Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 16. maj 2017, 20:32

Forza skrev:
Gaarde6 skrev:Indrømmet.. Har ikke læst alle siderne her i tråden. Men hvorfor er det vi diskuterer Okore??
Har nogen hørt et eller andet?
Er vi ikke enige om at bedst betalte AaB spiller er Würtz med en løn på 175.000 kr om måneden?
Er vi ikke også enige om at det vindue vi kommer til nu gerne skulle bringe: 1 stk højre back. 1 (men helst 2) midterforsvare. 1 (gerne 2 driblestærke kanter) og så 1 angriber som kan lave mål.
Der ud over 1 målmand, hvis Nikolaj smutter.

Samtidig sidder der 4-5 løntunge spillere på bænken.
Nu skal der så blive plads til en mand (Okore) som scorer minimum 400.000 kr om måneden i løn?

But how siger jeg bare???

Uden et Basso salg var vi endt i minus i regnskabet (Godt nok budgetteret) Så hvor pokker vil folk finde 5.000.000 kr til EN spiller pr år!?
Vi skal gerne have 3-5 spillere yderligere ind.
Som nævnt tidligere i debatten får Okore 300.000 om måneden i FCK. Hvor du får minimum 400.000 fra ved jeg ikke.
Det var også et gæt som jeg skrev tidligere.
Men derfor tror jeg stadig det bliver umuligt at hente ham.
Han er gået fra 1 mill om måneden til 300.000kr og skal vi have ham skal han endnu længere ned.

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 16. maj 2017, 21:12

Gaarde6 skrev:
Forza skrev:
Gaarde6 skrev:Indrømmet.. Har ikke læst alle siderne her i tråden. Men hvorfor er det vi diskuterer Okore??
Er vi ikke enige om at bedst betalte AaB spiller er Würtz med en løn på 175.000 kr om måneden?
Er vi ikke også enige om at det vindue vi kommer til nu gerne skulle bringe: 1 stk højre back. 1 (men helst 2) midterforsvare. 1 (gerne 2 driblestærke kanter) og så 1 angriber som kan lave mål.

Nu skal der så blive plads til en mand (Okore) som scorer minimum 400.000 kr om måneden i løn?

Uden et Basso salg var vi endt i minus i regnskabet (Godt nok budgetteret) Så hvor pokker vil folk finde 5.000.000 kr til EN spiller pr år!?
Som nævnt tidligere i debatten får Okore 300.000 om måneden i FCK. Hvor du får minimum 400.000 fra ved jeg ikke.
Han er gået fra 1 mill om måneden til 300.000kr og skal vi have ham skal han endnu længere ned.
Medmindre Okore får penge med fra FCK (Van der Vaart-style), får vi ham hverken på lån eller transfer, men det kan FCK vel givetvis også gå med til, da alternativet er, at de skal betale hans fulde løn

Efter min mening, er vi som klub nødt til at hæve lønbudgettet. AaB har 100 mio. kr. der bare samler støv. Og jeg synes det er bedre at forstærke truppen end vente på en nedrykning næste sæson.

Mit bud er at vi skal have profiler ind, som samlet set hæver lønbudgettet 10-15 mio. kr. De penge kan vel tjenes ind i TV-penge, flere tilskuere og sponsorindtægter m.m. hvis vi er med i den sjove ende af tabellen.

Dette elendige forår har vel genereret en mindreindtjening i størrelsesordenen 7-10 mio. kr - når man ser bort fra transfers.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 16. maj 2017, 21:30

Kempes skrev:
Gaarde6 skrev:
Forza skrev:

Medmindre Okore får penge med fra FCK (Van der Vaart-style), får vi ham hverken på lån eller transfer, men det kan FCK vel givetvis også gå med til, da alternativet er, at de skal betale hans fulde løn

Efter min mening, er vi som klub nødt til at hæve lønbudgettet. AaB har 100 mio. kr. der bare samler støv. Og jeg synes det er bedre at forstærke truppen end vente på en nedrykning næste sæson.

Mit bud er at vi skal have profiler ind, som samlet set hæver lønbudgettet 10-15 mio. kr. De penge kan vel tjenes ind i TV-penge, flere tilskuere og sponsorindtægter m.m. hvis vi er med i den sjove ende af tabellen.

