Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 28. jul 2020, 11:39

Funky skrev:
28. jul 2020, 10:35
Kokkefar skrev:
28. jul 2020, 10:16
Bongo123456 skrev:
28. jul 2020, 10:12
aaballday skrev:
28. jul 2020, 09:21
https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... on/8216211

Hvem kan frembringe kontekst herfra?
Den kommer her:

"Det har været små præcist anlagte snit. Men der har efterhånden været så mange i AaB de seneste måneder, at billedet ikke længere er til at tage fejl af.

Romantikken er ved at blive aflivet i landets nordligste Superliga-klub. Der blæser nye vinde over Limfjorden.

AaB’s særkende har været åbenbart siden den mirakuløse majdag i Parken i 2011, hvor AaB stirrede mod nedrykning. Klubbens talentsektor har båret nordjyske drenge ind i Superligaen med den besnærende march mod guldet i 2014 som det helt store… ja, mesterstykke.

Kursen blev lagt, da økonomien dikterede mådehold. Heldet ville, at de nordjyske talenter var flyvefærdige, for det var nødtvungent, at det blev sådan.

Siden Nicklas Helenius, Kasper Kusk, Lucas Andersen, Nicolaj Thomsen og Jakob Ahlmann leverede guldet, har ikke nok en femteplads rokket ved overbevisningen i AaB. Det er tilstrækkeligt at være født i Nordjylland, så er anlægget på Hornevej lige så magisk som Harry Potters Hogwarts.

Indtil nu.

Med ankomsten af sportschef Inge André Olsen har AaB fået den impuls udefra, som har sat skub i forandringen. Han ankom midt under corona-nedlukningen i april, og hans fingeraftryk og ambitioner er på fire måneder meget synlige.

’Godt nok’ er død. Inge André Olsen er ikke ene mand bag stilskiftet, men han personificerer det. Ekstra Bladet sætter her fokus på de opsigtsvækkende ændringer"
Okay en tease, hvad er ændringerne??? :o
Noget af det er noget vrøvl. Eksempelvis, at PK's karrierestop har noget at gøre med en ny stil under Inge. Eller at MC - den hjemmebryggede dreng - nu står til at få mere konkurrence udefra, med henvisning til Inges udtalelse om, at Olsen og Fossum skal have mere konkurrence...
En artikel som på overskriftsniveau har fat i noget rigtigt og interessant, men som virkelig ikke udmønter det ret godt.
Skuffende, as usual fra EB. Men tak til dig!

Cicero
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Cicero » 28. jul 2020, 11:46

Med tanke på hvordan presspillet ser ud til at være vejen frem og konkurrencen på midtbanen skal styrkes så vil der være ræson i at kigge mod Horsens, hvor Hallur Hansson har proklameret at han ønsker nye udfordringer. Jeg ved godt at han nok ikke står øverst på manges ønskeliste herinde, men kigger man man på hans stats fra de sidste sæsoner, så er han i min optik en perfekt rotationsspiller sammen med Patrick Olsen og Iver Fossum.

Hallur er sammen med Iver og Patrick i top 10 over spillere med flest meter løbet i sidste sæson. Han har flere succesfulde afleveringer og en højere gennemsnits fart end de to og så er han i absolut superliga topklasse når det kommer til antal løb i høj fart.

Jeg kunne selvfølgelig også godt tænke mig en top 8'er som konkurrent til Patrick og Iver, men er det realistisk at en sådan spiller kan findes på markedet til en pris som AaB vil kunne betale? Det er immervæk en Norsk landsholdspiller med Bundesliga erfaring og en Patrick Olsen, som holder et meget højt niveau, som skal erstattes.

Himmerland
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af Himmerland » 28. jul 2020, 12:01

Var Anker ikke en mulighed, nu han ikke forlænger med GF ?
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... gf/8218364

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 28. jul 2020, 12:02

Cicero skrev:
28. jul 2020, 11:46
Med tanke på hvordan presspillet ser ud til at være vejen frem og konkurrencen på midtbanen skal styrkes så vil der være ræson i at kigge mod Horsens, hvor Hallur Hansson har proklameret at han ønsker nye udfordringer. Jeg ved godt at han nok ikke står øverst på manges ønskeliste herinde, men kigger man man på hans stats fra de sidste sæsoner, så er han i min optik en perfekt rotationsspiller sammen med Patrick Olsen og Iver Fossum.

Hallur er sammen med Iver og Patrick i top 10 over spillere med flest meter løbet i sidste sæson. Han har flere succesfulde afleveringer og en højere gennemsnits fart end de to og så er han i absolut superliga topklasse når det kommer til antal løb i høj fart.

