Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 30. jul 2019, 12:32

Nu kigger jeg også på andre parametre. Kadrii leverede super sidste sæson, og havde en kæmpe andel i OB’s flotte sæson. Løfter alle andre spillere - det havde begge vores stjerner svært ved.

Sander Svendsen har et enormt potentiale, som (hvis det forløses) kan blive OB’s næste storsalg.
Issam Jebali har alle nordiske storhold inkl. FCK haft på radaren.

Van Weert er en middel Superliga-angriber på linie med f.eks. Lieder, men skaber jo ikke så meget på egen hånd. Udpræget poacher i Holland også.

Jeg siger ikke at jeg ville bytte - 2 fra vores trio er egenudviklede, og lige her betyder det meget. Men det ER en vanvittig stærk trio OB har hentet.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 30. jul 2019, 12:35

Gamen skrev:
30. jul 2019, 12:32
Nu kigger jeg også på andre parametre. Kadrii leverede super sidste sæson, og havde en kæmpe andel i OB’s flotte sæson.
Sander Svendsen har et enormt potentiale, som (hvis det forløses) kan blive OB’s næste storsalg.
Issam Jebali har alle nordiske storhold inkl. FCK haft på radaren.

Van Weert er en middel Superliga-angriber på linie med f.eks. Lieder, men skaber jo ikke så meget på egen hånd. Udpræget poacher i Holland også.

Jeg siger ikke at jeg ville bytte - 2 fra vores trio er egenudviklede, og lige her betyder det meget. Men det ER en vanvittig stærk trio OB har hentet.
Sander ser spændende ud også - helt enig. Og vi får vel heller ikke noget ud af bytte købmand snakken, blot mere tanken om lidt misundelse og hvad vi selv gør. Bliver sgu mere og mere i tvivl om hvor vi forstærker os. Tror mere det bliver offensivt og så den centrale midt, da okore bliver svær at sælge til overpris. :-)
Men jvf. mit tidligere spørgsmål til dig. Hvis det var asante du engang nævnte herinde kunne han være høj interessant.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 30. jul 2019, 12:39

troelsh skrev:
29. jul 2019, 23:31
Hovedet skrev:
29. jul 2019, 22:56
troelsh skrev:
29. jul 2019, 15:19
Sjovt at læse københavnere kommentere på rygterne, flere mener ikke Lucas er 20 mil værd men snarere 15.
Det er nok en standard pris de mener alt vest for Storebælt maks kan koste, uanset om det er en Jens stage eller en Lucas Andersen.

Personligt tror jeg ikke han ryger til fck, jeg tror ikke de har lyst til at aflevere +30 mil til en anden superligaklub, for det bør og skal han koste.
Lucas Andersen har jo altid haft en helt speciel status i Aalborg, der - lad os være ærlige - også rækker ud over de præstationer, han i praksis har leveret på fodboldbanen. Han var slet og ret glemt af hele resten af fodbold-Danmark inden returen til Superligaen, og han nåede jo aldrig for alvor at være kendt.

Jeg tror ikke, han opfattes som en specielt stor profil i FCK eller andre steder; mere som en humørspiller, der hist og her brillerer. Dertil skal vi også lægge, at AaB som klub er dalet i anseelse og status og ikke længere regnes som et tophold. Vi er jo også nærmest glemt efter flere års komplet anonymitet. Eksempelvis betragtedes Kasper Kusk i sin tid som et virkeligt scoop i FCK.

Jeg vil dog for min part tilføje, at Lucas Andersen efter en lidt nollet start har været en fornøjelse at se på - ikke i aften dog. Men han har udviklet en giftighed, han ikke tidligere havde, jf. hans frispark og fremragende oplæg til f.eks. Van Weerth forrige søndag mod SønderjyskE. Hvis han spiller et års tid som det, vi har set fra ham i de gode kampe, og AaB igen begynder at røre lidt på sig, vil han også automatisk stige i anseelse.
Enig i det meste af det du skriver.
Jeg vil dog sige, at hvis man går bare en anelse op i fodbold, så ved man hvem Lucas Andersen er, også selvom man bor uden for Aalborg. Han var trods alt ret tæt på at få sit store gennembrud i Ajax og inde omkring landsholdet, jeg husker bestemt en CL kamp mod Barca, hvor han var Ajax klart bedste mand, og han blev udråbt til den nye store stjerne.

