sulakvelidze skrev: ↑2. sep 2019, 09:20
Iøvrigt pudsigt at tænke på, hvor mange af spillerne fra kampen i går, der på det nærmeste er sparket ud af AaB af brugere på siden her. Okore, Magnus C, Ahlmann, Patrick K og Pallesen har alle i større eller mindre grad fået debatsidens kærlighed at føle. Og hvis man vil genopleve reaktionen på købet af Patrick Olsen, kan man bladre tilbage til side 95 og et par sider frem. Flere ser ud til at skulle æde sine ord. :-D
Der skal mere end et par blomster til at kompensere for at have forsømt konen i et par år, og ligeså skal der selvfølgelig også mere end et par gode kampe til at veje op for mestendels dårlige resultater (og præstationer) igennem 2-3 år.
Jeg har tidligere talt om træningsmiljøet som en væsentlig årsag - dét tror jeg er blevet anderledes og mere professionelt, særligt med de nye spillere. Ikke længere så præget af mælketænder.
Det var en kraftig anke hos de gamle både sidste og forrige år - at træningsmiljøet var blevet for ringe.
Vi har talt meget om manglende ansvar - Patrick Olsen og Lucas tager maksimalt fra på den del nu.
Og så har vi også herinde været omkring, at f.eks. Magnus’ ubetingede svaghed i pasningsspillet kunne opvejes ved at hente teknisk dygtige og i det hele taget dynamiske makkere. Det har vi også fået. Han skal meget mindre på bolden.
Det har lettet vilkårene for ham, og så ser han bedre ud.
Ahlmanns niveau er noget forringet ifht. ‘14, men har dog set bedre ud de seneste par kampe.
Jeg synes blot vi kan konstatere at HOLDET som helhed ser bedre ud, at Gaarde er lykkedes med at finde et par spillere som passer perfekt ind og gør deres medspillere bedre.
Det er en kæmpe hjælp for det her hold, der særligt ifht. at sætte spillet har haft store udfordringer. I en kamp som i går glemmer man jo at vi har noget under 40 % boldbesiddelse - for hver gang vi har den får vi noget ud af den. Intet søvndyssende boldmassage.