1) Det har jeg svært ved at se, når jeg kigger nedover de seneste års unge talenter. Morten Rokkedal har f.eks. nu fået lov til at være med to år, uden på noget tidspunkt at være et brugbart alternativ... Bare lige for at give et eksempel. Selv når vi har haft halvdelen af forsvaret skadet har han knap nok været i spil til en bænkplads.AalBoyeBK skrev: 1) AaB skiller også spillere fra der ikke har niveauet.
2) Jeg vurderer alligevel track-record som stærkere vidnesbyrd for at man er gode til at få talenter igennem end hvad "eksperten over alle eksperter" på debatsiden lige føler er det rigtige.
3) Ingen har udtalt at træningsniveauet er for lavt pga. unge spillere. Det opfinder du. Risgård har bedt om bedre spillere, men det har jo ikke været en kritik af træningsniveauet.
4) Det er latterligt at forvente at vi bare hvert år producerer SL-profiler. Vi har siden Kusk produceret spillere til udlandet i årgang 1993, 1994 og 1996, ligesom 2 spillere fra 1995 har spillet rigtig mange kampe for ungdomslandshold.
2) Uhh, farlig type. Det er vist en track-record du selv definerer.
3) Man har (mere eller mindre diskret) kritiseret den store overvægt af unge spillere, og Gaarde har selv været inde på at de selvfølgelig må revurdere om balancen er i orden. Det er ikke noget jeg har opfundet.
Unge spillere skal sluses ind stille og roligt - det er sådan vi har skabt profiler før. Ikke kastes i ilden á la Abildgaard, udråbt af selvbestaltede fodboldeksperter herinde til at være fremtidens midtbanespiller, hvorefter han 1 år senere er 6. valg på midtbanen.
Når du har 10-12 unge spillere der alle kæmper om placeringer på og lige udenfor bænken og stort set ingen erfaring har, i en trup på det dobbelte, så får man nogle helt naturlige udfordringer. Det er ikke dem der slår til, når det er mest påkrævet, som vi så i den ret afgørende kamp mod Viborg.
4) Det er tåbeligt at forvente, at vi kan have en trup med så massiv talent-overvægt uden at det koster. Og i år har det altså kostet for AaB, sammen med dårlige indkøb. Balancen i truppen er skæv, og på langt de fleste pladser savner vi kvalificerede alternativer.