Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rams » 26. jul 2017, 16:44

Der findes en proven goalscorer i superligaen, nemlig Kongen af Århus, mr Duncan. Alle andre vil jf debatsiden være lottokuponer.

Derfor lad os endelig tjekke en masse lottokuponer ud
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 26. jul 2017, 17:25

Rams skrev:Der findes en proven goalscorer i superligaen, nemlig Kongen af Århus, mr Duncan. Alle andre vil jf debatsiden være lottokuponer.

Jeg mener der findes 3 målscorer i superligaen.
Når jeg tænker målscorer, så tænker jeg på de spillere, som er i boksen hver gang.
Dem som har ild i øjnene for at score og dem, som er fuldstændig ligeglad med, hvordan de spiller. Bare de laver mål!
Det er også dem, som prikker bolden de sidste cm over stregen, selvom bolden er på vej ind.
Bare for at få målet på deres egen kappe.

Det er Duncan, Pourie og Pusic.
Det er den type spillere, som jeg ville elske at have en af på holdet, selvom deres personlighed er noget anderledes.
De vil skide på det 1 tal de får i karakter. Bare de laver mål.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 26. jul 2017, 22:43

Gamen skrev:AaB skal også holde et vågent øje med Kina i disse dage, hvor der hentes nye udlændinge til forud for den kommende sæson. Det betyder at en del bliver til overs, og flyttes ned på klubbernes reservehold. Som regel er det ensbetydende med hurtig og billig exit.

Det er bl.a. sket for liberianske Sam Johnson, og kenyanske Michael Olunga, som begge brød igennem under 2015 og 2016 i Allsvenskan. Særligt sidstnævnte er en notorisk målscorer-type.

og
Iht. svenske medier er der bud efter Olunga fra både Ligue 1 og Jupiler League, så han bliver nok svær at få en aftale med.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/s ... -tillbaka/

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 26. jul 2017, 23:17

Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:
Sauer skrev:
Hovedet skrev:
Silvermoon skrev:Den ene af dem er sikkert ham her : Den 21-årige camerouner Ulrich Donovan Ewolo prøvetræner i disse dage i AaB, men selv om han er angriber, er han ikke den offensive forstærkning, klubben mangler, slår sportsdirektør Allan Gaarde fast.
Jamen, kan vi sælge ham for 45 millioner kr. om et års tid, skal Gaarde da lige have en blomst med på vejen :-) - synes, det er helt ok at prøve en lottokupon af i ny og næ, og vi indkasserede da gevinsten med Bassogoggen i sin tid. Lige her og nu synes jeg dog, vi burde fokusere på at hente spillere ind, der omgående forstærker os.
Gaardes udtalelser tyder nu heller ikke på, at det ene udelukker det andet. Ser man noget særligt i Ewolo, er det kun godt.
Det er jeg også med på. Det var blot, at lottokuponer til prøvetræning kan skabe lidt unødig forvirring i en tid, hvor truppen sejler noget, og der skal reelle og omgående forstærkninger til. Prøvetræninger er mest relevante i tider, hvor truppen nogenlunde er på plads, og der er overskud til lidt eksperimenter. Som sagt scorede vi jo virkelig kassen på Bassogog i sin tid, hvorfor jeg heller ikke afviser lottokuponsprincippet. Hvis den så alligevel ikke går, så herregud da.
Hvad mener du dog med "unødig forvirring"?
Nja, hvis det vrimler ud og ind med nye spillere :-)

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Indlæg af bongo1234 » 27. jul 2017, 09:01

Rams skrev:Der findes en proven goalscorer i superligaen, nemlig Kongen af Århus, mr Duncan. Alle andre vil jf debatsiden være lottokuponer.

Det er jeg meget enig i.
Og det gør det er voldsomt ærgeligt, at Duncan ikke blev AaB-spiller efter Celtic.
Dengang gjorde Duncan selv meget for at blive AaB-spiller, men klubbens dårlige økonomi gjorde det ikke muligt.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 27. jul 2017, 10:43

Jeg har brug for rygter!!!!

Jeg er næsten ligeglad med, om det bare er noget I finder på...

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 27. jul 2017, 11:02

Martino skrev:Ser dagens træning og der er to afrikanere med jeg ikke kender...
Kunne den ene være Mayron George med længere hår? Han er nu ikke fra Afrika, meeen.
Han spiller ikke i Randers, men har noget fysik og fart vi kunne bruge i truppen... Jeg ved godt at han umiddelbart ikke er en stor forstærkning. :cheers:

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 27. jul 2017, 11:04

Reyad skrev:Jeg har brug for rygter!!!!

Jeg er næsten ligeglad med, om det bare er noget I finder på...
Jeg så i sidste uge én herinde, som skrev at der senest tirsdag i denne uge ville blive præsenteret en ny offensiv spiller. Men indlægget blev hurtigt fjernet. Sikkert fordi han skrev at spilleren var b...
Personligt tror jeg altså at vi henter Masango. Men who knows :aabfan:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jul 2017, 11:33

Ingen rygter, men ikke i tvivl om, at vi henter Brock-Madsen indenfor en uge. Og selv han vil koste AaB 4-5 mio Kr. Er jeg ikke i tvivl om at det er alle pengene værd. Selvom han aldrig på dansk grund har bombet.

Pusic tror jeg ikke på. Det virker til, at han selv er stopklods og det tror jeg ikke, at AaB vil vente på.
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 27. jul 2017, 11:55

FlæskeFrank skrev:Ingen rygter, men ikke i tvivl om, at vi henter Brock-Madsen indenfor en uge. Og selv han vil koste AaB 4-5 mio Kr. Er jeg ikke i tvivl om at det er alle pengene værd. Selvom han aldrig på dansk grund har bombet.

Pusic tror jeg ikke på. Det virker til, at han selv er stopklods og det tror jeg ikke, at AaB vil vente på.
Tror ikke Wieghorst vil ha Brock. Er han ikke for svag teknisk og langsom?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 27. jul 2017, 11:59

FlæskeFrank skrev:Ingen rygter, men ikke i tvivl om, at vi henter Brock-Madsen indenfor en uge. Og selv han vil koste AaB 4-5 mio Kr. Er jeg ikke i tvivl om at det er alle pengene værd. Selvom han aldrig på dansk grund har bombet.

Det ville der godt nok være en lottokupon. Brock Madsen var spændende i Randers, men han er da knap nok hylde B ifht. De spillede vi realistisk set Kan hente. Vi skal have en første angriber - 14 mål i 76 superligakampe for Randers kan jeg ikke se er godt nok. Den type spiller kunne være fin bredde, men 4-5 millioner i transfer og en dyr kontrakt ville være det rene galskab
RAUS RAUS SSE!

san
1. div
1. div
Favoritspiller: Matovac

Indlæg af san » 27. jul 2017, 12:23

Alle nye spillere er lotto kuponer.
Uanset tidligere præstationer :cool:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 27. jul 2017, 12:35

san skrev:Alle nye spillere er lotto kuponer.
Men vi kan trods alt få kuponer med større chance for gevinst. F.eks. er gevinstchancen højere hos Okore eller Reese fordi de har bevist deres end den ville være for ham den tyske stopper der både skal integreres og ikke for alvor havde bevist sig på seniorniveau. På samme måde er f.eks. Pusic et sikrere kort end Brock Madsen.
RAUS RAUS SSE!

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 27. jul 2017, 12:39

Jakobsen skrev:
Men vi kan trods alt få kuponer med større chance for gevinst. F.eks. er gevinstchancen højere hos Okore eller Reese fordi de har bevist deres end den ville være for ham den tyske stopper der både skal integreres og ikke for alvor havde bevist sig på seniorniveau. På samme måde er f.eks. Pusic et sikrere kort end Brock Madsen.
Ikke at jeg er uenig, men man kunne jo tænke sig at Brock-Madsen udviklede sig i Zwolle, hvor han trods alt scorede mål. Så det er måske lidt hårdt kun at bedømme ham på sin tid i Suppen.

For mig er det vigtigste efterhånden hvordan spilleren er mentalt skruet sammen. Som tidligere skrevet i tråden, er SønderjyskE et tydeligt bevis på hvordan den rigtige mentalitet kan gøre op for lidt lavere niveau, og hvor vores egne indkøb og oprykkede spillere mere har vist, at hvis du ikke har den rigtige mentalitet, så brager du ikke igennem.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

san
1. div
1. div
Favoritspiller: Matovac

Indlæg af san » 27. jul 2017, 12:49

Jakobsen skrev:
Ja selvfølgelig er chancen større men der er ingen garanti,(ex Sloth) men ville dog vælge Brock Madsen frem for lottokuponen Pusic :cheers:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 27. jul 2017, 13:30

Frygah skrev:
Jakobsen skrev:
Ikke at jeg er uenig, men man kunne jo tænke sig at Brock-Madsen udviklede sig i Zwolle, hvor han trods alt scorede mål. Så det er måske lidt hårdt kun at bedømme ham på sin tid i Suppen.

For mig er det vigtigste efterhånden hvordan spilleren er mentalt skruet sammen. Som tidligere skrevet i tråden, er SønderjyskE et tydeligt bevis på hvordan den rigtige mentalitet kan gøre op for lidt lavere niveau, og hvor vores egne indkøb og oprykkede spillere mere har vist, at hvis du ikke har den rigtige mentalitet, så brager du ikke igennem.
Jeg tror ikke sået er helt så lige til at sammenligne med Sønderjyske. Vi er en stor klub med traditioner og forventninger, hvorimod Sønderjyske stadig er en lille klub der er glade for at overleve - derfor vil det altid være lettere at shine i SønderjyskE end AaB for den type spillere.
RAUS RAUS SSE!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Indlæg af BassogogsVen » 27. jul 2017, 13:59

san skrev:
Jakobsen skrev:
Ja selvfølgelig er chancen større men der er ingen garanti,(ex Sloth) men ville dog vælge Brock Madsen frem for lottokuponen Pusic :cheers:
Hvordan kan Pusic på nogen måde defineres som en lottokupon? Manden har i sin tid i DK et snit på næsten en scoring hveranden kamp (1 mål/148 min)! Lad nu være med at forsøge at tale imod fakta - det er simpelthen for meningsløst og useriøst.

Til sammenligning har Pohl i snit brugt 10 kampe pr. mål (1 mål/472 min). Sylvestr har brugt ca. 3 kampe pr. mål (1 mål/177 min - dog har han ikke scoret siden februar).
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. jul 2017, 15:36

BassogogsVen skrev:
san skrev:
Jakobsen skrev:
Hvordan kan Pusic på nogen måde defineres som en lottokupon? Manden har i sin tid i DK et snit på næsten en scoring hveranden kamp (1 mål/148 min)! Lad nu være med at forsøge at tale imod fakta - det er simpelthen for meningsløst og useriøst.

Til sammenligning har Pohl i snit brugt 10 kampe pr. mål (1 mål/472 min). Sylvestr har brugt ca. 3 kampe pr. mål (1 mål/177 min - dog har han ikke scoret siden februar).
Fakta er i midlertid også at Pusic ikke har en særlig lang holdbarhed i de klubber han har været i, af åbenlyse årsager. FCM er den eneste klub han har været i, i mere end 1 sæson, og vi ved vel alle hvordan forløbet har været der.

Derfor er Pusic i mine øjne en lottokupon. Det mener jeg nu også Brock Madsen ville være.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Indlæg af BassogogsVen » 27. jul 2017, 15:39

Jesper Schmidt skrev:
BassogogsVen skrev:
san skrev:
Jakobsen skrev:

Fakta er i midlertid også at Pusic ikke har en særlig lang holdbarhed i de klubber han har været i, af åbenlyse årsager. FCM er den eneste klub han har været i, i mere end 1 sæson, og vi ved vel alle hvordan forløbet har været der.

Derfor er Pusic i mine øjne en lottokupon. Det mener jeg nu også Brock Madsen ville være.
Jeg er egentlig ret ligeglad med, om han så var fra kuponhæftet eller lavet af rygepapir - fakta er, at han scorer mange mål. Og hvad har AaB manglet det sidste halvandet år?

En lottokupon er i mine øjne en spiller, hvor man ikke aner, hvad man får - som fx en afrikansk lykkeridder, der kan bone positivt ud.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. jul 2017, 15:43

BassogogsVen skrev:
Jeg er egentlig ret ligeglad med, om han så var fra kuponhæftet eller lavet af rygepapir - fakta er, at han scorer mange mål. Og hvad har AaB manglet det sidste halvandet år?

En lottokupon er i mine øjne en spiller, hvor man ikke aner, hvad man får - som fx en afrikansk lykkeridder, der kan bone positivt ud.
Jeg har bare svært ved at tro - og man kan lide det eller lade være, det er bare min observation af, hvordan tingene åbenbart spiller i AaB - at når en fyr som Sloth angiveligt ikke kan bide sig fast pga. dårlig attitude, så vil klubben gå efter Pusic.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Låst