Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 24. aug 2020, 19:17

McMark skrev:
24. aug 2020, 19:12
9800 skrev:
24. aug 2020, 18:56
Ibiza Polar skrev:
24. aug 2020, 13:39
Buzz Killington skrev:
24. aug 2020, 13:33
Ibiza Polar skrev:
24. aug 2020, 13:27
Himmerland skrev:
24. aug 2020, 12:36
Så er den ide 100% død https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/n ... -maaneder/
Nicolaj Thomsen var ikke kommet alligevel. Han ønsker ikke at spille under Friis.
Hvorfor ønsker han ikke det?
Pas. Det spurgte jeg sgu ikke ind til. Personen bekræftede bare, at Thomsen ikke var på vej til AaB i år. Der var andre planer (operation, antager jeg) og i øvrigt ‘brød han sig heller ikke om træneren’.

Så kan man jo tænke, hvad man vil om det. Jeg kender ikke kilden personligt, men kilden er tæt på Thomsen, så jeg ser ingen grund til at tvivle på det.
DET KAN JEG 100% AFVISE SOM BULLSHIT
På hvilket grundlag? Har du da en kilde, som mener, at AaB vil have Thomsen?
Det var nok mere den med Friis han henviser til
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 24. aug 2020, 19:20

Buzz Killington skrev:
24. aug 2020, 19:17
McMark skrev:
24. aug 2020, 19:12
9800 skrev:
24. aug 2020, 18:56
Ibiza Polar skrev:
24. aug 2020, 13:39
Buzz Killington skrev:
24. aug 2020, 13:33
Ibiza Polar skrev:
24. aug 2020, 13:27

Nicolaj Thomsen var ikke kommet alligevel. Han ønsker ikke at spille under Friis.
Hvorfor ønsker han ikke det?
Pas. Det spurgte jeg sgu ikke ind til. Personen bekræftede bare, at Thomsen ikke var på vej til AaB i år. Der var andre planer (operation, antager jeg) og i øvrigt ‘brød han sig heller ikke om træneren’.

Så kan man jo tænke, hvad man vil om det. Jeg kender ikke kilden personligt, men kilden er tæt på Thomsen, så jeg ser ingen grund til at tvivle på det.
DET KAN JEG 100% AFVISE SOM BULLSHIT
På hvilket grundlag? Har du da en kilde, som mener, at AaB vil have Thomsen?
Det var nok mere den med Friis han henviser til
Sandt nok. Ville stadig være rart med andet info end en caps lock-sætning.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 24. aug 2020, 20:25

Yankee skrev:
24. aug 2020, 08:17
jonas386 skrev:
23. aug 2020, 21:27
Mon ikke Børsting i første omgang spiller i stedet for Lucas? Jeg synes han byder med mere end Klitten, og vi kan have en offensiv med Prica og Van Weert/Kusk som de to andre

Jeg er enig angående Kakeeto, der må have overhalet MC i den konkurrence. Send Magnus videre evt gratis i bytte for en videresalgsklausul, hvis han nu skulle vise sig at udvikle sig under andre forhold.
I nogle kampe, ja - men stilen med højt pres og direkte spil passer altså ikke lige så godt til de kampe, hvor AaB får 55-60% possession. Og dem er der naturligvis mange flere af i grundspillet. Når AaB står overfor Randers eller Sønderjyske, så er det høje pres ikke et nær så godt våben, da de hold er mere komfortable med at sparke hen over det pres, AaB forsøger at lægge. Derfor er der brug for nogle andre kvaliteter, som Børsting simpelthen ikke besidder - hurtig boldomgang, vendinger i små rum, kreativitet.
Den slags spillere der kan navigere i de små rum mod et kompakt forsvar er dog i min optik ved at være en uddøb race. Selv dårlige hold har lært at lukke effektivt ned for rummene. Herhjemme så vi tegnene til det allerede i mesterskabssæsonen, hvor vi blev helt lukket ned af e.g. Vestsjælland, og det er egentlig noget vi har haft problemer med lige siden, selvom med haft Kusk på holdet. Det er kun i de kampe hvor Lucas er i form hvor det er et effektivt modtræk, og spillere med hans kvaliteter har vi bare ikke råd til under normale omstændigheder.

Som jeg har forstået Friis er vores høje press netop et forsøg på at finde en dåseåbner mod de kompakte hold. I stedet for at forsøge at spille os igennem, laver vi i stedet kontrollerede boldtab, hvor vi sender og angriber lange håbefulde bolde skitevis mod vores to fløje. Hvis vi mister den, sætter vi så det høje press ind. Hvis vi vinder den, kommer folk rendende fra midten mod målfeltet. Det virkede ikke i pokalfinalen, da bl.a. vores presspil aldrig kom igang. Men jeg kan godt se idéen i det. Og selvom Børsting ikke er nogen Messi, så syntes jeg bestemt han også en rolle at spille i den taktik.