Dette elendige forår har vel genereret en mindreindtjening i størrelsesordenen 7-10 mio. kr - når man ser bort fra transfers.
Jeg er mildt sagt meget lunken ved at skulle leje Okore, der ikke meget perspektiv i at hente en dyr lejesvend, man alligevel ikke har råd til at købe.
Der er jo en grund til Okore slet ikke er i truppen hos FCK, han er milevidt fra sit gamle niveau og har været utrolig dårlig de kampe han har spillet, så kan han måske lige nå at genfinde lidt niveau hos os, også kan vi ellers sende ham retur.
Jeg håber og tror det er en and.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 17. maj 2017, 07:55

Kempes skrev:
Gaarde6 skrev:
Forza skrev:

Jeg er slet ikke uenig i at lønbudgettet skal hæves.
Men det kræver nok at vi kommer af med: Sloth, Meilinger og måske Flores. Vi har alt for mange løn kroner bundet i reserve spillere.

Samtidig er det noget af en balance gang at hæve løn budgettet i en klub som AaB.
Vi har jo nærmest skåret ind til benet gennem de sidste 3-5 år. Spillere har forladt os i hobetal. Nogle til udlandet for at jagte en drøm. Andre til OB fordi de kunne tilbyde meget mere end os.
På samme tid har de spillere, som er blevet og har forlænget, måtte acceptere en lønnedgang for vi kunne skabe sorte tal på bundlinjen.

Åbner man op nu for lønstigninger. Så er det jo ikke lun nye spillere, som skal have en bedre løn. Det er jo også de gamle spillere, som forlænger, som vil kræve mere!
Wurtz er gået (hvis mediernes tal er rigtige) fra en månedsløn på 250.000 og så ned til 175.000kr
Skriver vi nu med Okore til 300.000kr om måneden. Så er jeg pænt sikker på Wurtz også gerne vil op på hans gamle løn igen. Og det vil jo forplante sig til andre spillere i truppen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 17. maj 2017, 08:17

Gaarde6 skrev:
Åbner man op nu for lønstigninger. Så er det jo ikke lun nye spillere, som skal have en bedre løn. Det er jo også de gamle spillere, som forlænger, som vil kræve mere!
Wurtz er gået (hvis mediernes tal er rigtige) fra en månedsløn på 250.000 og så ned til 175.000kr
Skriver vi nu med Okore til 300.000kr om måneden. Så er jeg pænt sikker på Wurtz også gerne vil op på hans gamle løn igen. Og det vil jo forplante sig til andre spillere i truppen.
Det har du helt ret i. Og så må vi jo bare sige nej. Ingen i den nuværende trup har præsteret på et niveau der retfærdiggør sådan en løn og pointen med at give 2-300.000 for ganske få spillere er jo netop at bygge et nyt kvalitetslag ind i truppen oven på de eksisterende. Vi skal have spillere der løfter resten af truppen - noget de nuværende spillere ikke er i stand til. Måske er Würtz en undtagelse her, men det må han så æde i hans fremskredne alder.

Der hvor du har ret, er i forhold til den situation hvor vi skal forlænge med et talent der er slået igennem. De vil så også kræve 200.000 frem for 150.000. Det må vi så tage til den tid. Lige nu handler det om at få samlet stumperne og sat skuden på ret kurs og det kræver nogle få, men dyre spillere på centrale positioner.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 17. maj 2017, 08:35

Gaarde6 skrev: Jeg er slet ikke uenig i at lønbudgettet skal hæves.
Men det kræver nok at vi kommer af med: Sloth, Meilinger og måske Flores. Vi har alt for mange løn kroner bundet i reserve spillere.
Man kunne starte med at overveje, om der var andre ting, man skulle kigge på, når en så stor del af de højest lønnede spillere, er reservespillere. De sidste tre år har vi stort set kun hentet folk til bænken eller folk, som i øvrigt ikke forstærker truppen. Har vi de rigtige folk til at disponere over det forholdsvist begrænsede løn- og transferbudget?
Fodbold skal ses med hjertet!

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 17. maj 2017, 08:55

Yankee skrev:
Gaarde6 skrev:
Det har du helt ret i. Og så må vi jo bare sige nej. Ingen i den nuværende trup har præsteret på et niveau der retfærdiggør sådan en løn og pointen med at give 2-300.000 for ganske få spillere er jo netop at bygge et nyt kvalitetslag ind i truppen oven på de eksisterende. Vi skal have spillere der løfter resten af truppen - noget de nuværende spillere ikke er i stand til. Måske er Würtz en undtagelse her, men det må han så æde i hans fremskredne alder.

Der hvor du har ret, er i forhold til den situation hvor vi skal forlænge med et talent der er slået igennem. De vil så også kræve 200.000 frem for 150.000. Det må vi så tage til den tid. Lige nu handler det om at få samlet stumperne og sat skuden på ret kurs og det kræver nogle få, men dyre spillere på centrale positioner.
Man kan tilføje at alle de højtlønnede (Risgaard, Ene, Larsen) i AaB-truppen i dag er på deres sidste kontrakt. Eneste undtagelse er vel Würtz, men han kan vel ikke forvente en lønstigning, hvis han forlænger den kontrakt der udløber næste sommer. Vi må formode at hans rolle derefter bliver mindre.

I øvrigt er jeg overbevist om at Flores og Sloths AaB-karrirere slutter i aften. Mht. Sloth må vi jo nok desværre betale en vis sum for at få ham til at rejse.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 17. maj 2017, 09:01

AaB 85 95 99 08 skrev:
Gaarde6 skrev: Jeg er slet ikke uenig i at lønbudgettet skal hæves.
Man kunne starte med at overveje, om der var andre ting, man skulle kigge på, når en så stor del af de højest lønnede spillere, er reservespillere. De sidste tre år har vi stort set kun hentet folk til bænken eller folk, som i øvrigt ikke forstærker truppen. Har vi de rigtige folk til at disponere over det forholdsvist begrænsede løn- og transferbudget?
Ja, det har vi!
Ska' vi hak'?

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 17. maj 2017, 09:13

Martin Pusic returnerer til Herning om ikke alt for længe, så der bliver en mulighed for at få ham igen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 17. maj 2017, 11:18

Yankee skrev:
Gaarde6 skrev:

Jeg er enig.
Ledelsen skal bare ha i baghovedet at hæver man lønbudgettet ved at hente 4-5 profiler ind på gode lønninger. Ja så følger resten af truppen jo også med hen over tid. Og alle ny indkøb kommer selvfølgelig også til at få lidt mere.
Min pointe er bare at det nok er i hele truppen man kommer til at skal bruge lidt flere lønkroner og ikke bare i de nye der kommer.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 17. maj 2017, 11:18

De Fem skrev:Martin Pusic returnerer til Herning om ikke alt for længe, så der bliver en mulighed for at få ham igen.

Lige som sidste gang er det er stort ja tak herfra!

Nedergaard
1. div
1. div

Indlæg af Nedergaard » 17. maj 2017, 12:04

Gaarde6 skrev:
De Fem skrev:Martin Pusic returnerer til Herning om ikke alt for længe, så der bliver en mulighed for at få ham igen.

En spiller med kant og gnist ville ikke gøre noget i AaB, som det ser ud lige nu.
Han har scoret 6 mål for Rotterdam i denne sæson, senest to i sidste kamp, hvor de reddede sig.

Lige som sidst, hvor der var flere som luftede deres bekymring ved om hans ego var for stort til AaB, kan jeg godt være nervøs denne gang.

Hvis han koster små-ører så ja tak, men han skal satme ikke være dyr, før jeg synes det måske er en lidt stor chance at tage ift. hans ego.
Nedergaard

aaballday
1. div
1. div

Indlæg af aaballday » 17. maj 2017, 12:26

FCK har lige hentet Pierre Bengtson i mainz. Og en u21 stjerne fra Tjekkiet til CB. Okore er mere og mere overflødig. Go for it

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 17. maj 2017, 12:30

Nedergaard skrev:
Gaarde6 skrev:

En spiller med kant og gnist ville ikke gøre noget i AaB, som det ser ud lige nu.
Han har scoret 6 mål for Rotterdam i denne sæson, senest to i sidste kamp, hvor de reddede sig.

Lige som sidst, hvor der var flere som luftede deres bekymring ved om hans ego var for stort til AaB, kan jeg godt være nervøs denne gang.

Hvis han koster små-ører så ja tak, men han skal satme ikke være dyr, før jeg synes det måske er en lidt stor chance at tage ift. hans ego.
Gnist og kant. Jo jo, men man bør stadig skelne mellem former for kant. Kant i form af associal og egoistisk adfærd har jeg godt nok svært ved at se værdien i. Det er muligt prollerne syntes den slags er totalt efterstræbelsesværdigt og underholdende, men jeg mangler stadig at få forklaret at der ligefrem skulle være en værdi i det, udover noget floskelagtigt med at det ellers bliver "for gråt og kedeligt"... hvad det så end betyder. FCM - der ellers fremhæver sig selv som den frække dreng - var f.eks. mere end villige til at smide en notorisk "kantet" målscorer som Pusic på bænken, og til udlandet, mens de endda manglede angribere. Når selv FCM syntes han er for meget, tvivler jeg på han vil bidrage med ret meget i AaB.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. maj 2017, 13:11

Luis Figo spottet i Aalborg. Lige den profil vi mangler til kanten. Sæt igang Gaarde!!
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 17. maj 2017, 13:12

Pusic og Okore ville være to fremragende signings.
Ja, vi har flere penge end tidligere, men AaBs strategi er formentlig stadig at finde spillere, der har oplevet et 'knæk', men ser AaB som en mulighed for at få karrieren på ret køl. Det ville være tilfældet for både Okore og Pusic. Ligesom det var med fx Sloth. Det er bare ikke hver gang, at det går godt. Det har vi også set flere gange i historien, om end Sloth må være blandt de største flop nogensinde.

Det bliver et travlt vindue, og jeg håber Gaarde har et stort udsyn og blik på andre spillere, der har uforløst potentiale i udenlandske klubber. Og de må gerne have en vis alder. Ikke flere 19-årige knejter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 17. maj 2017, 13:22

Reyad skrev:Pusic og Okore ville være to fremragende signings.
Ja, vi har flere penge end tidligere, men AaBs strategi er formentlig stadig at finde spillere, der har oplevet et 'knæk', men ser AaB som en mulighed for at få karrieren på ret køl. Det ville være tilfældet for både Okore og Pusic. Ligesom det var med fx Sloth. Det er bare ikke hver gang, at det går godt. Det har vi også set flere gange i historien, om end Sloth må være blandt de største flop nogensinde.

Det bliver et travlt vindue, og jeg håber Gaarde har et stort udsyn og blik på andre spillere, der har uforløst potentiale i udenlandske klubber. Og de må gerne have en vis alder. Ikke flere 19-årige knejter.
Det er bare farligt kun at hente knækkede spillere. Der er desværre ingen garanti for, at de alle genfinder deres niveau. Derfor er der også mening i at lave "realistisk dyre transfers". Det kunne jo være at smide penge efter at signe Pierre Kanstrup på en fri som vi ved er super form og kan gå ind og spille fra dag et eller prøve at vriste Robert Skov fra Silkeborg selvom det ville koste.
RAUS RAUS SSE!

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 17. maj 2017, 13:40

Pierre Kanstrup havde en stærk sæson da Sønderjyske vandt sølv, men har været markant svagere denne sæson. Synes heller ikke han er god med fødderne. Så nogen sikker gevinst er han ikke. Men fri transfer er ikke at kimse af, og han vil trods alt være en klasse bedre end vores nuværende muligheder i midterforsvaret. Men der er klart en grænse for, hvor langt vi skal strække os for Kanstrup.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 17. maj 2017, 14:08

Fik klubben han er lejet til ikke en frikøbsklausul?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 17. maj 2017, 14:14

Hvad med Søren Rieks - han har udløb ultimo 2017, og kræver flere penge af hans klub for at signe en 3-4 årige kontrakt. Men er det ikke lige manden til fløjen her?? Han vil da passe perfekt ind i den måde vi spiller på.

Låst