Christian Bassogog

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Hanga » 30. jan 2017, 16:58

Gaarde6 skrev:
Hvis vi sammenligner ham med Pione Sisto, så er den største forskel vel at Pione IKKE har deltaget i et mesterskab, hvor han er blevet fremhævet til en af de bedste. Han spillede tilmed i en klub, hvor der var minus i kassen. Alligevel røg han for omkring 45 mill.
Hvad får dig til at mene at Basso skal koste 30 mill mindre end Sisto?
Sisto er en langt mere udviklet fodboldspiller der tilmed havde vist sig frem på europæisk topniveau (europa league). Han havde vist sit høje niveau og vigtigst af alt slutprodukt i superligaen og i europæisk fodbold, hvilket Basso endnu mangler.

Det er som om at nogle helt glemmer, at han hele efteråret konstant var tæt på at ryge ud af holdet, fordi der kom intet ud af hans dribleture. Kun fordi alternativerne var så slatne, beholdt han sin plads i vores startopstilling.

"Han er kantspiller" - måske, men jeg stiller mig tvivlende overfor om han kan spille dette i det langt mere taktisk krævende fodbold, som vi spiller på de her breddegrader. Vi får se.

Jeg kan godt se hans potentiale og mener bestemt også et den nuværende hype skal give en høj pris, men det mener jeg så sandelige også at 15 mio. kr. er, for en spiller der er langt fra at have været superligaprofil.

Men man må da sige at der er uenighed på debatten om ham her :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 30. jan 2017, 17:15

Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:
Hvis vi sammenligner ham med Pione Sisto, så er den største forskel vel at Pione IKKE har deltaget i et mesterskab, hvor han er blevet fremhævet til en af de bedste. Han spillede tilmed i en klub, hvor der var minus i kassen. Alligevel røg han for omkring 45 mill.
Sisto er en langt mere udviklet fodboldspiller der tilmed havde vist sig frem på europæisk topniveau (europa league). Han havde vist sit høje niveau og vigtigst af alt slutprodukt i superligaen og i europæisk fodbold, hvilket Basso endnu mangler.

Det er som om at nogle helt glemmer, at han hele efteråret konstant var tæt på at ryge ud af holdet, fordi der kom intet ud af hans dribleture. Kun fordi alternativerne var så slatne, beholdt han sin plads i vores startopstilling.

"Han er kantspiller" - måske, men jeg stiller mig tvivlende overfor om han kan spille dette i det langt mere taktisk krævende fodbold, som vi spiller på de her breddegrader. Vi får se.

Jeg kan godt se hans potentiale og mener bestemt også et den nuværende hype skal give en høj pris, men det mener jeg så sandelige også at 15 mio. kr. er, for en spiller der er langt fra at have været superligaprofil.

Vi ser jo hans potentiale lige nu.
Tror da pokker han ikke slår igennem fra dag 1 i en helt ny liga, nyt klima og nye omgivelser i det hele taget.
Men at sætte en mand, som lige nu er PROFILEN ved de afrikanske mesterskaber 30 mill lavere end Sisto er helt hen i vejret (Synes jeg ;-) )

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 30. jan 2017, 17:20

Gaarde6 skrev:
Tror da pokker han ikke slår igennem fra dag 1 i en helt ny liga, nyt klima og nye omgivelser i det hele taget.
Men at sætte en mand, som lige nu er PROFILEN ved de afrikanske mesterskaber 30 mill lavere end Sisto er helt hen i vejret (Synes jeg ;-) )
Det syntes Brugge så tilsyneladende også - bare med modsat fortegn - og medmindre han bliver solgt inden tirsdag midnat, så taler også resten af den etablerede fodboldverden imod dig. Ville det gøre indtryk på dit synspunkt?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 30. jan 2017, 17:22

Gaarde6 skrev:
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:

Han er et monster når han retunerer. Stakkels forsvarspillere. Det eneste der har overhalet himmelflugten af hans potentiale, er hans salgspris.

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 30. jan 2017, 18:17

Jeg elsker Bassogog, men Sisto er og var langt bedre end Basso er nu, da han var i FCM. Sisto havde super boldkontrol, overblik og var vel også en snas mere målfarlig. Og Sisto har bevist sin holdbarhed i Celta, hvor han gør det glimrende. Havde han heddet Pedro Immuarebieta var han fast mand.

