Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
DobbeltA
1. div
1. div
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af DobbeltA » 30. jul 2019, 17:05

FlæskeFrank skrev:
30. jul 2019, 16:57
Altså, hvis man er på vej til at købe Fredrik O Jensen og allerede har købt Patrick O kan vi så ikke lukke al snak om, at AaB kun vil hjemmefødinger?!
Så køber de vel netop to spillere til Abildgaard og Magnus C pladser!?
Jeg synes det vidner om, at springet ned til de næste - eks. Jeppe Pedersen og Malthe Højholt, vurderes til at være for stort endnu. Årgang '98 og '99 leverede ingen midtbanespillere på SL-niveau, så der mangler nok noget fysik endnu for de næste årgange, for at komme begå sig centralt på midten.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 30. jul 2019, 17:11

DobbeltA skrev:
30. jul 2019, 17:05
FlæskeFrank skrev:
Altså, hvis man er på vej til at købe Fredrik O Jensen og allerede har købt Patrick O kan vi så ikke lukke al snak om, at AaB kun vil hjemmefødinger?!
Jeg synes det vidner om, at springet ned til de næste - eks. Jeppe Pedersen og Malthe Højholt, vurderes til at være for stort endnu. Årgang '98 og '99 leverede ingen midtbanespillere på SL-niveau, så der mangler nok noget fysik endnu for de næste årgange, for at komme begå sig centralt på midten.
Jeg tror nærmere man har erkendt at vi har mistet meget erfaring på midtbanen. Vi har en træner der gerne vil spille med 3 centrale midtbanespillere. I så fald kræver det at 2 af dem kan lægge en nogenlunde aflevering.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 30. jul 2019, 17:13

Er der nogen med insiderviden som ved hvor tæt den er? Og om den afhænger af et Abildgaard salg?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 30. jul 2019, 17:19

Funky skrev:
30. jul 2019, 15:45
Brodernumsi skrev:
30. jul 2019, 15:13
Vi har snakket meget sammen, og jeg håber, at Oldrup bliver. Her kan han spille på et tophold, der er et bedre udstillingsvindue end et bundhold i Danmark.

Av, den gør ondt.
Ikke specielt. Dels er vi objektivt set ikke noget tophold, men heller ikke et bundhold, dels prøver manden tydeligvis at snakke Oldrup til at blive.
Fagermo lyder godt nok bitter og her er der tale om en træner som må formodes at ha' et godt kendskab til AaB. Vi har mødt Odd Grenland nogle gange de seneste par år og Fagermo er nok lidt farvet af at vi på ingen måde har været Telemark holdet overlegent, så sent som denne vinter vandt nordmændene fuld fortjent på Hornevej.

Derudover kan jeg sagtens forstå at han er træt af hvis de mister en vigtig spiller i en sæson hvor de spiller med i toppen

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Indlæg af donjuul84 » 30. jul 2019, 17:35

Ifølge det her kamp sammendrag fra odds hjemmeside var han med i en kamp mod os i vinters https://www.odd.no/nyheter/odd-bestod-generalproven

Så det er en spiller trænerstaben har set i aktion. Ved ikke om der andre der kan sige mere om hvordan han var i den kamp

DobbeltA
1. div
1. div

Indlæg af DobbeltA » 30. jul 2019, 17:35

Forza skrev:
30. jul 2019, 17:11
DobbeltA skrev:
30. jul 2019, 17:05
FlæskeFrank skrev:
Jeg tror nærmere man har erkendt at vi har mistet meget erfaring på midtbanen. Vi har en træner der gerne vil spille med 3 centrale midtbanespillere. I så fald kræver det at 2 af dem kan lægge en nogenlunde aflevering.
Det er det jeg er enig i, der er ikke "mandfolk" nok i truppen lige nu til at tage over på pladser, som kræver hår på brystet og en vis erfaring og nej, løsningen er ikke Kakeeto ;)

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 30. jul 2019, 17:54

donjuul84 skrev:
30. jul 2019, 17:35
Ifølge det her kamp sammendrag fra odds hjemmeside var han med i en kamp mod os i vinters https://www.odd.no/nyheter/odd-bestod-generalproven

Så det er en spiller trænerstaben har set i aktion. Ved ikke om der andre der kan sige mere om hvordan han var i den kamp
Jeg var ude og se kampen men kan ikke huske hvordan Ordrup klarede sig, det eneste jeg kan huske er at Odd Grenland var det bedste hold

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 30. jul 2019, 18:12

Forza skrev:
30. jul 2019, 17:13
Er der nogen med insiderviden som ved hvor tæt den er? Og om den afhænger af et Abildgaard salg?
Hvis ham her er på vej til AaB, så er det fordi Abildgaard er på vej ud af døren. Det har jo også længe lignet, at det er Abildgaard der bliver sommerens 'store' salg. Vi ved der er bud på ham, og vi ved han er interesseret i et skifte til den pågældende klub.

