er dog nød til at forholde os til, at især 2 af de spillere, der burde være bærende profiler på holdet, ret konsekvent har siddet udenfor med skader. Her tænker jeg naturligvis på Ene og Ahlmann. Jeg er helt enig med Yankee i, at det især for venstre backens vedkommende er helt grotesk, at AaB stadig ikke har en reel reserve. Ene er opereret hen over julen og er stadig ikke på træningsbanen - det er farligt at regne med ham som 1. angriber i foråret!

AaB er havnet hvor vi er, ved at være alt for tilbageholdene med sportslige investeringer. Man har forsømt at vedligeholde stammen på holdet. 2 ud af 3 spillere på holdet har spillet ungdomsfodbold i AaB, og alligevel står sportsdirektøren og udtrykker bekymring for om indkøb kan skade talenternes muligheder i AaB. Jeg er helt enig i, at det er at gøre dem en bjørnetjeneste, at smide talenterne ind før de er klar til det, og uden at der er tilstrækkeligt med erfarne kvalitetsspillere at læne sig op ad.

Jeg vil ikke placere ansvaret ensidigt ved Gaarde, for det er AaBs overordnede strategi den er galt med. Eller, det er nok forkert formuleret, for vi er grundlæggende enige i, at vi skal søge talentudviklingen og køre en økonomisk ansvarlig forretning, men vi har været alt for religiøse i forhold til hvad det betyder.

Jeg håber meget at der dukker 2 kvalitetsspillere op i slutningen af vinduet, ellers må jeg også begynde at stille spørgsmålstegn ved, om vi stadig har de rigtige personer ved roret. Lige pt. lader de til at have stirret sig blind på strategien og stædigt nægter at indse, at vi er på vej til at blive det nye EFB/FCN.
Jeg er helt enig i, at venstrebacken har været forsømt - hvis ikke Mæhle var steppet op, var HB også skidt.. Og at med den nuværende trup, så er vi lidt på røven, fordi mange ting går den forkerte vej. Så ja, enig, mister vi Flores SKAL vi have 2 kvali-spillere ind. Og så kunne det være lækkert at få addresseret besætningen i midterforsvar senest til sommer. Der skal opgraderes på en af de 3 pladser vi har der.

Men jeg siger bare. Luft ind. Lad os se hvad vi henter. Synes det var fornuftige transfers i sommers, det gik desværre lidt sløjt for 3/4 af de nye 'profiler' i deres første halvsæson, selvom jeg ikke synes de grundlæggende har været fejltransfers. Lad os se hvordan Gaarde retter op på det og om Wieghorst kan vise os, om der også var noget galt på træningsbanen.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 18. jan 2017, 10:36

Søgaard skrev: Ja, og hvis Børsting, Basso og Pohl også bliver skadet så har vi lige pludselig ingen offensiv...... Hvis og hvis. Meilinger er på træningsbanen igen i næste uge siger de. Er Ene meldt ude hele foråret? Hiv nu lige luft ind. Ryger Flores, så bliver der nok også hentet en ny.

Det er jo netop ikke "hvis og hvis". Vi ved at Enevoldsen har problemer. Vi ved at Ahlmann har problemer. Det er uansvarligt hvis vi satser på at de kan spille 90 minutter uge efter uge - hvilket jo i praksis er hvad vi gør når vi ikke garderer f.eks. venstrebacken med en ordentlig reserve.

Jeg taler ikke engang om at vi kan få yderligere skader - det ville nemlig være "hvis og hvis". Jeg taler om de skader vi har lige nu, som efterlader os i en særdeles presset situation når vi sandsynligvis skal ud og spille nedrykningsspil i foråret.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jan 2017, 10:51

Hanga skrev:Jeg vil ikke placere ansvaret ensidigt ved Gaarde, for det er AaBs overordnede strategi den er galt med. Eller, det er nok forkert formuleret, for vi er grundlæggende enige i, at vi skal søge talentudviklingen og køre en økonomisk ansvarlig forretning, men vi har været alt for religiøse i forhold til hvad det betyder.

Altså 14 dage inden vinduet lukker, samt spillet en træningskamp, så vil du til at beslutte om transfervinduet er i orden eller ej.

Status er, at vi har mistet en reservemålmand, mens Flores først er fuldt med i næste uge og Ene fuldt med om 2 uger. Bassogog er med landsholdet, Børsting og Blåbjerg er med U21, Bytyqi måske også med det albanske U21.

