Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gaarde6 » 11. mar 2017, 12:11

9520AaB skrev:
Gaarde6 skrev:Kan vi ikke blive enige om at det eneste helvede der er over Aalborg stadion, er køen til fadøl, farverne på sæderne og de latterlig lave endetribuner (i forhold til langsiderne) ?
Ordet helvede klinger i hvertfald MEGET hult, hvis det er stemningen vi snakker om derude :D :D

Fuldstændig enig, omend det er svært at argumentere for flere tomme pladser bag målene. Det vil give stadion et bedre udtryk med tribuner i samme højder, men vores tilskuertal indikerer ikke, at man skal bruge penge på det.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg er på sin vis enig.
Nu vil jeg nødig skamrose Randers, så undskyld på forhånd.
Men jeg mener sgu AaB som klub og spillerne, gør for lidt for at få flere tilskure og flere stemningskabere på stadion!
Det er slet ikke det tætte bånd fra fan til spillere og videre til klubben. Jo vi elsker alle AaB. Men man kunne godt kigge lidt syd på til Randers!
Ja Gravgaard er en klovn! Men der er da sket noget dernede siden han kom til. Han har da fat i lidt af det rigtige med hensyn til at skabe en bedre fan kultur i Randers (Kunne den egentlig også blive dårligere)
Han ved hvor vigtig en god 12 mand er. Og i den her periode, hvor slut spillet nærmer sig og alle point er guld værd. Så laver han en masse initiativer for fansene. Eks havde de 600 mand i Silkeborg på trods af de vel havde tabt 5 kampe i streg inden. Selvsamme Gravgaard står på tribunen under kampen. Er nede at hilse på sammen med spillerne inden kampen og igen efter kampen. Turen kostede i øvrigt 50 kr pr mand og det var incl et måltid på Mac D.
Jeg vil ved gud ikke håbe at Gaarde nogensinde sidder og tørrer røv i en anden klubs trøje!! Jeg siger bare at nu har man i AaB gjort det samme i 30 år (så længe jeg har fulgt klubben) og jeg føler ærlig talt ikke støtten på Aalborg stadion er blevet markant bedre gennem årene.
Det er som om AaB tror at det KUN er resultaterne, som gør at folk kommer på stadion eller ej.
Jeg tror det i lige så høj grad er sammenholdet og kærligheden til klubben. Burde man ikke fra AaB's side komme lidt mere ud af busken og prøve at gribe tingene lidt anderledes an? Vi drømmer vel alle om en fyldt endetribune med massere af stemning? Det kommer altså ikke bare af sig selv!!
En lille ide kunne eks være at spillerne stillede sig til rådighed en aften. Arrangere en stor tifo dag på anlægget, hvor spillerne allesammen mødte op og hjalp og viste deres taknemlighed for at folk gider støtte op.
Kort sagt.. Jeg synes afstanden mellem AaB og fans er for stor og for upersonlig! Vil man tage det næste skridt i retningen af en bedre hjemmebane. Så må man jo gøre et eller andet! Vi har i 30 år set at det ikke kommer af sig selv!

Og sorry det så lige blev lidt langt ;)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. mar 2017, 14:44

Provst i Brovst skrev:
9520AaB skrev:
Gaarde6 skrev:Kan vi ikke blive enige om at det eneste helvede der er over Aalborg stadion, er køen til fadøl, farverne på sæderne og de latterlig lave endetribuner (i forhold til langsiderne) ?
Ordet helvede klinger i hvertfald MEGET hult, hvis det er stemningen vi snakker om derude :D :D

Fuldstændig enig, omend det er svært at argumentere for flere tomme pladser bag målene. Det vil give stadion et bedre udtryk med tribuner i samme højder, men vores tilskuertal indikerer ikke, at man skal bruge penge på det.
AaB kan jo ikke bygge i højden pga. naboerne og at grunden er testamenteret som park... En bizar historie egentlig.
Men hov, nu har vi fundet et "loop-hole". Aalborg Portland Park. Det ER en park nu. Der må bygges!!!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. mar 2017, 14:45