Så vi må nøjes med 20 mio. for Basso :danmarkfan:

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 30. jan 2017, 18:58

Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:
Det syntes Brugge så tilsyneladende også - bare med modsat fortegn - og medmindre han bliver solgt inden tirsdag midnat, så taler også resten af den etablerede fodboldverden imod dig. Ville det gøre indtryk på dit synspunkt?
Hvad er da det for noget vås?!
Der kan være 1000 grunde til han ikke bliver solgt. Det kan da godt være Brugge ikke synes han er pengene værd nu.
Så lad dem da for pokker (Og alle andre klubber for den sags skyld) beholde deres penge.
Jeg taler ud fra at knægten bliver fremhævet som en af de bedste ved mesterskaberne i Afrika.
Og det er vel og mærke ikke bare en kamp, han bliver fremhævet i. Og det er en turnering hvor ALLE de store profiler rundt om i verdens største klubber deltager. Hvis Sisto så er 3 gange så meget værd, så er der sgu da noget galt!
Så fordi han ikke skulle blive solgt inden i morgen til midnat er da ikke det samme som at sige, at alle klubber i verden synes han er for dyr.

Jeg er sgu så træt af at vores største salgsemner ALTID skal snakkes ned i pris! Tror da fanden Brugge ikke vil give kassen for Basso, hvis de kigger på vores historik for salg af spillere. Men lige nu står VI altså med kortene på hånden. Før i tiden brugte vi altid undskyldningen med, at vi var fattige og vi var nød til at sælge. Vi er IKKE fattige mere! Vi har rent faktisk råd til at sige nej nu.
Hvis ikke vi kan lave kassen på en stor profil til de afrikanske mesterskaber. Samtidig med at vi har penge nok i kassen. Hvornår skal vi så skrue vores priser i vejret? Hvornår skal vi sige nej til det første og bedste tilbud der kommer?

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 30. jan 2017, 19:39

Gaarde6 skrev:
Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:
Der kan være 1000 grunde til han ikke bliver solgt. Det kan da godt være Brugge ikke synes han er pengene værd nu.
Så lad dem da for pokker (Og alle andre klubber for den sags skyld) beholde deres penge.
Jeg taler ud fra at knægten bliver fremhævet som en af de bedste ved mesterskaberne i Afrika.
Og det er vel og mærke ikke bare en kamp, han bliver fremhævet i. Og det er en turnering hvor ALLE de store profiler rundt om i verdens største klubber deltager. Hvis Sisto så er 3 gange så meget værd, så er der sgu da noget galt!
Så fordi han ikke skulle blive solgt inden i morgen til midnat er da ikke det samme som at sige, at alle klubber i verden synes han er for dyr.

Jeg er sgu så træt af at vores største salgsemner ALTID skal snakkes ned i pris! Tror da fanden Brugge ikke vil give kassen for Basso, hvis de kigger på vores historik for salg af spillere. Men lige nu står VI altså med kortene på hånden. Før i tiden brugte vi altid undskyldningen med, at vi var fattige og vi var nød til at sælge. Vi er IKKE fattige mere! Vi har rent faktisk råd til at sige nej nu.
Hvis ikke vi kan lave kassen på en stor profil til de afrikanske mesterskaber. Samtidig med at vi har penge nok i kassen. Hvornår skal vi så skrue vores priser i vejret? Hvornår skal vi sige nej til det første og bedste tilbud der kommer?
Men - hvis ingen vil betale prisen (uanset om den er 15 mio. kroner eller 50 mio. kroner), så er det vel fordi, at samtlige interesserede klubber finder ham for dyr?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 30. jan 2017, 19:52

Sauer skrev:
Gaarde6 skrev:
Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:

Men - hvis ingen vil betale prisen (uanset om den er 15 mio. kroner eller 50 mio. kroner), så er det vel fordi, at samtlige interesserede klubber finder ham for dyr?
Det er jo præcis min anke.

Så behold ham! Vi skal sgu ikke forære flere spillere væk.
Specielt ikke med tanke på vores sunde økonomi og med tanke på den måde Basso brænder den af på i Afrika og hans lange kontrakt med os.
Vi kan i princippet være pisse ligeglade med om andre klubber synes han er for dyr kan vi ikke?
Sig mig skylder vi alle vores spillere at forære dem væk? Mig bekendt tager de andre klubber sig da godt betalt for deres spillere. Skulle vi ikke tage at gøre det samme?

Vi sender da et fuldstændig latterligt signal ved at sige han koster 2 mill Euro.
Hvad tror du den næste klub byder på ham? Brugge er sgu da ikke dumme! De siger da ikke fint ham snupper vi til Gaardes pris.
Lur mig om ikke de vender tilbage med et mod bud et stykke under de 2 mill euro.

FCM lagde vist fra land med at Pione kostede 70 mill og endte så på de 45. Vel og mærke efter han var faldet en del i niveau.
Vi har en spiller der peaker på en af de største scener i verden og vi forlanger 2 mill euro.
Vor herre bevares.

Har vist tæsket nok langhalm i det her nu :)

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 30. jan 2017, 19:52

Sauer skrev:Men - hvis ingen vil betale prisen (uanset om den er 15 mio. kroner eller 50 mio. kroner), så er det vel fordi, at samtlige interesserede klubber finder ham for dyr?
Eller fordi de ved at vi sælger alt der kan kravle og gå, så snart jeg bliver smidt over 100.000 på bordet. Vi har sgu ikke just historik for at sælge spillere dyrt, uanset hvor dygtige, og vigtige de har været for os.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 30. jan 2017, 20:13

9000AA skrev:
Sauer skrev:Men - hvis ingen vil betale prisen (uanset om den er 15 mio. kroner eller 50 mio. kroner), så er det vel fordi, at samtlige interesserede klubber finder ham for dyr?
Eller fordi de ved at vi sælger alt der kan kravle og gå, så snart jeg bliver smidt over 100.000 på bordet. Vi har sgu ikke just historik for at sælge spillere dyrt, uanset hvor dygtige, og vigtige de har været for os.
I den logik skulle Brugge så bare skynde sig at smide pengene, for han et jo langt mere værd end det.

Uanset hvad vi mener han er værd, så er han altså ikke mere værd end det folk vil give for ham, og man kan jo ikke sige at vores transferhistorik oser af spillere der har givet de købende klubber langt mere i kassen end det de lagde hos os.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 30. jan 2017, 20:30

Gaarde6 skrev: Det er jo præcis min anke.

Så behold ham! Vi skal sgu ikke forære flere spillere væk.
Specielt ikke med tanke på vores sunde økonomi og med tanke på den måde Basso brænder den af på i Afrika og hans lange kontrakt med os.
Vi kan i princippet være pisse ligeglade med om andre klubber synes han er for dyr kan vi ikke?
Sig mig skylder vi alle vores spillere at forære dem væk? Mig bekendt tager de andre klubber sig da godt betalt for deres spillere. Skulle vi ikke tage at gøre det samme?

Vi sender da et fuldstændig latterligt signal ved at sige han koster 2 mill Euro.
Hvad tror du den næste klub byder på ham? Brugge er sgu da ikke dumme! De siger da ikke fint ham snupper vi til Gaardes pris.
Lur mig om ikke de vender tilbage med et mod bud et stykke under de 2 mill euro.

FCM lagde vist fra land med at Pione kostede 70 mill og endte så på de 45. Vel og mærke efter han var faldet en del i niveau.
Vi har en spiller der peaker på en af de største scener i verden og vi forlanger 2 mill euro.
Vor herre bevares.

Har vist tæsket nok langhalm i det her nu :)
Nu ved vi jo ikke, hvordan forhandlingerne er foregået - hvis der overhovedet har været sådan nogle. Men jeg ville sgu også blive sur, hvis AaB pissede reel interesse væk ved at nævne uhørte summer. Modsat dig tror jeg ikke, der findes en reel chance for, at vi kan få Sisto-penge for Bassogog. Så god er han bare slet ikke, selvom han har nogle dygtige spidskompetencer. Kan vi få i omegnen af 15 mio. kroner for ham, vil jeg være positivt overrasket. Når man ser video fra turneringen i Afrika, er det ikke just imponerende fodbold, der bliver disket op med. Blandt andet derfor synes jeg din Sisto-sammenligning er helt ude af trit med virkeligheden. Når det er sagt, kan jeg da godt håbe, at en klub deler din virkelighed og lader sig rive med af ANC-stemningen - for jeg har svært ved at se, at Bassogog ud af det blå begynder at dominere Superligaen.

Men vi bliver nok ikke enige hér :-). Min umiddelbare anke gik egentlig også bare på, at Bassogogs markedsværdi altså stadig også fastsættes ud fra, hvad interesserede klubber er villige til at give. Og jeg kan sagtens forstå, hvis AaB er interesserede i at sælge hurtigt, mens varen er varm.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 30. jan 2017, 20:44

Umiddelbart lyder det som om AaB HAR sagt nej til det første og bedste tilbud, de har modtaget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 30. jan 2017, 20:53

Gaarde6 skrev: Prøv nu at forhold dig til det der sker i øjeblikket!
Han bliver gentagende gange kaldt den bedste spiller til mesterskabet i Afrika.
Han spiller IKKE angriber der og var heller ikke købt som angriber i sin tid.