Jeg kunne selvfølgelig også godt tænke mig en top 8'er som konkurrent til Patrick og Iver, men er det realistisk at en sådan spiller kan findes på markedet til en pris som AaB vil kunne betale? Det er immervæk en Norsk landsholdspiller med Bundesliga erfaring og en Patrick Olsen, som holder et meget højt niveau, som skal erstattes.
Tror du ikke nærmere man kigger efter forstærkning til 6’eren, altså en bedre spiller end Kakeeto og Magnus

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 28. jul 2020, 12:07

Hvad med at leje Santos med en købsoption. Han er vild i presspillet og løber dybt og er hurtig. Plus han er helt ude i kulden i FCK.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 28. jul 2020, 12:16

Himmerland skrev:
28. jul 2020, 12:01
Synes ikke Ankersen er det rigtige for os nu. Så hellere en ægte angriber eller, at Wessam får chancen.
Han er desuden ret dyr i løn og ved at komme op i årene. Jeg har svært ved at se fornuften i at hente ham.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. jul 2020, 12:40

troelsh skrev:
28. jul 2020, 12:02
Cicero skrev:
28. jul 2020, 11:46

Tror du ikke nærmere man kigger efter forstærkning til 6’eren, altså en bedre spiller end Kakeeto og Magnus
Det er ikke det, Inge siger.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 28. jul 2020, 12:46

Jeg synes der er for mange uambitiøse forslag på det her forum. Hallur Hansson, Jakob Ankersen mfl. Det er ikke godtnok.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 28. jul 2020, 12:54

bonanza skrev:
28. jul 2020, 12:46
Jeg synes der er for mange uambitiøse forslag på det her forum. Hallur Hansson, Jakob Ankersen mfl. Det er ikke godtnok.
Synes ikke Hansson er uambitiøst. Han har flotte stats, og passer godt til vores spillestil. Tilmed har han international erfaring. Men der skal betales transfer for ham, og det tror jeg ikke AaB vil.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 28. jul 2020, 12:56

bonanza skrev:
Jakob Ankersen har været fremragende i 2020 og jeg mener generelt han er en god spiller. Ellers er jeg helt enig.

Vi går næppe heller efter Ankersen grundet alder.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Cicero
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Cicero » 28. jul 2020, 12:59

bonanza skrev:
Hvad ville et ambitiøst bud være på en 8'er, som samtidig giver rum for en forstærkning på 6'eren og eventuelt en ny angriber? Min pointe med Hallur er netop at på 8'er pladserne er vi rigtig godt dækket ind i startformationen og det derfor ikke er her vi skal springe banken med en større profil. Vi er dog meget sårbar hvis ikke Patrick og Iver kan spille en fuld sæson.

Himmerland
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af Himmerland » 28. jul 2020, 13:02

Hanga skrev:
28. jul 2020, 12:56
bonanza skrev:
Jakob Ankersen har været fremragende i 2020 og jeg mener generelt han er en god spiller. Ellers er jeg helt enig.

Vi går næppe heller efter Ankersen grundet alder.
29 år han har stadig 5-6 gode år i sig, og som han har spillet i år, vil han sagtens kunne komme med noget, det er hvis ikke løn han vægter mest, men længden af kontrakten.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 28. jul 2020, 13:04

Himmerland skrev:
28. jul 2020, 13:02

29 år han har stadig 5-6 gode år i sig, og som han har spillet i år, vil han sagtens kunne komme med noget, det er hvis ikke løn han vægter mest, men længden af kontrakten.
Jeg kunne absolut godt tænke mig at få ham ind, jeg tror bare at vi går efter lidt yngre spillere der har videresalgspotentiale.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 28. jul 2020, 13:26

Hanga skrev:
28. jul 2020, 13:04
Himmerland skrev:
28. jul 2020, 13:02

Jeg kunne absolut godt tænke mig at få ham ind, jeg tror bare at vi går efter lidt yngre spillere der har videresalgspotentiale.
Det tror jeg også. Vil også hellere se Børsting, Wessam, Tom end Ankersen.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 28. jul 2020, 13:32

Vi kan lige så godt satse på Thellufsen, hvis Ankersen fra alternativet. De er begge to lige så ustabil ;)

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 28. jul 2020, 13:46

raekkeettre skrev:
28. jul 2020, 12:07
Hvad med at leje Santos med en købsoption. Han er vild i presspillet og løber dybt og er hurtig. Plus han er helt ude i kulden i FCK.
Alt for dyr. Og i mine øjne, heller ikke god nok.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. jul 2020, 14:02

Himmerland skrev:
28. jul 2020, 12:01
Nej
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 28. jul 2020, 14:02

Få nu for helvede lukket den aftale med Valgeir Valgeirsons kraft fandme. Han er gået helt vikingeamok i den nye sæson. Har spillet 8 kampe, og har lavet 4 assists og 4 mål. Han er 17 år, og spiller næsten altid fuld tid. Så sent som i går aftes scorede han 2 mål i HKK's 3-2 nederlag til Fylkir.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. jul 2020, 14:07

Buzz Killington skrev:
28. jul 2020, 14:02
Få nu for helvede lukket den aftale med Valgeir Valgeirsons kraft fandme. Han er gået helt vikingeamok i den nye sæson. Har spillet 8 kampe, og har lavet 4 assists og 4 mål. Han er 17 år, og spiller næsten altid fuld tid. Så sent som i går aftes scorede han 2 mål i HKK's 3-2 nederlag til Fylkir.
Det passer med at Gaardes nølen betyder, at vi går glip af et Islandsk 100-års talent ;)

Men meget imponerende stats. Han virkede også meget spændende da han var her.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 28. jul 2020, 14:18

jonas386 skrev:
28. jul 2020, 14:07
Buzz Killington skrev:
28. jul 2020, 14:02
Det passer med at Gaardes nølen betyder, at vi går glip af et Islandsk 100-års talent ;)

Men meget imponerende stats. Han virkede også meget spændende da han var her.
Med mindre der gælder helt specielle regler for unge spillere, så kan man godt lukke aftaler udenfor transfervinduet (med mindre FM har løget for mig). Så den hænger både på Gaarde og Inge hvis de fucker den her op.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Låst