Gaarde6 skrev:
Provst i Brovst skrev:
9520AaB skrev:

AaB kan jo ikke bygge i højden pga. naboerne og at grunden er testamenteret som park... En bizar historie egentlig.
Præcis.
Husker jeg forkert når jeg bilder mig selv ind, at de første tegninger af stadion var med 4 lige store tribuner?
Eller nåede man ikke så langt i processen før naboerne stoppede planerne?
Det er rigtigt. Der var tegninger til et rigtig flot stadion. Men naboerne fik det stoppet.
Janteloven eksisterer IKKE!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 11. mar 2017, 17:38

Gaarde6 skrev:
9520AaB skrev:

Jeg er på sin vis enig.
Nu vil jeg nødig skamrose Randers, så undskyld på forhånd.
Men jeg mener sgu AaB som klub og spillerne, gør for lidt for at få flere tilskure og flere stemningskabere på stadion!
Det er slet ikke det tætte bånd fra fan til spillere og videre til klubben. Jo vi elsker alle AaB. Men man kunne godt kigge lidt syd på til Randers!
Ja Gravgaard er en klovn! Men der er da sket noget dernede siden han kom til. Han har da fat i lidt af det rigtige med hensyn til at skabe en bedre fan kultur i Randers (Kunne den egentlig også blive dårligere)
Han ved hvor vigtig en god 12 mand er. Og i den her periode, hvor slut spillet nærmer sig og alle point er guld værd. Så laver han en masse initiativer for fansene. Eks havde de 600 mand i Silkeborg på trods af de vel havde tabt 5 kampe i streg inden. Selvsamme Gravgaard står på tribunen under kampen. Er nede at hilse på sammen med spillerne inden kampen og igen efter kampen. Turen kostede i øvrigt 50 kr pr mand og det var incl et måltid på Mac D.
Jeg vil ved gud ikke håbe at Gaarde nogensinde sidder og tørrer røv i en anden klubs trøje!! Jeg siger bare at nu har man i AaB gjort det samme i 30 år (så længe jeg har fulgt klubben) og jeg føler ærlig talt ikke støtten på Aalborg stadion er blevet markant bedre gennem årene.
Det er som om AaB tror at det KUN er resultaterne, som gør at folk kommer på stadion eller ej.
Jeg tror det i lige så høj grad er sammenholdet og kærligheden til klubben. Burde man ikke fra AaB's side komme lidt mere ud af busken og prøve at gribe tingene lidt anderledes an? Vi drømmer vel alle om en fyldt endetribune med massere af stemning? Det kommer altså ikke bare af sig selv!!
En lille ide kunne eks være at spillerne stillede sig til rådighed en aften. Arrangere en stor tifo dag på anlægget, hvor spillerne allesammen mødte op og hjalp og viste deres taknemlighed for at folk gider støtte op.
Kort sagt.. Jeg synes afstanden mellem AaB og fans er for stor og for upersonlig! Vil man tage det næste skridt i retningen af en bedre hjemmebane. Så må man jo gøre et eller andet! Vi har i 30 år set at det ikke kommer af sig selv!

Og sorry det så lige blev lidt langt ;)
Derfor ikke, som man siger :-)

Mange overser faktisk, at AaB i firserne og starthalvfemserne faktisk havde det klart højeste tilskuersnit af alle hold på hjemmebane trods evig sportslig middelmådighed. Dengang var AaB misundt af alle klubber i landet, når det gjaldt evnen til at trække tilskuere til stadion.

Vores tilskuertal er vel omtrent det samme som dengang, men fra omkring 1994 og derfra rykkede klubber som FCK, Brøndby og AGF voldsomt på tilskuerfronten, mens AaB stod stille på trods af større sportslig succes. Vi fik med andre ord aldrig del i det tilskuermæssige boom, der prægede dansk fodbold fra midthalvfemserne. Havde vores tilskuertal udviklet sig proportionalt med FCK eller Brøndbys, ville vi havde ligget omkring 20.000 tilskuere i snit på hjemmebane i dag!

