Sisto er en langt mere udviklet fodboldspiller der tilmed havde vist sig frem på europæisk topniveau (europa league). Han havde vist sit høje niveau og vigtigst af alt slutprodukt i superligaen og i europæisk fodbold, hvilket Basso endnu mangler.Gaarde6 skrev:
Hvis vi sammenligner ham med Pione Sisto, så er den største forskel vel at Pione IKKE har deltaget i et mesterskab, hvor han er blevet fremhævet til en af de bedste. Han spillede tilmed i en klub, hvor der var minus i kassen. Alligevel røg han for omkring 45 mill.
Hvad får dig til at mene at Basso skal koste 30 mill mindre end Sisto?
Det er som om at nogle helt glemmer, at han hele efteråret konstant var tæt på at ryge ud af holdet, fordi der kom intet ud af hans dribleture. Kun fordi alternativerne var så slatne, beholdt han sin plads i vores startopstilling.
"Han er kantspiller" - måske, men jeg stiller mig tvivlende overfor om han kan spille dette i det langt mere taktisk krævende fodbold, som vi spiller på de her breddegrader. Vi får se.
Jeg kan godt se hans potentiale og mener bestemt også et den nuværende hype skal give en høj pris, men det mener jeg så sandelige også at 15 mio. kr. er, for en spiller der er langt fra at have været superligaprofil.
Men man må da sige at der er uenighed på debatten om ham her