Kempes skrev:Gaarde6 skrev:Forza skrev:Gaarde6 skrev:Indrømmet.. Har ikke læst alle siderne her i tråden. Men hvorfor er det vi diskuterer Okore??
Har nogen hørt et eller andet?
Er vi ikke enige om at bedst betalte AaB spiller er Würtz med en løn på 175.000 kr om måneden?
Er vi ikke også enige om at det vindue vi kommer til nu gerne skulle bringe: 1 stk højre back. 1 (men helst 2) midterforsvare. 1 (gerne 2 driblestærke kanter) og så 1 angriber som kan lave mål.
Der ud over 1 målmand, hvis Nikolaj smutter.
Samtidig sidder der 4-5 løntunge spillere på bænken.
Nu skal der så blive plads til en mand (Okore) som scorer minimum 400.000 kr om måneden i løn?
But how siger jeg bare???
Uden et Basso salg var vi endt i minus i regnskabet (Godt nok budgetteret) Så hvor pokker vil folk finde 5.000.000 kr til EN spiller pr år!?
Vi skal gerne have 3-5 spillere yderligere ind.
Som nævnt tidligere i debatten får Okore 300.000 om måneden i FCK. Hvor du får minimum 400.000 fra ved jeg ikke.
Det var også et gæt som jeg skrev tidligere.
Men derfor tror jeg stadig det bliver umuligt at hente ham.
Han er gået fra 1 mill om måneden til 300.000kr og skal vi have ham skal han endnu længere ned.
Medmindre Okore får penge med fra FCK (Van der Vaart-style), får vi ham hverken på lån eller transfer, men det kan FCK vel givetvis også gå med til, da alternativet er, at de skal betale hans fulde løn
Efter min mening, er vi som klub nødt til at hæve lønbudgettet. AaB har 100 mio. kr. der bare samler støv. Og jeg synes det er bedre at forstærke truppen end vente på en nedrykning næste sæson.
Mit bud er at vi skal have profiler ind, som samlet set hæver lønbudgettet 10-15 mio. kr. De penge kan vel tjenes ind i TV-penge, flere tilskuere og sponsorindtægter m.m. hvis vi er med i den sjove ende af tabellen.
Dette elendige forår har vel genereret en mindreindtjening i størrelsesordenen 7-10 mio. kr - når man ser bort fra transfers.
Jeg er slet ikke uenig i at lønbudgettet skal hæves.
Men det kræver nok at vi kommer af med: Sloth, Meilinger og måske Flores. Vi har alt for mange løn kroner bundet i reserve spillere.
Samtidig er det noget af en balance gang at hæve løn budgettet i en klub som AaB.
Vi har jo nærmest skåret ind til benet gennem de sidste 3-5 år. Spillere har forladt os i hobetal. Nogle til udlandet for at jagte en drøm. Andre til OB fordi de kunne tilbyde meget mere end os.
På samme tid har de spillere, som er blevet og har forlænget, måtte acceptere en lønnedgang for vi kunne skabe sorte tal på bundlinjen.
Åbner man op nu for lønstigninger. Så er det jo ikke lun nye spillere, som skal have en bedre løn. Det er jo også de gamle spillere, som forlænger, som vil kræve mere!
Wurtz er gået (hvis mediernes tal er rigtige) fra en månedsløn på 250.000 og så ned til 175.000kr
Skriver vi nu med Okore til 300.000kr om måneden. Så er jeg pænt sikker på Wurtz også gerne vil op på hans gamle løn igen. Og det vil jo forplante sig til andre spillere i truppen.