FCM skal lave deres dans inden de sælger Pusic til os, men de tør formentlig ikke have ham i truppen et ½ år mere.

Gaardinho er vel også en god mulighed.

Jeg er enig i, at står vi om 1 uge uden tilgang, så vil jeg begynde at være bekymret. Men handlerne er knapt begyndt og særligt de interessante handler vil være sidst i vinduet.

Ift. Esbjerg og deres totaludrensning, så kan Højbjerg jo måske godt være en mulighed.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 18. jan 2017, 10:56

En aftale med Gordinho skulle i flg. sydafrikansk presse være død. Manden har principgodkendt ny 3-årig aftale med Kaizer Chiefs.
In verbis simus faciles

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jan 2017, 11:04

Rams skrev:En aftale med Gordinho skulle i flg. sydafrikansk presse være død. Manden har principgodkendt ny 3-årig aftale med Kaizer Chiefs.
Principgodkender man ikke noget i de tilfælde, hvor/hvis udenlandschancen forsvinder ? Det kan ligeså godt tolkes, som "vi er enige medmindre AaB tilbyder mig en chance for Europa". Men så skal AaB nok også melde noget ud i denne uge.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 18. jan 2017, 11:16

FlæskeFrank skrev:
Rams skrev:En aftale med Gordinho skulle i flg. sydafrikansk presse være død. Manden har principgodkendt ny 3-årig aftale med Kaizer Chiefs.
Principgodkender man ikke noget i de tilfælde, hvor/hvis udenlandschancen forsvinder ? Det kan ligeså godt tolkes, som "vi er enige medmindre AaB tilbyder mig en chance for Europa". Men så skal AaB nok også melde noget ud i denne uge.
Ved ikke om man kan lægge noget i, at AaB ikke har meldt noget ud endnu. Det kan selvfølgelig være, at der er tovtrækning i gang med Kaizers om hvad prisen skal være.

I øvrigt i forhold til ny målmand, så har jeg tidligere synes godt om Helsingørs Mikkel Bruhn http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/loen ... laant-tid/. Han har dog kontrakt til sommeren 18, men god alder. Har dog ikke fået set så meget 1. divisionsbold det seneste år, men det kan være Yankee kan bidrage.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 18. jan 2017, 11:22

FlæskeFrank skrev:
Altså 14 dage inden vinduet lukker, samt spillet en træningskamp, så vil du til at beslutte om transfervinduet er i orden eller ej.
Jeg skriver da netop, at der kan nå at ske noget ?

"Jeg håber meget at der dukker 2 kvalitetsspillere op i slutningen af vinduet"

Hvis ikke vi får det, vil jeg godt kalde vinduet for ikke godkendt. Får vi det, ser truppen forhåbentlig noget bedre ud.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jan 2017, 11:35

Hanga skrev:
FlæskeFrank skrev:
Jeg skriver da netop, at der kan nå at ske noget ?

"Jeg håber meget at der dukker 2 kvalitetsspillere op i slutningen af vinduet"

Hvis ikke vi får det, vil jeg godt kalde vinduet for ikke godkendt. Får vi det, ser truppen forhåbentlig noget bedre ud.
Du er dog allerede i gang med at svine strategi og placere skyld. Det er nok det, som får mig til at reagere.

Hvis vi købte 11 nye klassespillere hvert vindue ville der nok være en eller 2 som nok ikke fungerede i vores system og derfor skulle skiftes. Nu er det så "11 talenter" og her viser det sig, at 1-2 ikke holder helt vand. Same same.

Du ser jo heller ikke FCK skifte strategi, fordi de smider 20 mio kr. ud på en norsk nulbon af en angriber. Så skulle de jo have skiftet spor mange gange.

Efteråret har vist, at angrebet ikke er målrigt nok og forsvaret er lige målrigt nok. Det har intet med strategi at gøre og vi forventer begge, at AaB tager bestik af det i vintervinduet.
- FlæskeFrank

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 18. jan 2017, 11:49

Søgaard skrev:
Hanga skrev:
Søgaard skrev:

Jeg er helt enig i, at venstrebacken har været forsømt - hvis ikke Mæhle var steppet op, var HB også skidt.. Og at med den nuværende trup, så er vi lidt på røven, fordi mange ting går den forkerte vej. Så ja, enig, mister vi Flores SKAL vi have 2 kvali-spillere ind. Og så kunne det være lækkert at få addresseret besætningen i midterforsvar senest til sommer. Der skal opgraderes på en af de 3 pladser vi har der.

