Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 8. feb 2021, 09:40

Spanky skrev:
8. feb 2021, 08:57
Prica har vist lovende takter i de to første kampe i foråret. Jeg tror en scoring fra ham kan forløse endnu mere i hans spil og hans bidrag til holdet. Både Prica og Børsting kan erstatte Lucas i min favorit-opstilling.
Børsting er den eneste til pladsen, som nok ikke kan sælges, og har ikke det påkrævede tekniske niveau til Cifuentes’ fodbold i længden.
Det er bare at se på hans indkøb.

Med AaB’s strategi in mente giver det ikke så meget mening at bruge ham fremfor f.eks. Prica.
Så er det måske bedre at han kan blive konkurrence på backen. Hans presevner kan godt bruges - for Pallesens ubetinget største svaghed er hans evne til at vurdere sin positionering. Og så hans tekniske evner, men der har de nu nok lige meget at arbejde med.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 8. feb 2021, 09:43

Kenneth K skrev:
8. feb 2021, 09:14
Før kampen havde jeg gerne solgt den for et point, men som kampen udviklede sig er det skuffende, at vi ikke formåede at hive alle tre point med hjem til Aalborg, for vi kunne eddermame godt bruge dem, hvis ikke vi skal misse top-6. Ægte skandale, hvis det sker. Det her AaB-hold er det (på papiret) stærkeste i mange år og bør spille med om medaljer; ikke halse rundt efter lige nøjagtig at kunne klemme sig i top-6 som det tynde øl.

Og så er det bare forbistret igen, igen, igen at smide en føring! Vi har taget føringen ni gange i sæsonen, men har kun formået at veksle det til fem sejre. I de resterende fire har vi sågar formået at tabe tre af kampene -- det er slet og ret for dårligt ikke at konvertere ni føringer til mere end 16 point.
Jeg synes det er lidt halvsløjt at læse sådan en “analyse”, der omhandler en periode med 3 forskellige trænere, 4 forskellige formationer.
Det er meget lidt man kan konkludere ud fra sådan en periode.
Et hold leverer bedst med kontinuitet, hvilket vi forhåbentlig får nu.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 8. feb 2021, 09:45

Patmand skrev:
8. feb 2021, 09:28
Nej, jeg syntes heller ikke de har ret mange profiler, men hvad er det så der har bragt dem på førstepladsen? En super dygtig træner?
Eksperterne er jo inde på at det er ret naturstridigt at de ligger nummer 1. De spiller ikke særligt godt, har oftest færre skud på mål end modstanderne. Ligesom Sønderjyske har de fundet en uhyggelig effektivitet, men det er næppe noget der varer ved.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 8. feb 2021, 10:01

Pastorius skrev:
8. feb 2021, 09:33
Patmand skrev:
DenGamleMand skrev:
8. feb 2021, 08:23
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rbudgetter

Ifølge dette skulle Brøndbys spillerbudget være på 65 millioner (kontra AaB’ på 42 millioner). Jeg ved godt at de pt. ligger nummer et - men jeg er den eneste der tænker at de har skabt et sindssygt kedeligt hold uden nogle vilde profiler ift. den sum af penge der er brugt?
Nej, jeg syntes heller ikke de har ret mange profiler, men hvad er det så der har bragt dem på førstepladsen? En super dygtig træner?
Altså de har én ting, som jeg misunder dem. Når de lugter blod eller bliver desperate, så er de i stand til at sætte pres på. Det er en mentalitetsting mere end så meget andet. Jeg savner virkelig at vi viser noget af det samme. Det vigtigste er lige at give den et gear mere, når vi kommer foran, og få lukket en kamp, men også evnen til at ændre kampbilledet og lægge et pres, hvis vi i slutningen af kampene ser ud til at miste 1 eller 2 point.

Ellers tror jeg ikke på deres succes er holdbar. De har åbenlyst fået noget til at fungere holdmæssigt i år, men jeg tror ikke på at det er noget de kan gentage - jeg tror heller ikke på de holder til mål i denne sæson.
Jeg er langt overvejende enig, også med Julgranen i at det nok ikke kommer til at holde hjem for Brøndby, men det er så stadigvæk mere langtidsholdbart det de gør sammenlignet med Vejle og Sønderjyske.
Men ser man på deres trup, så er det svært at se at den er stærkere end AaB's, og FCM og FCK er begge lysår foran.
Måske har de været lidt heldige, men jeg mener også træneren har gjort det godt.

Et eller andet sted er det jo vand på vores mølle, at vi også kan komme til at spille med i toppen, også selvom budgettet ikke er i top.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 8. feb 2021, 10:07

Der var ikke den eneste Brøndbyspiller, hvor jeg tænkte jeg hellere ville have ham istedet for vores egen spiller. Selv ikke Lindstrøm.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 8. feb 2021, 10:51

Patmand skrev:
DenGamleMand skrev:
8. feb 2021, 08:23
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rbudgetter

Ifølge dette skulle Brøndbys spillerbudget være på 65 millioner (kontra AaB’ på 42 millioner). Jeg ved godt at de pt. ligger nummer et - men jeg er den eneste der tænker at de har skabt et sindssygt kedeligt hold uden nogle vilde profiler ift. den sum af penge der er brugt?
Held. De har lavet over 9 point mere end deres xG berettiger. Alle har ret til en EFB sæson, men det er usandsynligt det holder i længden.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 8. feb 2021, 10:54

Robert Kakeeto. Nu har han startet inde imod FCK og BIF, og været en del af såvel de rigtig flotte dele af kampene, som de svage afslutninger. Jeg synes, han har set ret god ud i holdets gode perioder, hvor han er kommet i vejen for meget, og har fungeret som en pålidelig sikringsspiller, når vi har stået højt. Det er fandeme godt gået af gutten. Det kan sagtens være, han naturligt bliver reservespiller når alle er klar, men han viser da et niveau lige nu, som ingen ville have tiltroet ham for et år siden.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 41OJXsEIVs
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 8. feb 2021, 11:00

Funky skrev:
8. feb 2021, 10:54
Robert Kakeeto. Nu har han startet inde imod FCK og BIF, og været en del af såvel de rigtig flotte dele af kampene, som de svage afslutninger. Jeg synes, han har set ret god ud i holdets gode perioder, hvor han er kommet i vejen for meget, og har fungeret som en pålidelig sikringsspiller, når vi har stået højt. Det er fandeme godt gået af gutten. Det kan sagtens være, han naturligt bliver reservespiller når alle er klar, men han viser da et niveau lige nu, som ingen ville have tiltroet ham for et år siden.

Kakeeto gør det alletiders som vikar, jeg synes bare det er en tendens hos ham, at han går meget død efter en times tid, også mangler han noget coolness på bolden.

Men han er en fin standin, og ingen tvivl om han har lært lidt af Würtz, når han sidder helt oppe i haserne på modstanderne i genpresset. :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. feb 2021, 11:10

Funky skrev:

Kakeeto gør en del ting rigtig fint, men han har altså også mange mangler, og de har også været tydelige i de først to kampe.

Det er sårbart, for efterhånden som han starter flere kampe for os, så begynder modstanderne at kigge på hans svagheder og se om de kan udnytte dem (og det kan man, hvis man kigger godt efter).

Han er ret dårligt i spillet i små områder med ryggen til modstanderne, og han vendinger er også ringe. Defensivt placerer han sig fint, og han er ganske ok hvis han har bolden på fødderne med retning mod modstandernes mål.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 8. feb 2021, 11:17

Funky skrev:

Det var næsten så sikkert som amen i kirken at det indlæg skulle komme fra dig :-)

Ja, bevares, han er kommet i vejen for meget, men under pres er han desværre intet værd. Det løser han for dårligt, og det skyldes først og fremmest at han har samme problem med pasningsspillet som flere af hans forgængere.
Det betyder et gentagent pres på holdet.
Fin trupspiller, men han er den første der skal skiftes når vi har en bedre spiller klar.
Pissesynd at han begik det straffe i går.
Jeg tror i øvrigt heller ikke Robert går til 1,2 mio. årligt, så han kan passende overtage rollen som backup.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 8. feb 2021, 11:21

Pastorius skrev:
8. feb 2021, 11:10
Funky skrev:

Kakeeto gør en del ting rigtig fint, men han har altså også mange mangler, og de har også været tydelige i de først to kampe.

Det er sårbart, for efterhånden som han starter flere kampe for os, så begynder modstanderne at kigge på hans svagheder og se om de kan udnytte dem (og det kan man, hvis man kigger godt efter).

Han er ret dårligt i spillet i små områder med ryggen til modstanderne, og han vendinger er også ringe. Defensivt placerer han sig fint, og han er ganske ok hvis han har bolden på fødderne med retning mod modstandernes mål.
Jeg hans absolut største problem er vendingerne. Han spiller bolden i 90% af tilfældene tilbage i samme område hvor den kommer fra i afleveringerne.
Jeg synes ikke han er bedre end Magnus Christensen til det spil.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 8. feb 2021, 11:24

Synes det virker til, at modstanderen har svært ved at tage bolden fra Kakeeto.

Men ja, man kunne godt tolke det som om Kakeeto går ned i løbet af kampen og derfor vil Hiljemarks betydning selv som indskifter blive vigtig.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 8. feb 2021, 11:33

Julgranen skrev:
8. feb 2021, 11:17
Funky skrev:

Det var næsten så sikkert som amen i kirken at det indlæg skulle komme fra dig :-)

Ja, bevares, han er kommet i vejen for meget, men under pres er han desværre intet værd. Det løser han for dårligt, og det skyldes først og fremmest at han har samme problem med pasningsspillet som flere af hans forgængere.
Fin trupspiller, men han er den første der skal skiftes når vi har en bedre spiller klar.
Jeg tror i øvrigt heller ikke Robert går til 1,2 mio. årligt, så han kan passende overtage rollen som backup.
:D - det er jo rart at være kendt for ET eller andet, om ikke andet så for at være fan af Robert og hele historien om ham.

Jeg synes ikke, han er helt dårlig under pres - tværtimod virker han rimeligt rolig i de situationer, og han får da vendt med bolden en gang imellem. Når han ikke gør er det måske også ud fra instrukser om at spille sikkert. I går havde han helt klart i nogle situationer en rolle hvor han absolut ikke skulle ud og tage chancer. Jeg synes, hans største udfordring er at holde dampen oppe, for når han går træt, så kan man se det på hans tempo, og så bliver han jo aldrig en general på midtbanen, må man nok regne med.

Det straffe i går var jo bare til grin, og udstiller hvor forfejlet hele VAR conceptet er. Det smadrer sporten. “Clear and obvious”? Nej fandeme nej.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 8. feb 2021, 11:43

Julgranen skrev:
8. feb 2021, 11:17
Funky skrev:

Det med de 1,2 mio. kr. årligt for MC - hvor kommer det fra? Det lyder vildt.

Enig med Kakeeto.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 8. feb 2021, 11:44

Funky skrev:
8. feb 2021, 11:33
:D - det er jo rart at være kendt for ET eller andet, om ikke andet så for at være fan af Robert og hele historien om ham.
Jeg håber ikke der er nogen herinde, der ikke er fan af ham som case. Jeg mener jo, at det er fantastisk, at klubben har gjort et meget råt, ungt talent fra Uganda til en spiller der rent faktisk kan bruges i ny og næ.

Stor kudos til hans værtsfamilie også - for han er en stille fyr, men alligevel blevet utroligt godt integreret.