Jeg har ingen forklaring på, hvorfor landets førende klub på tilskuerområdet aldrig rykkede i den periode.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 11. mar 2017, 23:50

Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
634 skrev:Mon ikke Portland navnet er så godt, at vi i daglig tale, kan sige at vi går/kører til Portland.
Kan jeg sagtens se. Portland KUNNE så have gået HELE vejen og bare købt navnet "Porten". Så kunne vi have snakket om "Porten til helvede" og fisket det gamle "Welcome to Hell"-skilt frem på en fast basis. Det er vel ikke kun United-fans som skal skræmmes halvt til døde.

"Portland til Helvede" kan måske alligevel godt bruges.
"Porten" - er det et navn som rent faktisk er blevet brugt? Jeg har aldrig hørt det før, og faktisk har jeg vel ikke ret tit hørt nogen omtale Aalborg Portland som andet end "Rørdal" (min far arbejdede der i over 25 år), og det er da min opfattelse at det er langt mere brugt end "Aalborg Portland".

Stadion
Værftet
Boilers
Gaden
Rørdal

- Korrekte klassiske stednavne i Aalborg efter min mening! ;)

Og jeg glemte selvfølgelig Gøgleren og Eternitten.
Vejgaard.
Sukkertoppen
Hvilehøj.
Aalborgtårnet.
Havnen.
Provstejorden.
Limfjordsbroen.
Østhavnen.
City syd;-)
Utzon.
Giftgrunden.
Aalborg øst.
Gigantium.
Etc, Etc
Hvis provsten er i godt humør smider han lige Clinten ind;-)
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 14. mar 2017, 01:20

Det er skide flot at lande et sponsorat fra så stor en virksomhed som Portland. De fleste af de store virksomheder i Aalborg er ejet af kapitalfonde, og hos fem sidder penge til sponsorater altså ikke løse.
I dag så jeg Stiholt som sponsor på en rullereklame, det mindes jeg heller ikke at have set før. Var det 5 mio årligt sponsor delen var steget med? Virkelig flot med fremgang der

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. mar 2017, 11:28

"
I henhold til værdipapirhandelslovens § 29 skal det hermed oplyses, at Allan Pedersen, Vejle har øget sin ejerandel af AaB A/S og nu ejer mere end fem procent af aktiekapitalen."

Han har nok ikke selv skrevet meddelelsen. Tegnsætning ser ud til at være ok. :-o

Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Indlæg af seamann » 27. mar 2017, 11:49

Pastorius skrev:"
I henhold til værdipapirhandelslovens § 29 skal det hermed oplyses, at Allan Pedersen, Vejle har øget sin ejerandel af AaB A/S og nu ejer mere end fem procent af aktiekapitalen."

Han har nok ikke selv skrevet meddelelsen. Tegnsætning ser ud til at være ok. :-o

He, he - det ligger vist lidt tæt på trolling, det der :)

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 27. mar 2017, 12:01

Det må være en anden. Nægter at tro at en mand som er ude ad stand til.at skrive er god for 4-5 mio kroner

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. mar 2017, 13:59

De Fem skrev:

Det må være en anden. Nægter at tro at en mand som er ude ad stand til.at skrive er god for 4-5 mio kroner
Jeg tror den er god nok. Jeg tror også han har en (eller et par) profiler på euroinvestor hvor han i mange år har prøvet at tale aktien op. Han mener den bør være omkring det dobbelte værd.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. mar 2017, 14:10

De Fem skrev:

Min erfaring generelt er nu også at bare fordi man er rig, så behøver man ikke hverken at være velformuleret, intelligent eller særlig fornuftig at høre på, selvom jeg også kender mange velhavende mennesker, der bestemt både har fortjent og er værdige til at være formuende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 27. mar 2017, 14:34

Pastorius skrev:
Jeg tror den er god nok. Jeg tror også han har en (eller et par) profiler på euroinvestor hvor han i mange år har prøvet at tale aktien op. Han mener den bør være omkring det dobbelte værd.
Det lyder ellers ikke som vores Allan Pedersen, der jo altid mener at AaB er lort, uduelige og ingenting værd.