Siden er der selvfølgelig sket meget, både for ham og for vores image som klub som du nævner, men jeg vil dog holde fast i at man skal være mere end alm arrogant/uvidende københavner hvis man mener han ikke er mere end 15 Mil værd. Hans topniveau rækker et pænt stykke udover superligaen, det er tydeligt.
Men jeg tror bare vitterligt, at hans stjerne i Aalborg er så høj, at den sommetider forblænder os lidt i forhold til det, andre ser. Jeg tror ikke, det skyldes nogen speciel arrogance, snarere at han mangler at levere sådan helt kontinuerligt - og at andre end AaBere også bevidstgøres om det. FCK ville jo med glæde have betalt halve og hele bondegårde for spillere som Rade Prica, Ståle Solbakken og Frank Strandli osv.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. jul 2019, 12:59

Hovedet skrev:
30. jul 2019, 12:39
Men jeg tror bare vitterligt, at hans stjerne i Aalborg er så høj, at den sommetider forblænder os lidt i forhold til det, andre ser. Jeg tror ikke, det skyldes nogen speciel arrogance, snarere at han mangler at levere sådan helt kontinuerligt - og at andre end AaBere også bevidstgøres om det. FCK ville jo med glæde have betalt halve og hele bondegårde for spillere som Rade Prica, Ståle Solbakken og Frank Strandli osv.
Alternativt ser FCK fans bare ikke særlig mange AaB kampe, og kan kun konstatere, at han nu er tilbage i superligaen, hvilket må betyde han er dårlig. Altså jeg forstår dem da godt, at de ikke gider se os spille, men man skal ikke se mange kampe med Lucas for at indse hans boldbehandling er på et andet niveau end nogen anden spiller i ligaen.
Han scorede altså 10 mål i sidste sæson, og lagde op til 4, og det var altså i en offensiv der absolut ikke fungerede. Han var heller ikke decideret dårlig i hverken Willem II eller Grashoppers. Hans statistik i de ophold er faktisk udmærket.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 30. jul 2019, 13:00

her er ugens hold fra tipsbladet, de rammer sgu meget godt Patrick Olsen en, og er ret fortrøstningsfuld overfor den signing. Godt spottet og giv ham nu den 6er position fast.

Central midtbane: Patrick Olsen, AaB (1)
Der var mange, der rynkede en smule på næsen, da AaB hentede Patrick Olsen. Kan en nedrykker fra NordicBet Ligaen virkelig gøre en forskel på et af de på papiret bedre Superliga-hold? Foreløbig har svaret været ja. Mod Silkeborg spillede Patrick Olsen med stort overskud og var aldrig i problemer. Var tilmed den AaB-spiller, der erobrede flest bolde.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 30. jul 2019, 13:20

jonas386 skrev:
30. jul 2019, 12:59
Hovedet skrev:
Alternativt ser FCK fans bare ikke særlig mange AaB kampe, og kan kun konstatere, at han nu er tilbage i superligaen, hvilket må betyde han er dårlig. Altså jeg forstår dem da godt, at de ikke gider se os spille, men man skal ikke se mange kampe med Lucas for at indse hans boldbehandling er på et andet niveau end nogen anden spiller i ligaen.
Han scorede altså 10 mål i sidste sæson, og lagde op til 4, og det var altså i en offensiv der absolut ikke fungerede. Han var heller ikke decideret dårlig i hverken Willem II eller Grashoppers. Hans statistik i de ophold er faktisk udmærket.
Men en kamp som i går er jo et godt eksempel på, hvad han mangler. Lucas er jo uden tvivl en teknisk begavelse ud over det sædvanlige, og han havde alle tiders chance for at vise det mod en svag modstander som Silkeborg, men der var ikke nok bund i det, han leverede. Det ser lækkert ud, men det er for meget fissefod og for sløset. Der savner jeg altså, at slutproduktet matcher de tekniske færdigheder bedre.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 30. jul 2019, 13:35

Gnu skrev:
30. jul 2019, 13:20
jonas386 skrev:
Hovedet skrev:
Men en kamp som i går er jo et godt eksempel på, hvad han mangler. Lucas er jo uden tvivl en teknisk begavelse ud over det sædvanlige, og han havde alle tiders chance for at vise det mod en svag modstander som Silkeborg, men der var ikke nok bund i det, han leverede. Det ser lækkert ud, men det er for meget fissefod og for sløset. Der savner jeg altså, at slutproduktet matcher de tekniske færdigheder bedre.
Jeg tror også til dels problemet i går var positionen. Han var sat ned til at være en del af en relativt flad tre-mands midtbane og der er IMO ikke pladsen for Lucas. Han skal spille 10'er eller i en fri kant rolle og ikke misbruges som central midt. Jeg så dog nok allerhelst man gjorde sådan her med holdet:

PO/MC/Abild, Ny

Kusk, Lucas, Ny

van Weert

Det ville give Lucas den fri rolle centralt, hvor han er bedst og samtidig kunne vi få en gennembrudsstærk løbende kanttyper ind som åbne flere rum. Vi har desperat manglet dybdeløb siden Pohl forsvandt og det bør vores næste offensive spiller have.
RAUS RAUS SSE!

hikopAaB
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af hikopAaB » 30. jul 2019, 13:39

Lucas, spillede ikke hans bedste kamp igår, men når han spiller på hans topniveau er han uden tvivl en af de allerbedste i superligaen

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 30. jul 2019, 13:52

jonas386 skrev:
Hovedet skrev:
Hvis du høre Stig Tøfting efter kampen igår, så er Lucas 2 eller 3 niveauer over alle på banen, han bliver jo rost til skyerne - også igår,m hvor han diktere alt på den bane og sætter de andre spillere op. Men han manglede lidt på den sidste 3. Del igår, som han også selv påpeger. Men FUCK en profil vi har fået, alle medier er begyndt at få et helt andet syn på AaB nu, vi bliver omtalt meget mere positivt, vi får mere sendetid og han er bare en stjerne på alle områder, og ikke mindst en drivkraft i Nordkraften!