Den slags historier skal der være plads til i AaB - midt i al målsætnings- og resultatsnakken.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 8. feb 2021, 11:47

Hanga skrev:
8. feb 2021, 11:43
En eller anden herinde der kender hans kæreste. Og det lyder vel meget plausibelt, men det gør det ikke ligefrem til nogen specielt god beslutning.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 8. feb 2021, 12:15

Godkendt med 1 point i går, men jeg er lige nødt til at få det her ud nu. Hold nu kæft, hvor er Pallesen en dårlig back. Han er passiv, teknisk dårlig og fejlplaceret mange gange. Læg mærke til hvor nemt det er at presse ham - både når han selv har bolden, og når modstanderen angriber i hans side. Ekstremt nemt at komme til indlæg i hans side. Jeg synes efterhånden det er en skændsel at se ham på et AaB hold.
Beklager mit øf, men jeg begriber ikke, at den mand spiller i Superligaen. :thumbsdown:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 8. feb 2021, 12:24

Julgranen skrev:
8. feb 2021, 11:47
Hanga skrev:
En eller anden herinde der kender hans kæreste. Og det lyder vel meget plausibelt, men det gør det ikke ligefrem til nogen specielt god beslutning.
Jah, så vælger jeg at tage det med en vis skepsis må jeg sige. Jeg synes det lyder som et for stort beløb ift. hvad jeg vil anslå han går til.

Hvis han gør, så er "ikke nogen speciel god beslutning" en underdrivelse :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. feb 2021, 12:26

FIDEL skrev:
8. feb 2021, 12:15
Godkendt med 1 point i går, men jeg er lige nødt til at få det her ud nu. Hold nu kæft, hvor er Pallesen en dårlig back. Han er passiv, teknisk dårlig og fejlplaceret mange gange. Læg mærke til hvor nemt det er at presse ham - både når han selv har bolden, og når modstanderen angriber i hans side. Ekstremt nemt at komme til indlæg i hans side. Jeg synes efterhånden det er en skændsel at se ham på et AaB hold.
Beklager mit øf, men jeg begriber ikke, at den mand spiller i Superligaen. :thumbsdown:
Altså - jeg synes jo ikke der er noget anderledes, end der altid har været.

Pallesen er ikke fuldstændig talentløs (som nogle måske også får fornemmelsen af når jeg har kommenteret på ham), men han er fejlcastet til et hold, der gerne vil have boldbesiddelse, og stå højt med forsvarskæden, og så mangler han spidskompetencer.

Ydermere så har han den ulempe at han bliver målt op mod Dalsgaard og Mæhle, og den sammenligning er der ikke mange superligaspillere der kommer helskindet ud af. Jeg har to primære anker mod Palle, og det er ikke kvaliteten på hans indlæg, som så mange herinde åbentbart mener er det vigtigste.

1) Han kan ikke tæmme en bold - og slet ikke under pres.
2) Han lader sig lokke ud af position forsvarsmæssigt, og kommer af den grund til at se uheldig ud. I går var det to helt unødvendige frispark, i halvfarlige positioner, der var resultatet.

Jeg så at der var nogle i går, der mente vi skulle prøve med Børsting i stedet. Det dur absolut ikke. Det er prøvet og klart fejlet.

Han er et billede på det AaB vi gerne vil væk fra. Jævne, gode spillere, der aldrig rigtigt stikker positivt ud, og han er ikke solid nok, til at kunne slippe afsted med at være lige anonym.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. feb 2021, 12:28

Hanga skrev:
8. feb 2021, 12:24
Julgranen skrev:
8. feb 2021, 11:47
Hanga skrev:
Jah, så vælger jeg at tage det med en vis skepsis må jeg sige. Jeg synes det lyder som et for stort beløb ift. hvad jeg vil anslå han går til.

Hvis han gør, så er "ikke nogen speciel god beslutning" en underdrivelse :P
Det er den slags risici man må tage, hvis man vil score store penge på talentudvikling. Derfor er det selvfølgelig ikke forbudt at være en "smule" skarpere på den slags beslutninger i fremtiden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar