Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af jonas386 » 8. feb 2021, 12:37

Pallesen er en pølespiller med dårligere teknik end Børsting. Det havde været fint for 15 år siden. Men som moderne back skal der mere til. Det håber jeg at Inge har forstået, nu hvor Gaarde og Bælum sad fast i år 2000
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 8. feb 2021, 12:40

Pastorius skrev:
8. feb 2021, 12:28
Det er den slags risici man må tage, hvis man vil score store penge på talentudvikling.
Det kræver vel at der er et talent at udvikle?
Som jeg har skrevet mere eller mindre fra dag 1, så er han på fart, boldtempo og teknisk kunnen simpelthen ikke i nærheden af at være interessant for andre klubber end de der fattes penge herhjemme, eller klubber på et lavere niveau.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 8. feb 2021, 12:42

Pastorius skrev:
8. feb 2021, 12:26
2) Han lader sig lokke ud af position forsvarsmæssigt, og kommer af den grund til at se uheldig ud. I går var det to helt unødvendige frispark, i halvfarlige positioner, der var resultatet.
Ja, det her er klart det største problem. Og så efterlader hans dårlige teknik ham med nogle utroligt dårlige beslutninger højt i banen, som giver en omstilling til modstanderne. F.eks. mod FCK, hvor han to gange løber direkte ind i en modspiller, grundet et alt for langt træk. Fuldstændig unødvendigt!
Det er den slags man lægger mærke til med det samme.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 8. feb 2021, 12:49

Julgranen skrev:
8. feb 2021, 11:44
Funky skrev:
8. feb 2021, 11:33
:D - det er jo rart at være kendt for ET eller andet, om ikke andet så for at være fan af Robert og hele historien om ham.
Jeg håber ikke der er nogen herinde, der ikke er fan af ham som case. Jeg mener jo, at det er fantastisk, at klubben har gjort et meget råt, ungt talent fra Uganda til en spiller der rent faktisk kan bruges i ny og næ.

Stor kudos til hans værtsfamilie også - for han er en stille fyr, men alligevel blevet utroligt godt integreret.

Den slags historier skal der være plads til i AaB - midt i al målsætnings- og resultatsnakken.
:thumbsup:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 8. feb 2021, 12:51

jonas386 skrev:
8. feb 2021, 12:37
Pallesen er en pølespiller med dårligere teknik end Børsting. Det havde været fint for 15 år siden. Men som moderne back skal der mere til. Det håber jeg at Inge har forstået, nu hvor Gaarde og Bælum sad fast i år 2000
Husk at fortælle dem, som ønsker et stort lokum i front, at vi er forbi år 2000.

Nu er der jo også andre ting end teknik, som skal være veludviklet, som taktisk forståelse og samspil etc. Og nævn lige en god højreback i ligaen. Der dukker ikke rask 3-5 navne op hos mig.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 8. feb 2021, 13:11

Hvis nu vi prøver at sammenligne Pallesen med de øvrige højrebacks i ligaen, så er det jo ikke fordi de er MARKANT bedre end ham. FCM og FCK har måske nogle der er bedre. Alexander Bah er selvfølgelig også, men han er her ikke længere.

Synes iøvrigt Pallesen spillede sig op i anden halvleg.
A slightly more sophisticated hooligan...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 8. feb 2021, 13:15

FlæskeFrank skrev:
8. feb 2021, 12:51
jonas386 skrev:
Husk at fortælle dem, som ønsker et stort lokum i front, at vi er forbi år 2000.

Nu er der jo også andre ting end teknik, som skal være veludviklet, som taktisk forståelse og samspil etc. Og nævn lige en god højreback i ligaen. Der dukker ikke rask 3-5 navne op hos mig.
Teknik, fart, gode afleveringer og et solidt løbepensum. Pallesen har det sidste, men ellers ingenting.

Jeg ved ikke helt hvad der findes derude, men både Munksgaard, den unge svensker fra FCN, Thycosen og Peter Ankersen er eksempler på bedre højrebacks i ligaen. Alexander Bah kunne nævnes inden han blev solgt.

Jeg er egentlig også ligeglad med hvilken typer de andre klubber har. Vi skal have en spiller der passer til vores måde at spille bold på. Det er Pallesen ikke.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 8. feb 2021, 13:16

Bong skrev:
8. feb 2021, 13:11
Hvis nu vi prøver at sammenligne Pallesen med de øvrige højrebacks i ligaen, så er det jo ikke fordi de er MARKANT bedre end ham. FCM og FCK har måske nogle der er bedre. Alexander Bah er selvfølgelig også, men han er her ikke længere.