Men ok, nu har vi købt lånt Nkada, som netop er en spiller som netop kan jagte de dybe bolde, så det gør selvfølgelig Børstings rolle noget mindre.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Ibiza Polar

Indlæg af Ibiza Polar » 24. aug 2020, 20:30

Som sagt kender jeg ikke kilden personligt, men jeg vil finde det dybt fascinerende, hvis en person med så tæt en relation til spilleren skulle lyve. Jeg vil dog ikke stå på mål for personen, men jeg vil 100% stå på mål for, at en person med tæt relation til Thomsen har sagt det til mig.

Uanset hvad håber jeg på ingen måde, at Thomsen kommer tilbage.
Og jeg kan umiddelbart godt li’ Friis, så jeg håber også han bliver.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 24. aug 2020, 20:30

Kokkefar skrev:
24. aug 2020, 15:15
Fjams skrev:
24. aug 2020, 14:09
Yankee skrev:
jonas386 skrev:
Mon ikke Børsting i første omgang spiller i stedet for Lucas? Jeg synes han byder med mere end Klitten, og vi kan have en offensiv med Prica og Van Weert/Kusk som de to andre

Jeg er enig angående Kakeeto, der må have overhalet MC i den konkurrence. Send Magnus videre evt gratis i bytte for en videresalgsklausul, hvis han nu skulle vise sig at udvikle sig under andre forhold.
I nogle kampe, ja - men stilen med højt pres og direkte spil passer altså ikke lige så godt til de kampe, hvor AaB får 55-60% possession. Og dem er der naturligvis mange flere af i grundspillet. Når AaB står overfor Randers eller Sønderjyske, så er det høje pres ikke et nær så godt våben, da de hold er mere komfortable med at sparke hen over det pres, AaB forsøger at lægge. Derfor er der brug for nogle andre kvaliteter, som Børsting simpelthen ikke besidder - hurtig boldomgang, vendinger i små rum, kreativitet.
TRANSFER ØNSKER
Det er paradoksalt nok, du ynder at agere forumpoliti i betragtning af, hvor meget du forpester tråden med ligegyldigheder og forpint grammatik. Næsten komisk.
Ja - og så er det i øvrigt det rene pjat! Der er jo ikke rygter hver femte minut, og desuden er det fuldstændig relevant at diskutere taktik o.l. i denne tråd. Hvor pokker skulle man ellers gøre det?

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 24. aug 2020, 20:54

Hovedet skrev:
24. aug 2020, 20:30
Kokkefar skrev:
24. aug 2020, 15:15
Fjams skrev:
24. aug 2020, 14:09
Yankee skrev:
jonas386 skrev:

TRANSFER ØNSKER
Det er paradoksalt nok, du ynder at agere forumpoliti i betragtning af, hvor meget du forpester tråden med ligegyldigheder og forpint grammatik. Næsten komisk.
Ja - og så er det i øvrigt det rene pjat! Der er jo ikke rygter hver femte minut, og desuden er det fuldstændig relevant at diskutere taktik o.l. i denne tråd. Hvor pokker skulle man ellers gøre det?
det kan ikke siges bedre
AaB AaB AaB AaB

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Favoritspiller: Milan Timko

Indlæg af Lyngehoevdingen » 25. aug 2020, 00:07

Amini står pludselig i en ret skidt situation. Det kunne være interessant at få ham til at erstatte Olsen

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... -straffet/
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 25. aug 2020, 07:19

Lyngehoevdingen skrev:
25. aug 2020, 00:07
Amini står pludselig i en ret skidt situation. Det kunne være interessant at få ham til at erstatte Olsen

Er han 8er?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 25. aug 2020, 07:56

Lyngehoevdingen skrev:

Spillemæssigt har jeg aldrig været speciel vild med ham. Men tanken om AGF’s reaktion hvis han endte her er jeg ret vild med.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 25. aug 2020, 08:44

Forza skrev:
25. aug 2020, 07:56
Lyngehoevdingen skrev:

Spillemæssigt har jeg aldrig været speciel vild med ham. Men tanken om AGF’s reaktion hvis han endte her er jeg ret vild med.
Vi kunne også skrive med Peter Graulund for at se AGF reaktion nej nej nej nej nej
AaB AaB AaB AaB

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 25. aug 2020, 09:06

Forza skrev:
25. aug 2020, 07:56
Lyngehoevdingen skrev:

Umiddelbart spiller han vel samme position som PO gjord og er rimelig teknisk. Kunne godt se ham blive en succes med både Lucas, Prica og Kusk faktisk. Men lønmæssigt tror jeg han er for dyr.

