Jeg synes ikke, at det er så kontroversielt at mene han får en lang vej til startopstillingen. Vi er gået over til to mand på midtbanen, noget jeg bed mærke i, at Pedro også selv påpegede i det første interview. Jeg antager, at vi får en 8'er mere ind til starteren, og som skal spille ved siden af Fossum i første omgang.
Derudover har Kakeeto gjort det fint når han har fået chancen, og i opstarten synes jeg, at han har spillet med mere selvtillid og overskud end ellers, og har vist eksempler på, at han også kan sætte en mand og spille den mere risikable aflevering. Igen ser jeg det ikke som kontroversielt at Kakeeto pt skulle være foran.
Hvis vi får den ekstra profil, og Kakeeto som en begyndelse er tættest på starteren, så bliver det en lang vej for vores portugisiske ven. Jeg afskriver ham ikke, men jeg ser ham ikke som en direkte forstærkning her og nu, blandt andet pga nogle af de ting du selv nævner. Sidst, så nævnte Inge også at han er hentet som konkurrence til MC/Kakeeto. Det tolker som at minimum en af de to er fortid snarest, måske først til vinter, og at det forventes, at Pedro kan mindske afstanden mellem starterne og reserverne.
Angående hans nuværende evner, så kan jeg anbefale at se kampen mod Randers igen. I nærmest samtlige omstillinger kommer han i feltet efter Fossum. Både defensivt og offensivt. Både ved straffesparket til 1-2 målet og ved 1-3 målet har han bare opgivet sit tilbageløb, og lunter tilbage fra midtercirklen, mens Randers har folk stormende ind i feltet. Ved 1-1 målet tror jeg ikke engang han når tilbage på egen banehalvdel, efter han væltede i en direkte duel der var opløbet til Randers kontra.
Jeg kender ikke til andre klubbers interesse. Jeg skriver derfor 'tror'. Generelt er jeg noget skeptisk når der snakkes hollandske, tyske, portugisiske, spanske, østrigske, belgiske osv. marginalspillere til danske klubber. Den hjemlige liga er mere attraktiv. Pengene og udstillingsvinduet bedre. Hvis de ender hos et dansk sub-top hold, går jeg som udgangspunkt ud fra, at det skyldes mangel på evner til hvad der svarer til et hjemligt midterhold, og så er de sjældent gode nok til vores ambitioner.
Det viser sig jo også ofte at være tilfældet. They are not sending their best, ville Trump vel mene.
Selvfølgelig findes der undtagelser, og jeg argumenterer ikke for, at vi aldrig skal hente spillere på de markeder.