FIDEL skrev: ↑8. feb 2021, 12:15
Godkendt med 1 point i går, men jeg er lige nødt til at få det her ud nu. Hold nu kæft, hvor er Pallesen en dårlig back. Han er passiv, teknisk dårlig og fejlplaceret mange gange. Læg mærke til hvor nemt det er at presse ham - både når han selv har bolden, og når modstanderen angriber i hans side. Ekstremt nemt at komme til indlæg i hans side. Jeg synes efterhånden det er en skændsel at se ham på et AaB hold.
Beklager mit øf, men jeg begriber ikke, at den mand spiller i Superligaen.
Altså - jeg synes jo ikke der er noget anderledes, end der altid har været.
Pallesen er ikke fuldstændig talentløs (som nogle måske også får fornemmelsen af når jeg har kommenteret på ham), men han er fejlcastet til et hold, der gerne vil have boldbesiddelse, og stå højt med forsvarskæden, og så mangler han spidskompetencer.
Ydermere så har han den ulempe at han bliver målt op mod Dalsgaard og Mæhle, og den sammenligning er der ikke mange superligaspillere der kommer helskindet ud af. Jeg har to primære anker mod Palle, og det er ikke kvaliteten på hans indlæg, som så mange herinde åbentbart mener er det vigtigste.
1) Han kan ikke tæmme en bold - og slet ikke under pres.
2) Han lader sig lokke ud af position forsvarsmæssigt, og kommer af den grund til at se uheldig ud. I går var det to helt unødvendige frispark, i halvfarlige positioner, der var resultatet.
Jeg så at der var nogle i går, der mente vi skulle prøve med Børsting i stedet. Det dur absolut ikke. Det er prøvet og klart fejlet.
Han er et billede på det AaB vi gerne vil væk fra. Jævne, gode spillere, der aldrig rigtigt stikker positivt ud, og han er ikke solid nok, til at kunne slippe afsted med at være lige anonym.