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 30. jul 2019, 13:56

Jakobsen skrev:
30. jul 2019, 13:35
Gnu skrev:
30. jul 2019, 13:20
jonas386 skrev:
Hovedet skrev:
Jeg tror også til dels problemet i går var positionen. Han var sat ned til at være en del af en relativt flad tre-mands midtbane og der er IMO ikke pladsen for Lucas. Han skal spille 10'er eller i en fri kant rolle og ikke misbruges som central midt. Jeg så dog nok allerhelst man gjorde sådan her med holdet:

PO/MC/Abild, Ny

Kusk, Lucas, Ny

van Weert

Det ville give Lucas den fri rolle centralt, hvor han er bedst og samtidig kunne vi få en gennembrudsstærk løbende kanttyper ind som åbne flere rum. Vi har desperat manglet dybdeløb siden Pohl forsvandt og det bør vores næste offensive spiller have.
Det har ikke en skid med positionen at gøre. Han kom i et hav af gode situationer mod et virkelig ringe Silkeborghold, men han traf simpelthen for mange forkerte beslutninger og sløsede for meget med afleveringerne.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. jul 2019, 14:08

Gnu skrev:
30. jul 2019, 13:56

Det har ikke en skid med positionen at gøre. Han kom i et hav af gode situationer mod et virkelig ringe Silkeborghold, men han traf simpelthen for mange forkerte beslutninger og sløsede for meget med afleveringerne.
Helt enig. Lucas kom fint i spil i går og tilbød sig også rigtig godt, men hans sidste aktioner, afleveringer osv. fejlede for ofte, hvilket han også selv siger efter kampen. Men han ser stadig mulighederne og var efter min mening stadig en fornøjelse at følge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Magster
Drenge
Drenge

Indlæg af Magster » 30. jul 2019, 14:45

https://en.wikipedia.org/wiki/Fredrik_Oldrup_Jensen bliver af Odd sponsor meldt på vej til AaB..

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 30. jul 2019, 14:46

Nogle der kender noget til det her rygte fra Jan Erik Laagasken på Twitter?

"Utrolig synd om/når Oldrup ryker for #Oddsbk. Men forstår han godt. Lang kontrakt i en artig by (Aalborg), kontra låneavtale ut året."

19-årig midtbane fra Zulte, som har været lejet ud til Odds fra februar til nu :o
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Magster
Drenge
Drenge

Indlæg af Magster » 30. jul 2019, 14:48

McMark skrev:
30. jul 2019, 14:46
Nogle der kender noget til det her rygte fra Jan Erik Laagasken på Twitter?

"Utrolig synd om/når Oldrup ryker for #Oddsbk. Men forstår han godt. Lang kontrakt i en artig by (Aalborg), kontra låneavtale ut året."

19-årig midtbane fra Odds, som har været lejet ud til Zulte fra februar til nu :o
Han er vel 26 :)

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 30. jul 2019, 14:52

Haha ja 26 år selvfølgelig - det gik lige lovlig stærkt. Han var også udlejet fra Zulte til Odds, og ikke den anden vej rundt :@
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 30. jul 2019, 14:52

Magster skrev:
30. jul 2019, 14:45
https://en.wikipedia.org/wiki/Fredrik_Oldrup_Jensen bliver af Odd sponsor meldt på vej til AaB..
Kunne lyde som om Abildgaard er ved at være en done deal. Rost i Odd, og spiller godt i en 4-3-3 hovedsagligt med defensive pligter (efter hvad jeg kan læse mig til). Det lyder som en ønskespiller hvis Abildgaard forsvinder.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 30. jul 2019, 14:55

Meget lidt imponerende for IFK sidste sæson da han kom på lån.. Fik heftig kritik undervejs i en rigtig skidt sæson.
Startede med et par flotte kampe, men faldt derefter voldsomt i niveau. IFK valgte ikke at udnytte købsoptionen på ham.

Letbenet type, der først og fremmest har gode pasninger. Pæn størrelse også.

Men han skal byde ind med meget mere end han gjorde for Göteborg,

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 30. jul 2019, 15:01

Dejligt med en spiller centralt. Kender ham ikke, men når PO kunne forstærke os, så kan Oldrup nok også. ;)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Indlæg af Gamen » 30. jul 2019, 15:06

Brodernumsi skrev:
30. jul 2019, 15:01
Dejligt med en spiller centralt. Kender ham ikke, men når PO kunne forstærke os, så kan Oldrup nok også. ;)
Pasningerne er hans primære force. Jeg håber han har løftet sit niveau, han sluttede sin ophold i Göteborg med at være fornærmende ringe. Men det er selvfølgelig stadig nok et niveau over MC...

Låst