Det er svært med talentudvikling. Svært at spå om og svært at vurdere hvor mange chancer de enkelte spillere skal have. I vores nuværende trup er der unge spillere som Kakeeto og Abildgaard som for nuværende aldrig bliver mere end back up spillere. Abildgaard kunne måske blive omskolet til en venstre centerforsvarer i en 352. Thellufsen, MC og Bardhec tror jeg bestemt kan udfylde roller i fremtiden og skal bruge denne sæson på at bygge på og kæmpe om spilletid med de forhåbentlig nye spillere. Mathias Andersen tror jeg ikke rigtig på - men han har nogle af de ting Mæhle også har, så måske...Lyngø har jeg ret store forventninger til, da han er en spillende midtstopper, og jeg har egentlig en formodning om at han overhaler KP og Blåbjerg indenfor det næste år. Ramkilde er et stort talent men i de reservekampe jeg har set har det været meget op og ned. Han er bedre end Grønning, så det bytte er jeg helt tilfreds med og nu skal han forsøge at tage næste skridt. Forhåbentlig med en virkelig dygtig angriber i truppen som han kan lære fra.Jakobsen skrev:Enig, vi har jo ikke specielt gode unge spillere lige nu. De "gamle unge" spillede fordi de var bedre end solide og rutinerede spillere bl.a Curth, Due og Rolfe. På trods af vi var fattige og skulle bruge unge spillere spillede de faktisk kun fast fordi de var bedre end nogen af de gamle. Jeg tror endelig ikke vi skal være i tvivl om at Kent Nielsen uden at blinke havde kørt 6-10 pladser hjem med de gamle drenge, hvis ikke de unge var gode nok. Pt. har vi bare ikke andre og det på trods af at vi ikke har nogen super lovende talenter lige nu. Thellufsen er spændende, men hans præstationer er dårligere end hvad vi så fra Kusk, Lucas og Thomsen i starten og ligeledes viste Helenius mere fra start end Pohl. Det er ret grtoesk vi satser så hårdt på spillere der ikke er bedre når vi på ingen måde er tvunget til det.Hovedet skrev:Spillere som Kasper P. og Blåbjerg har spillet i evigheder uden at udvikle sig. Og Magnus P. og og Thelufsen ville jo aldrig have været faste i startopstillingen på et bare gennemsnitligt AaB-hold, og det er en af årsagerne til, at niveauet bare dykker og dykker og dykker.Buzz Killington skrev:Men de ville være i nærheden i 2012/13. Og det var de spillere der udviklede sig og lærte Kents plan således at de var klar i 2013/14Gaarde6 skrev:Sjovt som folk herind er efter ekspertene.Jesper Schmidt skrev:Er det nu en debatside sandhed at Okore ikke er en ledertype, fordi klaphat eksperterne siger det?FIDEL skrev: Jeg er fuldstændig enig. Der skal 3 nye ind, og det giver mening fordi Wieghorst ikke bruger Meilinger og sylvestr som 1. Valg på deres plads. Men Gaarde håber selvfølgelig på at de smutter. Jeg håber de ryger tids nok til at Gaarde kan nå at hente nye ind.
1 ny CB giver mening da vi stadig ikke har hentet den leder der blev lovet, og fordi vi mangler en god cb med bolden for at få succes med spillestilen.
Jeg synes han viste større lederegenskaber i Parken, end Holger gjorde i hele hans tid her. At han falder sammen og er rystet efter hans store fejl forleden er forståeligt, som jeg ser det.
Men jeg er enig i at i den perfekte verden kom vi af med Sylestr og Meilinger og hentede 3 nye ind. Jeg er bare ikke nødvendigvis enig i at kun de 2 så skulle være til offensiven. Hvis man virkelig kun ser det som om der er behov for en enkelt offensivspiller, som truppen er nu, synes jeg man ser forkert - så skal det godt nok være en dygtig spiller i hvert fald.
Nu sagde "eksperten" IKKE at Okore IKKE er en leder.
Han sagde at Okore har spillet bedst i hans karriere, når han IKKE var lederen (Som det var tilfældet i FCN og Aston Villa) Og det har den dumme dumme ekspert da fuldstændig ret i.
Jeg kigger lige så meget på at Kasper P ikke er en dyt bedre end han var da han sad på bænken, da vi spillede med Thelander og KEP.
Han (kasper P) og Blåbjerg spiller KUN fordi vi ikke har nogen alternativer.
Kasper P/Blåbjerg, Flores, Theluffsen, Magnus P, som spiller fast nu. Ville ikke være i nærheden af at spille på vores hold, hvis truppen var som i 2014.
Vi er markant svagere nu, men med en 25 gange så tyk en tegnebog. Det er det jeg synes der er så frustrerende.
Vi kan netop nu tage skridtet op mod en "fast" plads i top 6 ved at hente 3 startere mere til holdet. Vi har jo en latterlig tynd trup.
Hvorfor ikke gøre det?
Vi bruger ikke unge spillere, fordi de er specielt gode, men blot fordi der ikke findes alternativer. Og det er bare dødssygt.
Selvfølgelig skal vi bruge unge spillere, hvis de er gode nok til at spille med i toppen af dansk fodbold som Helenius, Kusk, Thomsen, Spalvis, Lucas Andersen osv.. Ellers hører de hjemme på reserveholdet og som back up - spillere.
Det virkelig spændende talentmæssigt er de nye 1.års U19 samt flere 2års U17. Her er der virkelig nogle kommende superligaprofiler. Næste sommer ser jeg umiddelbart kun to måske tre som kan komme i spil til en plads i truppen.
Indlægget hører måske til i tråden om U-holdene, men var også en kommentar til vores nuværende unge spillere i truppen, kontra de indkøb som alle vel er enige om bør gøres - også for at styrke de unge.