Jyden
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Indlæg af Jyden » 25. aug 2020, 12:03

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/h ... ed-lyngby/

Thellufsen på vej til Lyngby.

Oprydningen er i gang.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 26. aug 2020, 07:30

Nå, udover at debatsiden har været død, er der også usædvanligt stille omkring Ocampos. Nogen der ved om den er død?

Skulle nogen være i tvivl så betragter jeg HB som den allervigtigste plads vi skal forstærkes på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 26. aug 2020, 07:38

Pastorius skrev:
26. aug 2020, 07:30
Nå, udover at debatsiden har været død, er der også usædvanligt stille omkring Ocampos. Nogen der ved om den er død?

Skulle nogen være i tvivl så betragter jeg HB som den allervigtigste plads vi skal forstærkes på.
Spørgsmålet er om Ocampos så er manden. Han er givet meget talentfuld siden Juve har haft ham i stalden, men det er jo langt fra givet han er god nok til at forstærke os lige nu. Jeg er ikke såan særligt pro- eller anti- den transfer da han nok ikke koster så meget, men jeg så hellere en opgradering af Pallesen end et supplement. Og helt enig i, at den er uhyre vigtig den højre back. Pallesen arbejder jo godt og han gør jo uden tvivl det som er hans opgave sådan arbejdsmæssgit, men kvaliteten er ikke god nok. Det hanlder jo ikke bare om at backen skal løbe med frem, men også om at kune stå et godt indlæg eller lave en aflevering eller et løb der åbner modstanderen. De ting synes grundlæggende ikke han er dygtig nok eller hurtig nok til. Især hvis vi holder fast i 3-4-3 og wingbacks er det bydende nødvendigt at vi får toppet højre back. Jeg mener dog stadig det allerviggtigste er kabalen på den centrale midt da det er hele fundamentet på holdet. Vi skal have enten en PO er statning eller en stærk 6'er.
RAUS RAUS SSE!

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 26. aug 2020, 07:57

Markus Henriksen forhandler med Crotone som lige er rykket op i Serie A. Så endnu et muligt emne kan ryge.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 26. aug 2020, 08:00

Julgranen skrev:
26. aug 2020, 07:57
Markus Henriksen forhandler med Crotone i Serie B. Så endnu et muligt emne kan ryge.
Noooooo :( Det var en ellers en dejlig drøm;) Har du opsporet nogle rygter omkring Hiljemark(selvom han også umiddelbart er en urealistisk drøm)
Jeg savner Winsnes

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 26. aug 2020, 08:05

Martino skrev:
26. aug 2020, 08:00
Noooooo :( Det var en ellers en dejlig drøm;) Har du opsporet nogle rygter omkring Hiljemark(selvom han også umiddelbart er en urealistisk drøm)
Nej, der er meget stille omkring ham. Jeg tror det er for tidligt for ham at vende hjem til Skandinavien.
Ligesom Markus Henriksen trænger han dog til at få fodbold i benene.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 26. aug 2020, 10:07

Julgranen skrev:
26. aug 2020, 08:05
Martino skrev:
26. aug 2020, 08:00
Nej, der er meget stille omkring ham. Jeg tror det er for tidligt for ham at vende hjem til Skandinavien.
Ligesom Markus Henriksen trænger han dog til at få fodbold i benene.
Ja Rusland var vist heller ikke den store succes for ham. Kunne være en drømmesigning...
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 26. aug 2020, 10:19

Hvad findes der ellers af mere eller mindre realistiske emner til midtbanen?
Jeg bliver mere og mere bekymret for PO´s afgang. Vi mister momentum, og en dygtig spiller såvel som målscorer. Syntes han var perfekt som den falske 9´er.
Hvis vi skal have en ny mand ind, så er det vel én, som kan spille centralt i forreste geled samt vikariere på Fossums plads.

Ferreira tror jeg bliver en tydelig gevinst, selvom han er tung i røven pt. Der skal selvfølgelig heller ikke alverden til. Han har bare noget fysik, aggressivitet, ærgerrighed og tempo, som vi har manglet på hans plads.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. aug 2020, 10:22

Baseret på hvad? I Silkeborg kampen udmærkede han sig vist primært ved at være miles away når SIF'erne satte lidt tempo og bevægede sig imod vores målfelt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst