Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 25. jul 2017, 06:58

Jakobsen skrev:
Hovedet skrev:
Buzz Killington skrev:
Gaarde6 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FIDEL skrev: Jeg er fuldstændig enig. Der skal 3 nye ind, og det giver mening fordi Wieghorst ikke bruger Meilinger og sylvestr som 1. Valg på deres plads. Men Gaarde håber selvfølgelig på at de smutter. Jeg håber de ryger tids nok til at Gaarde kan nå at hente nye ind.
1 ny CB giver mening da vi stadig ikke har hentet den leder der blev lovet, og fordi vi mangler en god cb med bolden for at få succes med spillestilen.
Er det nu en debatside sandhed at Okore ikke er en ledertype, fordi klaphat eksperterne siger det?

Jeg synes han viste større lederegenskaber i Parken, end Holger gjorde i hele hans tid her. At han falder sammen og er rystet efter hans store fejl forleden er forståeligt, som jeg ser det.

Men jeg er enig i at i den perfekte verden kom vi af med Sylestr og Meilinger og hentede 3 nye ind. Jeg er bare ikke nødvendigvis enig i at kun de 2 så skulle være til offensiven. Hvis man virkelig kun ser det som om der er behov for en enkelt offensivspiller, som truppen er nu, synes jeg man ser forkert - så skal det godt nok være en dygtig spiller i hvert fald.
Sjovt som folk herind er efter ekspertene.
Nu sagde "eksperten" IKKE at Okore IKKE er en leder.
Han sagde at Okore har spillet bedst i hans karriere, når han IKKE var lederen (Som det var tilfældet i FCN og Aston Villa) Og det har den dumme dumme ekspert da fuldstændig ret i.

Jeg kigger lige så meget på at Kasper P ikke er en dyt bedre end han var da han sad på bænken, da vi spillede med Thelander og KEP.
Han (kasper P) og Blåbjerg spiller KUN fordi vi ikke har nogen alternativer.

Kasper P/Blåbjerg, Flores, Theluffsen, Magnus P, som spiller fast nu. Ville ikke være i nærheden af at spille på vores hold, hvis truppen var som i 2014.
Vi er markant svagere nu, men med en 25 gange så tyk en tegnebog. Det er det jeg synes der er så frustrerende.
Vi kan netop nu tage skridtet op mod en "fast" plads i top 6 ved at hente 3 startere mere til holdet. Vi har jo en latterlig tynd trup.
Hvorfor ikke gøre det?
Men de ville være i nærheden i 2012/13. Og det var de spillere der udviklede sig og lærte Kents plan således at de var klar i 2013/14
Spillere som Kasper P. og Blåbjerg har spillet i evigheder uden at udvikle sig. Og Magnus P. og og Thelufsen ville jo aldrig have været faste i startopstillingen på et bare gennemsnitligt AaB-hold, og det er en af årsagerne til, at niveauet bare dykker og dykker og dykker.

Vi bruger ikke unge spillere, fordi de er specielt gode, men blot fordi der ikke findes alternativer. Og det er bare dødssygt.

Selvfølgelig skal vi bruge unge spillere, hvis de er gode nok til at spille med i toppen af dansk fodbold som Helenius, Kusk, Thomsen, Spalvis, Lucas Andersen osv.. Ellers hører de hjemme på reserveholdet og som back up - spillere.
Enig, vi har jo ikke specielt gode unge spillere lige nu. De "gamle unge" spillede fordi de var bedre end solide og rutinerede spillere bl.a Curth, Due og Rolfe. På trods af vi var fattige og skulle bruge unge spillere spillede de faktisk kun fast fordi de var bedre end nogen af de gamle. Jeg tror endelig ikke vi skal være i tvivl om at Kent Nielsen uden at blinke havde kørt 6-10 pladser hjem med de gamle drenge, hvis ikke de unge var gode nok. Pt. har vi bare ikke andre og det på trods af at vi ikke har nogen super lovende talenter lige nu. Thellufsen er spændende, men hans præstationer er dårligere end hvad vi så fra Kusk, Lucas og Thomsen i starten og ligeledes viste Helenius mere fra start end Pohl. Det er ret grtoesk vi satser så hårdt på spillere der ikke er bedre når vi på ingen måde er tvunget til det.
Det er svært med talentudvikling. Svært at spå om og svært at vurdere hvor mange chancer de enkelte spillere skal have. I vores nuværende trup er der unge spillere som Kakeeto og Abildgaard som for nuværende aldrig bliver mere end back up spillere. Abildgaard kunne måske blive omskolet til en venstre centerforsvarer i en 352. Thellufsen, MC og Bardhec tror jeg bestemt kan udfylde roller i fremtiden og skal bruge denne sæson på at bygge på og kæmpe om spilletid med de forhåbentlig nye spillere. Mathias Andersen tror jeg ikke rigtig på - men han har nogle af de ting Mæhle også har, så måske...Lyngø har jeg ret store forventninger til, da han er en spillende midtstopper, og jeg har egentlig en formodning om at han overhaler KP og Blåbjerg indenfor det næste år. Ramkilde er et stort talent men i de reservekampe jeg har set har det været meget op og ned. Han er bedre end Grønning, så det bytte er jeg helt tilfreds med og nu skal han forsøge at tage næste skridt. Forhåbentlig med en virkelig dygtig angriber i truppen som han kan lære fra.

Det virkelig spændende talentmæssigt er de nye 1.års U19 samt flere 2års U17. Her er der virkelig nogle kommende superligaprofiler. Næste sommer ser jeg umiddelbart kun to måske tre som kan komme i spil til en plads i truppen.

Indlægget hører måske til i tråden om U-holdene, men var også en kommentar til vores nuværende unge spillere i truppen, kontra de indkøb som alle vel er enige om bør gøres - også for at styrke de unge.
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 25. jul 2017, 07:23

Gaarde udtaler i et interview med Nordjyske at der arbejdes på at lande én eller to forstærkninger til offensiven, om det bliver til mere end én enkelt forstærkning afhænger af mulighederne.
Derudover pointerer Gaarde at han har tålmodighed og at det ikke er utænkeligt at der først sker noget mod slutningen af vinduet.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 25. jul 2017, 07:39

frederikshavneren skrev:Gaarde udtaler i et interview med Nordjyske at der arbejdes på at lande én eller to forstærkninger til offensiven, om det bliver til mere end én enkelt forstærkning afhænger af mulighederne.
Derudover pointerer Gaarde at han har tålmodighed og at det ikke er utænkeligt at der først sker noget mod slutningen af vinduet.
Synes stadig det er vanvittigt hvis ikke han henter en midterforsvar mere.
Det er i forvejen tyndt og får Okore så skade/karantæne. Puha tør slet ikke tænke den tanke!

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jul 2017, 07:51

Gaarde6 skrev: Synes stadig det er vanvittigt hvis ikke han henter en midterforsvar mere.
Det er i forvejen tyndt og får Okore så skade/karantæne. Puha tør slet ikke tænke den tanke!
Måske han synes det er for mange udskiftninger. Det kan han jo så takke sig selv, og sine dårlige dispositioner for. De mangler der er på holdet skulle være adresseret for længst, alternativt taget i opløbet.
Det er trist at se på manglende kvalitet generelt i den startende ellever der løber på banen for tiden.

Det er fint nok at han har is i maven, men lige nu taber vi point på manglende kvalitet i front. Den konto tikker kamp for kamp. Vores to førende angribere står noteret for hhv. 9 og 12 kampe i træk uden mål i åbent spil.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 25. jul 2017, 08:27

BassogogsVen skrev:
Ja, man kan godt nogle gange få den tanke, at den nye økonomiske strategi bliver en sparen ihjel. For hvad nytter det at have en velpolstret økonomi, når det sportslige sejler. Altså, jeg er med på, at AaB er et aktieselskab, og vi har lært af fortidens synder i forhold til at have styr på økonomien. Men først og fremmest må AaB være en fodboldklub, hvor det sportslige et det væsentlige.
Og jeg ser ikke, at denne nye velpolstrede økonomi bliver benyttet til at forbedre det sportslige.

Økonomien var god og sund, og så kom et spontant salg af Bassogog (som solgte sig selv) og herefter endnu et hurtigt salg af Mæhle. Så vi nærmer os vel en økonomisk gevinst på 55-60 mio. kr oveni den i forvejen nu sunde økonomi. Jeg kunne forstå, hvis man ikke havde solgt Bassogog og Mæhle, at man så sagde "fint nok" med tilgangen af Okore, Pallesen og en ny angriber, men med så mange uventede millioner oveni en i forvejen sund økonomi - det fatter jeg ikke.