Synes iøvrigt Pallesen spillede sig op i anden halvleg.
Problemet er:

Efter Magnus er væk, så er han holdets svageste led.
Han er perspektivløs.
Modstanderne spiller meget på ham.
Han har på intet tidspunkt i sin AaB-tid over en længere periode præsteret noget der minder om lovende takter.
Han handicapper vores højreside enormt offensivt.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 8. feb 2021, 13:21

Det kunne have været én af de største skandaler i nyere tid, hvis Gaarde havde haft held med både at hente Søren Reese og Pallesen, for helt uhyrlige beløb. Nu blev det så ved den ene, trods at AaB gentagne gange løftede et ellers i forvejen højt bud på Reese, og var enig med spilleren.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 8. feb 2021, 13:39

jonas386 skrev:
8. feb 2021, 13:15
...Jeg ved ikke helt hvad der findes derude, men både Munksgaard, den unge svensker fra FCN, Thycosen og Peter Ankersen er eksempler på bedre højrebacks i ligaen. Alexander Bah kunne nævnes inden han blev solgt.

Jeg er egentlig også ligeglad med hvilken typer de andre klubber har. Vi skal have en spiller der passer til vores måde at spille bold på. Det er Pallesen ikke.
Problemet er jo, at vi ikke rigtig kender dem, som er derude, men der må være en bedre end det vi har.

Svenskeren i Nordsjælland er vel Daniel Svensson, som spiller venstreback. Mads D Thycosen, FCN, og Kristoffer Munksgaard, AGF, har vel begge vist, at de ikke kan flytte deres niveau tanden højere op end det opløftende spil, som de startede med. Så dem vil jeg ikke bytte med.

Joel Andersson, FCM, og Bartolec, FCK, er i helt andre løngrupper end vi ønsker at lønne en højreback.

Holdenes sidste kamp brugte de følgende højreback iflg- superliga.dk

FCN: Mads D. Thycosen
OB: Alexander Juel Andersen
Vejle: Tobias Mølgaard
SønderjyskE: Steffen Gartenmann
AGF: A. Munksgaard
Lyngby: Kasper Jørgensen(bliver nok snart Svenn Crone)
FCK: Bartolec
Horsens: Peter Nymann(og åbenbart også Kiilerich og Jonas Thorsen indskiftet)
Brøndby: Rosted eller Mensah afhængig af opstillingen
FCM: D. Cools
Randers: Kallesøe

I det selskab kan Pallesen sagtens være med.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 8. feb 2021, 13:43

Buzz Killington skrev:
8. feb 2021, 10:51
Patmand skrev:
8. feb 2021, 09:28
DenGamleMand skrev:
8. feb 2021, 08:23
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rbudgetter

Ifølge dette skulle Brøndbys spillerbudget være på 65 millioner (kontra AaB’ på 42 millioner). Jeg ved godt at de pt. ligger nummer et - men jeg er den eneste der tænker at de har skabt et sindssygt kedeligt hold uden nogle vilde profiler ift. den sum af penge der er brugt?
Nej, jeg syntes heller ikke de har ret mange profiler, men hvad er det så der har bragt dem på førstepladsen? En super dygtig træner?
Held. De har lavet over 9 point mere end deres xG berettiger. Alle har ret til en EFB sæson, men det er usandsynligt det holder i længden.
Nøjagtig det samme har man kunnet sige om AaB i vores gyldne sæsoner; af samme årsag ærgrer jeg mig over både vores skadessituation og de point, vi smed væk i begyndelsen af sæsonen. Selv med den dårlige periode op til jul kunne dette have været et "AaB-år".

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 8. feb 2021, 13:48

FlæskeFrank skrev:
8. feb 2021, 13:39
jonas386 skrev:
...Jeg ved ikke helt hvad der findes derude, men både Munksgaard, den unge svensker fra FCN, Thycosen og Peter Ankersen er eksempler på bedre højrebacks i ligaen. Alexander Bah kunne nævnes inden han blev solgt.

Problemet er jo, at vi ikke rigtig kender dem, som er derude, men der må være en bedre end det vi har.

Svenskeren i Nordsjælland er vel Daniel Svensson, som spiller venstreback. Mads D Thycosen, FCN, og Kristoffer Munksgaard, AGF, har vel begge vist, at de ikke kan flytte deres niveau tanden højere op end det opløftende spil, som de startede med. Så dem vil jeg ikke bytte med.

Joel Andersson, FCM, og Bartolec, FCK, er i helt andre løngrupper end vi ønsker at lønne en højreback.

Han kan være med som en af de ringere. At der kan findes dårligere spillere i Vejle, Horsens eller Lyngby er uinteressant.

I Sønderjyske er det vel i øvrigt Jeppe Simonsen der sidder på backen efter Bah.
Pallesen er måske ikke den absolut dårligste back i ligaen, men han er dernede af, og det er tydeligt i hver eneste kamp han spiller

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 8. feb 2021, 14:00

jonas386 skrev:
8. feb 2021, 13:48
FlæskeFrank skrev:
jonas386 skrev:

Han kan være med som en af de ringere. At der kan findes dårligere spillere i Vejle, Horsens eller Lyngby er uinteressant.

I Sønderjyske er det vel i øvrigt Jeppe Simonsen der sidder på backen efter Bah.
Pallesen er måske ikke den absolut dårligste back i ligaen, men han er dernede af, og det er tydeligt i hver eneste kamp han spiller
Men ville du bytte med Mensah, Juel Andersen, Munksgaard, Thycosen, Jeppe Simonsen eller Kallesøe ? Hvis det kan være ligemeget, så er der reelt kun FCK og FCM backs tilbage. Og så er der ikke flere backs(end 2) i ligaen, som er bedre Pallesen.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 8. feb 2021, 14:10

FlæskeFrank skrev:
8. feb 2021, 14:00
jonas386 skrev:
8. feb 2021, 13:48
FlæskeFrank skrev:
jonas386 skrev:

Men ville du bytte med Mensah, Juel Andersen, Munksgaard, Thycosen, Jeppe Simonsen eller Kallesøe ? Hvis det kan være ligemeget, så er der reelt kun FCK og FCM backs tilbage. Og så er der ikke flere backs(end 2) i ligaen, som er bedre Pallesen.
3 af dem ville jeg bytte med uden tøven. Jeg har ingen fornemmelse af Kallesøes eller Jeppe Simonsens niveau. Har ikke set dem særlig meget.

Er Ryan Laursen ikke i kridthuset i OB længere? Han er ikke fantastisk, men bedre end Pallesen

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 8. feb 2021, 14:21

Personligt ville jeg ikke bytte med andre end Bartolec, som er en umulighed. Og Ryan Laursen er en meget skadet spiller.
- FlæskeFrank

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 8. feb 2021, 17:00

Selvom vi ikke kom frem til alverden og vi til sidst blottede os mere end nødvendigt, så begynder det at se lovende ud. Ikke mindst taget i betragtning af, at Samuelsen virkede meget spændende, Hiljemark begynder at nærme sig et comeback, ankomsten af Rufo og så må Ahlmann vel også snart være tilbage? Lucas tør jeg slet ikke tage med i den her ligning.

Eneste anke mod Samuelsen er, at jeg et par gange kunne ønske mig, at han selv havde forsøgt en afslutning. Jeg har ikke genset kampen - endsige momenter - men undervejs i kampen, sad jeg to gange med fornemmelsen af, at han burde kunne have leveret en kvalificeret afslutning.

Selvom vi kun er kommet ud med 1 point efter de første to kampe, og selvom vi har leveret jammerligt i ca. 75 min i alt, så er jeg forsigtig optimist i forhold til grundspillets sidste kampe.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 9. feb 2021, 17:17

AaB-Jones skrev:
8. feb 2021, 00:08
Julgranen skrev:
7. feb 2021, 23:59
AaB-Jones skrev:
7. feb 2021, 23:56
Tænker eneste justering i opstillingen kan blive på hackerne, hvor Børsting må kandidere til en plads på begge sider, hvis han bliver sin skade kvit. Hverken Hiljemark eller Rufo bliver klar til at starte mod Randers - tænker jeg.
Ja, måske højre back. Kristoffer Pallesen har fortsat sin mareridtsform.
Hehe - autocorrect var meget sjov her 😊 BACKERNE - selvom Pallesen havde flere gode indgreb og færre fuck ups end mod FCK, men han giver alt andet end ro i spillet, og han tillader stadig for mange og for nemme indlæg.
Klitten havde en masse fandenivoldskhed i sine første kampe - nu ligner han mere sin bror, som heller ikke rigtigt tør folde evnerne ud. Begge brødre har ellers de fysiske forudsætninger.
Hvilke fysiske forudsætninger? Jeg synes eksempelvis, at hurtighed er en mangelvare.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 9. feb 2021, 22:33

jonas386 skrev:
For 15-20 år siden mindes jeg, at vi havde spillere som Jens Jessen, Jozo Matovac, Allan K. Jepsen og Allan Olesen - og andre har jeg sikkert glemt - i den position på banen. De mindede da ikke meget om Pallesen.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 9. feb 2021, 22:52

Hovedet skrev:
9. feb 2021, 22:33
For 15-20 år siden mindes jeg, at vi havde spillere som Jens Jessen, Jozo Matovac, Allan K. Jepsen og Allan Olesen - og andre har jeg sikkert glemt - i den position på banen. De mindede da ikke meget om Pallesen.
Som jeg husker Allan K. Jepsen, så slog han også uhyggeligt dårlige indlæg. Allan Olesen var en Patrick K. Altid på det jævne, aldrig god, aldrig dårlig.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 9. feb 2021, 23:06

Julgranen skrev:
9. feb 2021, 22:52
Hovedet skrev:
9. feb 2021, 22:33
Som jeg husker Allan K. Jepsen, så slog han også uhyggeligt dårlige indlæg. Allan Olsen var en Patrick K. Altid på det jævne, aldrig god, aldrig dårlig.
Det er meget muligt. Men Allan gik all the way for at komme til Nordjylland og AaB. Det er dedikation.

Billede

Besvar