Man har allerede en del overskudsspillere i truppen, og jeg er personligt ikke i tvivl om, at det er et absolut krav fra bestyrelsens side, at der skal nogen ud før der kan komme noget den anden vej.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 30. jul 2019, 18:34

Kan se Odds BK også praktiserer en 4-3-3, hvor Fredrik Jensen ligger som den defensive 6'er mellem de to andre midtbanespillere, det må næsten betyde Magnus ryger på bænken, og Lucas bliver rykket længere frem, således vores ideal opstilling bliver således;

Rinne
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Børsting - Fredrik Jensen - PO
Kusk - Van Weert - Lucas

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 30. jul 2019, 18:45

troelsh skrev:
30. jul 2019, 18:34
Kan se Odds BK også praktiserer en 4-3-3, hvor Fredrik Jensen ligger som den defensive 6'er mellem de to andre midtbanespillere, det må næsten betyde Magnus ryger på bænken, og Lucas bliver rykket længere frem, således vores ideal opstilling bliver således;

Rinne
Kusk - Van Weert - Lucas
Umiddelbart lyder tankerne meget gode, men for pokker hvor så jeg gerne Børsting udskiftet også. Jeg har egentlig været stor tilhænger af Børsting tidligere, men han er slet ikke en ordentlig central midtbanespillere i mine øjne. Hans pasningsspil er sløjt, han er en dårlig bolderobrer og hpå trods af mange dybdeløb ser jeg ham ikke bidrage væsentligt til holdets målfarlighed. Jeg håbede en gang på Børsting kunne blive en stærk central midt med tiden, men det er et projekt jeg ikke længere tror på.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. jul 2019, 18:48

troelsh skrev:
30. jul 2019, 18:34

Rinne
Kusk - Van Weert - Lucas
Det er det jeg ikke forstår, for er det ikke netop den 6'er rolle som Patrick Olsen er købt ind til og som han har udfyldt glimrende indtil videre? Vi har brug for en 8'er til afløse Abildgaard/Børsting (eller nærmere afløse det enorme hul Risgaard efterlod).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 30. jul 2019, 18:56

Eller også bliver det med Magnus som den defensive, der gardere et shaky forsvar, og så med to mere boldfaste foran
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 30. jul 2019, 18:57

Jeg kender ikke til denne FOJ, men altid spændene med nogle rygter. Umiddelbart betyder det jo nok at flirten med Ståle om et overtag af N. Thomsen er død, hvilket også stemmer overens med hans udtalelser om en lidt tynd trup..

I forhold til debatten om placering på midten, da tænker jeg egentlig at Patrick Olsen sagtens kan være holdets fremtidige 8'er. Han var meget klar 6'er i kampen i går, men jeg synes, bl.a. i træningskampen mod Horsens, man ku' se at han sagtens kan udfylde en mere felt-felt-lignende rolle.

Bag ham kan så ligge MC (alternativt Børsting) samt FOJ som oprydder/skraldemænd.

Nu skal man selvfølgelig ikke lade sig forblænde af gårsdagens sejr, som var mod et meget svagt Silkeborg-hold, men jeg synes at Børsting har set god ud både i går men også mod SJE. Han bringer virkelig noget dynamik og dækker nogle kæmpe områder i sådan en lidt Jens Stage-agtig-stil.

Ifht MC da viste han i slutningen af sidste sæson, mens Abildgaard var skadet, at såfremt hans rolle er en klar 6'er, hvor der skal skraldes igennem, så bidrager han med en masse. Jeg syntes at han var den bedste, godt nok i blandt en masse dårlige præstationer, i kampene mod Hobro, VFF og RFC i gruppespillet.

.. Et lidt positivt indspark her fra jubeloptimisten--

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 30. jul 2019, 19:19

raekkeettre skrev:
30. jul 2019, 13:52
jonas386 skrev:
30. jul 2019, 12:59
Hovedet skrev:
30. jul 2019, 12:39
Men jeg tror bare vitterligt, at hans stjerne i Aalborg er så høj, at den sommetider forblænder os lidt i forhold til det, andre ser. Jeg tror ikke, det skyldes nogen speciel arrogance, snarere at han mangler at levere sådan helt kontinuerligt - og at andre end AaBere også bevidstgøres om det. FCK ville jo med glæde have betalt halve og hele bondegårde for spillere som Rade Prica, Ståle Solbakken og Frank Strandli osv.
Alternativt ser FCK fans bare ikke særlig mange AaB kampe, og kan kun konstatere, at han nu er tilbage i superligaen, hvilket må betyde han er dårlig. Altså jeg forstår dem da godt, at de ikke gider se os spille, men man skal ikke se mange kampe med Lucas for at indse hans boldbehandling er på et andet niveau end nogen anden spiller i ligaen.
Han scorede altså 10 mål i sidste sæson, og lagde op til 4, og det var altså i en offensiv der absolut ikke fungerede. Han var heller ikke decideret dårlig i hverken Willem II eller Grashoppers. Hans statistik i de ophold er faktisk udmærket.
Hvis du høre Stig Tøfting efter kampen igår, så er Lucas 2 eller 3 niveauer over alle på banen, han bliver jo rost til skyerne - også igår,m hvor han diktere alt på den bane og sætter de andre spillere op. Men han manglede lidt på den sidste 3. Del igår, som han også selv påpeger. Men FUCK en profil vi har fået, alle medier er begyndt at få et helt andet syn på AaB nu, vi bliver omtalt meget mere positivt, vi får mere sendetid og han er bare en stjerne på alle områder, og ikke mindst en drivkraft i Nordkraften!
Jeg er enig i med Gnu i, at der lige præcis i går var for meget af den "fissefod", jeg altid har haft kig på ved Lucas Andersen, og som nok også er en af årsagerne til, at FCK-fans ikke er ved at gå til i begejstring. Men når det nu skal være, så lad ham da bare stemple ud i en kamp som den i går - og i stedet være skarp eksempelvis næste søndag, når det går løs mod vores venner i Herning.