Så når vi snakker om en Gaarde, som der bliver mere og mere tvivl om, er den rette, så bliver man også nødt til at se på Schorrs. For der er ingen tvivl om, at han kan styre forretningen sammen med bestyrelsen. Men er han + bestyrelsen også de rette til at se det sportslige perspektiv, som ret beset burde være det primære. Og ja, jeg ved godt, at Lynge sidder i bestyrelsen, men han er blot én ud af syv.
Du er tilsyneladende ikke klar over, at AaB er et A/S, altså en forretning, og du har tilsyneladende glemt 2011.
Det drejer sig om at have god orden i økonomien, selvfølgelig helst uden at det går ud over resultaterne. Men man siger ikke nej til et godt salg.
Måske husker du hvordan folk hylede da Lasse Nielsen blev solgt til fordel for Rasmus Thelander. Når man tænker på retorikken dengang, og hvordan den bliver vendt nu, ser man mange paralleller. Det tog tid at lave et mesterhold, og det tager tid at lave et nyt hold.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 25. jul 2017, 08:27

Gamen skrev:
Gaarde6 skrev: Synes stadig det er vanvittigt hvis ikke han henter en midterforsvar mere.
Måske han synes det er for mange udskiftninger. Det kan han jo så takke sig selv, og sine dårlige dispositioner for. De mangler der er på holdet skulle være adresseret for længst, alternativt taget i opløbet.
Det er trist at se på manglende kvalitet generelt i den startende ellever der løber på banen for tiden.

Det er fint nok at han har is i maven, men lige nu taber vi point på manglende kvalitet i front. Den konto tikker kamp for kamp. Vores to førende angribere står noteret for hhv. 9 og 12 kampe i træk uden mål i åbent spil.
Jeg har en voldsom formodning om at det er spin. Tror minimum vi får to nye og nok også tre. Måske den tredje så kunne være prøvespilleren hvis de mener han kan blive en profil på sigt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 25. jul 2017, 09:03

Gaarde6 skrev:
frederikshavneren skrev:Gaarde udtaler i et interview med Nordjyske at der arbejdes på at lande én eller to forstærkninger til offensiven, om det bliver til mere end én enkelt forstærkning afhænger af mulighederne.
Synes stadig det er vanvittigt hvis ikke han henter en midterforsvar mere.
Han siger også at de nye vi henter ikke er dem som redder os det er hele holdet som vi selvfølgelig stadig tror på..

STIL NU NOGLE KRAV OG FORVENTNINGER.

Alle spillerne er så beskyttede at det er til at brække sig over.
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 25. jul 2017, 09:03

Når Gaarde ikke vil love et antal spillere, hænger det jo nok også i høj grad sammen med, hvad der sker den anden vej. En mand som Meilinger virker overraskende langt fra holdet, og han må rende rundt til en af de lidt tungere lønninger i AaB. Derudover må der forventes at ske noget på de yderste mandater i truppen. Kakeeto er jo ikke i nærheden af spilletid og har aldrig været det. Jeg havde faktisk forventet at der var sket fritstilling nu, men der skal jo også to til en tango.

Jeg er helt sikker på at de vil have en angriber (alt andet ville også være uansvarligt). Men lykkes AaB med at komme af med f.eks. Meilinger, vil man også kigge mod kanten. Defensivt tror jeg desværre vi er færdige. Problemet er at vi antalsmæssigt er dækket pænt ind, men er vi det på kvaliteten? Hvis Okore bliver skadet ser det meget tyndt ud, og selv med Okore ved vi ikke hvor vi står. Vi har set en fremragende og en håbløs præstation fra ham.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 25. jul 2017, 09:32

Pollack2 skrev:
Sauer skrev:Nu skal Gaarde jo ikke levere i forhold til, hvad du skriver herinde.
Nææ, det er nok for meget at forlange, at Gaarde skal forholde sig til hvad hver og en mener herinde. Men Gaarde er vel interesseret i at kunne levere et produkt som du, jeg og potentielt alle andre er interesseret i at bruge penge på.
Klart - og det tror jeg da også, Gaarde er med på. Men ofte er der nok langt mellem, hvad debatsiden synes er en god idé, og hvad der forplanter sig som flot AaB-bold.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 25. jul 2017, 09:38

Jeg mener, at det må være vigtigt at se Gaardes udtalelser i forhold til klubbens målsætning og i forhold til de spillemæssige forudsætninger som holdet, jf. udviklingen de seneste par sæsoner, har.

Hvis man i ramme alvor mener, at AaB burde kunne spille med om topplaceringer i år, ja så er Gaardes tilgang jo klart forfejlet, da han i givet fald skulle have skiftet stort set hele holdet.

Hvis man kan acceptere, at AaB er midt i en opbygningsperiode, og at vi maximalt vil kunne komme i spil til et af de yderste mandater i mesterskabsslutspillet, nå ja, så er Gaardes tilgang måske ikke så tosset. Man har fundet en erstatning for Mæhle og fået Holgersson byttet ud med Okore, og samtidigt har man meldt ud, at man leder efter en offensiv forstærkning.

Hvis AaB skal have en chance for at få en kvalitetsspiller til offensiven, uden at man derved sætter den økonomiske fremgang på spil, ja så skal man nok vente til slutningen af transfervinduet, for lad os nu være ærlige, den type forstærkning AaB higer efter vil næppe have AaB som hverken første eller anden prioritet, så vi må væbne os med tålmodighed og håbe det bedste. Alternativt kan vi da godt sætte ild til håret og gå bersærk over, at Gaarde ikke i det mindste har forhørt sig i Arsenal, for ham der Alexis Sanchez har da vist sagt noget om, at han gerne vil skifte...

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 25. jul 2017, 09:54

Et af slovakisk fodbolds absolut mest spændende navne, Filip Balaj, 19 år og 1.92 cm stor dreng fra nyoprykkede FC Nitra startede den slovakiske sæson med mål mod Zilina.

Slovan Bratislava er efter sigende interesseret, men her bør AaB kunne være med ift en spiller med et stort videresalgspotentiale, der samtidig ville kunne supplere Pohl rigtigt fint. Det er afgørende at Pallesen og Ahlmann får noget at sigte efter inde i feltet.

FC Nitra er en af tjekkoslovakiets traditionsklubber med en traditionel rigtig god talentudvikling. Balaj har haglet mål ind i den næstbedste slovakiske række, men er selvfølgelig ikke afprøvet på højeste niveau
In verbis simus faciles

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jul 2017, 10:04

Legum Magister skrev:Jeg mener, at det må være vigtigt at se Gaardes udtalelser i forhold til klubbens målsætning og i forhold til de spillemæssige forudsætninger som holdet, jf. udviklingen de seneste par sæsoner, har.

Hvis man i ramme alvor mener, at AaB burde kunne spille med om topplaceringer i år, ja så er Gaardes tilgang jo klart forfejlet, da han i givet fald skulle have skiftet stort set hele holdet.
Og så er vi tilbage ved Gaarde's udmeldinger om toppen af dansk fodbold. Det er mig en gåde, at folk herinde bliver ved med at påstå at man er galt afmarcheret, når man slet ikke kan forvente det af AaB. Det er fint, men det er jo ikke min udmelding - det er AaB's egen. Og man melder også ud at man tror den nuværende trup kan leve op til den målsætning.

De spillemæssige forudsætninger holdet har er nogen den sportslige ledelse helt selv er herre over - det er dem som køber og sælger spillere, hyrer træneren, fastlægger spillestilen mv.
Jeg begriber ikke, at det er som at tale for døve ører når jeg bliver ved med at henvise til den målsætning AaB selv har meldt ud. De har haft rig lejlighed til at kalde dette en mellemsæson eller andet, men det gør man ikke.

Hvis man mener andet, så må man da bede AaB forholde sig til at de pt. har en trup som spillemæssigt og kvalitetsmæssigt ligner et bundhold, men fastholder en målsætning om top 6.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 25. jul 2017, 10:06

Rams skrev:Et af slovakisk fodbolds absolut mest spændende navne, Filip Balaj, 19 år og 1.92 cm stor dreng fra nyoprykkede FC Nitra startede den slovakiske sæson med mål mod Zilina.