Er der nogen grund til at tro, at det skulle være ham? Navnet er jo ret almindeligt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 27. mar 2017, 14:40

Hanga skrev:
Pastorius skrev:
Det lyder ellers ikke som vores Allan Pedersen, der jo altid mener at AaB er lort, uduelige og ingenting værd.

Er der nogen grund til at tro, at det skulle være ham? Navnet er jo ret almindeligt.
Så vidt jeg husker skrev AllanPedersen, at han boede i København, så tror heller ikke det er ham.
Ska' vi hak'?

ekni99
2. div
2. div

Indlæg af ekni99 » 27. mar 2017, 14:58

MrBangDK skrev:
Hanga skrev:
Pastorius skrev:

Så vidt jeg husker skrev AllanPedersen, at han boede i København, så tror heller ikke det er ham.
Jeg mener Allan har skrevet, at han var offentlig ansat i staten (i København).

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. mar 2017, 16:01

Ok, jeg det er ikke sikkert at det er den samme Allan P, men de minder i hvert fald.

Ham på euroinvestor- ap69, kig efter debat om AaB-aktien - har jævnligt skrevet at han har forbindelser i AaB og taler med Schoors jævnligt. Han mener AaB-aktien er prissat for lavt. Han har ikke nævnt noget om sin bopæl (så længe jeg har orket at følge med). Hans tegnsætning bærer ikke præg af at han interesseret sig stort for om man skal bruge nyt eller gammelt komma.

Det kunne da være interessant at vide hvilken årgang ham vores nye storinvestor er fra. Jeg skyder på han er sidst i fyrrerne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. mar 2017, 16:03

Pastorius skrev:Ok, jeg det er ikke sikkert at det er den samme Allan P, men de minder i hvert fald.

Ham på euroinvestor- ap69, kig efter debat om AaB-aktien - har jævnligt skrevet at han har forbindelser i AaB og taler med Schoors jævnligt. Han mener AaB-aktien er prissat for lavt. Han har ikke nævnt noget om sin bopæl (så længe jeg har orket at følge med). Hans tegnsætning bærer ikke præg af at han interesseret sig stort for om man skal bruge nyt eller gammelt komma.

Det kunne da være interessant at vide hvilken årgang ham vores nye storinvestor er fra. Jeg skyder på han er sidst i fyrrerne.
Et enkelt indlæg (trådstart), incl slåfejl:
Emne: Vildt......
at forretningen nu handles over 30 mill under kassebeholdningen.

Hold da kæft ledelsen fejler her......

Vil dem der måtte eje over 00.000 stk aktier ikke skrive det i denne tråd, vil gerne prøve at få et overblik over mængden der kan samles.

Nu skal ledelsen altså i arbejde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. mar 2017, 16:10

Pastorius skrev:
Pastorius skrev:Ok, jeg det er ikke sikkert at det er den samme Allan P, men de minder i hvert fald.

Et enkelt indlæg (trådstart), incl slåfejl:
Emne: Vildt......
at forretningen nu handles over 30 mill under kassebeholdningen.

Hold da kæft ledelsen fejler her......

Vil dem der måtte eje over 00.000 stk aktier ikke skrive det i denne tråd, vil gerne prøve at få et overblik over mængden der kan samles.

Nu skal ledelsen altså i arbejde.

Det virker da ellers til at være en rimelig betragtning. Med forbehold for jeg ikke helt ved hvordan den slags fungerer, så virker det da lidt fjollet at man teoretisk set vil kunne opkøbe AaB, og så i samme ombæring overtage en pengekasse der er større end det beløb man har brugt for at købe selskabet.
Koster AaB aktien ikke stadig kun 25 øre, eller sådan?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. mar 2017, 16:31

Nøjagtig som med den allanp vi kender, kan man sagtens udlede valide synspunkt af den linde strøm af mundlort der kommer fra den kant.

De samlede værker efterlader dog indtrykket af at enkelte vslide synspunkter må være en tilfældighed

Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 27. mar 2017, 16:44

Aalborg BK 1885!

Brugeravatar