Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 2. sep 2019, 10:23

baresi skrev:
2. sep 2019, 09:48
Der arbejdes hårdt på Okore UD.
Udfordringen er at alle 3 parter skal nå sammen.
Klub - AaB og okores JA.
Men der arbejdes på højtryk. Og lykkes det ikke så skal man ikke regne med at det er AaB’s “skyld”
Lyder til at man økonomisk er mere fornuftige ift salgspris. Og der er en måske 2 der er interesserede.
Men der skal ikke altid kun 2 til en tango.
Og uagtet hvad gaarde siger i medierne så vil AaB af med okore - NU.
Og forlængelse bliver slet ikke et emne.
Vi ved det snart.
Et salg af Okore giver bare så god mening for os.

- vi har hentet en afløser
- vi har allerede brugt pengene vi regner med at indkassere
- Okore har et år tilbage af kontrakten og det er dermed sidste chance for et nogenlunde beløb
- Okore er selv motiveret for et skifte væk.

Håber virkelig det lykkes. Og det samme kan siges for Abildgaard som vel næppe bliver mere hypet end han netop har været.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. sep 2019, 11:01

sulakvelidze skrev:
2. sep 2019, 09:20
Iøvrigt pudsigt at tænke på, hvor mange af spillerne fra kampen i går, der på det nærmeste er sparket ud af AaB af brugere på siden her. Okore, Magnus C, Ahlmann, Patrick K og Pallesen har alle i større eller mindre grad fået debatsidens kærlighed at føle. Og hvis man vil genopleve reaktionen på købet af Patrick Olsen, kan man bladre tilbage til side 95 og et par sider frem. Flere ser ud til at skulle æde sine ord. :-D
Der skal mere end et par blomster til at kompensere for at have forsømt konen i et par år, og ligeså skal der selvfølgelig også mere end et par gode kampe til at veje op for mestendels dårlige resultater (og præstationer) igennem 2-3 år.

Jeg har tidligere talt om træningsmiljøet som en væsentlig årsag - dét tror jeg er blevet anderledes og mere professionelt, særligt med de nye spillere. Ikke længere så præget af mælketænder.
Det var en kraftig anke hos de gamle både sidste og forrige år - at træningsmiljøet var blevet for ringe.

Vi har talt meget om manglende ansvar - Patrick Olsen og Lucas tager maksimalt fra på den del nu.

Og så har vi også herinde været omkring, at f.eks. Magnus’ ubetingede svaghed i pasningsspillet kunne opvejes ved at hente teknisk dygtige og i det hele taget dynamiske makkere. Det har vi også fået. Han skal meget mindre på bolden.
Det har lettet vilkårene for ham, og så ser han bedre ud.

Ahlmanns niveau er noget forringet ifht. ‘14, men har dog set bedre ud de seneste par kampe.

Jeg synes blot vi kan konstatere at HOLDET som helhed ser bedre ud, at Gaarde er lykkedes med at finde et par spillere som passer perfekt ind og gør deres medspillere bedre.
Det er en kæmpe hjælp for det her hold, der særligt ifht. at sætte spillet har haft store udfordringer. I en kamp som i går glemmer man jo at vi har noget under 40 % boldbesiddelse - for hver gang vi har den får vi noget ud af den. Intet søvndyssende boldmassage.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 2. sep 2019, 11:02

Forza skrev:
2. sep 2019, 10:23
baresi skrev:
Klub - AaB og okores JA.
Men der arbejdes på højtryk. Og lykkes det ikke så skal man ikke regne med at det er AaB’s “skyld”
Lyder til at man økonomisk er mere fornuftige ift salgspris. Og der er en måske 2 der er interesserede.
Vi ved det snart.

- Okore har et år tilbage af kontrakten og det er dermed sidste chance for et nogenlunde beløb

Håber virkelig det lykkes. Og det samme kan siges for Abildgaard som vel næppe bliver mere hypet end han netop har været.
Frygter lidt for abildgards fremtid hvis han bliver.
Især ville det have givet nogle svar hvis han havde været på bænken igår - ifbm udskiftningen af MC - hvem står forrest af Børsting og Oliver.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 2. sep 2019, 11:12

Gamen skrev:
2. sep 2019, 11:01

Og så har vi også herinde været omkring, at f.eks. Magnus’ ubetingede svaghed i pasningsspillet kunne opvejes ved at hente teknisk dygtige og i det hele taget dynamiske makkere. Det har vi også fået. Han skal meget mindre på bolden.
Hvis den nuancering har fundet sted herinde, så har den godt nok været ekstremt stille fremført. MC er igen og igen blevet unuanceret kritiseret for at være langtsom i tanke og handling, og for at kun spille til siden, uden nogen tillægsbemærkninger om hvordan man mon måske kunne få mere ud af ham. Jeg har ikke noget problem med at folk tager fejl eller ændrer mening. Der er heller ikke noget krav fra mig om at folk skal angre deres fejl offentligt herinde. Men, jeg har et bette problem hvis folk i lyset af deres åbentlyse fejldom forsøger at fremstå som om de havde set lyset dengang de konstant jordede vores unge spiller.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. sep 2019, 11:21

Buzz Killington skrev:
2. sep 2019, 11:12
Hvis den nuancering har fundet sted herinde, så har den godt nok været ekstremt stille fremført. MC er igen og igen blevet unuanceret kritiseret for at være langtsom i tanke og handling, og for at kun spille til siden, uden nogen tillægsbemærkninger om hvordan man mon måske kunne få mere ud af ham. Jeg har ikke noget problem med at folk tager fejl eller ændrer mening. Der er heller ikke noget krav fra mig om at folk skal angre deres fejl offentligt herinde. Men, jeg har et bette problem hvis folk i lyset af deres åbentlyse fejldom forsøger at fremstå som om de havde set lyset dengang de konstant jordede vores unge spiller.
Jeg har nu skrevet flere gange, at han enten skal springes over i spilopbygningen eller være mindre på bolden. Han var/er jo heller ikke god nok på en 2 mands-midtbane. Og det er hvad jeg har sagt hele tiden.

Jeg har ikke ændret mening til ham, jeg synes stadig ikke han er nogen specielt god fodboldspiller. Men nu ser man ham heller ikke så meget - og det er måske i virkeligheden også godt for hans udvikling. Det er andre der skal spille hurtigt.
I går havde han da nogle rigtigt fine pasninger i første halvleg, fulgt op af to missede muligheder for at spille AaB-spillere blanke. Duelspillet er hans styrke, og så positionerer han sig fint.

Men han trives tydeligvis ved at have spillere foran sig, og det forekommer mig også ret tydeligt at Friis har indført ret stor fleksibilitet inde centralt. De tre CM skiftedes f.eks. til at tordne op i pres.
Det virker jo til at trænerne har set det samme, siden de har valgt at hente de spillere de har hentet. Midtbanen Abildgaard/MC var både for langsomt spillende og for ringe teknisk til at kunne træde i karakter, og skabe nok gode situationer for Lucas og Kusk.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 2. sep 2019, 11:49

sulakvelidze skrev:
Iøvrigt pudsigt at tænke på, hvor mange af spillerne fra kampen i går, der på det nærmeste er sparket ud af AaB af brugere på siden her. Okore, Magnus C, Ahlmann, Patrick K og Pallesen har alle i større eller mindre grad fået debatsidens kærlighed at føle. Og hvis man vil genopleve reaktionen på købet af Patrick Olsen, kan man bladre tilbage til side 95 og et par sider frem. Flere ser ud til at skulle æde sine ord. :-D
Du glemte Gaarde og træneren og vores assistent trænere, og hvis man kunne se et lys i nogle af dem, blev alle her betegnet som lalle glade individer - Jeg er med på at debatsiden er skraldespand for frustrationer. Men det har godt nok være unuanceret det sidste års tid.

Men hvor alle er glade nu, og det ser positivt ud, så vil debatten heller ikke gå amok længere for nu er 90% enig om det faktisk køre okay i AaB, selvom ledere og mange af spillerne er de sammen. Jeg kan som altid se en masse positive tendenser, men jeg ved også der kommer kampe her i efteråret hvor det bliver sat på prøve :) Men så er der altid statistikker - som man jo ved aldrig lyver eller har en dårlig dag.

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. sep 2019, 12:00

raekkeettre skrev:
2. sep 2019, 11:49
Du glemte Gaarde og træneren og vores assistent trænere, og hvis man kunne se et lys i nogle af dem, blev alle her betegnet som lalle glade individer - Jeg er med på at debatsiden er skraldespand for frustrationer. Men det har godt nok være unuanceret det sidste års tid.

Men hvor alle er glade nu, og det ser positivt ud, så vil debatten heller ikke gå amok længere for nu er 90% enig om det faktisk køre okay i AaB, selvom ledere og mange af spillerne er de sammen. Jeg kan som altid se en masse positive tendenser, men jeg ved også der kommer kampe her i efteråret hvor det bliver sat på prøve :) Men så er der altid statistikker - som man jo ved aldrig lyver eller har en dårlig dag.
Hvad er det for noget vrøvl! Det kan da ikke stå til diskussion at holdet har underpræsteret de seneste 3 år - både ifht. budget og målsætning. Hvis ikke man må gå i rette med den måde klubben forvalter sine ressourcer på - på en debatside, som fan - så står verden da ikke længere.

Der skal mere end 2 gode kampe til for at udviske alle de dårlige oplevelser der har været de senere år. Bare fordi vi vinder 1-0 over FCK glemmer man da ikke ydmygelsen i Fredericia, den pinlige hjemmebanestatistik, de missede målsætninger og en række utroligt dårlige indkøb. Igen - lad nu lige spillerne og ledelsen vise det her niveau kontinuerligt, før der går AGF i den.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 2. sep 2019, 12:09

Maglau skrev:
2. sep 2019, 11:02
Forza skrev:
2. sep 2019, 10:23
baresi skrev:
Klub - AaB og okores JA.
Vi ved det snart.

Frygter lidt for abildgards fremtid hvis han bliver.
Især ville det have givet nogle svar hvis han havde været på bænken igår - ifbm udskiftningen af MC - hvem står forrest af Børsting og Oliver.
Tænk sig at have en midtbane hvor vi kan skifte MC ud for Abildgaard og Fossum/Olsen for Børsting. Det er sådan jeg ser det, hvis han bliver.

Sindssyg stærk midtbane og bænk..

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 2. sep 2019, 12:10

Nogle der er ude på Hornevej idag og se træning som kan fortælle om Okore og Abildgaard er der ? :)

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. sep 2019, 12:11

Kristian skrev:
2. sep 2019, 12:09
Men jo ikke rigtig holdbart for U21-landsholdsspilleren Abildgaard. Hvis ikke han kommer væk i denne omgang, så bliver det da formentlig til et vinterskifte.

Bongo123456
Junior
Junior
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af Bongo123456 » 2. sep 2019, 12:12

Ekstra Bladet har netop bragt dette:

"OKORE ELLER BLÅBJERG?
Fra vores jyske transfer-ekspert Klaus Egelund lyder det nu, at lykkes det ikke at sælge Jores Okore, så skal Jakob Blåbjerg udlejes.

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. sep 2019, 12:15

Bongo123456 skrev:
2. sep 2019, 12:12

"OKORE ELLER BLÅBJERG?
Fra vores jyske transfer-ekspert Klaus Egelund lyder det nu, at lykkes det ikke at sælge Jores Okore, så skal Jakob Blåbjerg udlejes.
Det får vi næppe ligefrem flere mio. ud af, medmindre Reggina genoptager deres danske forbindelse... :cool:

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 2. sep 2019, 12:15

Bongo123456 skrev:

"OKORE ELLER BLÅBJERG?
Den måde Okore gik rundt efter kampen, virkede lidt som om han havde travlt med at få sagt ordentligt farvel til fansene, fordi han nok godt ved at han er væk idag. Spændende bliver det. Med det niveau han har vist de seneste to gange, ville man ønske AaB havde råd til at forlænge ham et år mere, og skyde ham af til vinter eller sommer.
Jeg savner Winsnes

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 2. sep 2019, 12:18

Gamen skrev:
sulakvelidze skrev:
Der skal mere end et par blomster til at kompensere for at have forsømt konen i et par år, og ligeså skal der selvfølgelig også mere end et par gode kampe til at veje op for mestendels dårlige resultater (og præstationer) igennem 2-3 år.

Jeg har tidligere talt om træningsmiljøet som en væsentlig årsag - dét tror jeg er blevet anderledes og mere professionelt, særligt med de nye spillere. Ikke længere så præget af mælketænder.
Det var en kraftig anke hos de gamle både sidste og forrige år - at træningsmiljøet var blevet for ringe.

Vi har talt meget om manglende ansvar - Patrick Olsen og Lucas tager maksimalt fra på den del nu.

Ahlmanns niveau er noget forringet ifht. ‘14, men har dog set bedre ud de seneste par kampe.

Jeg synes blot vi kan konstatere at HOLDET som helhed ser bedre ud, at Gaarde er lykkedes med at finde et par spillere som passer perfekt ind og gør deres medspillere bedre.
Det er en kæmpe hjælp for det her hold, der særligt ifht. at sætte spillet har haft store udfordringer. I en kamp som i går glemmer man jo at vi har noget under 40 % boldbesiddelse - for hver gang vi har den får vi noget ud af den. Intet søvndyssende boldmassage.
Betyder alt der, at du ikke tog fejl, da du reagerede på signingen af Patrick Olsen med en vurdering af, at den var meningsløs? At den var totalt useriøs? Og at den måtte få protestsangene mod Gaarde til at gjalde på stadion? Vurderinger, der i øvrigt blev suppleret med (endnu) en konstatering af, at Magnus C ikke egner sig til topfodbold.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 2. sep 2019, 12:20

Gamen skrev:
2. sep 2019, 12:11
Kristian skrev:
2. sep 2019, 12:09
Men jo ikke rigtig holdbart for U21-landsholdsspilleren Abildgaard. Hvis ikke han kommer væk i denne omgang, så bliver det da formentlig til et vinterskifte.
Nu tænker jeg også bare lidt egoistisk set og hvordan det ser ud for klubbens skyld. Er med på det ikke er holdbart for Abildgaard. Men sådan er fodbold sq. Han rendte ind i en skade og kom desværre bagud. Thats life.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 2. sep 2019, 12:20

Martino skrev:
2. sep 2019, 12:15
Bongo123456 skrev:

"OKORE ELLER BLÅBJERG?
Den måde Okore gik rundt efter kampen, virkede lidt som om han havde travlt med at få sagt ordentligt farvel til fansene, fordi han nok godt ved at han er væk idag. Spændende bliver det. Med det niveau han har vist de seneste to gange, ville man ønske AaB havde råd til at forlænge ham et år mere, og skyde ham af til vinter eller sommer.
Det var også den tanke jeg fik da Okore gik banen rundt, det virkede som en afsked

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 2. sep 2019, 12:24

sulakvelidze skrev:
2. sep 2019, 12:18
Gamen skrev:
sulakvelidze skrev:

Betyder alt der, at du ikke tog fejl, da du reagerede på signingen af Patrick Olsen med en vurdering af, at den var meningsløs? At den var totalt useriøs? Og at den måtte få protestsangene mod Gaarde til at gjalde på stadion? Vurderinger, der i øvrigt blev suppleret med (endnu) en konstatering af, at Magnus C ikke egner sig til topfodbold.
STOP
Kan i ikke udveksle numre...

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. sep 2019, 12:35

sulakvelidze skrev:
2. sep 2019, 12:18
Jeg skrev at Patrick Olsen havde været meget useriøs omkring sin karriere tidligere, hvorfor de fleste klubber heller ikke ville røre ham da han kom hjem. Han virker til at være blevet langt klogere og mere jordnær siden sidst man stiftede bekendtskab med ham. Sådan kan alle mennesker blive klogere, og heldigvis også jeg.

Jeg var desuden den første til at berette om hvordan Olsen havde gjort en forskel fra dag 1 på træningsbanen, og dermed også til at rose ham. Ret skal være ret, jeg synes han er en super forstærkning. Det tror jeg nu har overrasket de fleste i fodbold-Danmark ligeså meget som jeg - men vi fik jo så senere hen også den spillertype jeg egentlig efterlyste - Iver Fossum. Den mere klassiske boks-til-boks spiller.

Og Magnus egner sig stadigvæk ikke til topfodbold, som den ene af to centrale midtbanespillere, hvor man også skal kunne spille hurtigt og præcist og holde et højt boldtempo. Der er en verden til forskel fra det vi får med Olsen, til det vi havde med Magnus i samme rolle.

Har du mere du lige vil have sat på plads?

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. sep 2019, 12:40

Skal man give den gode BoT ret i noget, så er det at flere af de andre spillere er vokset enormt ifht. at tage ansvar i spilopbygning og for holdet, efter Würtz og Risgård er væk.

Altså, når Lucas evaluerer kampene, så lyder han jo nærmest som en ungdomstræner der skal uddele den årlige fidusbamse - alle får lige lidt af rosen så man ikke er i tvivl om at det er HOLDET der er centralt i AaB. Det er sateme smukt.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 2. sep 2019, 12:48

I min bog ville det optimale scenarie være et rimeligt salg af Abildgaard for at hente lidt kroner i kassen + en udlejning af Blåbjerg. Jeg er bange for, at Okore vil efterlade et hul rent sportsligt - men det afhænger selvfølgelig af, om han mentalt er videre - og dermed vil være skuffet, hvis det ikke lykkes.

Bestyrelsen har jo tilsyneladende sagt go til at lave et tab rent økonomisk, siden den gav grønt lys til Fossum og Thelander velvidende, at meget kan gå galt i salg af Abildgaard eller Okore.

Låst