BoT skrev: ↑20. nov 2020, 10:17
Du er altså op dybt vand her. Du analyserer Peter Fehers menneskelige kvaliteter ud fra lige præcis intet konkret. Mit indtryk ud fra konkrete hændelser - optræden på tv og ageren i kampsituationer - et derimod at han bestemt ikke et bange for at tage reaktivt drastiske beslutninger, samt at han er en særdeles fin kommunikatør.
Hans tiltræden som assistent var jo netop det, det var med til at vende træningskulturen, så den opt. Virker gennemprofessionel.
Rent erfaringsmæssigt er han altså i mine øjne fuldt på højde med Cifuentes, som vi jo altså ikke må glemme udelukkende har erfaring som cheftræner for et sekundahold i en sekundaliga.
Jeg er bestemt ikke afvisende over for Cifuentes, som jeg mener har nogle særdeles spændende kvaliteter, men jeg vil være mindst lige så tryg ved at give Feher chancen - især hvis han efteråret ud fortsætter med at overbevise.
Haha, komisk at du taler om dybt vand efter 3 siders BoT-rygcrawl tidligere i tråden.
Jo, det er bl.a. hvad folk siger om ham, fra Nordsjælland-tiden og så de seneste halve år. En kompetent hyggeonkel, som er god på udviklingsdelen - fordi det er hvad han har arbejdet med.
Og det er præcis ligeså validt som din subjektive opfattelse af ham i kampsituationer. Han har ikke særligt meget karisma, og var desuden også ret ringe både i HIK og i særdeleshed i Helsingør, hvor han faldt helt igennem med et nedrykket Superliga-hold.
Cifuentes har været akademichef i AIK (som parantes bemærket har fostret flere profilerede trænere/sportschefer end nogen andre klubber i Skandinavien, herunder f.eks. Norling, Micke Stahre og Andreas Alm), haft 3-4 træneransættelser i bl.a. Rubí, Sant Andreu og Hospitalet (hvilket er over dansk 2. divisionsniveau), trænet ungdomshold i både Holland og England, og nu altså klaret sig godt med et Sandefjord som var spået af alle til at rykke ned. Da han overtog dem i Eliteserien i 2018 var han 6 point fra at holde dem oppe, selvom han overtog dem i en position hvor de havde 5 point efter 12-13 kampe.
Bliver betegnet som et stort trænertalent af flere kendere af skandinavisk fodbold, og har opnået væsentligt mere for hans alder end Peter Feher - havde tilbud fra La Liga 2 sidste år.
Og så tænker jeg heller ikke navnet Peter Feher hverken er et der kan lokke spillere til, eller er specielt investor-venligt. Desuden harmonerer han stadig ikke med det AaB leder efter i en cheftræner. De leder efter en kapacitet med idéer og pondus - det er Feher ikke.