Hold da op, hvor kunne vi godt bruge en sejr i den kamp; noget, der kunne skyde klubben lidt i gang igen. Jeg er i øvrigt helt enig med dig i, at Lucas tilfører noget tiltrængt stjernestøv til vores klub, og at hans niveau generelt har været højere end forventet. Jeg husker ham faktisk som en ret fesen afslutter, men på det punkt har han forbedret sig kraftigt og tilført sit spil den gift, jeg i sin tid savnede.

Og ja, det er i grunden skønt, at AaB igen har spillere, som FCK kunne tænke sig.

DobbeltA
1. div
1. div

Indlæg af DobbeltA » 30. jul 2019, 19:27

Rams skrev:
30. jul 2019, 18:56
Eller også bliver det med Magnus som den defensive, der gardere et shaky forsvar, og så med to mere boldfaste foran
Helt enig, jeg tror også man satser på MC som 6'er og FO + FOJ som top på diamanten.

Gamen

Indlæg af Gamen » 30. jul 2019, 19:46

Patrick Olsen er IKKE 8’er. Hvorfor ændre noget der fungerer? Lucas kommer langt mere til sin ret, når han er meget på bolden. Og spillet ervæsentligt hurtigere uden Magnus til at tage 8 boldberøringer før bolden spilles videre. Det må jo også være en erkendelse af det, at man køber 2 startende spillere til en historisk tynd central midtbane.

Der er ingen der siger at vi SKAL spille med en 6’er uden teknik og boldøje. Det er spild af kræfter at have en udpræget spoiler, der ikke hverken afslutter, afleverer med kvalitet eller bidrager i presset. Og bare fordi vi havde det i mange år i Würtz der havde helt andre spidskompetence behøver det ikke være hvad vi vil fremover.

Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div

Indlæg af Raiman » 30. jul 2019, 20:26

Gamen skrev:
30. jul 2019, 19:46
Patrick Olsen er IKKE 8’er. Hvorfor ændre noget der fungerer? Lucas kommer langt mere til sin ret, når han er meget på bolden. Og spillet ervæsentligt hurtigere uden Magnus til at tage 8 boldberøringer før bolden spilles videre. Det må jo også være en erkendelse af det, at man køber 2 startende spillere til en historisk tynd central midtbane.

Der er ingen der siger at vi SKAL spille med en 6’er uden teknik og boldøje. Det er spild af kræfter at have en udpræget spoiler, der ikke hverken afslutter, afleverer med kvalitet eller bidrager i presset. Og bare fordi vi havde det i mange år i Würtz der havde helt andre spidskompetence behøver det ikke være hvad vi vil fremover.
Hvor er det bare fuldstændig korrekt. Lucas skal ned og spille centralt som i de sidste par kampe. Han skal på bolden konstant og herfra være med i det opbyggende spil. Patrick fungerede glimrende igår, og skal endelig bare blive på 6'er positionen. Det var en sand fornøjelse, og endelig får MC noget konkurrence.

Interessant med Frederik, jeg kender absolut intet til manden, men positivt, at Waregem også har set et potentiale i ham.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 30. jul 2019, 20:28

Gamen skrev:

100% enig - det vil være fantastisk med en midtbane bestående af gode boldspillere.
Sidste sæson spillede FCK kampe damen og Wind på tip og en midtbane med Fischer skov Thomsen og falk.
Så man behøver ikke en 6 der spoiler uden andet bidrag
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 30. jul 2019, 20:33

Maglau skrev:
30. jul 2019, 20:28
Gamen skrev:

100% enig - det vil være fantastisk med en midtbane bestående af gode boldspillere.
Sidste sæson spillede FCK kampe damen og Wind på tip og en midtbane med Fischer skov Thomsen og falk.
OB har også en stærkt spillende midtbane central midtbane

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 30. jul 2019, 20:49

Aalborg frederikshavner skrev:
30. jul 2019, 20:33
Maglau skrev:
30. jul 2019, 20:28
Gamen skrev:

OB har også en stærkt spillende midtbane central midtbane
Vi har faktisk en atypisk midtbane med MC og Abildgaard. Desværre langsom og ikke særlig stor teknisk boldspil.

Vi skal simpelthen væk fra det. Det er og bliver ik løsningen med MC som erstatning for Würtz.

Se mod OB og FCK..

Låst