Man kan sige at Pione var god i en længere periode i superligaen. Men han havde også en lang periode, hvor han var ringe.
Men igen.. Et mesterskab i Afrika med alle de store navne er fandme da mindst to niveauer over superligaen!
Jeg må få din TV-pakke, for vi ser ikke de samme kampe. Sisto var en af ligaens bedste spillere, Bassogog er en spændende men ustabilspiller, der laver meget få kampeafgørende ting, lige meget om vi så kalder kam kant, angriber eller kantangriber. Hvis en klub vil smide rigtigt gode penge (+10 mio kr) for det, så lad dem endeligt.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. jan 2017, 21:33

Vi kunne i den grad godt bruge medierne til at tale Bassogog op i disse dage. Havde han spillet i Kbh havde medierne for længst talt 60-70 millioner og han kunne handles til det halve. Nu spiller han i AaB, medierne er ligeglade, Gaarde melder intet ud og vi må stille os tilfredse med 3-4 millioner (ved evt salg nu). Jovist, han er langt fra færdigbagt, men det er potientialet og udviklingsmulighederne samt spidskompetancer der skal få klubberne til at købe ham. Det HAR bare betydning at medierne ikke interesserer sig en kæft for de jydske klubber og altid taler dem ned.
Janteloven eksisterer IKKE!

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 30. jan 2017, 21:43

Køllen I Møllen skrev:Vi kunne i den grad godt bruge medierne til at tale Bassogog op i disse dage. Havde han spillet i Kbh havde medierne for længst talt 60-70 millioner og han kunne handles til det halve. Nu spiller han i AaB, medierne er ligeglade, Gaarde melder intet ud og vi må stille os tilfredse med 3-4 millioner (ved evt salg nu). Jovist, han er langt fra færdigbagt, men det er potientialet og udviklingsmulighederne samt spidskompetancer der skal få klubberne til at købe ham. Det HAR bare betydning at medierne ikke interesserer sig en kæft for de jydske klubber og altid taler dem ned.
Han var nævnt i Politiken med billede og tekst der omtalte ham som "AaBs juvel". Tipsbladet og Bold.dk deres citathistorer. EB og BT har nævnt ham.

Men ellers godt at høre en AaB klassisker :thumbsup:

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. jan 2017, 21:49

De Fem skrev:
Køllen I Møllen skrev:Vi kunne i den grad godt bruge medierne til at tale Bassogog op i disse dage. Havde han spillet i Kbh havde medierne for længst talt 60-70 millioner og han kunne handles til det halve. Nu spiller han i AaB, medierne er ligeglade, Gaarde melder intet ud og vi må stille os tilfredse med 3-4 millioner (ved evt salg nu). Jovist, han er langt fra færdigbagt, men det er potientialet og udviklingsmulighederne samt spidskompetancer der skal få klubberne til at købe ham. Det HAR bare betydning at medierne ikke interesserer sig en kæft for de jydske klubber og altid taler dem ned.
Han var nævnt i Politiken med billede og tekst der omtalte ham som "AaBs juvel". Tipsbladet og Bold.dk deres citathistorer. EB og BT har nævnt ham.

Og du mener han havde fået de samme par linjer hvis han havde spillet i København? Naivt...
Janteloven eksisterer IKKE!

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 30. jan 2017, 21:51

Køllen I Møllen skrev:
De Fem skrev:

Og du mener han havde fået de samme par linjer hvis han havde spillet i København? Naivt...
Og du mener han var 60-80 mio værd pga. et par historier mere. Klubber med den slags penge har også scouts. Naivt....

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 30. jan 2017, 22:06

Kan I ikke bare mødes på midten. 35 mio kr. er også en slat.

Klokken er lidt over 01 i Abu Dhabi og 05 i Beijing. Lad nu lige sheikerne og kinøjserne stå op, få deres morgente og så ellers få gang i mastercardet.
In verbis simus faciles

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 30. jan 2017, 22:14

Rams skrev:Kan I ikke bare mødes på midten. 35 mio kr. er også en slat.

Klokken er lidt over 01 i Abu Dhabi og 05 i Beijing. Lad nu lige sheikerne og kinøjserne stå op, få deres morgente og så ellers få gang i mastercardet.
Er helt frisk på 35 eller 70 mio. Siger bare at jeg ikke fatter at man vil være skuffer over 15 mio kr skulle det lykkedes.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 30. jan 2017, 22:35

De Fem skrev:
Rams skrev:Kan I ikke bare mødes på midten. 35 mio kr. er også en slat.

Er helt frisk på 35 eller 70 mio. Siger bare at jeg ikke fatter at man vil være skuffer over 15 mio kr skulle det lykkedes.
Vi er helt enige. Skal vi over 10 mio tror jeg der skal sheiker eller kinøjsere på banen. Belgierne, hollænderne eller franske klubber byder næppe over 10 mio kr.

Drømmen er dog Djurgårdens Olunga-salg på ca
31 mio kr. Det slår Michael Madsen og Tullberg salgene til Italien i mærkværdighed.
In verbis simus faciles

Besvar