Tror du har spillet for meget manager. Den nuværende ledelse forsøger at langtidssikre AaB og gøre det til en fornuftig forretning.Hovedet skrev:Jamen, vi har jo for pokker den mest solide økonomiske base, man nærmest kan forestille sig. Hvis vi helt ignorerer de to salg af Bassogog og Mæhle, havde AaB en likvid egenkapital på over 80 millioner kr. og ingen gæld overhovedet. Vi kan med andre ord rammes af 3-4 katastrofer på én gang uden at anvende en øre af de ca. 45 millioner kr., vi har tjent på de to spillersalg. Eller sagt på en anden måde: Hvis vi vitterligt anvender 40 millioner kr. på spillerindkøb - sådan teoretisk - vil vi stå tilbage med en likvid egenkapital på 80 millioner kr. + ca. 5 millioner yderligere.Forza skrev:Mener du det seriøst? istedet for at bygge en solid økonomisk base (for en klub der var milimeter fra nedrykning og konkurs for 5 år siden) og styrke de forskellige forretningsområder vil du simpelthen fyre halvdelen af egenkapitalen af på spillerindkøb. Du har godt nok ikke meget indsigt i hvordan en fodboldklub kører.Hovedet skrev:Men hvorfor skulle de egentlig ikke gøre det? AaB har tjent mindst 45 millioner kr. sammenlagt på de to handler (20 % af Bassopengene gik til anden aktør, så at sige, grundet en klasul i kontrakten), og med en likvid egenkapital på over 80 millioner før salgene og ingen gæld overhovedet, er der absolut intet til hinder for, at AaB anvender langt størstedelen af disse penge på indkøb og forøgelse af spillerbudgettet; desto er så meget desto mere relevant vores nuværende sportslige forfatning taget i betragtning.Forza skrev:Øh, Okore får ikke 400.000 i FCK? Han ligger på 300.000 om måneden.bongo1234 skrev:Hvad dælen får dig til at tro at Okore kan hentes for 3 mill i sign on og en månedsløn på 150.000.Uldahl skrev: Månedslønnen kan man jo kompensere for med et større sign on fee. Det vil ikke gå ud over lønbudgettet. og vi kan stadig gå i nul regnskabsmæssigt.Jeg tro det bliver meget på den måde vi handler de penge der er sat af til indkøb.
For de højest lønnet i tuppen bliver 150.000 nok max krydret med med et godt til tider, meget godt sign on fee. Hvor meget vi så har at handle for er åbent, Dog en klar melding om der skal handles stort ind og man har planer en måske 4-5 stykker.
Hvor meget er der så sat af til indkøb? Det vil sige, transfers og signon`s, agenter osv. Jeg tror selv på at Gaarde har omkring de 35 mio. Måske 40 efter salget af Mæhle.Andre bud?
Okore kunne nok godt hentes for 3 mio i sign on og en månedesløn på de 150,00. Jeg håber han bliver hentet. Klasse spiller, men sporende skræmmer lidt. Endnu spiller der skal spilles igang. (suk) Kan han pga af manglende kampform gøre en forskel fra dag et? Vores forsvar in mente så tror jeg klart han kan det.
Hvad kan vi få for de 30 - 40 mio eller kom med et bud på indkøbs rammen. Det bliver et langt og spændende vindue vi går i møde.
FCK har helt sikkert betalt ham en god sign on sidste sommer + de idag betaler en månedsløn omkring 400.000,-. Jeg tror ikke på Okrore vil gå 3 mill ned i årsløn for fast spilletid i Aalborg
Jeg er helt uenig i tanken om at Gaarde har 30-40 mio til rådighed. Det er jo et helt års budget for os?! Alle pengene fra Basso og Mæhle går (selvfølgelig) ikke til spillerbudgettet, det er logik!
Og hvad skulle disse penge i øvrigt anvendes til? Vi har i forvejen en enorm bunke penge i de berømte obligationer, dertil yderligere en bunke bare sådan til almindelig sjov plus altså de godt 45 millioner kr. fra de to spillersalg. Der er vel grænser for, hvor mange millioner der skal kastet efter yderligere "strategiske tiltag".
Og penge anvendt på spillerindkøb er jo ikke bare penge ud ad vinduet. Det er en investering, der gerne skulle give afkast i form af yderligere TV-penge, sponsorater, tilskuere osv.
Det gør man ikke ved at fyre 40 mio af indenfor så kort tid. Vi skal investere i spillere men kun på den basis at det kan hænge sammen økonomisk for os.
Sidst AaB forsøgte sig som en klub med dyre investeringer i spillertruppen ramte det os jo i røven. Denne gang skal vi sørge for at vi også har AaB som en relevant topklub i DK om 20 år.