Men jeg siger bare. Luft ind. Lad os se hvad vi henter. Synes det var fornuftige transfers i sommers, det gik desværre lidt sløjt for 3/4 af de nye 'profiler' i deres første halvsæson, selvom jeg ikke synes de grundlæggende har været fejltransfers. Lad os se hvordan Gaarde retter op på det og om Wieghorst kan vise os, om der også var noget galt på træningsbanen.
Gaarde afviser at Flores er på vej væk: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... ygter-ned/

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 18. jan 2017, 12:10

Yankee skrev: 2) Med Flores solgt og Meilinger og Enevoldsen ude har vi følgende offensivbesætning: Børsting, Bassogog, Pohl, Grønning, Thellufsen. That's it. Det er uhørt.
Altså bare det svier jo i øjnene. Bassogog er jo eneste her, der har et nuværende potentiale til at være superliga-niveau (toppen af ligaen, hvis han også begynder at score). Resten er jo talenter eller nulboner.

At man kan sidde og kigge på det og på samme tid have ambitioner om top 6, bevidner jo, at man måske har brug for at afsætte nogle penge i budgettet til psykiatrisk behandling af et særdeles alvorligt tilfælde af vrangforestillinger.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 18. jan 2017, 12:38

FlæskeFrank skrev: Du er dog allerede i gang med at svine strategi og placere skyld. Det er nok det, som får mig til at reagere.
For det første sviner jeg ikke vores strategi, men jeg mener afgjort, at vi er for religiøse omkring den, og at det er hovedårsagen til, at vi pt. er ret langt fra at have et hold der kan være med i den sjove nede.

Dernæst er det jo en udvikling der har stået på i flere år, det handler ikke bare om dette vindue - den var nødvendig for at få AaB ud af økonomisk krise, og det har man gjort med bravour. Men siden har man forsømt at få videreudviklet strategien, så den matcher de ambitioner som AaB efter min mening bør have - at være et relativt stabilt tophold. Lige pt. har vi mere retning mod en fast tilværelse som midter/bundhold, og vores strategi lykkes ikke rigtig, for vores talenter slår ikke igennem - og her er jeg altså tilbage til, at det skyldes manglen på en god stamme på holdet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 18. jan 2017, 13:15

Ny angriber fra Peru er på prøve... Endnu en lottokupon!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 18. jan 2017, 13:17

Til de folk herinde, som maner til ro og mener vi ikke skal panike fordi der stadig er 14 dage tilbage af vinduet. Jeg kan anbefale dem at høre mediano special med Peter Sørensen. Man kan også høre Riddersholm (hvis man man holde ud og høre på ham)
Her kommer de netop ind på hvor vigtigt det er at have truppen på plads så tidligt som muligt!
I Silkeborgs tilfælde fikan de 2 point i de første 7 kampe. Peter Sørensen mente selv de havde være for sent ude i vinduet og var ikke spillet ordentligt sammen.

Må jeg minde om at vores første 5 kampe i ligaen er med kniven for struben?! Vi har fandme ikke tid til at holdet lige skal spilles sammen! Vi skal præstere fra dag 1 !! Derfor synes jeg at det er kritisk at truppen ikke allerede er på plads! Specielt med tanke på at vi spillede et elendigt efterår og nu kom der ovenikøbet en ny træner ind som spillerene også skal vænne sig til.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 18. jan 2017, 13:20

Tyskeren skrev:Ny angriber fra Peru er på prøve... Endnu en lottokupon!
Hvad dækker udtalelsen ikke en decideret prøvetræning over?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. jan 2017, 13:25

Martino skrev:
Det er godt nok et fattigt CV. Når man tænker på hvor lidt vi har set fra Flores er jeg umiddelbart negativt. Gaarde og schoors må sgu snart åbne lidt for sluserne. Man kan også sætte vores gunstige position over styr ved at spare os fattige og svække holdet for meget, hvilket man har exceleret i siden 2014.
RAUS RAUS SSE!

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 18. jan 2017, 13:27

Jakobsen skrev:
Martino skrev:
Det er godt nok et fattigt CV. Når man tænker på hvor lidt vi har set fra Flores er jeg umiddelbart negativt. Gaarde og schoors må sgu snart åbne lidt for sluserne. Man kan også sætte vores gunstige position over styr ved at spare os fattige og svække holdet for meget, hvilket man har exceleret i siden 2014.
Jeg hæfter mig dog ved at han er høj. Vi har manglet noget pondus i feltet.
Jeg savner Winsnes

Låst