Slovan Bratislava er efter sigende interesseret, men her bør AaB kunne være med ift en spiller med et stort videresalgspotentiale, der samtidig ville kunne supplere Pohl rigtigt fint. Det er afgørende at Pallesen og Ahlmann får noget at sigte efter inde i feltet.

FC Nitra er en af tjekkoslovakiets traditionsklubber med en traditionel rigtig god talentudvikling. Balaj har haglet mål ind i den næstbedste slovakiske række, men er selvfølgelig ikke afprøvet på højeste niveau
Kender ham ikke, men han er sikkert en god spiller, men pt. tror jeg ikke, at en 19-årig slovak er sagen i vores trup. Han er kun 19 år, og skal flyttes til et andet land med en helt anden liga. Det vil nok ikke være en forstærkning fra dag 1.

Vi skal have noget mere erfaring ind i den boks... :thumbsup:

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 25. jul 2017, 10:08

Gamen skrev:
Legum Magister skrev:Jeg mener, at det må være vigtigt at se Gaardes udtalelser i forhold til klubbens målsætning og i forhold til de spillemæssige forudsætninger som holdet, jf. udviklingen de seneste par sæsoner, har.

Og så er vi tilbage ved Gaarde's udmeldinger om toppen af dansk fodbold. Det er mig en gåde, at folk herinde bliver ved med at påstå at man er galt afmarcheret, når man slet ikke kan forvente det af AaB. Det er fint, men det er jo ikke min udmelding - det er AaB's egen. Og man melder også ud at man tror den nuværende trup kan leve op til den målsætning.

De spillemæssige forudsætninger holdet har er nogen den sportslige ledelse helt selv er herre over - det er dem som køber og sælger spillere, hyrer træneren, fastlægger spillestilen mv.
Jeg begriber ikke, at det er som at tale for døve ører når jeg bliver ved med at henvise til den målsætning AaB selv har meldt ud. De har haft rig lejlighed til at kalde dette en mellemsæson eller andet, men det gør man ikke.

Hvis man mener andet, så må man da bede AaB forholde sig til at de pt. har en trup som spillemæssigt og kvalitetsmæssigt ligner et bundhold, men fastholder en målsætning om top 6.
Enig. Og Nordjyskes dækning af AaB er mangelfuld, og de undgår helst at gå til Gaarde og bede ham forholde sig til manglende resultater og fejlslagne indkøb!

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jul 2017, 10:09

Freddie skrev: Du er tilsyneladende ikke klar over, at AaB er et A/S, altså en forretning, og du har tilsyneladende glemt 2011.
Det drejer sig om at have god orden i økonomien, selvfølgelig helst uden at det går ud over resultaterne. Men man siger ikke nej til et godt salg.
Måske husker du hvordan folk hylede da Lasse Nielsen blev solgt til fordel for Rasmus Thelander. Når man tænker på retorikken dengang, og hvordan den bliver vendt nu, ser man mange paralleller. Det tog tid at lave et mesterhold, og det tager tid at lave et nyt hold.
Debatsidens svar på en fladjordsteoretiker. Jeg er helt med på, at der ikke er noget der hedder kritik af AaB i dit univers, men det er helt sort at henvise til 2011 når vi lever i en helt anden virkelighed i dag.
Selv du må da kunne se hvor store kvalitetsmæssige udfordringer der er med den nuværende trup og spillere af egen avl der ikke har skyggen af potentiale ifht. deres forgængere.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 25. jul 2017, 10:14

Rams skrev:Et af slovakisk fodbolds absolut mest spændende navne, Filip Balaj, 19 år og 1.92 cm stor dreng fra nyoprykkede FC Nitra startede den slovakiske sæson med mål mod Zilina.

Jeg håber i hvertfald at AaB kigger intensivt mod Slovakiet og Østeuropa generelt. Her skal vi kunne matche lønningerne og der findes nogle rigtig dygtige spillere. En spiller som Robert Ndip Tambe fra Trnava kunne være et bud på en eksotisk lottokupon. Han har noget fysik og noget flair, og er stadig en spiller der kan udvikles på.
Jeg savner Winsnes

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Indlæg af BassogogsVen » 25. jul 2017, 10:18

Freddie skrev:
BassogogsVen skrev:
Ja, man kan godt nogle gange få den tanke, at den nye økonomiske strategi bliver en sparen ihjel. For hvad nytter det at have en velpolstret økonomi, når det sportslige sejler. Altså, jeg er med på, at AaB er et aktieselskab, og vi har lært af fortidens synder i forhold til at have styr på økonomien. Men først og fremmest må AaB være en fodboldklub, hvor det sportslige et det væsentlige.
Og jeg ser ikke, at denne nye velpolstrede økonomi bliver benyttet til at forbedre det sportslige.

Økonomien var god og sund, og så kom et spontant salg af Bassogog (som solgte sig selv) og herefter endnu et hurtigt salg af Mæhle. Så vi nærmer os vel en økonomisk gevinst på 55-60 mio. kr oveni den i forvejen nu sunde økonomi. Jeg kunne forstå, hvis man ikke havde solgt Bassogog og Mæhle, at man så sagde "fint nok" med tilgangen af Okore, Pallesen og en ny angriber, men med så mange uventede millioner oveni en i forvejen sund økonomi - det fatter jeg ikke.

Så når vi snakker om en Gaarde, som der bliver mere og mere tvivl om, er den rette, så bliver man også nødt til at se på Schorrs. For der er ingen tvivl om, at han kan styre forretningen sammen med bestyrelsen. Men er han + bestyrelsen også de rette til at se det sportslige perspektiv, som ret beset burde være det primære. Og ja, jeg ved godt, at Lynge sidder i bestyrelsen, men han er blot én ud af syv.
Du er tilsyneladende ikke klar over, at AaB er et A/S, altså en forretning, og du har tilsyneladende glemt 2011.
Jeg tror, du skal prøve at læse mit indlæg igen. Især linje 2 og 3. Derudover vil der også i afsnit 2 være indikationer på, at jeg har en eller anden form for forståelse af, at AaB er en forretning. Så kan det være, at du kan forstå.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 25. jul 2017, 10:46

Folk slynger godt nok om sig med tal, men vi skal lige huske på, at AaB IKKE frik 45 mill for Bassogog. Var det ikke 2 mill øv-penge - 15 mill, som skulle sendes videre? 30 af de helt lange er helt sikkert stadig en fantastisk pris, men klubben har IKKE haft en økonomisk gevinst på 55-60 mill. Nok nærmere 40!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 25. jul 2017, 10:50

Gamen skrev:

Nu kan det godt være, at det bare er mig; men jeg mener sådan set godt, at man kan have en målsætning om at nå med i mesterskabsslutspillet, uden at man dermed forventer at ville kunne blande sig i toppen.

SønderjyskE og FCN var i sidste sæson umiddelbart blot fyld i mesterskabsslutspillet, og det er, som jeg opfatter det, hvad AaB i bedste fald kan gøre sig forhåbninger om at blive i indeværende sæson. Så en målsætning om deltagelse i mesterskabsslutspillet ser jeg ikke noget forkert i, heller ikke selvom det bliver svært at opfylde målsætningen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 25. jul 2017, 11:08

le Cid skrev:Folk slynger godt nok om sig med tal, men vi skal lige huske på, at AaB IKKE frik 45 mill for Bassogog. Var det ikke 2 mill øv-penge - 15 mill, som skulle sendes videre? 30 af de helt lange er helt sikkert stadig en fantastisk pris, men klubben har IKKE haft en økonomisk gevinst på 55-60 mill. Nok nærmere 40!
Rigtigt at beløbene spænder bredt.
Det ændrer dog ikke ved at vi er en af de få klubber, som faktisk har råd til indkøb. Og vi er DEN klub med størst behov for indkøb, hvis vi skal spille med om top6.

Som jeg har skrevet tidligere. Jeg tror sgu 1-2 indkøb kam finanseres ved den indtjenings forskel der er på plads 4-6 kontra 8-10.
Og den chance har vi faktisk råd til at tage.

Det er fint Gaarde siger vi er blevet stærkere. Men det er AGF, Horsens, Fcm, Brøndby og til dels OB også.
Samtidig får vi en ordentlig røvfuld på hjemmebane af Sønderjyske. Og fcn ser stadig ud til at være godt kørende.

Vi får ikke en top 6 med den trup vi har. Og jo længere tid der går med forstærkningere, jo sværere kan det se ud når holdet endelig er på plads og skal spilles sammen.

Låst